שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ליגת אופנועי האנדורו סבב מס' 4 כפר קיש - הטבע לקח והטבע החזיר, בגדול!

בשבת האחרונה 10.3.12, התקיים המרוץ הרביעי באליפות ישראל למרוצי אנדורו באופנועים.
אחרי הביטולים והדחיות האחרונות, הגיעו כ-70 רוכבים מכל רחבי הארץ כשהם רעבים מתמיד לתחרות מאתגרת בסגנון הייר סקראמבל

תמר בזק - התגעגענו לראות אותך במסלול

תמר בזק - התגעגענו לראות אותך במסלולתמר בזק - התגעגענו לראות אותך במסלול

70 רוכבים מתייצבים למרוץ הרביעי

החורף הישראלי אינו נחשב לקשה בשום קנה מידה, בוודאי אם משווים אותו לזה ששורר באירופה. אולם, ההחלטות של מנהלי ליגת האנדורו הישראלית לדחות את מרוץ מס' 4 שהיה אמור להתקיים בחודש שעבר למועד מאוחר יותר, התקבלה על ידי כולם בהבנה וזאת למרות שהעומס החדש שנוצר יחייב את המשתתפים לרכוב בשני מרוצים בתוך שבועיים ואת זה הם לא ממש מכירים.   בין אם התכוונו לכך ובין אם לא, העומס הזה ישמש מבחן אמתי לרוכבים שלוקחים את העסק ברצינות ומשקיעים אימונים, משטר תזונה ואורח חיים ספורטיבי (עד כמה שניתן, אנחנו באמת לא מקצוענים עד הסוף בתחום) לבין אלה שמגיעים אחת לחודש בזכות אהבתם לספורט ואהבתם לרכיבת השטח חרף מיעוט הזמן והאפשרויות להשקיע ולהתאמן יותר.
העומס התחיל בשבת החולפת כאשר כ-70 רוכבים התייצבו למרוץ הרביעי למרגלות התבור, על הכביש בין כפר תבור ליבניאל.
  אותו מזג אוויר בוגדני שתעתע במשתתפי הליגה והותיר אותם מתוסכלים בביתם לפני כחודש ימים, קיבל אותם הפעם בזרועות ירוקות ופתוחות עם אוויר בוקר נקי וקריר ותפאורה טבעית מהיפות שנראו עד היום במרוצי הליגה וחבל שההתייצבות לא הייתה מלאה לגמרי. אולי חג הפורים ומסיבות התחפושות של ליל שישי גרמו למספר רוכבים לוותר, אבל ה''גרעין הקשה'' התייצב במלואו.

ההכנות למרוץ

ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ

דן מיה

דן מיה דן מיה

מקצועית קטנה E1 - זה לא מטוס, זאת לא ציפור. זה דן מיה!

כמו כל ספורטאי שמוליך את הליגה שבה הוא משתתף, כך גם דן מיה מגיע מחוייב מתמיד והפעם גם מחוזק בהרכב משפחתי מורכב. מיה, שנעדר מהליגה בשנה שעברה, חזר אליה והוכיח מפתיחתה שהוא לא שכח לרכוב, ועוד איך. מיה זינק למרוץ מספר 4 (למעשה המרוץ החמישי של העונה) ימים ספורים אחרי שקיבל אישור להשתתפות במרוץ אנדורו בינלאומי בספרד כרוכב GAS GAS ובסיוע ותמיכת נותני החסות שלו בארץ וביניהם גם אבזריון, צמיגי מישלין ו-AS סוכנויות עפולה. ראוי כי כולם יוזכרו מעבר לתמיכה הרגילה וזאת בזכות העובדה שהם מאמינים בכישרונו של דן מיה לעוף גבוה גם בחו''ל והם תומכים בו גם בדרכו לשם.
בהקפה השנייה פתח מיה פער אדיר שהוציא את הרוח מהמפרשים של יריביו הצעירים והוותיקים כאחד. תובל דובדבני, רוכב הוסקווארנה, הצליח לשמור על קצב מהיר משלו, קצב כזה שהבטיח לו את המקום השני בתחרות מבלי להביט לאחור ולבדוק היכן נמצאים אורן חסון, רוכב KTM, תומר מזור בהוסאברג הכחול או בר נוב שהתבלט במרוץ הקודם עם ה-GAS GAS שלו.
בלב החבורה הזאת, נמצא גם אלוף ישראל ארבע פעמים בעבר, אוריה כרמלי רוכב מטרו מוטור ימאהה שמפנים בכל מרוץ כי הדור הצעיר נוטל את ההובלה ולא משאיר אפילו פירורים לוותיקים. חרף זאת, אוריה ממשיך במאמצים אדירים ומשקיע את כולו (כרגיל) ונהנה מכל רגע.

קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים

קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים קטגורייה עממית, מתחילים וסניורים

הזנקה של קטגורייה מקצועית

בסופן של שעתיים, פתח מיה פער מטורף ולמעשה, קבע את ההקפה השלישית במהירותה במרוץ כולו (שתי ההקפות המהירות ביותר נקבעו על ידי יונתן לוי רוכב E2) וטיפס מאושר על המדרגה הגבוהה בפודיום.
תובל דובדבני הסתפק במקום השני ונראה כי החלודה יורדת ממנו בקצב מהיר ועליית מדרגה נוספת אצל תובל, תגרום לנו להביט במרוצים צמודים ומהנים אף יותר.
את הפודיום השלים אורן חסון שחתם קבע השנה בפודיום וכמו תובל, גם הוא צריך לבצע חשיבה מסוימת לבדיקת המערכות ולקבלת החלטות על עליית המדרגה הבאה.

רוכבים בשטח

רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח רוכבים בשטח

יוני לוי

יוני לוי יוני לוי

מקצועית בינונית E2 - לוי חוזר על תרגיל המוטוקרוס

למרוצי אנדורו בשיטת הייר סקראמבל (מרדף ארנבות) יש קסם משלהם וטאקטיקה אחרת מהמרוצים שאותם אנו רגילים לראות בשיטת ספיישל טסט. כאן, אין מנוחה, אין הפוגה, המרדף לא נגמר עד שהוא נגמר והריכוז הנדרש הוא ברמות הגבוהות לכל אורך התחרות. המיקום של הרוכב בשדה, זיהוי הרוכבים בסביבתו והתמצאות ברזי המרוץ מבחינת טאקטית ותזמון מדויק לעצירת תדלוק. לא כולם אוהבים את הסגנון הזה, אך לעיתים הוא גם מספק דראמות ספורטיביות משובחות.
בניגוד לפעמים הקודמות שבהן יונתן לוי היטיב לזנק ולהוליך את טור הרוכבים, הפעם הוא איבד המון זמן בהקפה הראשונה בגלל טעות ואף אחד לא מחלק משלוחי מנות שם סביבו אלא כולם מתנפלים הלאה ותוקפים ולוי נותר הרחק מאחור.
בחודש שעבר, השתתף לוי במרוץ מוטוקרוס ואיבד את ההובלה באחד המקצים אבל הוא לא נשבר. הוא ידע לקום, לנער את החול ולחזור עד למקום הראשון בתום אותו מקצה.
כאשר ראיתי אותו מסיים את ההקפה הראשונה בפיגור של 52 שניות מזיו כרמי שנטל את ההובלה, חשבתי לעצמי: ''האם הברק מכה פעמיים באותו מקום? האם יונתן יוכל לעשות זאת גם הפעם?''
התשובה הגיעה בחלוף ארבעים דקות בערך. לוי הלך והתחזק ושיפר את זמני ההקפה שלו. ראשית היו אלה רוכבי הקטגוריות האחרות שנעקפו במהירות ולאחר מכן הגיע תורם של חבריו-יריביו  לקטגוריה שנעקפו אף הם בזה אחר זה עד שיונתן עלה למקום הראשון. לוי לא נרגע. הוא המשיך לסחוט את ההוסקווארנה שלו והביא את האופנוע למחוזות חדשים של מאמץ. ההאסקי לא אכזב והחזיר ללוי באהבה את התוצאות המהירות ביותר במרוץ כולו והביא אותו לראש הפודיום פעם נוספת.

זיו כרמי ונתנאל זיו נותרו חסרי תשובות. כרמי, רוכב KTM, ונתנאל זיו, רוכב אפריליה, השתעשעו בחלום שהפעם לוי לא יוכל להדביק אותם וניהלו קרב מרתק בניהם, אך לאחר שלוי עבר אותם, הפך המאבק להיות על המקום השני בלבד.
השניים כל כך התאמצו מבחינה גופנית וסחטו 19 הקפות בשעתיים של תחרות בקצב רצחני. כוחו של זיו כרמי נחלש בסיום ואילו נתנאל זיו, רק הלך והגביר מהירות ומכאן שהסיכויים של זיו כרמי לשמור על המקום השני, נמוגו. נתנאל זיו סיים שני וכרמי לקח הפעם את הגביע הקטן.
השלישייה המופלאה הזאת זכתה לתשואות רבות על ההצגה הגדולה, כאשר הם טיפסו עייפים ורצוצים אל הפודיום על רקע התפאורה הטבעית הנפלאה והנתיב שהוכן עבורם על ידי הקטגוריות העממיות, המתחילים והסניורים שזינקו לפניהם מוקדם יותר בבוקר.

גיל קינן

גיל קינןגיל קינן

קטגוריה פתוחה E3 - ביתו הוא מבצרו של גיל קינן

בשנה שעברה, גם כן בתקופת חג הפורים, עלתה הליגה צפונה לחצר האחורית של גיל קינן בן המקום. הלוקיישן השתנה הפעם, אך האזור כולו הוא הבית של גיל קינן שהרגיש מחויבות לשמור על ההישג הביתי ואכן כך קרה.
למרות התחרותיות העצומה בקטגוריה הזאת מול יריבים מנוסים, קטגוריית אלופים של ממש עם שמות כמו שחר סולימני, הדר עציוני ותומר שמש, גיל קינן הביא את האיקס פקטור של הנחישות ומכל רזרבי של כוח גופני להקפות האחרונות, זה עשה את ההבדל.
קינן זינק כמו קליע מתוך תותח ופתח פער של למעלה מחצי דקה על פני האחרים כבר בהקפה הראשונה. עציוני, שמש וסולימני לא נבהלו ושמרו כוחות להמשך.

קטגורייה מקצועית

קטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועיתקטגורייה מקצועית

בהקפה השלישית, איבד סולימני מגע עם החבורה הדוהרת ונשר לאחור. הוא אמנם שיפר פלאים את התוצאות בהמשך ושמר על קצה מהיר וטוב, אך איש מהרוכבים שאחריהם לא דלק, לא מצמץ ולא היסס ושחר שחווה עונה נפלאה, נאלץ להשקיף עליהם מרחוק.
עכשיו זה הפך לקרב משולש בין רוכבי קבוצת מוטוספורט של ד.ל.ב בניצוחו של תומר ברעם ובסיוע נאמן כתמיד של יהב ויצמן.
ניגשתי ונעמדתי לצידו של תומר ברעם במטרה לראות מקרוב וגם לשמוע מה נאמר לכל אחד מהרוכבים שלו. רציתי ללמוד כיצד הוא מנהל את העסק מקרוב ולשמחתי הרבה גיליתי כי כל אחד מהם שחולף על פניו, מקבל עידוד ועדכון אמתי על מצבו ביחס לאחרים.

התוואי הקשה התיש את הדר עציוני שהשתרך מאחור החל מהקפות חמישית ושישית שבהן הזמנים שלו היו איטיים. בהמשך, הדר התאושש אך כמו סולימני רוכב ימאהה, זה היה מאוחר מדי.
קינן נראה כאילו שרוח רפאים רודפת אחריו, אבל זאת לא הייתה רוח רפאים אלא אלוף אנדורו בשר ודם בשם תומר שמש שגילה מחדש את גבולות אופנוע ה-KTM 500 הגדול שלו.
הפער הלך ונסגר והשניים כבר נראו מחליפים ביניהם מיקומים. עכשיו זה יוכרע על ידי נחישות, לב גדול ומוטיבציה ספורטיבית. כשנראה היה שתומר שמש ישחזר את מה שיונתן לוי עשה ב-E2 ליריביו, דווקא אז נגמר המיץ של שמש והמרוץ הוכרע לטובתו של גיל קינן וההוסאברג הכחול שלו.
הייתה זו אחת התצוגות המרשימות והדרמאטיות שראינו בעונה הזאת וכולם ראויים לשבח על רכיבה ספורטיבית ופרגון הדדי.

חן כהן

חן כהן חן כהן

יש גם מתחילים

השטח היה בתולי. רטוב מטל הבוקר וירוק מעשבים צעירים שכיסו את נתיבי הרכיבה. בתום הקפת ההיכרות, הבינו המשתתפים שזה מסלול קשוח ולא נפלה טעות בסימון הנתיבים של הרכיבה.
השם של חן כהן לא נצנץ בראש הרשימה בדקות הראשונות בכלל. היה זה דווקא דודי דדון שקבע זמנים טובים עם ה-KTM 250 שלו. דומה שדודי הסתדר לא רע עם תנאי הקרקע הבוגדניים ובמקום להיאבק בסלעי הבזלת, הוא הפעיל שיקול דעת ורכב בצורה יעילה.
אותו חן כהן, רוכב HM, הגיח בהקפה הרביעית והחל לקזז משמעותית את היתרון של דודי. היוצרות בין השניים התהפכו וכהן נטל את הבכורה במקום ובזמן הנכון והביא הביתה ניצחון נוסף.
המקום השלישי היה שייך לניתאי עוזיאל, גם הוא עם אופנוע של HM אך בשונה מחן כהן שרוכב על HM450, בחר עוזיאל בגרסה הגדולה HM500 שהביאה אותו אל הפודיום. שני רוכבים עם אופנועים של HM על הפודיום, זה לא קורה כאן בכל יום.

נדב לוגסי

נדב לוגסינדב לוגסי

סניורים, הרבה סניורים

אולי זה מזג האוויר, אולי זאת אווירת שושן פורים, לא משנה מה הסיבה, תמיד כיף לראות רשימה נאה של 11 משתתפים בקטגוריית הסניורים. רוכבי הדור הצעיר לא ממש מבינים על מה מדובר כאשר ''ישישים'' כמוני מתלהבים לראות שמות כמו צדוק רדקר ודן טל ברשימת המשתתפים.
לצידם, דרדקים זבי חוטם כמו נדב לוגסי, ירון גולדשטיין, זוהר גלילי, איציק קלנר ורמי צמח.
רוכב נוסף שחזר להתחרות הוא ברק דודאי שהיה תמיד חלק בלתי נפרד מהליגה. אחרי היעדרות קצרה, חזר דודאי עם אופנוע חדש שהזניק אותו אל הפודיום לצידו של נדב לוגסי שניצח (כרגיל) על גבי ה-KTM 350 שלו ואת הפודיום השלים במקום השלישי, רמי צמח שמצא אהבה חדשה ב-GAS GAS 300 שלו שהביא אותו לפודיום.
זוהר גלילי חש אכזבה אדירה בסוף התחרות לאור העובדה שקבע את הזמנים המהירים ביותר בקטגוריה. בהקפה השישית החליק גלילי לוואדי באחד מקטעי הרכיבה הצרים של המסלול, ללא אפשרות עקיפה של רוכבים איטיים יותר, ושם הוא נתקע דקות ארוכות שלמעשה חיסלו את סיכוייו להגיע לפודיום ולאיים על שלטונו של לוגסי. גלילי מלא רוח קרב, הבטיח לתקן את המצב כבר במרוץ הבא בסוף השבוע הקרוב.

תומר שפירא

תומר שפיראתומר שפירא

כוכבים מנצנצים בעממיות

רוב רוכבי הקטגוריות העממיות, הם הלחם והחמאה של הענף, הדם הצעיר והחדש יעלה ויטפס אל הקטגוריות המקצועיות בעונות הבאות וירכוב לצידם של שמות גדולים עם תארים והישגים גדולים. הם אלה שמקווים שעין מקצועית של אחד ממנהלי הקבוצות המקצועיות תצוד אותם ושפתאום יתקבל SMS עם זימון לפגישה על אפשרות מתן חסות לעונה הבאה.
שימו לב במיוחד תומר שפירא ורן אזולאי, יכול להיות ש-SMS כזה יגיע בקרוב בזכות ההישגים שלכם.
בעממית E1 הפליא שפירא בביצועיו פעם נוספת והצליח לסיים את המרוץ ביתרון של הקפה מלאה על רונן מדיאל ונמרוד איסטון שסיימו במקום שני ושלישי בהתאמה.
בעממית E2, חזר רן אזולאי על הקלישאה המוטורית המוכרת: ''לפתוח הכי חזק, ואז להגביר את הקצב''. הוא לא השאיר הרבה סיכויים לירון יעקובוביץ’, רוכב אפריליה, שהסתפק והיה מאושר בחלקו עם המקום השני. הצלע השלישית על הפודיום הייתה שייכת לבוריס אייזנברג בהופעת אורח מכובדת ובתקווה שיתמיד וניפגש קצת יותר.
המצב בעממית E3 נותר כשהיה. אדריס אשמוז ממשיך לקרא תיגר על מעמדו חסר העוררין של זאב צפל'ה שליו ועד עתה בהצלחה רבה.
ירון בן יוסף לא היה צריך להוציא את הנשמה יותר מדי וסיים במקום שלישי בפער גדול מהשניים לאחר שביצע רק 9 הקפות בהשוואה ל-11 שביצעו כל אחד מהשניים האחרים.

לתוצאות המרוץ ולתמונות נוספות עברו לעמוד הבא >>>

תוצאות הקטגוריות השונות:

דרוג כללי:
1. יוני לוי - קמור רכב-הוסקורנה, קאנין קוויאר, LOGI-X, אגיפ
2. נתי זיו - אבזריון, עופר אבניר
3. דן מיה - gas gas, אבזריון, מישלין, A.S.סוכניות עפולה
קטגורייה מקצועיתE1 
1. דן מיה - gas gas, אבזריון, מישלין, A.S.סוכניות עפולה
2. תובל דובדבני - קמור HUSQVARNA
3. אורן חסון - ktm ישראל, go ride giant fox dc ,starik
    קטגורייה מקצועית E2
1. יוני לוי - קמור רכב-הוסקורנה, קאנין קוויאר, LOGI-X, אגיפ
2. נתי זיו - אבזריון, עופר אבניר
3. זיו כרמי - קטמ/הוסאברג, מישלין, Midland, אופרוד, טורו-Oneal, אסי ארנסון אימוני כושר, סדנת האלופים של זיו כרמי,  אגיפ
    קטגורייה מקצועית E3
1. גיל קינן - הוסאברג ישראל, אופרוד צפון, שחר אופנועים, אגייפ, מוטורקס
2. תומר שמש - Ktm/Husaberg, סטאריק, מישלין, אופנועית
3. הדר עציוני - קטמ ישראל ,אבנוע, אופרוד צפון , דנלופ , אג'יפ

קטגורייה מתחילים:
1. חן כהן - דוקטור גג
2. דודי דדון
3. נתאי עוזיאל - HM
קטגורייה סניורים:
1. נדב לוגסי - אופרוד צפון, דנלופ, קטמ ישראל
2. ברק דודאי - שחר ואופיר דודאי
3. רמי צמח - גאס גאס
קטגורייה עממית E1
1. תומר שפירא - GasGas, (מוטוטראק), אביזריון
2. רונן מדיאל - אופרוד, דלב, דנלופ, בן יהודה
3. נימרוד איסטון
קטגורייה עממית E2
1. רן אזולאי - ד.ל.ב מוטוספורט, סטאריק, מישלין
2. ירון יעקובוביץ - עופר אבניר, אבזריון
3. בוריס אייזנברג - מוסך וסוכנות מכירה מוטופאן טבריה, לוגו שלטים ומדבקות, KTM POWERWEAR
קטגורייה עממית E3
1. אדריס אשמוז - אופרוד צפון GASGAS מוטוטרק
2. זאב שלו - KTM ישראל אופרוד דנלופ מוטורקס
3. ירון בן יוסף - אבזריון, מוטוטסט, ווילי אופנועים

תמונות מהפודיום

תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום

  לאלבום התמונות המלא שצילם קובי קרין - הקליקו כאן לתמונות נוספות שהעלנו בגלרייה של אתר השטח - הקליקו כאן לעדכונים ותאריכי המירוצים הבאים - כנסו לשרשור העדכונים בפורום אופנועים של אתר השטח - קישור

סרט שצילם קובי בקטגוריות עממית, מתחילים וסניורים

סרט שצילם קובי בקטגורייה מקצועית

תגובות

6 תגובות

1

Ogash Ofer

13 במרץ 2012 ב 06:20

סיקור מצוין

תודה לבועז כל הכתבה ותודה לקובי על התמונות.

2

כפרה

13 במרץ 2012 ב 17:00

קובי עדכן את הסרטים, מוזמנים להכנס לכתבה

3

אורח/ת

13 במרץ 2012 ב 21:13

עדידוש, בועז וקובי היקרים

איזו כתבה ותמונות נהדרות!!! ריגשתם אותי ממש! תגידי, עם פתיחה כזו את לא משאירה לי הרבה בררה למרוץ הבא אה... המון תודה על הפרגון! וגם על תמונת הרקע החדשה שלי :) אין עליכם!

4

אורח/ת

14 במרץ 2012 ב 23:47

מתי המרוץ הבא, והיכן?

5

Ogash Ofer

15 במרץ 2012 ב 08:32

המרוץ הבא... כל הפרטים

כנס לשרשור המוביל בפורום האופנועים של האתר - קישור
ותוכל להתעדכן.
ועוד פטנט קטן - בראש הדף משמאל - יש כפתור קטן - הירשם לעדכונים.
אם תירשם - כל פעם שיעודכן השרשור בנודע לתחרויות ולמיקום תקבל מייל המהמערכת.

6

כפרה

15 במרץ 2012 ב 09:20

עדידוש, בועז וקובי היקרים

אורח/ת כתב/ה:
"איזו כתבה ותמונות נהדרות!!! ריגשתם אותי ממש! תגידי, עם פתיחה כזו את לא משאירה לי הרבה בררה למרוץ הבא אה... המון תודה על הפרגון! וגם על תמונת הרקע החדשה שלי :) אין עליכם! "
  תמר, אנחנו סופרים את השעות כדי לפגוש אותך במרוץ הבא.