שטח 4X4 > כתבות > שטח

חגיגת השלג של הג'יפאים

לא ממש ברור מדוע שלג עושה כותרות בתקשורת הארצית, אבל עבור אנשי השטח מדובר בפסטיבל של ממש. הכנו עבורכם שלל מידע על החגיגה הקרבה ובאה, אז מלאו את התרמוסים וסעו להרים, בזהירות כמובן

ג'יפאים יקרים, הגיעה שעתכם. על פי כל התחזיות המלומדות של אנשי השרות המטאורולוגי, סופת שלג של ממש מגיעה לישראל. מעבר לעובדה שסופת שלג נדירה אצלנו יותר ממדליות אולימפיות, הרי שעבור הג'יפאים, מדובר בחגיגה אקסקלוסיבית למהדרין, אשר כרטיס הכניסה אליה הוא רכב בעל הנעה כפולה. יש גם סלקטורים: השוטרים שיעמדו כנראה החל משעות אחר הצהרים בצירי הגישה לירושלים, או לרמת הגולן ויתירו מעבר רק לג'יפים.

image

עיקר החגיגה תערך – משיקולי מיקום – סביב עיר הבירה. רמת הגולן מציעה שלג עדיף באיכות ובכמות, אבל הריחוק ממרכז הארץ, תנאי סביבה קיצוניים ורמה נמוכה של כבישים ותחזוקתם מרחיקים את עדרי הג'יפאים מהלבן הצפוני. עבור הנועזים שביניכם מציע אתר השטח הישראלי כיתת כוננות לטיול שלג, אשר מזנקת לעבר הרמה כאשר יש כמות מספקת של שלג.

image

image

צרור עצות חמות ליום קר

התלבשו היטב והכינו כמות מספקת של בגדים להחלפה, על מנת שהבילוי בשלג לא יסתיים עם כוויות קור בבית החולים. ילדים חשופים לסכנה מוגברת, שכן עם כל האדרנלין והשמחה, כאשר הם יתלוננו על אצבעות קפואות, זה עשוי להיות מאוחר מדי. לאן לנסוע? ותרו על כניסה איטית ומייגעת אל תוף ירושלים וצאו לחגוג סביב לה. מסלול אחד ייקח אתכם לצובה דרך נחל כיסלון. בצובה יש שלג כאשר הסופה היא כבדה. מסלול שני הוא לטפס משער הגיא לנווה אילן. אם שם לא תמצאו שלג, העפילו קצת לעבר הר אדר, שם בטוח תמצאו משהו.

צרור עצות חמות ליום קר

לפני שאתם יוצאים לשלג מומלץ להקשיב לעצותינו בנוגע לנהיגה בשלג ובעיקר כדאי לזכור כי הג'יפ המשפחתי שלכם אינו כלי רכב ייעודי לשלג. ולמרות שבינתיים הסיכויים נראים מבטיחים, אמרנו בעבר כי אסור לסמוך על החזאים, אז הכינו לכם תוכנית גיבוי בעזרת השעשוע הזה.

image

אם נתקלתם בשלג, או שאתם רוצים לחלוק עמנו מנסיונכם, אנא דווחו לנו בפורום, על ידי הקלדת תגובה לכתבה

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

29 בינואר 2008 ב 12:27

מישהו יודע איפה ניתן להשיג שרשראות שלג ב

2

eladi10

29 בינואר 2008 ב 12:35

אין שום טיפים לנהיגה בשלג???????

3

אורח/ת

29 בינואר 2008 ב 12:51

שרשראות שלג

באזור המרכז. מישהו? בפורום אמרו אצל אונגר אבל הוא לא עונה בטלפון, אולי סגר?

4

אמיר

30 בינואר 2008 ב 16:31

טיפים לשלג:

eladi10 כתב/ה:
""
1. אם אתה שואל על טיפים - אל תצא לשלג לבד. 2. שלג הוא בדיוק כמו בוץ רק הרבה יותר קר. שים 4X4, נעל דיפרנציאל מרכזי, סע לאט וקדימה. 3. אתה ירושלמי, נכון? אז אם הבוקר התפרעת בגאווה על הכביש, וכשהגעת הביתה לא נכנס האוטומט לרוורס, אל תדאג - זה לא עונש משמיים. המגן התחתון שהתקנת בממון רב אגר בינו לבין תמסורת ההילוכים שלג שהתקשה, ובגלל זה אתה לא מצליח להעביר לרוורס. עכשיו, יש לך שלוש ברירות א. לחכות עד שיימס השלג (לא בא בחשבון כמובן) ב. לגשת למוסך (אבל איך תצא מהחניה ברוורס?) ולשלם למוסכניק שלך 250 שח על התיקון ולחשוב שיצאת בזול ג. לקחת צינור מים ולהמיס עם המים את הקרח שבתחתית   :-)))