נפגשנו להדרכת נהיגה בחולות עם שלושה כלי רכב שונים: גראנד צ'ירוקי, סובארו פורסטר דור 6 וסוזוקי ג'ימיני. שלושה כלים שונים אחד מהשני בכל המובנים! גם במידות, גם ביכולות השטח, גם במבנה הרכב וגם בכוח.
התחלנו את ההדרכה בכוס קפה, בשיחת פתיחה והכרות. סקירה עיונית על נהיגה בחולות ובדיונות. דיברנו על ההבדל שבין נהיגה בחולות לבין נהיגה בשטח טרשי. הסבר על הצורך בהורדת אויר בצמיגים במטרה לקבל אחיזה טובה יותר בחול. דיברנו על עליות וירידות, על נסיעה לאחור ובכלל איך נוהגים החולות.
כמובן שדיברנו על הוראות בטיחות בנהיגה בחולות וקדימה לדרך!
התחלנו את המסע שלנו בהורדת אוויר בצמיגים. כדי שנבדיל בין נהיגה עם אוויר ונהיגה בלי אוויר התחלו ב-20 PSI. היות ואנחנו בחורף החול קצת רטוב והיה קל יותר לנהיגה.
הגענו לדיונה הראשונה ושם כבר הבנו שאין אפשרות לטפס, כבר לא הייתה ברירה - כדי לעלות יש צורך להוריד עוד אוויר.
הורדנו ל-14 PSI והופ... הרכבים מתנהגים אחרת וטסים על הדיונה.
הגראנד צ'ירוקי ריחף על החול, הסובארו טס למעלה ואחריו גם הסוזוקי.
מילת הקסם - הורדת אוויר.
כאן התחילו כולם להבין את המשמעות וגם ראו מה היכולות של הרכב.
משם המשכנו לדיונות נוספות.
תרגול של חילוץ שני כלי רכב ששקעו בעת חילוץ הדדי (שני הכלים עם הרצועה המתוחה בין ווי הגרירה) באמצעות רכב שלישי שמשחרר את המתח ברצועה
למדנו איך נכנסים לדיונה בלי לקבל את המכה הנוראית בכניסה, דיברנו על זויות גישה ונטישה.. למדנו עליות וירידות, כמו גם חילצים.
הגרנד צ'ירוקי התיישב על הגחון והיה צורת למשוך לאחור, הסובארו ניסה למשוך ושקע.
הרצועה הייתה מתוחה ללא אפשרות לשחרר, לכן נחלצתי לעזרה ומשכתי את הסובארו.
כמו כן למדנו לחלץ עם שני כלים במקביל. ערכת חילוץ - אל תצאו לשטח בלעדיה: לרכישה בחנות אתר השטח
סיימנו בסקירה על ציוד חילוץ וסיכום.
נהנתי מאוד להדריך אתכם, מקווה שגם אתם.
סעו רק בדרכים טובות כדי שנמשיך וניפגש בטיולים.
אורי כהן.
תגובות