יום שישי בבוקר הגיעו 6 אמיצים לטיול במסלול חדש באיזור בית שמש. למה אמיצים - מיד תראו.
מכל מיני סיבות לא נפרסם את שמות המעלות ו/או את מיקומם אבל דבר אחד בטוח,מי שאוהב עבירות קשה - זה טיול שחייבים להשתתף בו לפחות פעם אחת.
מדריך : וייזל עדי
ההאמר של מצליח - מנסה ובסוף מצליח :)
נפגשנו 6 רכבים בכניסה לבית שמש ולאחר תדרוך בטיחותי קצר וקולע ולאחר הכרות בזק, יצאנו במיידית לעבר המעלה.
נסיעה בתוך השבילים הסבוכים של היער ופתאום בין העצים הרבים ובין כל הסלעים הפזורים - מתגלה המעלה. למרות שזו יכולה להחשב התעללות אבל כל הנהגים עד האחרון בהם, עלו כמו גדולים ברגל כדי לדעת עם מה הם עומדים להתמודד. כבר אז אמרו אנשים - איך לעזאזל עולים דבר כזה.
אז נספר לכולם ש- 5 עלו ורק אחד נשאר למטה וגם לא באשמתו.
אז אחרי שעלינו - אנוכי עם המגנום, פיני עם הרנגלר, יעקב עם השברולט/מפלצת, דניאל ואורון עם הלנד קרוזר/פראדו - הגיע תורו של ידידנו מצליח עם ההאמר.
את המעלה הזה ההאמר לא יישכח - ההאמר לא סיים את המעלה.
אחד משתי אפשרויות. הרכב לא היה תקים דבר שגרם למוט ההגה להישבר בניסיון השני של עליית המדרגה ה-2, או שפשוט הזווית שבה עלו כל 5 הרכבים, לא התאימה לרכב מפלצתי כמו ההאמר.
ככה זה נראה בסוף - התהליך בתמונות הבאות
אין לי שום כוונה לנתח למה זה קרה אבל מי שלוקח על עצמו להשתתף בטיול בעבירות קשה במיוחד כפי שהגדרתי את המסלול הזה חייב, אבל חייב! לקחת בחשבון שייתכן וייקרו נזקים. ייתכן שזו טעות של המכוון , ייתכן וטעות של נהג, ייתכן ותקלה ברכב שהסיטואציה בה היה נתון הוצתיאה לאור את התקלה - הכל יכול לקרות רק מה שבטוח שגם לנהגים מנוסים וטובים כמו מצליח זה קרה - משמע זה יכול לקרות לכל אחד!.
המזל של כולנו שמדובר ביום שישי, שעה שהמוסכים עדיין פתוחים. שיחת טלפון אחת למוסך, עוד אחת למונית ואחרי שעתיים החלק הגיע לשטח.
ההאמר עבר לידיו הנאמנות של ידידנו יעקב ולאחר תיקון מקצועי ירד ההאמר למטה ומצדיע למעלה - אוליי עד הפעם הבאה ....
תודה ליעקב - על שהיית ועזרת עד השנייה האחרונה וכמובן לשרון מזרחי עם הטויוטה FJ המהממת והחייתית(אין תמונות כי שרון לא הסיק אפילו לעלות את המעלה עקב התקלה) שהחליט לוותר על הטיול ולנטוש לטובת ליווי צמוד של מצליח עד הגעתו לביתו בצורה בטיחותית.
למרות הכל - מצליח תמיד מחייך. כל הכבוד !
אז נפרדנו לשלום ממצליח ומשרון שאבטח את הנסיעה של מצליח הביתה ונותרנו רק 4 כלים.
לא מוותרים, מאריכים את הטיול בעוד שעתיים ונוסעים לעבר המעלה השני.
וגם שם, כולם עולים אבל יעקב - כן יעקב המכונאי המחונן שלנו שהציל את הרכב של מצליח, שבר דריישפט.
לא הספקתי להוביל את השיירה בחזרה לתחילת המעלה כדי לעזור בחילוץ של רכבו של יעקב ויעקב כבר עם הדריישפט בתוך הרכב ומוכן לנסיעה הביתה..
בכניסה למעלה השני - ראשון לעלול פיני עם הרנגלר
המעלה השני כולל התחלה דרדרתית עם גזע של עץ עליו כל הצמיגים מחליקים. מיד בסיום הסלע מחכה בולדר ענק שחייבים לטפס עליו - בהמשך עוד סלע ענק ובקיצור אתגר ועוד אתגר ועוד אתגר - עד שכבר מתעייפים והשעה 16:30 וחייבים לנסוע לפני שיחשיך.
להתראות בטיול הבא.
עדי
6 תגובות
1
אורח/ת
30 בינואר 2009 ב 19:22
המפלצות האלה שותות סולר, הפתרון ביודיזל
אין ספר שמדהים לראות רכבים מטפסים כאלו מעלות.
אבל הם שותים המון סולר אז שלפחות יסעו על ביודיזל.
www,bio-diesel.org.il
בהצלחה לאלה שנוסעים על שמן משומש וחוסכים בהוצאות הדלק.
2
עדי וייזל
31 בינואר 2009 ב 17:01
תודה לשרון מזרחי - טויוטה FJ
מצליח וכמובן שרון - התקלה טופלה(ראה בכתבה) ואכן תודה מגיעה גם לשרון מזרחי על שוויתר על התענוג שבטיול אתגרי לטובתץ ליווי חבר בביטחה עד הבית בנסיעה איטית.
3
אורח/ת
31 בינואר 2009 ב 20:22
האמר- עיקום מוטות הגה
בעיה מוכרת בהאמר - עיקום מוטות הגה. תעודת עניות להאמר שאמור להיות רכב שטח חסון ומסוקס. אכזבה גדולה וטרטור לא מבוטל לבעלי הרכב., במיוחד כשקורה באמצע מעלה קשה. מכיר מקרה שהאמר חדש עיקם מוטות הגה באמצע מעלה קטורה ודווקא ביום שישי אחה"צ. ממליץ לבעלי האמר להחזיק מוטות הגה כאלה רזרבה ברכב.
4
Ogash Ofer
31 בינואר 2009 ב 22:23
ומה עם מוט הגה מחוזק?
בטח יש כבר סדנא ישראלית ששיפרה את מוט ההגה. ואם לא - פנו לארז (אוברלנד) 050-3424210 והוא כבר יחזק לכם את מוט ההגה
5
אורח/ת
16 בפברואר 2009 ב 20:37
ל האמר
ההאמר h3 הוא סתם בדיחה לא מצחיקה! h2 ו h1 אומנם רק ברישוי משאית אבל שווה את זה!
6
אורח/ת
16 בפברואר 2009 ב 22:48
ליעקב וגוליית השביפלצת
מאחל לך רק טוב..הצלחה..אושר וכן ירבו אנשים כמוך! (השכן לשעבר עם הסוזוקי הכחול)
תגובות