שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

מסע אתגרי במדבריות המזרח של ירדן - סילבסטר 2010

לא מספיק שהמסע קשה בצורתו הרגילה, אז הוספנו יום נוסף בוואדי רם. אי אפשר לעבור בירדן בלי חזרה לדיונות הורודות..צהובות של וואדי רם, מה שלא היה מתוכנן זה שני פנצ'רים כבר ביום הראשון ועוד לאותו רכב. דבר שהצריך מאיתנו לחזור לעקבה ולחפש צמיגים חדשים. בסוף היום, בחצות, הסוזוקי היה מוכן לנסיעה. השקמה מוקדמת, 5 בבוקר. מצפה לנו יום של 470 ק''מ כולל טיפוס קשה של רמת המזרח. בדרך שוב פנצ'ר לסוזוקי הפעם רק אחד. מזל...

גם שרון נתן פנצ'ר בקטנה. 3 -1 לסוזוקי. התחילה תחרות, לשמחתי הצלחנו להוציא את הסוזוקי מהשטח ללא עוד פנצ'ר ומהכביש. שלחנו אותם לחפש צמיג חדש. אנחנו המשכנו לעבר גבול ערב הסעודית. חוויה מדהימה לראות את סעודיה פרוסה לפניך. לאחר תצפית ירדנו את המצוק לעבר המדבר הסעודי. הופ! אני עוצר. חבר'ה אנחנו דורכים על אדמת סעודיה! אני לא יכול לתאר את ההרגשה. פשוט צריך להיות שם כדאי להרגיש. לאחר קפה קצר יצאנו בנסיעה מהירה לעבר ימת המלח הגדולה קע ג'פאר, לשם הגענו כבר בחושך. תארו לכם נסיעה במהירות של 100 קמ'' ש בתוך ימת מלח ועד בחושך. טרוף חושים מושלם. הגענו עייפים אך מרוצים, למלון. ארוחת ערב ולישון. מחר השקמה ב- 5:30 עם יום לא פחות קשה בתוכנית, רק 550 ק''מ... ניגשו אלי כמה חבר'ה וביקשו לקצר את היום, אז עשיתי שינוי קטן שבתוכו יש חלק שעוד אף פעם לא נסעתי בו. הכל זרם והלך מצוין, הקצב היה מדהים, החבר'ה נהגו ברמה גבוהה. אחרי ארוחת צהרים משובחת יצאנו לחלק הלא ידוע - חציית המדבר השחור. המקום מדהים, מאות ק''מ של אבני בזלת שחורות עם שבילים צרים בניהם. לאחר נסיעה של שעתים ורדת החשכה, החלטתי לוותר ולחזור לאחור ולצאת מהדרך שאני מכיר טוב. לא תמיד זה הולך למצוא דרכים חדשות, במיוחד כשנמצאים על גבול עירק. כן חבר'ה, נכון! אמרתי גבול עירק. טוב, מוקדם כבר לא נגיע... אבל מצב רוח טוב יש לכולם. בהחלט יום קשה עם הרבה חוויות שבסיומו הגענו למלון מפנק ברבת עמון. ארוחת ערב טובה, חלקינו הגדול הלך לישון וחלקינו עוד הלכו לבלות. היום הרביעי יום נינוח, ארוחת בוקר מאוחרת, יציאה לסיבוב בעיר, ביקור באודיטוריום הרומי, קניות בשוק המקומי וארוחת צהרים במסעדה מיוחדת ונסיעה לגבול. לעת ערב הגענו לישראל אחרי מסע קשה ומאתגר במיוחד. תודה לכולם! להתראות בשטח!

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage