שטח 4X4 > מסלולי טיול > מרכז וגוש דן

מסלול ג'יפים בשרון: נחל אלכסנדר בעלייה

מסלול טיול לרכבי שטח ואופנועים בעבירות קלה המשלב תאי שטח שונים ממישור החוף החולי מזרחה לגבעות השפלה סביב כוכב יאיר. מסלול טיול העובר בין ישובים, כפרים, חוצה כבישים ושדות המאפשר להכיר את החלקים המיושבים והחקלאים מצפון וממזרח לחדרה לאורכו של נחל אלכסנדר.

אבני דרך לאורך מסלול הטיול:

חדרה, נחל אלכסנדר, גשר הצבים, צומת חפר, נחל שכם, שער אפרים, צור יצחק, כוכב יאיר.

עבירות, שטחי אש, שמורות טבע והוראות כלליות

המסלול בעבירות קלה לנהגים מנוסים ויכול להיות בעבירות בינונית לנהג חסר ניסיון בנהיגה בשטח חולי ואף בעבירות קשה – בגלל בוץ כבד, בימי גשם חזק ולאחריו. המסלול אפשרי גם לרכב ללא הילוך כוח LOW.
מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ מתאים לרכבים המשתתפים.
חלק ממסלול הטיול עובר בתוך שמורות טבע ויש להקפיד על נסיעה על השבילים המסומנים או על השבילים הברורים בשטח. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
המסלול אינו חוצה שטחי אש של צה''ל ואפשר לטייל במסלול בכל יום בשבוע.
קישור לטיפים לנהיגה וטיפים לשטח

שיטת הניווט

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח.
מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .
הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.
שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.
המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 22 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף הכתבה.
קישור לכתבות ניווט באתר

מה עושים בניווט?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).
חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

רשימת ציוד מומלצת למסלול

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר
מפת סימון שבילים (מספר 7 השרון ומערב השומרון)
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום שטח

ציוד לשטח - רשימה ומעט טיפים לשימוש

מה מתבשל? על האביזרים שיעשו לכם את החיים יפים בשטח

מפת נחל אלכסנדר

מפת נחל אלכסנדרמפת נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר שלאורכו מסלול הטיול הוא מהארוכים בנחלי השרון ומוצאו בהרי השומרון. אגן הניקוז שלו כולל 550 קמ''ר והוא אוסף אליו נחלים גדולים של הרי שומרון כמו נחל אמץ ונחל שכם - שתחילתו למרגלות הר גריזים בלב השומרון.
שמו של הנחל מגיע לימי החשמונאים – אז כבש המלך אלכסנדר ינאי ערים נוכריות באגן ניקוז של הנחל. בעבר היה הנחל פנינה של מעיינות זכים שזרמו מהשומרון ומאז קום המדינה הוא מנקז שפכים ופסולת משכם ועד טול כרם.
קק''ל העומדת בראש מנהלת השיקום עושה עבודת קסמים וחלקו התחתון של הנחל הפך לפארק מושקע ואוכלוסיית הצבים בנחל הפכה לגדולה בישראל, אבל המים עדיין מזוהמים.

ארובות תחנת הכוח בחדרה - קרוב לתחילת המסלול

ארובות תחנת הכוח בחדרה - קרוב לתחילת המסלולארובות תחנת הכוח בחדרה - קרוב לתחילת המסלול

תחילת המסלול:

בכיכר הכניסה לתחנת הרכבת של חדרה (נ.צ. 2).
למי שמגיע מכביש החוף יש לרדת במחלף אולגה ולנסוע לעבר רמזור הכניסה לחדרה.
נ.צ. 1 – רמזור
ברמזור פונים מזרחה (ישר למי שהגיע מכביש החוף מדרום או ימינה למי שהגיע מצפון וחצה את הגשר של אולגה).
שימו לב כי בימים אלו נפתח הכביש/גשר החדש העובר מעל מסילת הברזל, אבל בשביל תחילת המסלול יש לרדת לרמזור הראשון ממחלף אולגה.
נוסעים מזרחה 1 ק''מ, חוצים שתי כיכרות וחוצים את פסי הרכבת תחת הגשר החדש של הרכבת עד לכיכר כניסה לתחנת הרכבת של חדרה.
נ.צ. 2 – כיכר הכניסה לתחנת הרכבת של חדרה

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים לתוך תחנת הרכבת ונוסעים דרומה במקביל לפסים.
0.4 ק''מ פונים שמאלה בכיכר של מגרש החניה.
0.5 ק''מ צומת כניסה קטן ליער חדרה.
נ.צ. 3 – צומת יער חדרה

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכביש הכניסה ליער חדרה ועוברים על גשרון קטן שמימין פסל של קק''ל.
0.1 ק''מ כביש האספלט מתעקל ימינה ודרומה.
0.2 ק''מ חולפים על פני הכניסה לגן האירועים.
0.3 ק''מ כביש האספלט הופך לשביל כורכר שמימין יער האיקליפטוסים ומשמאל שדות פתוחים.
1.8 ק''מ השביל פונה ימינה ונכנס לתוך היער.
1.9 ק''מ צומת T בו פונים ימינה לצד היער.
2.6 ק''מ צומת שבילים (מימין בתוך היער שולחנות – מצוין לארוחת בוקר).
נ.צ. 4 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל החולי המטפס לגבעה.
0.1 ק''מ צומת עם עץ אלון גדול בו פונים ימינה ודרומה ומטפסים על השביל לגבעה.
0.3 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ומזרחה, עם סימון שביל ישראל, לכיוון גדר פח לבנה.
0.65 ק''מ צומת קטן מיד לאחר שחוצים שדרת איקליפטוס (קדימה ושמאלה רואים בקצה את תחנת הדלק דור-אלון).
נ.צ. 5 – צומת קטן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל צר ולא מאוד ברור, המסומן כשביל ישראל.
0.2 ק''מ השביל פונה שמאלה וחוצה סוללת עפר נמוכה ומיד פונה ימינה ודרומה.
0.4 ק''מ השביל מטפס על גבעה חולית ובשיאה פונה ימינה – מערבה לצד העצים.
1 ק''מ צומת בו פונים ישר ושמאלה עם סימון שביל ישראל.
1.2 ק''מ צומת T חולית.
נ.צ. 6 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה במקביל למסילת הברזל.
0.7 ק''מ על השבילים החוליים חוצים את קו פרשת המים של רכס הכורכר וממשיכים דרומה על קטע אספלט קטן, כשמשמאל אזור תעשייה בנוי.
1 ק''מ האספלט הופך לשביל חולי גלי (באמפים).
1.5 ק''מ שביל החול מתחלף בשביל כורכר.
2.8 ק''מ צומת כורכר.
נ.צ. 7 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה (לצד שילוט של קו סיב אופטי של הוט).
0.3 ק''מ קטע אספלט ומיד לאחריו חוצים את גשר הצבים שמעל נחל אלכסנדר.
1.4 ק''מ כביש האספלט מתעקל שמאלה ולמעלה.
1.6 ק''מ כיכר על כביש 2720 בין כפר ויתקין ממערב לצומת חפר ממזרח.
נ.צ 8 – כיכר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה על הכביש ולאחר 0.4 ק''מ חוצים על הגשר את נחל אלכסנדר.
1.7 ק''מ צומת חפר (מרומזר) עם כביש 4.
ועד כאן 13 ק''מ של המסלול.
נ.צ. 9 – צומת חפר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ודרומה על כביש 4 ובפניה הראשונה ימינה עם השלט לקיבוץ מעברות על כביש 5700.
1 ק''מ מבצעים פניית פרסה בצומת הכניסה לקיבוץ מעברות וחוזרים על הכביש צפונה.
1.2 ק''מ עוברים מעל הגשר ומיד מימין שביל מסומן בשחור במקביל נחל אלכסנדר.
נ.צ. 10 – כניסה לשביל השחור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים עם השביל השחור לצד הנחל.
0.5 ק''מ השביל חוצה את הנחל על הגשר ופונה שמאלה במקביל לנחל.
1 ק''מ חוצים דרך וממשיכים במקביל לנחל.
3 ק''מ חוצים את הנחל על הגשר וממשיכים במקביל לנחל על הגדה הצפונית.
4 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר במקביל לנחל.
5.9 ק''מ השביל השחור חוצה ערוצון קטן על גשרון וממשיך מצפון לנחל אלכסנדר (התעלה הרחבה).
7 ק''מ השביל השחור פונה ימינה וחוצה את נחל אלכסנדר על הגשר.
נ.צ. 11 – גשר אירי

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים את הגשר ופונים שמאלה לצד הנחל.
1.5 ק''מ השביל חוצה לצד מאגר מים מימין וגשר צר (משמר השרון) להולכי רגל משמאל.
3.2 ק''מ חוצים את הכביש המחבר בין בורגתה לבארותיים וממשיכים ישר לשביל ללא סימון.
5.3 ק''מ צומת שבילים קטן ומשמאל ירידה לגשר אירי החוצה את הנחל, רגע לפני כביש 57.
נ.צ. 12 – צומת קטן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ויורדים בירידה חדה ולאחריה עליה חדה בגשר אירי עשוי בטון.
(אין בעיית אחיזה! –אבל שימו לב לזווית נטישה בסיום הירידה ובתחילת הטיפוס).
נוסעים ימינה עם השביל לכיוון גשר 3 הקשתות של נחל אלכסנדר מתחת לכביש 57.
חוצים בקשת הימנית – המערבית ביותר (אין צורך לחצות במים).
מטפסים בחזרה ימינה לגדה המערבית של נחל אלכסנדר ונוסעים דרומה – שמאלה לכיוון מושב תנובות.
0.7 ק''מ צומת השבילים הראשון.
נ.צ. 13 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על דרך כורכר לכיוון החממות.
0.1 ק''מ חוצים גשרון ופונים ימינה לצד הנחל.
1.4 ק''מ חוצים כביש וממשיכים ישר ומזרחה לתוך אזור תעשייה קטן.
2.2. ק''מ צומת שבילים.
נ.צ. 14 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הדרך הראשית – שביל כורכר מתפתל בין בתים, חממות ומחסנים.
1.1 ק''מ כביש אספלט עליו פונים שמאלה וצפונה.
1.4 ק''מ צומת בו האספלט מתחלף לכורכר וממשיכים ישר על הכורכר.
1.6 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר.
1.9 ק''מ השביל פונה ימינה לכיוון הכביש.
2.1 ק''מ כביש אספלט המחבר בין שער אפרים מימין לניצני עוז משמאל.
נ.צ. 15 – אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על האספלט.
0.6 ק''מ נכנסים לשער אפרים בשער הכניסה האחורי (יכול להיות סגור לפעמים).
1.2 ק''מ עיקול שמאלה על הכביש הראשי בתוך שער אפרים.
1.3 ק''מ צומת בו פונים ימינה לאורך שדרת הזיתים לכיוון היציאה משער אפרים.
2 ק''מ צומת T עם כביש 444 - קלנסווה (מימין) וטייבה (משמאל).
נ.צ. 16 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על כביש 444 לכיוון כבר סבא.
5.4 ק''מ צומת עם כביש 5533 המטפס לכיוון צור נתן וסלעית.
נ.צ. 17 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומתחילים לטפס מעלה.
0.4 ק''מ בכיכר של צור יצחק פונים ימינה לרחוב נחל אלכסנדר
אמרתי לכם שכל הטיול הוא לאורך הנחל!!!.
1 ק''מ כיכר היציאה מצור יצחק – ממשיכים לטפס.
1.5 ק''מ מימין לכביש יוצא כביש צר, המסומן באדום, היורד לכיוון בריכות מים מבטון.
נ.צ. 18 – ירידה לשטח

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לכביש הצר ההופך לשביל מסומן באדום.
0.2 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה לשביל הירוק.
1.1 ק''מ השביל פונה ימינה ויורד למטה (ממש לפני הגדר של צור נתן).
1.6 ק''מ בתוך נחל אלכסנדר צומת עם שביל המסומן בשחור .
נ.צ. 19 – השביל השחור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה עם השביל השחור במורד נחל אלכסנדר.
0.5 ק''מ פונים שמאלה עם השביל לצד מטע האבוקדו.
1.5 ק''מ צומת T בו פונים ימינה.
1.6 ק''מ צומת שבילים אדום ושחור.
נ.צ. 20 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל המסומן באדום.
0.8 ק''מ צומת בקצה מטע האבוקדו בו פונים שמאלה עם השביל המסומן באדום לכיוון דרום- מערב.
2 ק''מ ממשיכים ישר ודרומה על השביל המסומן באדום (השביל הכבוש פונה שמאלה ולמטה).
2.3 ק''מ צומת T בו פונים ימינה על שביל הכורכר.
2.4 ק''מ צומת T בו פונים ימינה לשביל המסומן בירוק.
2.7 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמעלה עם השביל הירוק.
3 ק''מ רחבת חניה, ומסביב אתר פיקניק וגן שעשועים, בה פונים ימינה ולמטה עם השביל המסומן בירוק.
3.2 ק''מ צומת T עם כביש הכניסה לכוכב יאיר.
נ.צ. 21 – כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

על הכביש פונים ימינה ולמטה.
0.3 ק''מ צומת T עם כביש 444.
נ.צ. 22 – צומת כוכב יאיר

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן כ-44 ק''מ של מסלול הטיול

ימינה על כביש 444 לנתניה.
שמאלה על כביש 444 לכפר סבא וכביש 6.

נקודות הציון למסלול הטיול ברשת ישראל ישנה

נ.צ. צפוניות מזרחיות
1 1205845 140299
2 1205134 141092
3 1204797 140694
4 1202731 139940
5 1202353 140510
6 1201950 139839
7 1199582 140400
8 1198336 140035
9 1197806 141627
10 1197062 141540
11 1196169 146572
12 1191244 147237
13 1190587 147402
14 1189899 149266
15 1189574 149944
16 1187706 149800
17 1183166 149246
18 1183010 150774
19 1182524 151727
20 1182354 150376
21 1180708 148690
22 1180826 148396


קובץ TWL להורדה ל-GPS ולתוכנות ניווט

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנות ניווט.

לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה ל-GPS ולתוכנות ניווט

טיול בשרון קרוב לבית - יכול גם להסתיים לעת ערב...

טיול בשרון קרוב לבית - יכול גם להסתיים לעת ערב...טיול בשרון קרוב לבית - יכול גם להסתיים לעת ערב...

תגובות

22 תגובות

1

Rfarhi

29 בינואר 2011 ב 19:10

נסיעה לאורך נחלי השרון

עופר שלום
כמי שאחראי על פיתוח ושיקום נחלי השרון ומשקיע בכך זמן וכספי ציבור רבים.
חורה לי מאוד לראות את תמונה מס' 1 שבה חוצה רכב את נחל אלכסנדר בצורה פראית שמשחיטה את מאמצי השיקום בנחל.
יש לנסוע אך ורק בשבילים המיועדים לכך ולחצות בגשרים המסודרים.
מי כמוך כמוביל קבוצות מחויב לשמור על ערכים אלה
בברכה
רן פרחי - מפקח רשות ניקוז ונחלים שרון

2

Ogash Ofer

30 בינואר 2011 ב 06:02

נסיעה לאורך נחלי השרון

Rfarhi כתב/ה:
"עופר שלום
כמי שאחראי על פיתוח ושיקום נחלי השרון ומשקיע בכך זמן וכספי ציבור רבים.
חורה לי מאוד לראות את תמונה מס' 1 שבה חוצה רכב את נחל אלכסנדר בצורה פראית שמשחיטה את מאמצי השיקום בנחל.
יש לנסוע אך ורק בשבילים המיועדים לכך ולחצות בגשרים המסודרים.
מי כמוך כמוביל קבוצות מחויב לשמור על ערכים אלה
בברכה
רן פרחי - מפקח רשות ניקוז ונחלים שרון"
  רפי שלום, אנחנו מחנכים ומיישמים! - נסיעה רק על דרכים ברורות וקיימות בשטח. ואם זו שמורת טבע אז רק על דרכים מסומנות. המעבר בתמונה הראשונה הינו מעבר חקלאי (שאם אני זוכר נכון התחתית שלו מבוטנת) והוא שביל מסודר ומאוד ברור בשטח. התמונה אכן מיוחדת ונראה כאילו אני מטפס על הסוללה - אבל זו רק זווית הצילום. אם תבחן טוב את התמונה תראה שהרכב שקוע בתוך הסוללה כי המעבר/שביל חפור היטב בתוך הסוללה. וחוץ  מזה יישר כוח - בזכות עבודות השיקום אפשר כיום לטייל לאורך הנחל עם 4X4 ובחלקים גדולים גם עם רכב רגיל. מאחל כי נגיע ליום כי המים בנחל יהיו נקיים יותר. עופר

3

עופר אדר

30 בינואר 2011 ב 11:29

כמה דגשים למסלול

מי שמתכנן לצאת למסלול בתקופת החורף-אביב (שאז הטבע במלוא יופיו) כדאי שייקח בחשבון - כפי שעופר ציין - שבוץ יכול להפוך את המסלול בקטעים מסוימים למסלול של עבירות קשה ואחרי גשם כבד אפילו לבלתי עביר. מדובר בעיקר בקטע שממזרח לכביש 4 ועד כביש 57. כתושב האזור, כבר ראיתי ג'יפים ששקעו בקטע הזה שנאלצו לגייס שופל כדי לחלץ אותם.
דבר נוסף - בחודש האחרון הוקם שער מדרום לגשר הצבים, שסגור בשבתות, כך שחציית הגשר אינה אפשרית. לחלופין, במקום לפנות ימינה לכיוון הגשר כשמגיעים מכיוון יער חדרה ופארק השרון, ממשיכים ישר על דרך הכורכר שמוציאה אתכם לכביש לכיוון צומת חפר.
ודבר אחרון, הקשור גם הוא בבוץ: באזור יער חדרה אל תתפתו להיכנס לדרכים הפנימיות שלו - אם תעשו זאת תבינו עם איזה ביצות התמודדו החלוצים שהתיישבו בחדרה... אבל מי שרוצה בכל זאת לנסות קצת את כוחו בדרכי בוץ, בנקודה 3 לא פונים שמאלה לכיוון היער אלה ממשיכים ישר, כשהיער מצד שמאל ומסילת הברזל מצד ימין. דרך מאתגרת, בתנאי שירד גשם...


4

Ogash Ofer

30 בינואר 2011 ב 11:41

כמה דגשים למסלול

עופר אדר כתב/ה:
"מי שמתכנן לצאת למסלול בתקופת החורף-אביב (שאז הטבע במלוא יופיו) כדאי שייקח בחשבון - כפי שעופר ציין - שבוץ יכול להפוך את המסלול בקטעים מסוימים למסלול של עבירות קשה ואחרי גשם כבד אפילו לבלתי עביר. מדובר בעיקר בקטע שממזרח לכביש 4 ועד כביש 57. כתושב האזור, כבר ראיתי ג'יפים ששקעו בקטע הזה שנאלצו לגייס שופל כדי לחלץ אותם.
דבר נוסף - בחודש האחרון הוקם שער מדרום לגשר הצבים, שסגור בשבתות, כך שחציית הגשר אינה אפשרית. לחלופין, במקום לפנות ימינה לכיוון הגשר כשמגיעים מכיוון יער חדרה ופארק השרון, ממשיכים ישר על דרך הכורכר שמוציאה אתכם לכביש לכיוון צומת חפר.
ודבר אחרון, הקשור גם הוא בבוץ: באזור יער חדרה אל תתפתו להיכנס לדרכים הפנימיות שלו - אם תעשו זאת תבינו עם איזה ביצות התמודדו החלוצים שהתיישבו בחדרה... אבל מי שרוצה בכל זאת לנסות קצת את כוחו בדרכי בוץ, בנקודה 3 לא פונים שמאלה לכיוון היער אלה ממשיכים ישר, כשהיער מצד שמאל ומסילת הברזל מצד ימין. דרך מאתגרת, בתנאי שירד גשם...


"
מעולה! תודה רבה על ההערות וההארות. כן יירבו!! עופר

5

shai1312

11 בדצמבר 2011 ב 10:01

מסלול מאוד נחמד לילדים

ההסבר מאוד מדויק
השער שצוין בתגובה הקודמת היה פתוח בשבת.
אחלה טיול במיוחד עם ילדים.

6

Ogash Ofer

16 בדצמבר 2011 ב 06:32

מסלול מאוד נחמד לילדים

shai1312 כתב/ה:
"ההסבר מאוד מדויק
השער שצוין בתגובה הקודמת היה פתוח בשבת.
אחלה טיול במיוחד עם ילדים."
קבל LIKE תודה

7

anndy

15 בדצמבר 2012 ב 23:00

שותפים לכייף

מעוניין להכיר אוהבי טיולי שטח עם ג'יפים למסלולים באיזור. עיסוק שנותן המון. לאוהבי הארץ. 054-2403339

8

alexvitara

28 בפברואר 2013 ב 17:28

עבירות נחל אלכסנדר

מישהו עשה את המסלול לאחרונה, ויכול לספר מה מצב העבירות והבוץ?

9

tamir128

01 במרץ 2013 ב 13:35

נסיעה לאורך נחלי השרון

Ogash Ofer כתב/ה:
"[b]Rfarhi כתב/ה: [/b]עופר שלום
כמי שאחראי על פיתוח ושיקום נחלי השרון ומשקיע בכך זמן וכספי ציבור רבים.
חורה לי מאוד לראות את תמונה מס' 1 שבה חוצה רכב את נחל אלכסנדר בצורה פראית שמשחיטה את מאמצי השיקום בנחל.
יש לנסוע אך ורק בשבילים המיועדים לכך ולחצות בגשרים המסודרים.
מי כמוך כמוביל קבוצות מחויב לשמור על ערכים אלה
בברכה
רן פרחי - מפקח רשות ניקוז ונחלים שרון   רפי שלום, אנחנו מחנכים ומיישמים! - נסיעה רק על דרכים ברורות וקיימות בשטח. ואם זו שמורת טבע אז רק על דרכים מסומנות. המעבר בתמונה הראשונה הינו מעבר חקלאי (שאם אני זוכר נכון התחתית שלו מבוטנת) והוא שביל מסודר ומאוד ברור בשטח. התמונה אכן מיוחדת ונראה כאילו אני מטפס על הסוללה - אבל זו רק זווית הצילום. אם תבחן טוב את התמונה תראה שהרכב שקוע בתוך הסוללה כי המעבר/שביל חפור היטב בתוך הסוללה. וחוץ  מזה יישר כוח - בזכות עבודות השיקום אפשר כיום לטייל לאורך הנחל עם 4X4 ובחלקים גדולים גם עם רכב רגיל. מאחל כי נגיע ליום כי המים בנחל יהיו נקיים יותר. עופר"
עופר שלום,
בעידן התקשורת זה לא משנה איפה באמת נסעת אלא מה רואים בתמונה.
ממבט ראשון וגם שני, נראה שאכן ירדת מהשביל, ותמונה כזו פוגעת במאמצי החינוך.
לא מאוחר להחליף את התמונה באחת יותר חינוכית.

10

עופר אדר

01 במרץ 2013 ב 23:46

מסלול טיול חדש - ג'יפים בשרון: נחל אלכסנדר בעלייה

חלק גדול מהקטעים הבעייתיים נסללו בכורכר, בשאר המקומות הבוץ כבר יבש...

11

gabby-ab

02 במרץ 2013 ב 18:33

מסלול טיול חדש - ג'יפים בשרון: נחל אלכסנדר בעלייה

חברים

נסעתי היום על מסלול זה

 שימו לב כי בקטע 13-14 לא ניתן לעבור את הגשרון , השביל הרוס  היות וקטע הכביש נסחף לחלוטין

נדרש לחזור לתנובות/קלנסוואה ולאלתר חזרה למסלול בנקודה קדמית

12

alexvitara

10 במרץ 2013 ב 21:42

מסלול טיול חדש - ג'יפים בשרון: נחל אלכסנדר בעלייה

עשיתי את המסלול בשבת האחרונה, המסלול פשוט מדהים, ארוך, מגוון וברמת עבירות קלה יחסית. עשיתי את המסלול במלואו ויש לי 2 הערות: 1) נ.צ. 5 פונים ימינה לשביל צר ולא מאוד ברור, המסומן כשביל ישראל כתוצאה מהגשמים נוצר שם מאגר מים לא קטן ואי אפשר לעבור או לזהות את הציר(תמונה מצורפת). אני פשוט הסתכלתי על הצירים בתצלום אויר(באייפד) וחתכתי לציר שאחרי נ.צ. 6 2) נ.צ. 13 - פונים שמאלה על דרך כורכר לכיוון החממות. כמו שכבר ציינו, הגשרון נסחף ולא ניתן לעבור. ניסיתי למצוא ציר חלופי בהמשך, אך מדובר באיזור פאתי קלנווסה, מאוד מלוכלך ואפילו נתקלתי בסוס מת באחד הצירים הפנימיים, שם התייאשתי וחתכתי דרך קלנסווה עד לכביש הראשי לנ.צ. 16. בדיעבד הרבה יותר טוב לצאת בנ.צ. 12 אחרי שעוברים את הגשר האירי עוצר הנשימה לכביש 57 ומשם לנווט עם תוכנת ניווט כבישים ל נ.צ. 17 צור יצחק, שם מתחילים ירידה תלולה לנחל ונופים שונים לגמרי ממה שראינו עד עכשיו בטיול. לסיכום מסלול מאוד מומלץ, עם הרבה נקודות מוסדרות בהן אפשר לעצור לפיקניק או אפילו למנגל.

13

alexvitara

11 במרץ 2013 ב 22:23

עדכוני מסלול

עשיתי את המסלול בשבת האחרונה, המסלול פשוט מדהים, ארוך, מגוון וברמת עבירות קלה יחסית.
עשיתי את המסלול במלואו ויש לי 2 הערות:
1) "נ.צ. 5 פונים ימינה לשביל צר ולא מאוד ברור, המסומן כשביל ישראל" כתוצאה מהגשמים נוצר שם מאגר מים לא קטן ואי אפשר לעבור או לזהות את הציר(תמונה מצורפת). אני פשוט הסתכלתי על הצירים בתצלום אויר(באייפד) וחתכתי לציר שאחרי נ.צ. 6

2) "נ.צ. 13 - פונים שמאלה על דרך כורכר לכיוון החממות."
כמו שכבר ציינו, הגשרון נסחף ולא ניתן לעבור. ניסיתי למצוא ציר חלופי בהמשך, אך מדובר באיזור פאתי קלנווסה, מאוד מלוכלך ואפילו נתקלתי בסוס מת באחד הצירים הפנימיים, שם התייאשתי וחתכתי דרך קלנסווה עד לכביש הראשי לנ.צ. 16.
בדיעבד הרבה יותר טוב לצאת בנ.צ. 12 אחרי שעוברים את הגשר האירי עוצר הנשימה לכביש 57 ומשם לנווט עם תוכנת ניווט כבישים ל נ.צ. 17 צור יצחק, שם מתחילים ירידה תלולה לנחל ונופים שונים לגמרי ממה שראינו עד עכשיו בטיול. לסיכום מסלול מאוד מומלץ, עם הרבה נקודות מוסדרות בהן אפשר לעצור לפיקניק או אפילו למנגל.

14

Shlomi062

15 באפריל 2013 ב 16:58

מסלול טיול חדש - ג'יפים בשרון: נחל אלכסנדר בעלייה

alexvitara כתב/ה:
"עשיתי את המסלול בשבת האחרונה, המסלול פשוט מדהים, ארוך, מגוון וברמת עבירות קלה יחסית. עשיתי את המסלול במלואו ויש לי 2 הערות: 1) נ.צ. 5 פונים ימינה לשביל צר ולא מאוד ברור, המסומן כשביל ישראל כתוצאה מהגשמים נוצר שם מאגר מים לא קטן ואי אפשר לעבור או לזהות את הציר(תמונה מצורפת). אני פשוט הסתכלתי על הצירים בתצלום אויר(באייפד) וחתכתי לציר שאחרי נ.צ. 6 2) נ.צ. 13 - פונים שמאלה על דרך כורכר לכיוון החממות. כמו שכבר ציינו, הגשרון נסחף ולא ניתן לעבור. ניסיתי למצוא ציר חלופי בהמשך, אך מדובר באיזור פאתי קלנווסה, מאוד מלוכלך ואפילו נתקלתי בסוס מת באחד הצירים הפנימיים, שם התייאשתי וחתכתי דרך קלנסווה עד לכביש הראשי לנ.צ. 16. בדיעבד הרבה יותר טוב לצאת בנ.צ. 12 אחרי שעוברים את הגשר האירי עוצר הנשימה לכביש 57 ומשם לנווט עם תוכנת ניווט כבישים ל נ.צ. 17 צור יצחק, שם מתחילים ירידה תלולה לנחל ונופים שונים לגמרי ממה שראינו עד עכשיו בטיול. לסיכום מסלול מאוד מומלץ, עם הרבה נקודות מוסדרות בהן אפשר לעצור לפיקניק או אפילו למנגל."
תודה רבה על החוות דעת, עשיתי את המסלול בשבת, בהחלט חוויה יוצאת דופן, הזכיר לי את  שעשיתי אחרי השחרור מהצבא :)

15

talben74

13 באפריל 2014 ב 10:25

מסלול טיול חדש - ג'יפים בשרון: נחל אלכסנדר בעלייה


האם מישהו עשה את המסלול לאחרונה  (בשנת 2014) ?

טיפים יתקבלו בברכה

 
טל

16

talben74

27 במאי 2014 ב 21:13

קובץ GPS

שלום,
יש למישהו קובץ GPS מפורט יותר של המסלול?
תודה
טל

17

dhochma

13 ביוני 2014 ב 11:40

נחל אלכסנדר

מתכוון מחר לצאת לטיול אשמח לקבל טיפים מהשנה האחרונה

18

ניר בראל

26 בספטמבר 2014 ב 14:14

19

mottikeren

26 בספטמבר 2015 ב 11:53

נחל אלכסנדר

20

Jpilo1

30 בספטמבר 2015 ב 16:43

מסלול טיול חדש - ג'יפים בשרון: נחל אלכסנדר בעלייה


מזרחית ליער חדרה (אחרי נצ 5) חולי וקשה. שקענו עם XV וטנדר ניסן נאוורה.. ובזה הסתיים מסלולנו )-:

21

THRav4

12 בינואר 2019 ב 20:04

עשינו חלק מהמסלול היום עם ראב4 1999. רכב עם עבירות יחיסית טובה, אבל עדיין 'רך'

באזור של חדרה השבילים והאזור מאוד השתנו. כבר אין את הדרך כורכר אחרי השביל חול הגלי, גם התרבו הצירים באזור ולפעמים טיפה קשה להבין באיזה דרך צריך לבחור בכל צומת, שהיא אולי כבר לא T אבל מכילה מספר צירים נוספים. בסך הכל, ריבוי צירים זה טוב, לשמור על כיוון כללי והכל מתחבר.
עשינו את הטיול אחרי כמה ימי גשם כבד, וחלק מהצירים הפכו להיות חלק מהמאגר באזור, אין מה לנסות להיכנס לחול מוצף, מוצאים דרך מסביב. מפה טובה של האוזר עוזרת מאוד!

היינו צריכים לסיים את הטיול מוקדם באזור של בורגתא. איפה שפונים שמאלה לגשר אירי מדרך כורכר צריך מאוד להיזהר. אין בעית אחיזה כשיבש, אבל שהצמיגים מלאים בבוץ אז אפשר בקלות להיות על הצד בזרם. הזוית חדה מאוד ודורשת היכרות עם הזויות האפשריות של הכלי. רכב ארוך אולי יצטרך לרדת בזוית קלה. בצד המזרחי של הגשר האירי, בדיוק שהכל נראה טוב, הרבה מהציר נסחף, ויש נפילה מהבטון של הגשר אל הבוץ שאפשר גם עליה להיתקע. השביל בצד המערבי היה בוצי מאוד ובסופו של דבר נתקענו. למזלנו היו הרבה כלים בדרך וישר חילצו אותנו, אבל כבר חזרנו איך שבאנו. בחורף אחרי גשם הציר הזה לדעתי לא עביר לכלים בלי שיפורים כמו צמיגי בוץ והגבהה.

באופן כללי, טיול מקסים שצר לי שלא יכולנו לסיים אותו! להצטייד במפה טובה ולעשות את ההתאמות שצריך. זה שווה.

תודה רבה לעופר! אשמח לראות שיוצא טיול מאורגן לאזור למיפוי מחדש :)

22

Ogash Ofer

13 בינואר 2019 ב 05:59

THRav4 כתב/ה:
"

עשינו חלק מהמסלול היום עם ראב4 1999. רכב עם עבירות יחיסית טובה, אבל עדיין 'רך'

באזור של חדרה השבילים והאזור מאוד השתנו. כבר אין את הדרך כורכר אחרי השביל חול הגלי, גם התרבו הצירים באזור ולפעמים טיפה קשה להבין באיזה דרך צריך לבחור בכל צומת, שהיא אולי כבר לא T אבל מכילה מספר צירים נוספים. בסך הכל, ריבוי צירים זה טוב, לשמור על כיוון כללי והכל מתחבר.
עשינו את הטיול אחרי כמה ימי גשם כבד, וחלק מהצירים הפכו להיות חלק מהמאגר באזור, אין מה לנסות להיכנס לחול מוצף, מוצאים דרך מסביב. מפה טובה של האוזר עוזרת מאוד!

היינו צריכים לסיים את הטיול מוקדם באזור של בורגתא. איפה שפונים שמאלה לגשר אירי מדרך כורכר צריך מאוד להיזהר. אין בעית אחיזה כשיבש, אבל שהצמיגים מלאים בבוץ אז אפשר בקלות להיות על הצד בזרם. הזוית חדה מאוד ודורשת היכרות עם הזויות האפשריות של הכלי. רכב ארוך אולי יצטרך לרדת בזוית קלה. בצד המזרחי של הגשר האירי, בדיוק שהכל נראה טוב, הרבה מהציר נסחף, ויש נפילה מהבטון של הגשר אל הבוץ שאפשר גם עליה להיתקע. השביל בצד המערבי היה בוצי מאוד ובסופו של דבר נתקענו. למזלנו היו הרבה כלים בדרך וישר חילצו אותנו, אבל כבר חזרנו איך שבאנו. בחורף אחרי גשם הציר הזה לדעתי לא עביר לכלים בלי שיפורים כמו צמיגי בוץ והגבהה.

באופן כללי, טיול מקסים שצר לי שלא יכולנו לסיים אותו! להצטייד במפה טובה ולעשות את ההתאמות שצריך. זה שווה.

תודה רבה לעופר! אשמח לראות שיוצא טיול מאורגן לאזור למיפוי מחדש :)

"
תודה על העדכונים - זה מסלול טיול מלפני 7 שנים וכאן במרכז הארץ סביר שיש בו שינויים רבים, אך עם זאת כמו שכתבת עם קצת אילתורים אפשר ליהנות.
https://www.4x4.co.il/article/8154
מקווה לכתוב מסלול חדש בקרוב.