שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

שיר המעלות של יום שישי - מאשלים לשדה בוקר 8.1.10 - וייזל עדי

יום שישי זה יום שמוקדש, בדרך כלל, לעבירות קשה.הפעם בחרתי במסלול באיזור רכס בוקר.מסלול הטומן בחובו את כל האלמנטים שצריך כדי להיכנס לקטגוריה של ' עבירות קשה '- מעלות, שיפועי צד, דרדרת, סכינים, טיפוס לתצפיות וכיוצ"ב.
הנהגים היו מיומנים, הרכבים היו 'קשוחים' והמסלול התחיל והסתיים ללא כל תקלה והכי חשוב עם מצב רוח מרומם.
וייזל עדי

תמונה ממעלה הסמוך לנחל משורה

תמונה ממעלה הסמוך לנחל משורהתמונה ממעלה הסמוך לנחל משורה

יום שישי 9:00 בבוקר נפגשנו 6 ג'יפאים, חלקם עם הנשים, בתחנת הדלק הסמוכה לצומת טללים - כולם היו דרוכים לקראת המסלול האתגרי. התוכנית הייתה לנסוע במסלול המקורי תוך התחייבות לבדוק את מעלה בוקר לאור הדיווחים על מצבו המחריד, קרי, קשה למדיי. התחלנו המעלה משורה, המשכנו בתצפית יפיפיה על האיזור ובעיקר על נחל משורה ומשם לכיוון רכס בוקר. תוך כדי שאנחנו מתמקמים לארוחת הבוקר, מגיע שיירה של 15 ג'יפים וממשיכים ישר למעלה בוקר. לאחר סיום הארוחה התמקמנו בתור למעלה ומהר מאוד הגענו מסקנה כי ראשית אין טעם לחכות עד שכל ה- 15 יעלו, שנית מצב המעלה כזה רע ובעל פוטנציאל נזק אדיר, כזה שממש לא כדאי לקחת סיכון. חזרנו למעקף, כאשר כל הדרך אנו עוקבים, חדי עין, אחר ניסיונות השווא של חברי השיירה הראשונה, לעלות את הרכבים את המעלה. אין לי מושג איך זה הסתיים אך מאחר ופגשנו אותם אחרי כ- שעתיים בתחתית הר לבן, ניתן היה להבין כי ויתרו מהר מאוד על המעלה או שרכב אחד שעלה משך את כל השאר. אני כמדריך, גם אם היינו שם לבד, הייתי חס על הרכבים וממשיך למעקף. בכל מקרה הויתור השאיר לנו מספיק זמן לבקר בהר לבן, לא לפני שטיפסנו את העלייה המדהימה שמובילה לתצפית. תודה לכל המשתתפים וניפגש בטיולים הבאים.  

תגובות

24 תגובות

1

taylorh

20 בינואר 2010 ב 14:54

מאשלים לשדה בוקר 8.1.10 - וייזל עדי"

אתר השטח 4x4 כתב/ה:
""
יפה מאוד עדי.. תן עדכון בבקשה של מעלה משורה , מעבר סלעית , מעלה לזר , מיצר הסכין , מעלה בוקר סכין ציפרים , מעלה נצר מעלה הלולאה צפוני/דרומי . מה מצב העבירות , הבנתי שבוקר הפך להיות בלתי עביר ? תמונות יפות מאוד ! ירון

2

עדי וייזל

20 בינואר 2010 ב 15:39

כתבה חדשה - שיר המעלות של יום שישי - מאשלים לשדה בוקר 8.1.10 - וייזל עדי

אהלן ירון
כמובן שפקדתי את כל המקומות שנקבת בשמותיהם, מעלה בוקר נהיה בע פוטנציאל נזק גבוה מידיי -
ראיתי שפתחו שם עלייה נוספת רק לא ניתן היה לבחון אם היא קשה או קלה יותר מהמקורית בשל השיירה הארוכה שחסמה.

3

arie

20 בינואר 2010 ב 22:27

כתבה חדשה - שיר המעלות של יום שישי - מאשלים לשדה בוקר 8.1.10 - וייזל עדי

היי עדי
אשמח לקבל המלצות לטיול שלאחר השטפונות בשבת הקרובה , אבני דרך יועילו מאוד
אריה

4

דורון אילת

21 בינואר 2010 ב 15:40

- שיר המעלות של יום שישי -

שלום
תמונות יפות
יש אפשרות לקבל את הקובץ של הטיול
תודה מראש
דורון

5

davidbu18

22 בינואר 2010 ב 09:41

שיר המעלות של יום שישי,הינו בשבת

מעלה בוקר גם בעליה השניה(השמאלית) עם פונטציאל לנזק וקשה למעבר, הינו בשבת 10.1.10
5 כלים, אחד עלה . השאר נעזרו בכננת.משורה לזר וכד.. עבירים ברמה בינונית תלוי כמובן בסוג הרכב.

6

אורח/ת

23 בינואר 2010 ב 18:04

שלום לכולם יש לי שאלה

אני רוצה לדעת איזה רכבים הם למסלול הזה ,והשאלה היא כזו רכבים 4x4 סוזוקי גרנד ויטרה ,ג'ימיני,רב 4 ,הם יכולים ליכנס למסלול שכזה ?
ומה אורך המסלול בנוסף..
ותודה לתשובות..

7

oren61

23 בינואר 2010 ב 18:30

תשובה ל-7

ראב 4 לא גיפ בשום אופן לא!!!!
גרנד ויטרה רק מוגבהה וממוגן אולי.
גימיני עובר הכל ואם לא מרימים אותו בידיים.

8

amitzee

23 בינואר 2010 ב 18:58

קובץ

נשמע מסלול מדהים. האם אםשר לקבל את הקובץ לתוכנת נביגייד?

9

אורח/ת

23 בינואר 2010 ב 21:26

תשובה ל8

רב 4 כן ג'יפ והוא רכב מעולה נכון שהוא 4x4 קבוע אבל יש לא יכולות גדולים .
הגרנד ויטרה מסכים איתך על הגבה הוא באמת מאוד נמוך
וג'ימיני זה לא ניתן לתגובה .

10

whisky

24 בינואר 2010 ב 15:44

צריך להבין את המגבלות

בתגובה ל10, ראב4 זה לא ג'יפ, זה ג'יפון, אני אוהב אותו, אבל דחיל ראבק, צריך לדעת את המגבלות שלו, תלמד על מה אתה מדבר ואז תקרא לו ג'יפ.

רכב מעולה, וזה ממש, אבל ממש לא קשור ל4X4 קבוע, להיפך זה אחד הדברים הטובים בו, תעשה איזה הדרכה או משהו, תבין מה זה הילוך כוח, מהן זוויות הנטישה הגישה ומרווח הגחון, מה ההבדל בין הגיר של הרכבים האלו. עד שלא תבין, אל תגיד שטויות שאנשים לא יתפתו לעשות טעויות עם רכבים לא מתאימים.

ותאמין לי שאת העצות הלו אני נותן אחרי שנסעתי על כמה וכמה רכבים, ביצעתי כמה וכמה חילוצים, ולמדתי איזה משהו או שניים על עבירות וסוגי רכבים.

תמשיך להינות בטיולים, whisky

11

עדי וייזל

24 בינואר 2010 ב 16:12

arie כתב/ה:
"היי עדי
אשמח לקבל המלצות לטיול שלאחר השטפונות בשבת הקרובה , אבני דרך יועילו מאוד
אריה"
ראיתי את הבקשה שלך רק היום לאחר שחזרתי עם קבוצה מירדן - אז לגבי השבת זה כבר לא רלבנטי אבל ביקור בנחלי הערבה ובמצב השטח יכול רק לתת מימד כלשהו על מה שעבר על הנחל באותו יום מדהים. נחל נקרות, או נסיעה בנחל עשוש יכול להיות בהחלט נחמד עם כי מצב הנחל יאט בצורה מעצבנת  את קצב הנסיעה בשל כמות הסלעים שבו

12

עדי וייזל

24 בינואר 2010 ב 16:14

אורח/ת כתב/ה:
"אני רוצה לדעת איזה רכבים הם למסלול הזה ,והשאלה היא כזו רכבים 4x4 סוזוקי גרנד ויטרה ,ג'ימיני,רב 4 ,הם יכולים ליכנס למסלול שכזה ?
ומה אורך המסלול בנוסף..
ותודה לתשובות.."
גרנד ויטארה יכול לעשות את המסלול הזה, ראב 4 לא!! - הויטארה תתקשה במעלה משורה בקטע העליון ושם תאלץ לקבל עזרה (ייתכן ותתגבר על המדרגה רוב הסיכויים שלא). שאר המעלות, נהג מיומ, ומכוון מיומן יותר, יעבירות את הויטארה בצורה בטוחה וללא כל קושי.מיותר לציין כי על מעלה בוקר אין מה לדבר בכלל - ברור נכון??!!דרך אגב, אם הויטארה מרבה לטייל בעבירות בינונית מומלץ לבצע הגבהה.

13

עדי וייזל

24 בינואר 2010 ב 16:15

אורח/ת כתב/ה:
"אני רוצה לדעת איזה רכבים הם למסלול הזה ,והשאלה היא כזו רכבים 4x4 סוזוקי גרנד ויטרה ,ג'ימיני,רב 4 ,הם יכולים ליכנס למסלול שכזה ?
ומה אורך המסלול בנוסף..
ותודה לתשובות.."
אה.. שכחתי - הג'ימיני עושה הכל!! רכב מדהים, כמה קטן ככה גדול.דרך אגב, נעילה אחורית לקטנצ'יק והוא יפתיע את כל הקשוחים - מדבר מניסיון

14

עדי וייזל

24 בינואר 2010 ב 16:22

אורח/ת כתב/ה:
"רב 4 כן ג'יפ והוא רכב מעולה נכון שהוא 4x4 קבוע אבל יש לא יכולות גדולים .
הגרנד ויטרה מסכים איתך על הגבה הוא באמת מאוד נמוך
וג'ימיני זה לא ניתן לתגובה .
"
ראב 4 מתאים למסלולים המוגדרים על פםי רוב כעבירות קלה.עבירות בינונית עלולה לגרום נזק לתחתית הרכב ולספי הדלתות- הרכב נמוך, בנוסף ללא הילוך כוח. כפי שנאר המדובר בג'פון כמו טריוס ודומיו. האמת שגם ג'ימיני הינו ג'יפון, אבל יכולתיו עולים בעשרות מונים על הראב בשל,בין השאר, הילוך הכוח.עצה ידידותית, בחר מסלולים המתאימים לרכב ותצטרף להדרכת נהיגת שטח המתאימה לרכב מסוג זה. להתיעצות דבר עם גלעד טל

15

אורח/ת

24 בינואר 2010 ב 18:59

לבעל הראב 4

אין מה לעשות- יש לך סופר גיפ מ-הבית לסופר מרקט וחזרה..
מעולם לא ראתי ראב 4 בטילוי שטח קשים. מתאים לשבילי קקל וזהו

16

אורח/ת

25 בינואר 2010 ב 07:44

מגניב

איזה כול גם אני רוצה לעשות את זה

17

אילןניר

25 בינואר 2010 ב 10:55

כתבה חדשה - שיר המעלות של יום שישי - מאשלים לשדה בוקר 8.1.10 - וייזל עדי

ראב 4 יקר יותר מטריוס ולכן הנזק הצפוי גדול יותר,
אך בשטח נמוך יותר וגם זוית נטישה קטנה יותר
מומלץ לך להשאר בדרכי קקל ובחלקם לאחר הגשמים יש גם להזהר

18

אורח/ת

25 בינואר 2010 ב 16:09

לכול התשובות תודה רבה רק

שלי יש גרנד ויטרה קצר 2003 ואני יכול להגיד לכם כמה שהרכב הזה ניראה קטן הוא מכניס הרבה מאוד כלים לכיס הקטן בחולצת הפולו שלי , וזה למה ?
קודם כול מיגוני אספיר ,הגבה קוני ,צמיגים 50 50 ,הג'יפי הזה לא בנוי לסלעים נכון אבל כנהג טוב ומעולה הוא עושה את העבודה שלא ולא לישכוח שמדובר על הילוך lo שיש בו , נכון הרכב אומנם 1600 אבל את רוב הארץ הוא אכל כמו ארוחת פוייקה חמה וטעימה.
אבל כן יש בו חסרונות רבים ויתרונות ,הנוחות בכביש אין מה לדבר לאומת שאר הג'יפונים .
=)הוא נוח לנסיעה מהג'ימני ,והרב 4 כמה שהוא 2000 הוא חלש לגרנד ויטרה ,
בכול אופן תהנו יום יבוא וניפגש בשטח :)

19

אורח/ת

26 בינואר 2010 ב 02:00

עדי תודה על התאורים

המראות והכתבות המאלפות באתר.
לא תמיד מסתדר לנו לצאת איתך לטיולים - אך הם תמיד מאלפים.

נשמח אם תוכל במידת האפשר להוסיף לתאורי המסעות גם נ.צ או קבצים לנויגייד.

תודה מראש

20

karasin

27 בינואר 2010 ב 15:30

כתבה חדשה - שיר המעלות של יום שישי - מאשלים לשדה בוקר 8.1.10 - וייזל עדי

למה עם כל כך הרבה שגיאות כתיב?

21

עדי וייזל

27 בינואר 2010 ב 17:20

karasin כתב/ה:
"למה עם כל כך הרבה שגיאות כתיב?"
אם המדובר בטעויות כתיב שלי בכתבה, אשמח באם תפנה/י אותי לטעות ואתקן אותה במיידית - ייתכן כי המדובר במהירות הקלדה או בטעות יסודית עוד מבית ספר היסודי ותמיד אני מוכן ללמוד מטעויותיי.כמו כן, אם המדובר בטעויות כתיב בשרשור, - אשמח להפניייה ואתקן זאת. עדי

22

אורח/ת

04 במרץ 2010 ב 19:04

אליקו מברך

מסלול מרשים ותאור מרהיב!
ממש עושה חשק להצטרף

23

אורח/ת

21 באפריל 2011 ב 09:30

שיר המעלות

אחלה מסלול... עשיתי אותו אתמול

24

ganotganot

06 בדצמבר 2011 ב 00:41

מישהו היה לאחרונה במעלה בוקר?