שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה פרטית בשטח טרשי - 10/06/2025

הפעם נפגשתי באמצע שבוע עם תומר ואופק - שהגיעו ליום מעשיר, מלמד ומגבש - ממש אחלה גוד טיים של אבא ובן בנושא נהיגת שטח

image

נפגשנו בבוקר יום שלישי בבת שלמה הישנה. בנסיעה קצרה הגענו לנקודה בתוך היער.
תומר סיפר שהוא מכיר את עולם השטח מניסיון עבר בכלים מרשימים שהיו לו ואילו אופק, הבן שלא מזמן התחתן, הגיע ללא ניסיון בשטח מלבד איזה תקיעה וחילוץ מהבוץ של הפרייבט המשפחתי שאבא תומר גילה באותו יום.. אבל לקח את זה בקול..

התחלנו עם קפה והסברת הנושאים הבסיסיים - דיפרנציאל, נעילת דיפרנציאל, מתי משלבים 4x4, מערכות הרכב השונות שמשמשות אותנו בכביש ובשטח כמו הטרקשן ועוד..
דיברנו על זווית נטישה, זווית גישה ומרווח הגחון. דנו על חשיבות הצמיגים, הגבהה ומיגונים. בסוף גם עברנו על מכלולי הרכב השונים.
ראינו שבדיסקברי החתיך והגדול שלהם יש לא מעט מכלולים מקבילים לג'ימני שלי - דומה אבל רק בקטן יותר.

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

____________________________________________________________________________

ערכת חילוץ משופרת לג'יפונים T-MAX קומפרסור - מדחס אוויר גדול לניפוח צמיגים
הקומפרסור שזכה במבחן הקומפרסורים שלנו - לצפיה במבחן
הספק: 160 ליטר בדקה Maximum Working pressure: 120 PSI Maximum Restart Pressure: 150 PSI Maximum Amperage Draw: 45A מתח: 12V כולל נרתיק בד מתחבר למצבר עם שני "תנינים" - פלוס / מינוס.
לרכישה בחנות - הקלק כאן
_____________________________________________________________________________

image

לאחר שנכנס הרבה מידע לראש.. יצאנו לבדוק ולהרגיש את זה על באמת ברגליים או יותר נכון בגלגלים - בשטח!
אופק עלה להגה - היה הטייס, ואבא תומר היה הנווט.

נתתי דגשים חשובים בהגעה למכשול וצליחתו עם כמה כללי ברזל בעולם השטח.
התחלנו מתרגולות פשוטות.. הסברתי שאנחנו הולכים להכנס לדברים בעדינות ולאט לאט להגביר ולעלות את הרמה.

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צדטיפ ציוד בשטח


בין ההתנסויות שעשינו היתה כניסה יזומה לשפ"צ. הסכמנו שזה לא אירוע נעים והדגשתי שזו אימת כל נהגי השטח!
לאחר מכן עברנו מעברי הצלבות, בחנו את יכולות הטרקשן, הטובות יש לציין, שבדיסקברי ואפילו את הנעילה שהותקנה ברכב אצל הבעלים הקודם.
גם את בקרת הירידה בדיסקברי בדקנו ואחרי שירדנו כמובן שגם עלינו. טיפסנו מדרגות סלע והגענו עד לנקודת תצפית גבוהה. שם עשינו קפה שני לאותו יום ושיחת סיכום עם דגשים נוספים לשיפורים ושדרוגים אפשריים וטיפים לציוד שמומלץ שיהיה ברכב שטח.
יצאנו החוצה לכביש בעמיקם, שם נפרדנו בחיוך לשלום וקבענו שניפגש שוב בשטח בפעם הבאה!

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

image

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן