
15 שברולט קולורדו יפים ומקוריים - כפי שהגיעו מהיצרן, יצאו ליום שטח מאתגר (בזכות מזג האוויר) בדרום מדבר יהודה - נחל חימר בקצב מהיר, מעלה זרון בקלילות יחסית ושבילים זורמים במים תחת גשם מדברי נדיר
בוקר קר בערד, השמיים קודרים וסופת "קורל" מאיימת כמעה. אך ללקוחות קולורדו זה לא משפיע (הם גם יודעים להפעיל חימום ברכב...) וכולם מתייצבים בזמן לפריסת הבוקר. מתחילים תדריך והגשם מגיע. נכנסים לכלי הרכב, חוצים את קו פרשת המים באזור ערד ועוצרים בכניסה לנחל חמר לתדריך נסיעה בשטח ואז שוב מגיע הגשם.
משלימים את התדריך, מחלקים מכשירי קשר ויוצאים בקצב מהיר לחצות את נחל חימר - הקולורדו מגהץ ובחדווה את השביל המהיר, כאילו היה SBS (רייזר, בשפת העם). ככול שעולה הקצב הרכב מגהץ טוב יותר ושומר על יציבות מרשימה. תדריך בכניסה למעלה זרון, וניחשתם נכון... הגשם מגיע גם לכאן! חוזרים לכלים ומטפסים אחד אחרי השני, ברציפות ובקצב מהיר את מעלה זרון, כאילו לא מדובר במעלה קשוח. ולסיום שבילי מדבר מהירים תחת גשם שוטף כשנחלי המדבר זורמים - חוויה מאוד מיוחדת בדרום מדבר יהודה. ולסיום באמת - ארוחת צוהריים כיד המלך. מרוצים, קצת מבובצבצים, רכבים מלוכלכים בחוץ ביופי מדברי, נפרדים בחיבוקים והביתה בשמחה.
אין הרבה כלים שמגיעים מוכנים לשטח הישר מהיצרן ובטח שלא כלים קשוחים שהיצרן חשב על כל פרט ופרט (אפילו מערכת התראה להורדת אוויר נוחה בכניסה לשטח - קישור לטיפ שטח על הפחתת אוויר). הקולורדו מגיעה מהיצרן עם צמיגי שטח 33 אינץ' (שכמובן רשומים באופן חוקי ברישיון הרכב), נעילות דיפרנציאל, זווית גישה ונטישה ומרווח גחון מצויינים, מיגונים מתחת וסביב הרכב (כולל סף דלתות), מצלמות גם תחת הרכב עם שפריצרים לשטיפה ובכלל קשיחות שמאפשרת לקולרדו "לרדת לשטח" AS-IS.
על הכביש הקולורדו מפנק ונוח כיאה לרכב אמריקאי שיכול לכסות מרחקי נסיעה ארוכים יחד עם מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, חימום הגה, חימום וקירור (איוורור) של המושבים הקדמיים, מערכת שמע טובה ועוד כל מיני פינוקים אמריקאים (כמו כפתור אחד להורדה של כול החלונות, שלא נתעייף בלחיצה על כל ארבעת הכפתורים).
בשטח לקולרדו מתלים מצויינים ויכולת "גיהוץ" השבילים במהירות גבוהה מרשימה ויש לו גם מצב "באחה" (רשום בעברית) לנסיעה מהירה על שבילים בשטח כשכל החבילה מקנה ביטחון רב לנהג ולנוסעים.
ובשטח טכני יש לו לקולרדו יכולת זחילה מרשימה בהילוך כוח, עם מומנט עוצמתי של 59.4 קג"מ שמגיעים ב-3,000 סל"ד, נעילות אחורית וקדמית וגם בלעדיהן מערכת בקרת אחיזה אפקטיבית, עם חוגה לבחירת מצבי שטח שונים. כל מה שנשאר לנהג זה לכוון את הגלגלים למקומות הנכונים, ללחוץ במתינות על הגז והקולורדו מטפס כל מדרגה בקלילות מרשימה, ללא דרמה ועם מהלך מתלים וגמישות שלדה מצויינת.
נַחַל חֵמָר הוא מהנחלים הדרומיים של מדבר יהודה וחלקו מנקז גם את הנגב הצפוני.
אורכו 37 ק"מ ואגן ניקוז/היקוות של כ-360 ק"מ רבוע - הגדול ביותר מנחלי מדבר יהודה. נחל חימר מתחיל בהר כמריר שבהרי דימונה וזורם מזרחה, חוצה את כביש 258, נכנס לגיא המצוקי ונשפך לכיוון עמק זוהר ועד לים המלח. שמו של הנחל ניתן לו על שם נביעות האספלט שבחלקו המזרחי.
קישור למסלול טיול מפורט בדרום מדבר יהודה המסתיים בנחל חימר
מעלה זרון, ובערבית נקב זוירה, מטפס לאורכה של דרך עתיקה העולה משפך נחל זוהר שליד חופי ים המלח מערבה לכיוון ערד, אורכו כ-3.5 ק"מ ושיפועו מתון - מחייב רכב עם הילוך כוח, ושתי מדרגות סלע חדות וצפופות הדורשות דיוק בנהיגה.
בעבר ולפני סלילת כביש 31 עברה כאן הדרך מים המלח לקו פרשת המים באזור ערד. המעלה מתועד מתחילת המאה ה-19 עם נוסעים מכלל העולם וארכיאולוגים שזיהו את המעלה כ"דרך אדום" המקראית. לאורכו של המעלה נמצאים שלושה מבנים עתיקים ששלטו על הדרך ואולי גבו מיסי מעבר - מצד זוהר ה"ישראלי" שמתוארך לתקופה ההלניסטית (אלכסנדר מוקדון ועד התקופה הרומית), מצד זוהר "הרומי" שמתוארך לתקופה הרומית והצלבנית, ומצד ראש זוהר שמתוארך לתקופה הביזנטית שלאחר התקופה הצלבנית.
קישור לטיפ טיפוס עלייה
קישור למסלול טיול מפורט למעלה זרון ומעלה יאיר
נתונים טכניים: |
|
משקל כולל(ק"ג) |
2,835 |
משקל עצמי משוער (ק"ג) |
2,241 |
משקל מותר משוער (ק"ג) |
594 |
משקל מקסימלי מותר: סרן קדמי(ק"ג) |
1,588 |
משקל מקסימלי מותר: סרן אחורי(ק"ג) |
1,542 |
משקל גרירה מורשה לעגלה ללא בלמים (ק"ג) |
750 |
משקל גרירה מורשה לעגלה עם בלמים(ק"ג) |
2,722 |
נפח מיכל דלק (ליטר) |
81 |
מידות חיצוניות (מ"מ): |
|
אורך |
5,402 |
3,337 |
|
רוחב עם מראות |
2,144 |
רוחב ללא מראות |
1,983 |
גובה |
2,078 |
מרווח גחון קדמי |
273 |
מרווח גחון אחורי |
273 |
זווית גישה(מעלות) |
38 |
זווית נטישה(מעלות) |
25 |
מידות פנימיות: |
|
מרווח ראש קדמי |
1,023 |
מרווח ראש אחורי |
972 |
מרווח כתפיים קדמי |
1,458 |
מרווח כתפיים אחורי |
1,426 |
מרווח מותניים קדמי |
1,390 |
מרווח מותניים אחורי |
1,348 |
מרווח רגליים קדמי |
1,147 |
מרווח רגליים אחורי |
881 |
מידות ארגז: |
|
אורך ארגז בגובה רצפה |
1,567 |
רוחב ארגז בין הדפנות |
1,494 |
רוחב ארגז בין בתי גלגל |
1,156 |
תגובות