פעם או פעמיים בשנה,אנו אוזרים אומץ ויוצאים למסע אתגרי של יומיים מהנגב ועד גבול מצרים באיזור קדש ברנע.
מסע הכולל כ- 6-8 מעלות קשים ביותר.האווירה בערב נפלאה, מצב הרוח מרומם ואם מסיימים בלי תקלות אז בכלל השגנו את המטרה.
הדריך : וייזל עדי
תמונה קבוצתית על רקע כביש 10 וגבול מצרים
לאחר חלוקת מכשירי הקשר ותדרוך לגבי המסלול הקשה המצפה לחבורה, יצאנו לכיוון מושב אשלים. הורדנו אוויר ולאחר 10 דקות הגענו למעלה הראשון 'מעלה משורה החדש'. ולמה החדש ? כי יש מעלה משורה רק שפתאום גילינו שיש אחד נוסף ממש כמה מאות מטרים לפניו וגם צמוד לנחל משורה. קצת דרדרת, קצת הצלבות, מדרגה מעניינת בסוף המעלה, ולא פחות מעניין הירידה מצידו השני של המעלה לשביל המקשר ישירות לנחל משורה ולמעלה משורה המקורי - ירידה חדה במיוחד הדורשת הדרכה וכיוון צמוד גם לקשוחים שברכבים.
תמיד שואלים מה מקור שמות המעלות - אז הכי נכון לכנות את המעלות על שם ההר בהם הם נמצאים, או הנחל הזורם בסמוך אליהם או כל דבר המזכיר את מיקומם - ראו מעלה בוקר על שם הר בוקר הסמוך, מעלה ורדית על שם נחל ורדית והקניון, מעלה הר קומות, מעלה משורה על שם נחל משורה ועוד עשרות דוגמאות. אז מה זה לעזאזל שמות המעלות האלה 'מעלה לזר' או מעלה 'מאיר' ועוד שמות מוזרים. אז לפחות לגבי מאיר ולזר - שמות של שני ג'יפאים מנוסים שטיילו יחד עם חברי לשטח ירון טיילור שמפליא בשמות של צירים ומעלות - הם מטיילים בכל מיני צירים מוזרים וכאשר מגיעים לצירים או מעלות ללא שמות, הם פשוט מדביקים להם שמות שעם הזמן הפכו לדבר מוכר וקיבלו את הגושפנקה של הג'יפאים - אין ג'יפאי שלא מבין מה זה מעלה לזר או מעלה מאיר - או לפחות לא מוותר על ההזדמנות להגיע למקום כדי לסמן 'וי' . אז למה אני מספר את כל זה? כי מעלה לזר נחשב למעלה מאתגר,עם סלע גדול וזווית חדה מאוד כאשר זה שמטפס עליו רואה בעיקר את השמיים.
טיפוס על סכין יפיפיה באיזור הר בוקר
תמונת שקיעה מדהימה באיזור הר לבן
את היום השני התחלנו באיזור בור ציפורים וסיימנו בקדש ברנע ובמעיין הסבח'ה בכביש 10. יום גדוש במעלות חלקם ממש לא קלים, נופים מהממים ובעיקר מצב רוח טוב.
15 תגובות
1
erezram
07 בנובמבר 2010 ב 15:50
מאשלים לקדש ברנע
טיול מקסים.עבירות קשה שאינה שוברת את הרכב,בדיוק כמו שצריך להנות מבלי להצטער על נזקים.עליות מאתגרות,נופים ואווירה נהדרת.מומלץ בחום.עדי- כרגיל היה מעולה.
2
אורח/ת
07 בנובמבר 2010 ב 17:52
משה כץ
עדי תמונות מדהימןת כל הכבוד אני אכול קנאה שלא באתי כץ
3
אורח/ת
08 בנובמבר 2010 ב 18:28
יופי של טיול-חבל שלא באתי-בפעם הבאה..
4
אורח/ת
08 בנובמבר 2010 ב 19:13
אשלים קדש ברנע
טיול שיגעון ,הסוזוקי הראתה שאפשר לעלות את "האמבטיה" של מעלה חמרן ומעלה מאיר גם ללא נעילות אחוריות וקדמיות , ןללא משיכה עם רצועות ,תודה לחברה שעבדו כדי לעזור לה , בטיול הבא , מחכה לכולם הפתעה!!!!!!!! יש נעילה אחורית , פעם ראשונה שיצאתי עם עדי,היה סבבה קובי
5
אורח/ת
08 בנובמבר 2010 ב 20:33
טיול שישי שבת רחל ויוסי
עדי,אחלה טיול תמונות מהממות ניהננו מאוד מהטיול ובמיוחד מהחברה.כל הכבוד לקובי עלהעיקביות במעלות הקשים "חזק ואמץ "
6
אורח/ת
15 בנובמבר 2010 ב 18:03
ליהיא הבת של דני
אתה צלם טוב !
נהנתי מהתמונות.
7
udiarie
15 בנובמבר 2010 ב 19:32
האם עליתם את מעלה בוקר ?
משום מה אני לא מזהה אותו בתמונות ( הוא מורכב מכ-3 מדרגות )
8
עדי וייזל
15 בנובמבר 2010 ב 21:01
האם עליתם את מעלה בוקר ?
לא, לא עלינו את מעלה בוקר.לאחר שביקרתי שבועים לפני הטיול הזה במעלה בוקר וראיתי כי כיבוש המעלה כמעט בלתי אפשרי לרכבים סטנדרטים, וסטנדרטים פלוס, וכי פוטנציאל הנזק גדול מידיי - הוחלט לא להגיע אליו אלא לעשות את המעקף שמבחינת עבירות נחשב להרבה פחות אתגרי אבל הנוף מדהים.יש מספיק אתגרים במסלול מבלי לגרום נזק ומעלה בוקר יכול לגרום לנזק שהיה הורס את הטיול ואת ההנאה שבו.
9
אורח/ת
22 בנובמבר 2010 ב 02:04
האם עליתם את מעלה בוקר ?
כלומר דילגתם על : "מעלה לזר " ותצפית מהר בוקר והמשכתם בנחל משורה לכיוון "מעלה כתף שבטה" ו"סכין "ציפורים" ( נ.ג 562). (כל השמות ע"פ עמוד ענן)
זה ה"מוקש" היחידי במסלול?
10
עדי וייזל
22 בנובמבר 2010 ב 08:27
האם עליתם את מעלה בוקר ?
11
moav
25 בנובמבר 2010 ב 02:11
האם עליתם את מעלה בוקר ?
12
אורח/ת
29 בנובמבר 2010 ב 13:13
איזה מדליקה הסוזוקי
גם לי יש כזו 5 דלתות ופחדתי שהיא לא תעבור אבל עכשיו שראיתי את התמונות נשאר לי רק לקנא. לבעל הרכב : איך עשית את הפגוש הקידמי?
13
גולדברג
01 בדצמבר 2010 ב 19:10
איזה מדליקה הסוזוקי
14
יעקב
27 בפברואר 2013 ב 08:27
סוזוקי
שלום לכולם
שאלתי היא :האם הטיול מתאים לג'ימני ללא נעילות
אשמח לקבל חוות דעת. האם יש מישהו שעשה זאת עם ג'ימיני
תודה
15
עדי וייזל
27 בפברואר 2013 ב 14:49
כתבה חדשה - מסע אתגרי - "מאשלים לקדש ברנע" - 29-30 אוק' 2010
כל עוד יש לרכב הילוך כח - ולג'ימיני יש הילוך כח, לא תהיה לך בעיה להתמודד עם רוב הקטעים במסלול. כמובן שבקטעים מסויימים בהם תתקשה תעזר ברצועה ובחבריך למסלול - כמו רכבים הרבה יותר קשוחים מסוזוקי שנעזרים לעיתים ברכב נוסף
תגובות