יש כאלו שאוהבים לאתגר את עצמם ואת רכבם. אם זה סתם בשביל האדרנלין שבטיפוס עלייה, אם זה כי העלייה היא במסלול הטיול בדרך אל אותה נקודה שרוצים להגיע אליה ואם זה כדי ללמוד למצות את היכולות של הרכב בצורה המקצועית והמיטבית.
בכל מקרה הדרכת טיפוס מעלות לעולם אינה שגרתית! וטומנת בחובה הפתעות מיוחדת...
מאת: Ofer Ogash
23/10/06
מטרת ההדרכה היא לימוד תיאורטי ופרקטי ומאפשרת צבירת ניסיון בדרך למקצוענות! בסופו של יום, וזה חלק חשוב של ההתנסות האישית וצבירת הניסיון, כולם מטפסים את המעלות, בכוחות המנוע או באמצעות כננת.
מעט אנשים רוצים ללמוד את הנושא באופןמובנה ומסודר (ולא סתם לתת בגז...), הרכבים המשתתפים שונים מהדרכה להדרכה והקשיים והתקלות ייחודים לאותה ההדרכה - מה שנותן לכול הדרכה את הייחוד שלה...
החלק התיאורטי של ההדרכה כולל: הסבר על הדיפרנציאלים ואופן תיפקודם ברכב, השימוש בנעילות דיפרנציאל ובשילוב 4X4 ברכבי השטח השונים, טיפוס נכון של מעלה, ירידה תלולה בשטח, וכמובן דגשי הבטיחות - החל מחגורת הבטיחות וכלה בשיפוע צד
לכתבה על הדפרנציאלים הקליקו כאן
לטיפ שטח הקליקו כאן
שלושת המעלות ה''מכובדים'', הנחשבים בין הקשים בישראל ודורשים מיצוי יכולות הרכב והנהג, נבחרו לצורך הלימוד. על מנת לטפס את המעלות הללו בבטחה יש לתת להם את הכבוד והיחס המקצועי המגיע להם וכמובן שיש לרצות, אפילו מאוד לרצות, לטפס אותם (אחרת פשוט - לא עולים).
על מנת לטפס מעלה על הנהג לנתח נכון את המעלה, להכינו כראוי ולצאת לדרך מוכן. בזמן הטיפוס יש להגיע אל המעלה במהירות המתאימה, להניח את הגלגלים היכן שצריך, לדעת לשמור על גז קבוע ולהתמודד נכון עם שינוי האחיזה והזויות לאורך הטיפוס. הפירוט המקצועי - מפורט בקישור לטיפ של טיפוס מעלה בשטח:
לטיפ שטח של טיפוס עלייה בשטח טרשי הקליקו כאן
המקצוענות הנדרשת, לדעתי, בתחום רכבי השטח היא כזו המחזירה את הרכב והנוסעים בשלום. אפשר ורצוי להשתמש בציוד ובטכנולוגיה על-מנת להתגבר על איתני הטבע ויש לעשות זאת באופן מושכל. לעיתים, יש להיעזר בכננת או באמצעי אחר על מנת לטפס את המעלה בבטחה.
בנסיעה בשטח נגרמים נזקים! ובטח שבנסיעה אתגרית הממצה את יכולות הרכב. לא כל הנזקים נחשפים בשעת המאמץ. רובם הם נזקים מצטברים הנגרמים לאורך השימוש ברכב ונחשפים (ונשברים) ברגע קריסתם. בנסיעה בשטח מומלץ להצטייד כראוי (ואם לא - אנחנו במדינת ישראל והכל קרוב ונגיש).
ההדרכה מעניקה כלים - תיאורטיים ומעט ניסיון מעשי לאחריה ממשיכים לתרגל וללמוד - מכל נסיעה, מכל מעלה, מכל מדרגה... (וזה לעולם לא נגמר).
לכל התמונות מהדרכת המעלות של אוקטובר 2006 הקליקו כאן
3 תגובות
1
אורח/ת
19 ביולי 2007 ב 13:01
לימור 20 גן יבנה
2
יפתח משל
05 בינואר 2008 ב 07:29
טראנו הוא המלך חברים!!!!
אין עך הטראנו!!!!! גבוה חזק 3000 סמ"ק נפח מנוע!!!!! הרכב שטח הטוב בישראל!!
3
arma56
18 בנובמבר 2011 ב 22:35
נעילת דיפרנציאל
יש לי איסוזו טרופר בנזין מודל 99
מאוד רוצה נעילת דיפרנציאל קדמי.
אם יש חדש בעניין זה ,אשמח לדעת.
תגובות