שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > יוון וקפריסין

יציאה לחו''ל עם רכב מישראל - ההכנות

החויה של טיול בחו''ל עם רכב מישראל שונה ומיוחדת - מנסיון.
בנוסף לחויה המקדימה, ויש שיגידו כאב ראש, בארגון הרכב והאדמינסטרציה בהוצאת הרכב מישראל והכנסתו למדינה זרה קיים אושר יום-יומי בנסיעה ברכב שלך במקום זר.
לאור בקשת הגולשים, בעקבות הכתבה על המסע לרומניה ובולגריה והמסעות עם כלי רכב מהארץ ליוון, הכנו רשימה של ההכנות והציוד הנדרש למסע שכזה.

ההחלטה - לאן נוסעים?

שלב ראשון בהכנות למסע הגדול הוא ההחלטה - מהו היעד. מנסיון - אפשר להגיע לכל מקום עם הרכב הפרטי, הדבר תלוי בזמן העומד לרשתוכם ובממון אותו אתם רוצים/יכולים להשקיע. לכל מקום?! - כמעט!, שכן לא מומלץ לטייל באיראן עם מספרים צהובים ועליהם דגל ישראל.
למרות שמספרים צהובים ללא דגל לא מרמזים בהכרח על היותנו ישראלים שכן יש עוד מדינות המעדיפות את הלוחית הצהובה על הלבנה.

ההחלטה - לאן נוסעים?

שלב שני - תכנון ההובלה

אפשר לפתוח מפה ולהחליט על צירים ומסלולים אך לפני שלב זה יש לבדוק כיצד יגיע רכבכם לארץ היעד. לא פעם הדרך ליעד תעבור במקומות אחרים, לא בהכרח פחות יפים. מכאן שיש להתחיל את התוכנית למסע מנמל היעד, אפילו המדובר על נסיעה ארוכה לתחילת המסלול המיועד.
האפשרויות העומדות בפניכם להוביל את הרכב הן באויר ובעיקר בים (אופצית היבשה נחסמת בדרום במצריים ובמזרח בירדן - אלא אם אתם נושאים דרכון זר). אופציית האויר היא מאוד יקרה - אך אפשרית. אופציית הים היא זמינה וזולה יחסית לאופצית האויר. באופציה זו מספר אפשרויות: מעבורת סדירה או זמנית (ferry), אונית משא (הובלה בתוך מכולה) או באוניות מטען סגורות המובילות בעיקר רכבים חדשים מהיצרן ליבואן (גלנוע).
מעבורות סדירות פעלו בעבר מישראל לקפריסין, רודוס ופיראוס ביוון וחזרה לחיפה. כיום מיעוטן פועלות אך יש לבדוק זאת היטב בטרם קובעים תאריך. לפעמים אפשר גם ליפול על מעבורת לא סדירה העושה קו מיוחד עקב הזמנה מיוחדת שלא תלויה בנו המטייל הבודד. בשתי האפשרויות האחרות הדבר תלוי בהרבה התרצצויות וקצת ''הצקות'' לנציגת הספינה בארץ אך בסוף תשלמו והן יסכימו לקחת את רכבכם לנמל היעד שהקו שלהן מפליג אליו.

שלב שני  - תכנון ההובלה

המסמכים הדרושים

רשיון רכב: הרכב היוצא מהארץ חייב להיות רשום על שימכם ועדיף ללא שיעבודים. עליכם לתרגם את רשיון הרכב (בממס''י) ולבדוק האם מדינת היעד דורשת אישורים מיוחדים כמו לדוגמה ''קרנה דה-פאסג'' או ערבויות מיוחדות. כדאי להצטייד בייפוי כוח נוטריוני המתורגם לשפה המתאימה המאפשרת גם לחבר או לחברה הנילווים אליכם לעשות פעולות הקשורות ברכב למקרה צרה בו אתם לא תוכלו לטפל ברכב.
ביטוח: בהתאם למדינת היעד אך מומלץ שיהיה לכם ביטוח צד ג' לנזקי גוף ורכוש המתאים לארץ היעד אפילו אין חובת ביטוח שם. הביטוח הנדרש בארצות אירופה הוא ה''גרין כארד'' - אותה תעודה ירוקה שהיא מקבילה לביטוח החובה וצד ג' בישראל הנדרשת כתנאי כניסה בנמלי אירופה.
ביטוח מקיף לרכבם - תלוי כמה ''אוהבים'' או ''שונאים'' אתם את הסיכון כי לא תחזרו ארצה עם רכבכם עכב גניבה או תאונה.
ביטוח רפואי אישי / ביטוח נסיעות לחו"ל - מומלץ ולדעתי מחוייב המציאות.
חיסונים והכנות רפואיות - כמו כל מטייל.
רשיון נהיגה: לרוב תעודת הפלסטיק הישראלית מספקת אך מכיוון שאין המדובר בסתם טיול אני ממליץ על תרגום בממס''י של רשיון הרכב לפנקס מנייר התקף כמעט בכל העולם.
דרכונים - בתוקף לחצי שנה לפחות.
אשרות כניסה, ויזות, אישורי מעבר וכו' - בהתאם למקובל בארץ היעד. אם אתם מתכננים לחצות במסופי גבול קרקעיים בין מדינות כדאי כי תבדקו מהן הדרישות המקומיות.
כרטיסים לחזרה לעצמכם ובעיקר לרכב על-מנת לחסוך את הויכוח של מס יבוא/יצוא במכס בארץ ובעיקר בנמל היעד.
כרטיסי טיסה, דרכונים, כרטיסי אשראי בילאומיים וכמובן העתקים מצולמים מכל הנ''ל אצלכם, אצל בת/בן הזוג ואצל אמא בארץ.
ספר רכב ורשימת הנציגויות והמוסכים של היצרן בארצות היעד.
רשימת מועדוני רכב ורשימה של חברות חילוץ (אם יש) - אפשר לעשות חברות בממס''י ולזכות בחברות במועדוני רכב בחלקים מסויימים בעולם. רשימת קמפינגים , תחנות דלק.
כרטיסי אשראי/חיוב בינלאומיים, תעודות שונות לדוגמה: תעודת צלילה בתוקף + ביטוח + לוגבוק, תעודות סטודנט, תעודות מקצועיות. תמונות פספורט נוספות.
מפה של ארץ היעד ושל הארצות בדרך אל היעד, ספרות טיולים, פנקס לכתוב בו את יומן המסע.

המסמכים הדרושים

הכנת הרכב

הזדמנות נפלאה לתקן הכול ולהביא את הרכב כמעט לשלמות - הרכב והציוד שבו צריכים להיות מוכנים ברמה הטובה ביותר האפשרית. חוץ מזה כדאי להצטייד בחלקי חילוף בהתאם לאופי הרכב ואורך המסע.
אפשר לשקול רכישתם בחו''ל אם אתם מתחילים את המסע במדינה ''נורמלית'' - אחרת חבל על זמנכם. לדוגמה: מוסך היבואן של לנדרובר בבולגריה הוא לא יותר מאיזשהו מוסך ''הפטיש'' בכוך אפל בדרום תל-אביב ואפילו ביוון אצל פטרוס ידידנו, כהן הדיפנדרים, לא היתי רוצה להשאיר את רכבי.

הכנת הרכב

רשימת ציוד לרכב

1. ערכת כלים גדולה וקטנה + לדרמן
2. בוסטר + כבלים, פיוזים קטנים וגדולים), מנורות.
3. גלגל ספייר (אפשרי שניים) + ערכת פנצ'ר + קומפרסור
4. שמן + נוזל לרדיאטור + נוזלים נוספים
5. ג'ק, הייליפט תקין, כרית הרמה
6. רצועות גרירה + שקלים, (כננת), (כננת גלגל)
7. ערכת דבקים, גריז, RTV, שמן דוחה חלודה
8. את חפירה, מכוש
9. עזרה ראשונה
10. מטף כיבוי אש
11. חלפים לרכב
12. אמצעי תאורה

רשימת ציוד לרכב

מחנאות

כנראה שאם נסעתם עם רכב השטח מהארץ לא תישנו רק במלונות פאר אלא תבלו הרבה בקמפינגים. למרות שאם הפרוטה בכיסכם, והמדובר בהרבה פרוטות ובעיקר דולרים, מנוי חבר ברשת הילטון נשמע לא רע בכלל.
מחנאות היא בהתאם לאופי המקום ולחוק. ישנם מקומות שאסור לישון בהם סתם כך בשטח, ויש שיקפידו על כך במיוחד קרוב לאזורי התיירות. במקומות בהם יש קמפינגים מסודרים כדאי להיכנס למקום טוב ולהינות משירותיו. אך המומלץ ביותר הוא לישון בקצה של שטחים פרטיים, לאחר תיאום ואישור מבעל הבית. גם נותן ביטחון וגם מאפשר להכיר חברים חדשים.

מחנאות

ציוד מחנאות

1. אוהל - הסוג לפי אקלים היעד
2. מזרונים + שקי שינה
3. כסאות + שולחן
4. ציוד בישול + דלק + גז
5. פותחן בקבוקים וקופסאות
6. סירים, כלי אוכל + חד פעמי
7. שקיות זבל
8. כלי ניקוי
9. חבל כביסה וסבון
10. תאורה
11. מגבות
12. דוחה יתושים
13. תכשיר הגנה מהשמש
14. מספריים לציפורניים
15. עזרה שנייה

ציוד מחנאות

ציוד אישי

1. מצלמה + סוללות
2. ביגוד חם (פליז) ונגד גשם (גורטקס)
3. פנס + סוללות
4. GPS + סוללות + חיבור לרכב, מצפן
5. פנקס ועט
6. תיק גב קטן
7. פאוץ, חגורת כסף
8. נעלי הליכה + ריצה + סנדלים
9. בגד ים ומשקפת
10. סלולרי + מטען

ורק שיהיו לנו הרבה טיולים ומסעות

אם יש לכם הערות והארות נשמח לשמוע על-מנת לשפר ולתקן את הכתבה. סעו בזהירות ייתרה והציגו את הפאן היפה של ישראל.


המסע לרומניה
המסע חזרה מבולגריה

ורק שיהיו לנו הרבה טיולים ומסעות

תגובות

34 תגובות

1

ofir_75

15 ביולי 2003 ב 02:21

רכב בליסינג

אני מתכנן נסיעה לירדן והרכב שלי בליסינג ולא רשום על שמי אלא על חברת המימון האם משהו יודע על פתרון ? תודה

2

orenwahl

29 ביולי 2003 ב 11:55

מידע נוסף

כתבה מצויינת - מזיל רוק ! את הפרט החשוב ביותר לתכנון המסלול לא סיפקת - אילו מפות הישגת והיכן ? האם הטיול כלל אתגרי עבירות ? על אף שהשאלה הבאה ישראלית טיפוסית - כמה עולה העברת הרכב? הסיבה לשאלה כדי לדעת מה כלכלי יותר לשכור רכב או להביא מהארץ. תודה.

3

HarCo

16 באוגוסט 2003 ב 15:46

נו...?!? ו...?!?

אז איך אני מעביר רכב לחו''ל? כמה זה עולה (בערך)? איזה חברות לשאול? פרטים... פרטים... פרטים... חסר המון מידע שיאפשר לי לבחון מה עדיף: להוביל רכב או לשכור בארץ היעד. כתבה נכונה אך מפוספסת. חבל.

4

merav-rav

29 בספטמבר 2003 ב 11:11

למה לא בקרוואן?

שמחתי לקרוא את הכתבה ועל הרעיון הנהדר. טיול מסוג זה ללא ספק מהנה, שונה ומיוחד - ולשם כך הומצא הקרוואן - רכב שהוא הבית למשך כל הטיול. אין צורך באוהלים, וציוד לשינה בחוץ - ישנים באוטו-בית! אמנם לא תמיד קל לנהוג במשך כל הטיול ברכב גדול, ורצוי לשכור אותו בחו''ל, ואולי טיפה יותר יקר מרכב, אבל היתרונות עולים על החסרונות - הכל נמצא בקרוואן, מיטות, פינות ישיבה, מקלחון, מטבחון, מים חמים, יש קמפינגים מסודרים לקרוואנים, אין צורך לארוז ולקפל אוהלים או לצאת ממלונות, אתם כל הזמן באתר! אשמח לתת מידע נוסף, מירב, ראלי קרוואנים!

5

אורח/ת

10 באוקטובר 2003 ב 18:01

תשובה לרכב בליסינג

אפשר להעביר רכב שלא רשום על שמך לירדן אם תספק למכס הישראלי אישור נוטריוני כי בעל הרכב (חברת הליסינג) מרשה לך לצאת לירדן - פרטים בממס''י.

6

אורח/ת

10 באוקטובר 2003 ב 18:04

תשובה לעניין העלויות

מכיוון שאין קו מעבורות מסודר לאירופה - אין גם מחירים קבועים. לדוגמה: לטורקיה עלה לי כ-1,000 דולר הלוך חזור ואני עשיתי את כל עבודת עמילות המכס בעצמי. לכל יעד יש לבחון תחילה איך מגיעים ואחר לבדוק היטב מה סך העלויות. ואם המדובר במדינות בהן נהוג הבקשיש או הסדר אינו שולט שם - יש להתכונן לתוספות בלתי צפויות.

7

אורח/ת

10 באוקטובר 2003 ב 18:05

שאלות בפורום

שאלות בנוגע לכתבות - כדאי לשאול בפורום המתאים באתר - שם תתקבלנה תשובות מהירות יותר. כאן המקום לתגובות על הכתבה למען ישמשו את הקוראים האחרים.

8

אושרי

12 בדצמבר 2003 ב 20:38

לדעתי אחלה טיול !!

אחלה טיול בטוח נהנתם ממנו ואם יש עוד טיולים כאלה אני גם רוצה!! (:

9

עופר אוגש

14 בפברואר 2004 ב 08:06

תשובה לרכב בליסינג

אפשר להוציא רכב של חברת ליסינג או רכב משעובד לבנק או רכב על שם חברה לחו''ל בתנאי שברשותך אישור מבעל הרכב (חברת הליסינג או הבנק או החברה) חתום על-ידי עו''ד ובו מאשר לך בעל הרכב לצאת לחו''ל. מניסיון המסמך מעניין בעיקר את המכס הישראלי הדואג כי לא יוציא מישראל רכב ללא אישור בעליו.

10

עופר אוגש

14 בפברואר 2004 ב 17:01

רכב בליסינג - תשובה

רכב שלא רשום על שם הנהג - רשום על שם חברת ליסינג, על שם חברה או אפילו משועד לבנק ניתן להוצאה לחו''ל רק אם הנהג מצוייד במסמך המאשר לו להוציא את הרכב לחו''ל ועל המסמך חתום בעל הרכב/החברה/הבנק ועורך-דין (באופן רשמי צריך חתימה של נוטיריון).

11

oskar 101

16 באפריל 2004 ב 01:41

מוכן

1חוק מרפי כמה שלא נהייה מוכנים תמיד תהיה איזו הפתעה , 2 אחד הדברים החשובים ביותר הוא לא להרוס את הרכב , תשמור עלו והוא ישמור עליך , פרושו לנהוג בעדינות לא לחפש מבצעים ...מיותרים . ואז כשבאמת תצתרך אותו הוא יתן את הנשמה ,ולא ישאיר אותך בבוץ .

12

income

25 במאי 2004 ב 18:06

חו''ל בקרוואן

מאוד מעניין אותי לעשות טיול חו''ל בקרוואן, אם יש למישהו מושג האם כדאי להעביר קרוואן מהארץ או לקנות ,(להשכיר בחו''ל), לתקופה של שנה. תודה דוד 054-5615272

13

אורח/ת

20 בדצמבר 2008 ב 11:37

איך הכי טוב לשלוח רכב לרוסיה מישראל

הכוונה לא לטיול רק לשם שליחת הרכב לרוסיה עלויות ואיזה מסמכים והאם אפשר המכולה

14

אורח/ת

14 בפברואר 2009 ב 13:58

גם אני מתעניין בנסיעה מישראל לרוסיה ?

מחירים אפשרויות שונות וכל פרט שיעזור לי להעביר רכב מישראל לרוסיה

15

Ogash Ofer

14 בפברואר 2009 ב 17:44

העמסת הרכב במכולה היישר לרוסיה...

נראה לי שבשביל להעביר רכב לרוסיה יש להעמיסו במכולה ולשלוח באוניית מסע רגילה.
מחיר ועלויות נוספות יש לברר אצל עמיל מכס שעובד בסחר עם רוסיה.

16

אורח/ת

08 במרץ 2009 ב 13:55

איך אפשר להעביר רכב לרוסיה עלויות ואפשרו

גם אני מעוניין להעביר רכב רגיל לא שטח לרוסיה אז מי שיודע אפשרויות ועלויות שונות אני אשמח לשמוע .
תודה

17

אורח/ת

26 במאי 2010 ב 16:56

מעבורות מישראל לקפריסין עם חדר יפה ומופע

הי,
רציתי לידע שיש מעבורות לקפריסין מחיפה. מדובר באוניות קרוז יפות ולא אוניות משא.
1. לקפריסין הצפונית יש את חברת
הפיתרון הירוק בע"מ
ת.ד 133 כפר הס
כפר הס 40692
טלפון:077-5300150פקס:09-7962958160 דולר הלום ושוב!2. לקפריסין היוונית הלינק הבא:אונית קרוז של חברה קפריסאית, שיוצאת מישראל כל שבוע (כשלוש פעמים בכל חודש)https://www.varianostravel.com/Cruises/ferry_service.htm

18

ofer

22 באוגוסט 2010 ב 12:31

בא לי בזמן

אני חושב המון זמן לצאת לאלפים בחורף לטיול שלג, יציאה מחיפה עם הג'יפ לנמל טרייסט דרך איטליה ולמעלה להרים. לינה בצימרים בדרך לוח זמנים פתוח, מזומנים? נחסוך וניסע....... .

19

אורח/ת

06 בפברואר 2011 ב 17:08

העברת רכב או ואן לטיול באירופה. מה חדש?

היום ביררתי עם "רוזנפלד" לגבי העברת ואן "סוואנה" או קרוואן (לא נגרר) לאירופה וחזרה. יש שירות מחיפה לפיראוס,המחיר 900 יורו לכל כיוון ו אי אפשר להצטרף להפלגה. באתר של Varianos Travel מודיעים שהפסיקו זמנית את ההפלגות לישראל.
3000 יורו להעברת הרכב נראה יקר אך במקרה שלי אין ברירה, מדובר ברכב נכה שדי מסובך ויקר לשכור באירופה (באר"הב אין בעייה). הכוונה להפוך את הרכב ל "אוטו-בית" ולצאת לטייול קמפינג של חודש-חודשיים בקייץ כך שאם מחלקים זה לא כל כך נורא. אשמח לקבל עצות, טיפים וכל מידע נוסף
עמית נצר
אילת
amitnetzer10@gmail.com

20

אורח/ת

14 באפריל 2011 ב 10:39

היכן ניתן לבדוק מחיר העברת ג'יפ ליוון

מדובר בטיול של 10 ימים. האם כדאי להכנס לפרוצידורה של העברת 2 -3 גי'יפים או שעדיף לשכור? כמה זמן מהטיול זה שורף?

תודה

21

אורח/ת

15 בספטמבר 2014 ב 20:42

שאלה לגבי עלות העברת קראוון

שלום. כמה עולה להעביר קראון נגרר ליון ומה דרוש מלבד ביטוח

22

Ogash Ofer

15 בספטמבר 2014 ב 21:17

שאלה לגבי עלות העברת קראוון

אורח/ת כתב/ה:
"שלום. כמה עולה להעביר קראון נגרר ליון ומה דרוש מלבד ביטוח"
במחיר של היום - כ-1,500€ כולל ביטוח הגרין קארד

23

drorbn_

22 בספטמבר 2014 ב 18:51

שאלה לגבי עלות העברת קראוון

Ogash Ofer כתב/ה:
"[b]אורח/ת כתב/ה: [/b]שלום. כמה עולה להעביר קראון נגרר ליון ומה דרוש מלבד ביטוח במחיר של היום - כ-1,500€ כולל ביטוח הגרין קארד "
המחיר עלה!!! היום העלות של העברת רכב רגיל עד 420 סמ עולה כ- 600€ לכיוון, לא כולל כ1200 שח מיסי נמל ופקודת מכירה ביציאה וסכום דומה בכניסה בחזרה לארץ לא כולל אחסנה. כל זה בלל שנמל חיפה הוא חברה פרטית שאין לה מתחרים. בנוסף לכך יש גם כ- 70€-120€ מיסי נמל, מכס והורדה מהאוניה ביוון (תלוי אם עושים את זה לבד או עי מאכר). וכל זה לא כולל ביטוח כ- 200€ לחודש. עלות שכירת רכב שטח פשוט (ויטארה) תעלה בין 650€-800€ ל10 ימים תלוי בעונה. תעשו את החשבון והכדאיות.

24

אורח/ת

21 בנובמבר 2014 ב 10:25

רכב מהארץ ליוון באיזה חברות ספנות ?

אנחנו נוסעים לחצי שנה ליוון ,1 - באיזה חברות ספנות כיצד לברר ?
2 - האם חייבים לשוט עם הרכב ?
3 - מה העלויות והפרוצדורה ?
4 - שם של חברת ביטוח ביוון ?
תודה רבה על כל אינפורמציה עדכנית בנושא !

25

Ogash Ofer

22 בנובמבר 2014 ב 20:02

רכב מהארץ ליוון באיזה חברות ספנות ?

אורח/ת כתב/ה:
"אנחנו נוסעים לחצי שנה ליוון ,1 - באיזה חברות ספנות כיצד לברר ?
2 - האם חייבים לשוט עם הרכב ?
3 - מה העלויות והפרוצדורה ?
4 - שם של חברת ביטוח ביוון ?
תודה רבה על כל אינפורמציה עדכנית בנושא !"
חברת הספנות הפעילה בקו היא רוזנפלד ספנות בחיפה. לגבי המחיר ראה את התגובות למעלה - כ-1,500€. ביטוח תעשה בנמל בפיראוס.

26

אורח/ת

22 בפברואר 2015 ב 20:32

רוצה לצאת לטיול בארופה

אני רוצה לצאת מהארץ לטיול באירופה עם הרכב הפרטי שלי

27

אורח/ת - מספר רכב

19 ביולי 2019 ב 16:19

האם צריך מספר אירופאי או אפשר להשתמש במספר ישראלי

28

Ogash Ofer

19 ביולי 2019 ב 17:32

אורח/ת - מספר רכב כתב/ה:
"

האם צריך מספר אירופאי או אפשר להשתמש במספר ישראלי

"
באירופה נשארים עם מספר צהוב ישראלי

29

אורח/ת - יעל

21 בפברואר 2021 ב 14:31

שלום, בעלי רוצה לצאת עם הרכב לרוסיה. איך ואיזה חברה מבטחת את הרכב? כי חברת ביטוח שלנו לא עושה ביטוח חו"ל .

30

Ogash Ofer

21 בפברואר 2021 ב 22:43

אורח/ת - יעל כתב/ה:
"

שלום, בעלי רוצה לצאת עם הרכב לרוסיה. איך ואיזה חברה מבטחת את הרכב? כי חברת ביטוח שלנו לא עושה ביטוח חו"ל .

"
ביטוח מקיף - כנראה שלא קיים.
ביטוח חובה - בהתאם לדרישות במדינת היעד.
לרוב באירופה עושים "גרין קארד" שמבטח נזקי גוף.

31

אורח/ת - אבי

18 בפברואר 2023 ב 20:52

חיסונים משאיר לאנשים שמאמינים בתאגידים ובמשטרים חשוכים. עוד מעט תעשיית התרופות תיפול וגם אתם שמנסים לנרמל את הרעיון החולי הזה.
מקווה שהצלחתם להבין למה אני חותר? ואם לא אז תכנסו למקום שבו תראו בעיניכם מה עושות החיסונים מאז שנולדנו. והאדון שציין את חיסון מקווה שהוא כבר קיבל את החיסון של השקורונה.

32

Ogash Ofer

04 במרץ 2023 ב 17:20

אורח/ת - אבי כתב/ה:
"

חיסונים משאיר לאנשים שמאמינים בתאגידים ובמשטרים חשוכים. עוד מעט תעשיית התרופות תיפול וגם אתם שמנסים לנרמל את הרעיון החולי הזה.
מקווה שהצלחתם להבין למה אני חותר? ואם לא אז תכנסו למקום שבו תראו בעיניכם מה עושות החיסונים מאז שנולדנו. והאדון שציין את חיסון מקווה שהוא כבר קיבל את החיסון של השקורונה.

"
דעתך האישית חשובה אך אינה מעניינת!
אם המדינה אליה אתה נוסע החליטה שצריך חיסונים - לא תכנס בלעדיהם, ולא משנה מה גישתך לעניין.

33

אורח/ת - עקל

08 בפברואר ב 20:31

,

במידה ואני רוצה לקחת את הרכב שלי לחו"ל , למשך שנתיים .

אני יודע שצריך להפקיד את הרשיון .


השאלה שלי בבקשה

אני רוצה להשאיר את הרכב לשנתיים בחו"ל , אני אישית חוזר ושב כל 3 חודשים לארץ.


בתום ה שנתיים , האם אני יכול להחזיר את הרכב ?

לאחר שנתיים ללא טסט ורשיון מוקפת, האם המכס יעשו לי בעיות , או בדיקה חדשה לרכב ?

מה הוא הזמן המקסימלי שאני יכול להשהות את הרכב בחו"ל





תודה רבה

34

Ogash Ofer

09 בפברואר ב 16:35

אורח/ת - עקל כתב/ה:
"

,

במידה ואני רוצה לקחת את הרכב שלי לחו"ל , למשך שנתיים .

אני יודע שצריך להפקיד את הרשיון .


השאלה שלי בבקשה

אני רוצה להשאיר את הרכב לשנתיים בחו"ל , אני אישית חוזר ושב כל 3 חודשים לארץ.


בתום ה שנתיים , האם אני יכול להחזיר את הרכב ?

לאחר שנתיים ללא טסט ורשיון מוקפת, האם המכס יעשו לי בעיות , או בדיקה חדשה לרכב ?

מה הוא הזמן המקסימלי שאני יכול להשהות את הרכב בחו"ל





תודה רבה

"
להבנתי אתה חייב ייעוץ מקצועי או אולי לדבר עם המכס (אולי יש להם קו לקהל) בסוגיות הבאות:
1. השארת רכב ישראלי בחו״ל בזמן שהבעלים חוזר ארצה והמשמעויות מכך.
2. פרק הזמן המכסימלי שמותר להוציא רכב ישראלי מהארץ ללא שתצטרך לייבא אותו בחזרה.
3. המשמעות של חזרה ללא רישיון רכב בתוקף.