
קבוצת לובינסקי תתחיל לייבא את דגמי הפרמיום החשמליים של IM מקבוצת SAIC הסינית – היבואנית הראשונה בעולם איתה נחתם הסכם ייצוא של המותג מחוץ לסין
תצלומים: IM
מותג IM Motors (Intelligence in Motion) הוא מותג רכב פרמיום חשמלי, שיתוף פעולה בין קבוצת SAIC הסינית לבין חברת הטכנולוגיה Zhangjiang וקבוצת Alibaba. המותג שנוסד בשנת 2020, מדגיש אלמנטים טכנולוגיים ובתוכם מערכות נהיגה אוטונומית, תא נוסעים מבוסס בינה מלאכותית AI ומערכות הנעה חשמליות מתקדמות שישלבו בעתיד הקרוב גם סוללות Solid State. קבוצת לובינסקי היא החברה הראשונה בעולם עימה נחתם הסכם ייצוא לדגמי IM מחוץ לסין, עדות למערכת היחסים הקרובה בין אנשיה לבין אנשי קונצרן SAIC, ממנו מגיעים גם דגמי MG המשווקים בישראל על ידי חברת לובינסקי. בשלב זה IM מציעה שני דגמים בעלי תקינה אירופאית, מכונית הסלון IM5, ורכב הפנאי החשמלי IM6.
ה-IM5 היא מכונית סלון גדולה (אורך 4.39 מטרים ובסיס גלגלים של 2.95 מטרים) בעלת עיצוב אווירודינמי שמקנה לה מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.226. סביבת הנהג שלה כוללת מסך רוחבי עצום ''26.3 לצד מסך תפעול נוסף בגודל ''10.5. היא מוצעת עבור השוק האירופי עם הנעה אחורית וסוללה בעלת קיבולת של 75 או 100 קווט"ש (הספק של 290 או 402 כ"ס בהתאמה) וטווחי נסיעה של 490 ק"מ בגרסת 75 או 700 ק"מ בגרסת 100 קווט"ש. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 5.4 שניות או 5.0 שניות בהתאמה. בנוסף מוצעת גרסת הנעה כפולה בעלת שני מנועים עם הספק משולב של 776 כ"ס ותאוצה למאה קמ"ש תוך 2.9 שניות בלבד. דגם זה יתחרה בפולקסווגן ID.7, הונגצ'יי EH7, ניו ET7, אקספנג P7 ודומותיהן. דגם זה עשוי להיות הראשון בישראל שיעשה שימוש בסוללות מצב מוצק, בהנחה שהצהרות החברה אכן יתממשו.
הדגם השני הוא IM6, רכב SUV-Coupe גדול (אורך 4.91 מטרים, בסיס גלגלים 2.95 מטרים) שמוצע גם הוא בשלוש גרסאות הנעה עם סוללות 75 או 100 קווט"ש: הנעה אחורית 335 או 508 כ"ס עם טווח נסיעה של 460 או 610 ק"מ ותאוצה למאה קמ"ש תוך 6.4 שניות או 5.4 שניות, ובגרסת הנעה כפולה 776 כ"ס עם טווח של 520 ק"מ ותאוצה מאפס למאה תוך 3.5 שניות. דגם זה יתחרה ככל הנראה בטסלה Y, אקספנג P9 ודגמים דומים נוספים.
שני הדגמים מצוידים כאמור במערכות נהיגה אוטונומית מתקדמות, בשלדה מסגסוגת אלומיניום וכן בהיגוי לסרן האחורי, בתא נוסעים מבוסס בינה מלאכותית, במערך בטיחות עם 9 מצלמות ושלל חיישנים ובמערכות טכנולוגיות נוספות.
דגמי IM צפויים לנחות בישראל במהלך הרבעון השלישי של שנת 2025 והם יזכו לאולמות תצוגה ייעודיים במטרה לבדל אותם, כדגמים של מותג פרמיום, משאר המותגים שמשווקים על ידי קבוצת לובינסקי.
תגובות