מנגנון המחבר את גלגלי כלי הרכב אל השלדה. מתלה בן זמננו כולל קפיץ (ראו מוט פיתול, עלים, ספירלי, כרית אוויר), אשר תומך את משקל כלי הרכב, בולם זעזועים ומוטות ונקודות תמיכה שונים.
מאת: אתר השטח הישראלי
28/07/00
יכולת הגלגל לעלות ולרדת או להיפתח ולהיסגר או עד כמה ירד הגלגל החופשי כדי לפגוש את הקרקע (קישור). כל חברה מודדת את המהלך באופן שונה. כל מתלה מאופיין במסלול תנועה ייחודי לשיטה בה הוא עובד. אורך המהלך אינו קובע לבד את יעילות המתלה, אלא בשיתוף אלמנטים כמו פרוגרסיביות, מסלול תנועה של המתלה, שיטת התנועה , מיקום הצירים ואיכות הבולם עצמו.
צורת חיבור גלגלים לשלדה באופן בו כל גלגל עצמאי ואינו קשור לתנועה אנכית של הגלגל השני בציר. מתלה קדמי נפרד הפך לסטנדרט מחייב כמעט ברכבי שטח בשנות ה-90. כיום יותר ויותר כלי רכב עושים שימוש בארבעה מתלים נפרדים (מיצובישי פג'רו, לנד רובר דיסקברי 3, ניסאן פאת'פיינדר).
בצהוב - הבולמים.
באדום - הקפיצים (למעלה קפיצי סליל ולמטה קפיצי עלה).
באפור - החלקים הבלתי מוקפצים (יש להוסיף להם את הגלגלים).
למטה באפור - סרן חי (חסרים בתמונה: גלגל ימין וגלגל שמאל וגל ההינע שמגיע לדיפרנציאל (הביצה במרכז הסרן)).
למעלה באפור - סרן חי ושני מוטות רדיוס - שתפקידם לשמור על מרכוז הסרן - קדימה/אחורה וימינה/שמאלה.
3 תגובות
1
Ogash Ofer
30 בינואר 2009 ב 15:55
יש פרושים...
הוספתי פסקת הסבר בין שתי התמונות.
2
Ogash Ofer
26 בינואר 2010 ב 13:57
עדכנתי תמונות של מהלך מתלה
מתלה סגור לגמרי בדיפנדר ומתלה פתוח לרווחה בפאג'רו
3
Ogash Ofer
06 באפריל 2013 ב 08:23
נוסף סרטון של BJ BALDWIN
נהג סוף, מנוע עם 850 כוחות סוס, סרטון מדהים - אבל התרכזו במתלים והבינו איך המכונה הזו עובדת באופן מושלם בזכות מתלים ללא מתחרים.
תגובות