שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה בשטח טרשי - ביער בן שמן, 7/3/25

אצלנו באתר השטח הישראלי עושים הדרכות נהיגה כמעט לכל יבואני הרכב בישראל. רובן הדרכות הומוגניות בהן משתתפים רק רכבי מותג מסוים ולעיתים, כמו היום, יש הדרכות פתוחות אליהן נרשמים ג'יפאים מתחילים או ג'יפאים ותיקים שמעוניינים להכיר את רכבם החדש, עם רכבי 4X4 ממגוון מותגים, באופן פרטי. אחרי לילה גשום מאוד הגיעו להדרכה שלושה רכבים עם נהגים גיבורים

image

בוקר של שישי ואנחנו מתאספים בנקודת המפגש הקבועה שלנו ביער בן שמן. הגשם ירד כאן כל הלילה והקרקע רטובה ובוצית, כמו שאנחנו אוהבים. ההדרכה היום היא פתוחה, כך שהגיעו רכבי שטח שונים ולמרות מזג האוויר הגשום והחורפי, הגיעו 3 רכבים. סובארו פורסטר, סובארו XV וסוזוקי ג'ימני. הרכבים אמנם שונים, אבל פיסיקה יש רק אחת ומולה כולנו נלמד היום ליישר קו.

image

הוצאנו כיסאות, אחד החבר'ה פתח ערכת קפה ולאחר הכרות קצרה התחלתי בחלק התיאורטי של היום. דיברתי על אחיזה בקרקע ועל חשיבות הצמיגים, על הכוחות שפועלים על הרכב ואיך ננצל אותם לטובתנו, איפה צריך לשים את הגלגלים, כמה רחוק להביט קדימה ומה הקו הנכון לעבור מכשול. דיברנו גם על מערכות ההנעה של הרכב, מכניות ואלקטרוניות ואיך בעצם כולן עומדות לרשותנו ומה הדרך הנכונה להשתמש בהן.

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

image

בתום ההרצאה נכנסנו לרכבים ויצאנו לשוטט ברחבי היער. הקרקע ספוגה במים וחלקה מאוד, המון שלוליות עם ובלי בוץ ולנו יש הזדמנות להנות מכל הטוב הזה.

image

כשהקרקע חלקה מערכות הרכב עובדות קשה יותר. בשל הבוץ החמאתי שיער בן שמן התברך בו, הצמיגים מאבדים את חריציהם שמולאו בבוץ ומחליקים בכל שיפוע קל של הקרקע והתירגול הופך להיות מאתגר ומובן הרבה יותר. חשיבות מיקום הצמיגים, הגז הקבוע בהילוך הנכון ומהירות התנועה בהתאם, כולם דורשים דיוק יתר בתנאים קשים ובשורה התחתונה, אין אימון טוב יותר מזה.

___________________________________________________________________________

ערכת חילוץ וגרירה לג'יפים ערכת חילוץ וגרירה לג'יפים
ערכת בסיס לחילוץ וגרירה רכב תקוע בשטח - אל תצאו לשטח בלי זה!
לרכישת הערכה בחנות אתר השטח - הקליקו כאן
____________________________________________________________________________

image

תרגלנו נסיעה בשיפוע צד (שפ"צ) תוך הסברים מה מותר ומה אסור לעשות כשנכנסים לאחד שכזה ועובדה חשובה שכדאי לזכור והיא שגם הרכב הכי טוב בעולם, עלול להתהפך על צידו ברגע אחד קטן של חוסר תשומת לב לדרך או בקבלת החלטה שגויה של הנהג שכן ה"אינסטינקטים" שלנו לא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם.

image

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צדטיפ ציוד בשטח

מאחר ומדובר בקבוצה קטנה ויש לנו עוד זמן, יצאנו לטייל ברחבי היער. בסופו של דבר האימון הטוב ביותר הוא לנסוע ולנסוע ולנסוע בכמה שיותר תאי שטח ונהיגה. יער בן שמן יודע לספק לנו מסלולים בכל מזג אוויר ובכל עבירות שתרצו והכל כאן ממש לידנו.

image

תודה לכל המשתתפים ולהתראות בשטח

image

גלריית תמונות

1742921818089

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

17429218184181742921818675174292181895917429218192491742921819553174292181997817429218201951742921820457174292182080417429218215221742921822435174292182347917429218238321742921824647174292182592017429218268111742921827240174292182838217429218280901742921829047174292182952017429218298821742921830359174292183100017429218314501742921824998

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - עידית. כ

28 במרץ ב 11:08

תודה רבה קובי, אחלה הדרכה.

2

אורח/ת - מאשה

28 במרץ ב 11:09

תודה

נגישות