ארגון איחוד ההצלה דואג לשפר את יכולותיו ולהגיע לכל מקום שנדרש, זאת באמצעות סוזוקי ג'ימני, רכב שטח קשוח שמתאים לכל משימה.
מתנדבי ארגון איחוד ההצלה הגיעו ליער בן שמן להכיר את רכב השטח שעליהם ינהגו בעת יציאה למשימות שכוללות גם שטח, ולא, לא רק שבילי קק"ל.
הפעם לקחנו אותם לכמה מעברים אתגריים כדי שיוכלו להתמודד איתם בזמן אמת.
את המפגש התחלנו בהכרת מערכות הרכב, קצת על ההיסטוריה ועל ההתפחות הטכנולוגית לאורך השנים - דיפרנציאלים, טרנספר, סוגי צמיגים שונים ועוד.
אחרי השיעור החשוב יצאנו להתנסות במעלות שונים שיגרמו לנו לחוות לראשונה מה שהנהגים עשויים לחוות בזמן משימת אמת - מעבר מדרגה גבוהה, שיפוע צד (שפ"צ), איבוד אחיזה ושימוש במערכת המפצה על כך.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
היה מהנה ומלמד, שמחתי להכיר את הנהגים החדשים של האיחוד.
תודה לכולם וניפגש בשטח.
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צדטיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות