Hyundai הקונצרן הקוריאני שהחל את דרכו בייצור כלי רכב של אחרים, הוא היום החמישי בגודלו בעולם במספר כלי הרכב הנמכרים
מאת: אתר השטח הישראלי
28/07/00
כלי הרכב הראשון שיצא ממפעלי יונדאי, בשנת 1968, היה פורד קורטינה שהורכב בדרום קוריאה ברישיון. המכונית הראשונה של יונדאי מתכנון עצמי, הפוני, שיצאה לשוק ב-1975, נסמכה על מכלולים מכניים של מיצובישי. הקו הזה המשיך גם כשהחברה החלה לייצר רכבי שטח ב-1991, הגאלופר מתוצרתה היה בעצם מיצובישי פג'רו דור ראשון. רק בשנות ה-90 הצליחה יונדאי לתכנן ולייצר מנועים ותיבות הילוכים מתוצרת עצמית טהורה ומאז יצאה לדרך מפוארת.
בתחום השטח, כאמור, החלה יונדאי עם הגאלופר, שהיה פג'רו דור ראשון שעבר שינויים קוסמטיים קלים. גם מחליף הגאלופר, הטראקאן, היה בעצם פג'רו, מהדור השני. לאחר שייצור הטראקאן הופסק ב-2007, נשארה יונדאי רק עם רכבי שטח ''רכים'': הטוסון, שתמחור אגרסיבי שלו הפך אותו ללהיט מכירות בישראל; הסנטה-פה והוורה קרוז שתוכננו לפי דרישות השוק האמריקאי. לאחרונה הציגה יונדאי את ה-IX55 שהוא ורה קרוז שהותאם לטעם הקהל האירופאי.
1 תגובות
1
Ogash Ofer
14 במאי 2019 ב 06:31
יונדאי חוגגת 25 שנה בישראלמאז תחילת השיווק הרשמי בשנת 1994.
מאז ועד היום מכרה יונדאי בישראל כ- 536,000 רכבים אשר מעמידים את המותג כנמכר ביותר ב- 25 השנה האחרונות.
עד היום נמכרו בישראל כ- 32 דגמים שונים בישראל.
יונדאי גטס – הדגם האהוב הושק בישראל בשנת 2002 והכריע את ההצלחה השקטה של יונדאי.
יונדאי i30 הינו הדגם שרשם את מספר המכירות הגדול ביותר בשנה בודדת עם 11,916 מסירות בשנת 2010.
מדגמי האקסנט מכרו עד היום 118,401 רכבים.
מדגמי האלנטרה מכרו עד היום 78,383 רכבים.
בשנת 2006, בשוק שבו שלטה קטגוריית המשפחתיות, יונדאי זיהתה את הפוטנציאל והמגמות והשיקה את יונדאי טוסון – תחילתה של מהפכת ה-SUV בישראל עם 57,572 רכבים שנמכרו עד כה.
יונדאי IONIQ חוללה את המהפכה ההיברידית בישראל וב-2018 לראשונה הרכב הנמכר ביותר הוא גם היברידי עם 10,181 מסירות.
תגובות