
סי אף מוטו משיקה דגם חדש, עם נתונים שמכוונים היישר לליבה של קטגוריית האדוונצ'ר המיוצגת ביותר. יצאנו לבדוק עד כמה הנתונים האלו מצליחים להפוך הלכה למעשה
יום אביב שרבי ואני רוכב לים המלח. המעלות עולות אבל הנופים המרהיבים סביב מצננים את נפשי. הרי יהודה במחשופים צבעוניים, עם גוונים של חום, אפור ולבן. צורתם אינה מסודרת אבל במבט פנורמי אני מבחין במבנה השכבות, שמקורם בסלעי משקע. לפניי, מעבר לכחול הגדול והמלוח, נישאים בחדות המצוקים העצומים של הרי מואב, ואני מזמזם מנגינת ילדות, על שניים סינים.
חברת CFMOTO מוּכּרת מזה לא מעט שנים כיצרן דו גלגלי שהולך ומתפתח. באוגוסט האחרון הושק דגם 450MT ולפי נתוני המכירות מדובר בדגם מאוד מצליח. ועכשיו, משיק היצרן דגם גדול יותר, בנפח של 800 סמ"ק, המבוסס על מנוע הק.ט.מ 790 ושיתוף פעולה בין היצרנים. עבור ה- 800MTX, זו כבר לא קטגוריה משלו כמו דגם ה- 450, אלא מלחמה ראש בראש עם הקטגוריה הכי רחבה ותחרותית בדגמי האדוונצ'רים.
בשל השרב, הרכיבה מתחילה מוקדם. שעה קסומה בה האוויר עדיין צונן מצפרירי הבוקר. ההרים סביב נראים כמו ענקים, שמזמינים לרכוב על גבם כדי לזכות במראות ונופים חדשים ומיוחדים. האופנוע מתעורר לחיים בלחיצת כפתור וביציאה מעין בוקק על הכביש, כשהרכיבה המנהלתית עדיין איטית, אני חוקר בסקרנות את מסך המחוונים העשיר. שלושת מצבי הניהול נקראים: סטנדרט, גשם ושטח.
צד אל צד עם רוכב העל סתיו מזור, מושל המדבר
בין המדדים הרבים שניתן לראות ולערוך במסך הגדול, קיים ניטור של לחץ האוויר בגלגלים עד לרמת עשיריות ה- PSI. המושב רחב ונעים ותנוחת הרכיבה נוחה. בעליות המפותלות של סדום הקצב עולה וביד אחת ניתן לכוון את מגן הרוח, תוך כדי רכיבה. התפעול נוח, אך המשקף לא מעניק הגנה מספקת לרוכבים הגבוהים מהממוצע. בקרת השיוט מפנקת, אך לא ניתנת לביטול במשיכת מצערת הפוכה, אלא בבלימה או משיכת מצמד.
התאוצה במעלה הכביש המפותל ממחישה עד כמה המנוע חזק. השלדה איתנה ובסיבובים האופנוע יציב ונמרץ. הידיות והרגליות נוחות לשימוש והבלמים מתפקדים היטב. המתגים נוחים לתפעול ואיכות הגימור טובה ויפה ברמה שלא נופלת מדגמים אחרים בקטגוריה. הרכיבה נעימה וניכר שגל האיזון הכפול מפחית את רטט המנוע.
אני נעמד על הרגליות ותנוחת הרכיבה נוחה לי מאוד. הרגליים חובקות את האופנוע במותניו, הרגליות רחבות, נוחות וללא רטט. מרכז הכובד מרגיש נמוך, בזכות מכל הדלק המוכר לי מהדגמים האוסטרים, היורד נמוך. כה נמוך שמד הדלק מציג רק את חצי המכל התחתון.
3. היבוא מסין ממשיך לגדול בקצב מהיר, במיוחד בתחומי הטכנולוגיה והאלקטרוניקה. אגב, סין עקפה את ארה"ב והפכה לספקית הגדולה ביותר של ישראל כבר משנת 2021.
4. לא מעט מדינות גינו את ישראל בשנה וחצי האחרונות וגם סין גינתה את ישראל על "המצור הבלתי חוקי" על עזה וכינתה אותנו "כוח כובש". נשיא צרפת למשל, עמנואל מקרון, קרא להפסקת אספקת נשק לישראל, והאשים אותה ב"זריעת ברבריות". אני לא ראיתי מחאות שקראו להחרים את דגמי פז'ו או רנו, סניפי Carrefour, לוריאל, לנקום, שאנל או דיור (חייב חליפת שטח של כריסטיאן דיור...).
5. חרף הביקורת, סין ממשיכה להשקיעה בפיתוחים רבים בישראל, מתחום הביטחון, הרפואה ועוד מתוך אינטרס משותף. לעניות דעתי, ניתוק הקשרים עלול להחליש אותנו יותר מאשר את הסינים. מה גם ששיתופי הפעולה וקשרי הסחר תורמים לדעתי לחיזוק מעמדה הבינ"ל של ישראל.
מפרט טכני
מנוע - שני צילינדרים בשורה, מקורר נוזל, 8 שסתומים, גל זיזים עליון כפול
נפח - 799 סמ"ק
קדח/מהלך - 88×65.7 מ"מ
הספק - 95 כ"ס ב- 8,500 סל"ד
מומנט - 8.87 קג"מ ב-6,750 סל"ד
יחס דחיסה - 12.7:1
התנעה - חשמלית
מערכת הצתה - אלקטרונית
הזנת דלק - הזרקת דלק אלקטרונית מתוצרת Bosch
מצערת - אלקטרונית
מצמד - רב דיסקי רטוב, מחליק
הילוכים - 6, כולל קוויקשיפטר דו-כיווני
אורך/רוחב/גובה - 2288x945x1426 מ"מ
בסיס גלגלים - 1530 מ"מ
גובה מושב - 830/870 מ"מ
מרווח גחון - 240 מ"מ
שלדה - פלדה
בולם קדמי - הפוך בקוטר 48 מ"מ, עם כוונון מלא ובעל מהלך של 230 מ"מ
בולם אחורי - מונושוק עם כוונון מלא ובעל מהלך של 230 מ"מ
בלם קדמי - שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפר רדיאלי
בלם אחורי - דיסק בקוטר 260 מ"מ עם קליפר דו בוכנתי
גלגלים - חישוקים במידות 21 ו- 18 אינץ', טיובלס עם חישורים ממורכזים בחישוק.
צמיג קדמי - 90/90 R21
צמיג אחורי - 150/70 R18
בקרת בלימה - ABS מתוצרת Bosch לישורת + להטייה, ניתנת לביטול בגלגל האחורי
בקרת אחיזה - מערכת TCS (Traction Control System) מתוצרת Bosch, ניתנת לביטול
לוח מחוונים - אנכי 7 אינץ’, כולל קישוריות Bluetooth וחיבורי USB +Type C לטעינה
מכל דלק - 22.5 ליטר (אופציה לתוספת של מכל 8 ליטר בזנב האופנוע).
משקל - 196 ק"ג יבש, 220 ק"ג רטוב
צביעה - שחור ערפילי או כחול צפרירי (זפיר)
תאורה - פנסי LED היקפיים
תדירות טיפולים - טיפול הרצה אחרי אלף ק"מ ולאחריו טיפול כל 15 אלף ק"מ
אחריות - שנתיים או 24 אלף ק"מ
מחיר - 59,980 שקלים
9 תגובות
1
אורח/ת - אמיר בצלאל
24 באפריל ב 19:02
שאפו ענק לזה קוראים כלי שובר שיוויון אין ספק בכלל אני אישית רוכב מתחיל בכלי כזה אין מילים ... אני חושב שמגיע להם שאפו ענק שיחקו אותה בענק .........
2
אורח/ת - Beta
24 באפריל ב 23:55
"זו כבר לא קטגוריה משלו כמו דגם ה- 450"
ל450 אין קטגוריה משלו ,
יש את האנפילד 450 שלוקח אותו בנוקאאוט בשטח בכביש וגם באיכות המוצר.
3
צביקה כהן השטח
25 באפריל ב 10:38
"זו כבר לא קטגוריה משלו כמו דגם ה- 450"
ל450 אין קטגוריה משלו ,
יש את האנפילד 450 שלוקח אותו בנוקאאוט בשטח בכביש וגם באיכות המוצר.
4
אורח/ת - מיכל
25 באפריל ב 18:17
כתבה מצויינת. שאפו.
5
אורח/ת - ובהשוואה ל kove 800
25 באפריל ב 19:46
יופי של כתבה, תודה.
כמה הוא דומה/שונה מהבן דוד הזה?
6
Ogash Ofer
27 באפריל ב 10:14
וואחד כינור ויופי של כתבה!
עושה חשק לכלי וכנראה המחיר האטרקטיבי יעשה את המשך העבודה.
7
אורח/ת - טיטו
27 באפריל ב 15:15
כתבה יפה ומפורטת על אופנוע שעושה רושם טוב. הוא ממש גרסה נוספת של 790R שלא מיובא לארץ ובמחיר מנצח שיעשה כאב בטן רציני ליבואן KTM.
8
אורח/ת - צלם חובב
28 באפריל ב 06:12
אהבתי את התמונות
נראה שצולם ביד מקצועית ומצלמה טובה
9
אורח/ת - דוד
01 במאי ב 17:22
בקיצור מושלם , ? ? ? קראתי וקראתי והכל טוב אין חסרונות אין מגרעות ,לא מסתדר לי .
תגובות