שטח 4X4 > כתבות > נותנים בגז

שליח ציבור – מאבק האופנוענים עבר למגרש הפוליטי

במהלך חריג בתחום המחאה והמאבק הציבורי בישראל הוגשו אתמול 1,000 חתימות של מתפקדים חדשים לליכוד כשהאג'נדה המשותפת שלהם היא המאבק הציבורי כנגד המפקח על הביטוח, אשר מעלה באופן תדיר את מחירי הביטוח הדו גלגלי, וכנגד שר האוצר, איש ליכוד, שלא מוכן להתערב בעניין

המאבק על הביטוח

בחודשים האחרונים מקיים פורום ''המאבק'' פעילות מחאה, הפגנות וניסיונות להידברות עם הגורמים המקצועיים והגורמים הפוליטיים בישראל כנגד המגמה הקיימת בשנים האחרונות אשר מעלה באופן תדיר את מחירי ביטוח החובה לרכבים הדו-גלגליים (ביטוח חובה של אופנועים וקטנועים).  התוכנית של משרד האוצר, באמצעות המפקח על הביטוח בישראל, היא להעלות את סכום ביטוח החובה לכדי כיסוי מלא של הסיכון הביטוחי הנגרם לרוכבי האופנועים. ובעברית פשוטה – שרוכבי האופנועים ישלמו פרמיית ביטוח בסכום אשר יכסה את כל הנזקים שהם גורמים ואשר נגרמים להם במהלך הרכיבה על האופנוע.

המאבק על הביטוח

מאבק עז

פורום המאבק הדו-גלגלי עשה רבות בשנים האחרונות ובמיוחד בחודשים האחרונים של שנת 2009 במאבק כנגד המפקח על הביטוח וה''בוס'' שלו – שר האוצר (מר שטייניץ) ומבלי הואיל! – כלומר לא קרה כלום! ובעצם קרה הרע מכול, עבור רוכבי הדו-גלגלי, עלות ביטוח החובה עלתה שוב!!! דבר המהווה מכה משמעותית לרוכבים ולכל הענף הדו- גלגלי בישראל.
האופנוענים חסמו את נתיבי איילון בהפגנה בה השתתפו אלפי אופנועים (קישור), חסמו את כביש מספר אחד בכניסה לירושלים, חסמו את נתיבי איילון בפעם השנייה והשלישית ואף חילקו פיצה לנהגים (קישור), גרמו לפקקים מאשקלון לנתניה, הרכיבו חברי כנסת על האופנועים בדרך לעבודה (קישור), ישבו בוועדת הכלכלה והכספים של הכנסת, קויימו דיונים, קיבלו תמיכה של חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה  ובשורה התחתונה לא קרה כלום! תעריפי ביטוח החובה עלו השנה ולפי התוכנית של המפקח על הביטוח יעלו גם בשנים הבאות – כאשר שר האוצר מסרב להיפגש עם האופנוענים ובעיקר מסרב להתערב בעניין, מסרב לקבל החלטה ומסרב לבצע את תפקידו – להנהיג! כך שפקיד במדינת ישראל עושה כרצונו ללא שהאיש הנבחר (ורציתי לכתוב המנהיג הנבחר) קובע מדיניות או מנהל דיון על מדיניות ישראל בעניין.
קישור לכתבה על נושא הביטוח הדו גלגלי וחוסר המנהיגות במדינת ישראל – הקליקו כאן

מאבק עז

ועכשיו לפוליטיקה

יום אחד נכנס אלינו למשרד, ינוקא (ובשמו המלא: מוטי גלברט) איש אתר האופנועים – פולגז (שגם יצא איתנו למסע אופנועים בטורקיה – קישור) ובידו טפסי התפקדות של הליכוד!
''מה קרה ינוקא? התייאשת ושנית מקצוע?'' שאלתי מיד. ''לא ולא משיב האיש – שיניתי אסטרטגיה – מעכשיו מאבק האופנוענים ישנה כיוון ויאבק מבפנים בשיטה הנהוגה והמצליחה ביותר במדינת ישראל''.
ממשיך ינוקא: ''אנחנו נתפקד לליכוד, נצבור כוח פוליטי כשל ועד עובדים או קבלן קולות, נהייה למגזר חשוב ועוצמתי בשיח הפוליטי במדינת ישראל ואם צריך נדיח את שר האוצר מתפקידו!''.
ומסתבר שינוקא לא לבד. האמונה בחזון הפוליטי תפסה יחד עם ינוקא את הטובים ביותר בתחום האופנוענים בישראל, אנשים שחיים ונושמים אופנועים כבר עשרות שנים מסתובבים עם טפסי התפקדות לליכוד: ניסים ממוטוטסט, טל שביט (האחד והיחיד), גידי פרדר ועוד רבים...

ועכשיו לפוליטיקה

מעצבן? מרגיז? מגעיל? מרתיח שככה נראית הדמוקרטיה?

אבל כנראה שכך זה עובד!. ''מצטער. אני לא המצאתי את השיטה'' עונה ינוקא. אם בתעשייה האווירית, חברת חשמל ובמקורות זה עובד כך – גם האופנוענים הם מעכשיו כוח!
אמרו ועשו – ובמהלך זריז של חודשיים אספו 1,000 חתימות של אנשים המוכנים להיות חברי ליכוד (ולשלם 65 ₪ כל שנה) על מנת שבבחירות הבאות לליכוד יודח שטייניץ ממקומו ברשימה! (או שיבין לפני זה כי מולו כוח משמעותי ויסכים להיפגש עם האופנוענים, לסכם את מה שיסכם ולהציל את כסאו...)
ושוב לצערנו אנו חוזרים למצב העגום של חוסר המנהיגות וחוסר המשילות של הממשלה בישראל ולשיטה הפוליטית המגעילה (והמשפיעה) הנהוגה אצלנו (ובאופן דומה גם בהרבה מהמדינות הדמוקרטיות בעולם!). אבל כנראה שעל מנת לנצח פוליטיקאי (או לגרום לו להחליט) יש להשתמש בכלים הפוליטיים המקובלים!

מעצבן? מרגיז? מגעיל? מרתיח שככה נראית הדמוקרטיה?

ומה נשאר לנו האזרחים (והאופנוענים) לעשות?

קודם כל לחשוב, לשקול, לבדוק את האפשרויות השונות ולבסוף לקבל החלטה! (ובכך כבר להיות שונה מהפוליטיקאי הממוצע).
וההתלבטות היא לא מסובכת וכיום יש שתי אפשרויות: האם להצטרף למשחק הפוליטי המקובל בישראל על מנת להשפיע מבפנים על הליכי קבלת ההחלטות ועל הנבחרים שצריכים לקבל החלטות או לשבת ''על הגדר'' ולצפות מהצד באופן פסיבי כיצד מתנהלת, ובעיקר כיצד לא מתנהלת, המדינה בתחום הרכב הדו-גלגלי.

ומה נשאר לנו האזרחים (והאופנוענים) לעשות?

הסרטון של מטה המאבק

ומה אתם מחליטים?!

תגובות

11 תגובות

1

ilan4x4

04 בפברואר 2010 ב 06:35

על זה נאמר

"אז למה לי פוליטיקה עכשיו?"

2

mor2007

04 בפברואר 2010 ב 06:57

ומה אני החלטתי?

והייתי מוסיף שלצערנו המפלגה הזאת לוקחת אותנו למקומות לא טובים.
נקווה שהעם יתפקח.
עוד יתגעגעו לאולמרט. 

3

gilizil

04 בפברואר 2010 ב 07:14

על זה נאמר העם מטומטם ולכן העם משלם עכשיו את המחיר כמה חבל שאיש לנו זיכרון כזה קצר

4

אורח/ת

04 בפברואר 2010 ב 07:45

פוליטיקקה = הנהגה? לכך התכוון המשורר?

באופן טיבעי העם מחפש הנהגה טובה אבל! שיטת הממשל היא זו שפוגעת בנו, בעצם מאפשרת לכל מיני בעלי יצרים לעלות על במת הממשל - פה הטעות שלנו - הנהגה טובה טובה עם הכלל ולא עושה מינויים פוליטים, סותמת חורים כלכליים על חשבון שכבות חלשות, מפנה עורף ולא מקשיבה למצוקה! זה קורה כל יום! עובדה קיימת: העם לא מרוצה ועושים בו כרצונו, האם לכך התכוון המשורר? לא! נכון? אז להתפקד! לנצח מבפנים (זה קטע מגניב) GO ינוקא!   (מוטי.ט)

5

אילןניר

04 בפברואר 2010 ב 14:14

ומה אני החלטתי?

המפלגות אינן מייצגות את הבוחרים כיאות בגלל שיטת הממשל הקלוקלת
ושיטה זו לא תשתנה עי הפוליטיקאים כל עוד היא משרתת אותם בחיפוש אחר מנעמי השלטון
מתפקידנו כאזרחים לשנות את שיטת השלטון כך שתייצג נכון יותר את רצונותינו
עי מסעות ציבוריים המיועדים כל פעם לשינוי ספציפי של תקלה שילטונית
לשנות את כל השיטה בפעם אחת לא יצליח ניסו בעבר ונכשלו פעמים רבות
שינוי תקנות שיוצאות עי פקידי ממשלה בדרך של הפגנות ועצומות יצליח
צריך לא להתיאש, כמו שהולכים לעבודה כל יום וכל יום אוכלים צריך כל יום לעשות מעשה שישפר את ייצוג רצון האזרחים בממשל של כולנו

6

אורח/ת

06 בפברואר 2010 ב 18:35

ענק!

כל הכבוד לכם על המעורבות החברתית - הלוואי וזה יעזור.

7

אורח/ת

06 בפברואר 2010 ב 18:52

אנשים להתעורר!!!!

איזו מדינה יש לנו. זבל של מנהיגים. וכך זה נראה רק בדבר פשוט של ביטוח אופנועים אז אין פלא שבדברים החשובים באמת - אנחנו הולכים לאחור.

8

אורח/ת

07 בפברואר 2010 ב 00:46

אופנוענים לשלטון

לבי איתכם.כמה חבל ששוטרים לא יכולים להתפקד.

9

אורח/ת

07 בפברואר 2010 ב 15:12

שתי דרכים להוזלת הביטוח

או שלא עושים ביטוח (זול מאוד אבל מסוכן).
או שכל שנה מוצאים סיבה לתבוע משהו מהביטוח וכך מוציאים עלות עודף.

10

MT - 4X4

08 בפברואר 2010 ב 08:11

וכך גם הפרמיה עולה...

11

Ogash Ofer

08 בפברואר 2010 ב 09:16

יופי של שיטה...

אורח/ת כתב/ה:
"או שלא עושים ביטוח (זול מאוד אבל מסוכן).
או שכל שנה מוצאים סיבה לתבוע משהו מהביטוח וכך מוציאים עלות עודף."
''אורח'' יקר - בגלל אנשים כמוך עלות הפרמייה עולה כל שנה ולאופנועים יש שם רע בתחום הביטוח. (שלא לכתוב על הרמאות שבדבר...) חוץ מזה קח טיפ קטן - עדיף לרכוב שנים - מבלי להיזדקק לביטוח! (זה מעצים את חווית הרכיבה לאורך זמן!).