שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

פולקסוואגן טיגואן 2 ליטר TSI טרנדליין

מבחן דרכים: אחיו הקטן של הפולקסוואגן טוארג זוכה ליישור קו ויזואלי ומנועי.

 

שבילי בוץ

 

השבילים הנעימים של רמות מנשה הפכו את עורם בעקבות כמות המשקעים של החודשים האחרונים. השבילים המוכרים עטו בוץ חלקלק עם תכונות מזמינות (''בוא, תתיישב, נעשה קפה'') ואנו כיוונו את חרטומו של הטיגואן לעבר הגבעות. הבוץ מושך אותך אליו עם מחוות קטנות. בהתחלה הוא מבליח בצידי השביל, מחכה. מאוחר יותר שלולית קטנה ורדודה באמצע השביל אותה אתה צולח ללא בעיה, מחייך.
לאט נבנה הביטחון, משטחי בוץ גדולים יותר ועמוקים יותר נחצבים על ידי הגלגלים במהירות הולכת וגוברת. אתה מקבל בטחון ביכולת בחירת הנתיב שלך וביכולת המשיכה וגובה הגחון של הרכב תחתייך. ואז, אתה מוצא את עצמך חופר לאורך מאה או מאתיים מטרים של אגם בוץ אין סופי. משחק עם הדוושה ומתפלל לאלוהי המשיכה ומרווח הגחון לצאת מהעיסה הנוראית הזו.
לפעמים התפילות נענות. לפעמים לא. וברגע שלא, אתה נתון לחסדי חברים ועוברים ושבים בשביל לצאת ממקום שחכם לא היה נכנס אליו. הייתי שם ואני לא רוצה לחזור לשם.
תומר פדר, צלמינו העשוי ללא חת, לא התרגש מתיאורית ''שביל הבוץ המפתה'' שלי והמשיך לכוון אותי לתוך סבך השבילים המטעה. לא הייתי משוכנע ביכולת של הטיגואן לתקל מכשולי בוץ דביקים וכהים.

שבילי בוץ

 

 

מה חדש?

 

למרות המראה המוגבה, הרי זה לא ''ג'יפ'' אמיתי...
מתיחת הפנים נתנה לטיגואן חזית וישבן שמתאימים למראה הקונצרן הנוכחי (עם סמל שהופך גדול יותר ויותר בכל שנה) ודמיון לא מבוטל לדור החדש של הטוארג.
והעדכונים ממשיכים גם אל מתחת למכסה המנוע. מנוע השני ליטרים המוגדש מציע כעת עשרה כוחות סוס יותר. זה אומר ש-1984 הסמ''ק מייצרים 180 כ''ס החל ב-4500 סל''ד ו-28.4 קג''מ החל מ-1700 סל''ד.
זהו בבסיסו אותו הבלוק המצוי בכל כך הרבה גרסאות ברחבי הקונצרן (לעיתים מכוון להספקים גבוהים בהרבה) והוא משודך לתיבה כפולת מצמדים, השילוב הזה מייצר את הרגליים הכי קלות בסביבה.

מה חדש?

 

 

ביצועי מנוע

 

מי שירצה להאיץ למאה קמ''ש בפחות מ-8 שניות ולהעפיל ליותר מ-202 קמ''ש, יצטרך לקפוץ לרמת מחיר אחרת לגמרי. שאר רכבי הפנאי ברמות המחיר האלו (205,663 שקלים) פשוט לא מציעים ביצועים ברמה הזו.
יש כאן תחושה של כח זמין ובשרני, כזה שמוציא אותך חזק מהמקום בעיר והופך עקיפות בינעירוניות לעניין של מה בכך.
הדחיפה מורגשת ונוכחת החל מ-1600 סל''ד ועד ומעבר לקו האדום שב-6000 סל''ד. המנוע מצליח להשאיר את שאונו מחוץ לתא רוב הזמן, ויחד עם תיבת ה-DSG מהווה כלי יעיל מאוד לתנועה קדימה.
יעיל מדי אולי. שלושת ההילוכים הראשונים מביאים את הטיגואן בקלות לכ-130 קמ''ש. מעבר לזה, יש כאן עוד שלושה הילוכים אפקטיביים (ועוד אחד שהוא אובר דרייב לחלוטין, שיוט במאה קמ''ש יעשה בכ-1800 סל''ד נינוחים)
התיבה זוכה למחמאות רבות מחוץ לעיר ולביקורת הרגילה בתוך העיר (החלפות הילוכים תכופות ומיותרות לעיתים) ובכל מקרה מהווה שילוב מצוין עם המנוע הנ''ל.

ביצועי מנוע

 

 

פנים הרכב

 

העוצמה שיש מתחת למכסה המנוע מתאימה מאוד לחוסן אותו מפגין תא הנוסעים של הטיגואן. ההרגשה כאן מוצקה והדוקה. אין כאן הידור ובחירת הגוונים נסמכת על ה''שחור על שחור'' שכל כך אהוב על היבואנים בישראל.
תנוחת הישיבה שולטת וגבוהה, הכיסא עצמו חובק וקשיח במידה בנכונה. הנדסת האנוש פשוטה וברורה כרגיל בפולקסוואגן. מאחור שני בוגרים ישבו בקלות וייהנו ממושב גבוה יחסית, שמערב אותם בדרך הנשקפת מהחלון הקדמי.
מאחורי הנוסעים, תא המטען נהנה מפתח רחב וממבנה שטוח ונוח, אך הוא לא גדול במיוחד ורצפתו גבוהה, למרות שהצמיג החלופי הוא מהזן חוסך המקום. בכל מקרה, מי שנשיאת משאות הוא עניין חשוב עבורו, ישמח לשמוע שניתן להגדיל את נפח המטען עד לכדי 1510 ליטרים (ע''ח המושבים).

פנים הרכב

 

 

הנסיעה בכביש

 

כל עוד מדובר בכביש חדש, שחור, חלק ואיכותי – המצב מצוין, הרייד נהדר והרעשים נותרים בחוץ. אבל ככל שפני הכביש ''מענייניים'' יותר, כך הנוסעים בטיגואן מטולטלים יותר. לא מדובר בחבטות אלימות, אבל הרעד בהחלט עובר מפני הצמיגים אל תא הנוסעים.
מחוץ לעיר המצב טוב יותר, כי איכות הסלילה בדרך כלל עדיפה. מעל למהירויות החוקיות מגלה הטיגואן חוסר ריסון. הוא במיטבו, אם כן, על אספלט איכותי במהירויות שפויות.
בכביש המפותל מגבלות הטיגואן ברורות. מגבלות האחיזה של צמיגי הברידג'סטון דואלר 215/65-15 קרובות, תת-ההיגוי מוחשי ותגובות השלדה קהות ומושהות. ההגה, מתוגבר בהתאם למהירות, זוכה לביקורת גם הוא. עד לכ-100 קמ''ש הוא קל, קל מאוד, קל ברמה שפוגעת ביכולת לדייק ולסמוך על תגובותיו.
הבלמים מצידם חזקים מאוד וגילו עקביות מרשימה. מהלך הדוושה ריק מתגובה בתחילתו ועצי בתחושתו בשאר המהלך.
אנחנו עם הפנים מטה בירידה תלולה. הילוך נמוך, שליטה ידנית, והטיגואן לא מצליח לשמור על מהירות נמוכה מספיק. אני מלטף את דוושת הבלם בשביל לווסת את המהירות במורד החלקלק. הדוושה על אופייה המוזר מקשה מאוד על השגת הדיוק המבוקש. בדור הקודם הייתה כאן מערכת בקרת גלישה במורד שהפעם דופקת נפקדות.

הנסיעה בכביש

 

 

קצת שטח

 

בקצה הירידה – תעלת ניקוז אדירת מימדים שתחילתה וסופה טושטשו על ידי הגשמים. עיסת בוץ שאני משוכנע ביכולתי להיכנס לתוכה, בדיוק כמו שאני משוכנע ביכולתה לגרום לי לשקוע במרכזה. שילוב להילוך אחורי מעלה חרס. הטיפוס תלול ושילוב הקלאץ' המוקדם לא מאפשר למנוע להגיע לסל''ד בו הוא מייצר כח שימושי – והרכב גולש לפנים.
לחיצה חזקה יותר על הדוושה גורמת למנוע לזנק לתוך רצועת הכח שלו ולטיגואן לזנק מהר מדי לאחור על המשעול הצר, בין סלע לתהום.
הטיגואן לא מיועד לשטח הדורש דיוק... סידור הגחון של הגרסה הרגילה יגלה שרוב המכלולים חבויים, אבל מגן מנוע מפלסטיק וממיר קטליטי בולט למדי הם מסוג הדברים שגורמים לך להתכווץ במושב מעל מכשול מזדמן.
מבחינת מערכת ההנעה המצב טוב. פולקסווגן טוענים שהדור הנוכחי של ההאלדקס מעביר בין עשרה אחוז לכמעט מאה אחוזים לגלגלים האחוריים.
על הנייר המערכת אמורה לבטל את ההשהיה המוכרת בין הרגע שבו הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה לבין הרגע בו האחוריים מצווים להצטרף לחגיגה.
בפועל מבחן הצלבה גילה שתי עובדות. האחת – עוברות כמה שניות מהרגע שהאחיזה בגלגלים הקדמיים אובדת ועד לחיבור הגלגלים האחוריים, גם בדור הזה. השנייה – ניתוק בקרת המשיכה יוביל לקיצור משמעותי של ההשהיה הזו. 

קצת שטח

 

 

סיכום

 

ברור, לי בכל אופן, שאף אחד לא ידרוש מהטיגואן עבודת שטח אמיתית. לטעמי הבעיה האמיתית שלו טמונה בחוסר הנוחות שהוא מפגין על השביל, כמו בעיר, גם בנסיעת טיול רגועה.   אנו חותמים את פרק השטח ללא תקיעות מביכות ומציינים לטובה את נתון צריכת הדלק, 8 ק''מ קשים, מהירים ומאומצים מאוד על כל ליטר דלק.   אני משוכנע שגם אחרי מתיחת פנים, הטיגואן, ייחטף כמו לחמניות טריות בסוף פסח. מותג עם ניחוח פרמיום, ושילוב מנוע גיר שאף אחד מהמתחרים בסביבת המחיר לא יכול לו.
אם רק המתלים וההגה היו מיישרים קו – זה היה סיכום ללא הסתייגויות.

סיכום

 

פולקסוואגן טיגואן 2 ל' TSI טרנדליין - נתונים:

 

מנוע:
מנוע בנזין טורבו, רוחבי, 1984 סמ''ק, הזרקה ישירה
תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס' הספק/סל''ד 180 כ''ס/ 4500-6200
מומנט/סל''ד 28.4 קג''מ/1700-4500

מרכב: הנעה כפולה, האלדקס
הילוכים רובוטי כפול מצמדים, 7 היל' מתלה ק'/א' מקפרסון/רב חיבורי בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים מערכות עזר ABS, EDL, TCS, BAS, ESP צמיגים 215/65-16
מידות: בסיס גלגלים 260 ס''מ אxרxג 442x180x170 ס''מ משקל 1659 ק''ג נפח תא מטען 470
ביצועים:
מהירות מרבית (יצרן) 202 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 8 שנ' צריכת דלק 8 ק''מ/ל'
מחיר: מחיר 200,000 ש''ח אחריות 24 חודשים

תגובות

0 תגובות