רוכשי KGM רקסטון, כולם ותיקים ומנוסים בנהיגת שטח, הגיעו ללמוד קצת יותר לעומק על הכלי החדש שלהם
על פי רוב, בתחילת הדרכה שאני עורך סבב היכרות קצר למשתתפי ההדרכה, ושואל אותם על ניסיון נהיגת השטח שלהם, אנו מקבלים תשובות מגוונות. החל מ-זהו רכב השטח הראשון שלי, דרך ניסיון רב שנים ועד ל-אני מפקד ביחידת ניווט עלומת שם כלשהי בצבא. כמובן שכך ציפיתי למשהו דומה עם קבוצה זו, של רוכשי KGM רקסטון החדש, רק שלהפתעתי כולם סיפרו על ניסיון רב שנים כזה או אחר. נשמתי עמוק וצללתי לתוך החלק העיוני שסוקר את מערכות השטח של כלי הרכב שלהם, ביודעין שיהיו שאלות והרבה מהם, וכאן לא התבדתי... לפחות ידעתי שיהיה אפשר לוותר על הקטע שמסביר אודות זויות גישה ונטישה, אז יצאנו לראות את זה הלכה למעשה.
לצורך כך מצאתי על הדרך איזה עליה חדה וקצרה שתמחיש זאת טוב, ולא תפסח על הדגש שבזוית הבטן של הרקסטון - בכל זאת רכב עם בסיס גלגלים שמתאים לתא נוסעים מפנק לשבעה נוסעים, נקודה שמחייבת שימת לב. אחרי כן עברנו לדבר על הסכנות שבשיפוע צד וכיצד יוצאים ממנו בבטחה, על אף שהימנעות הנה האופציה העדיפה תמיד במצבים אלו. כאן פלוס מינוס נגמרה ההדרכה והתחיל הפאן האמיתי של לבחון את יכולות כלי הרכב, מבלי לשכוח את הדגש שבשמירה על כלי הרכב החדשים. מה שיאפשר, אם ירצה השם, לכל חברי הקבוצה להמשיך ולהעמיק את קריירת השטח שלהם, הפעם עם פרטנר קוריאני שיודע לספק, ממי שיודע לדרוש.
תודה למשתתפים, תודה ליבואן,
שניפגש בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צדטיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות