שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים - וולוו XC60 דיזל VOLVO

רכב הפנאי פרמיום של וולוו קיבל חיזוק למנוע הדיזל, סיבה טובה לצאת לדייט רטוב בשטח.

 

את וולוו XC60 אנחנו כבר מכירים היטב

 

 

רכב הפנאי-פרמיום-קומפקט של היצרן השוודי ביקר אצלנו יותר מפעם אחת (מבחני דרכים: וולוו VOLVO XC60 /  רבע טון - וולוו XC60 / לימון מתוק במבחן - וולוו Volvo XC60), ובכל פעם השאיר חותם חיובי – עיצוב, איכות, בטיחות, כמו גם ביצועים מצוינים של מנועי הבנזין המוגדשים.
אבל בגרסת הדיזל טרם נהגנו בארץ...

את וולוו XC60 אנחנו כבר מכירים היטב

 

 

דיזל זה הכי

 

מנוע ה-D5 הוא החזק מבין שתי גרסאות הספק של מנוע ה-2.4 ל', חמישה צילינדרים, של וולוו (לפחות חזק קוראים D3). שלושה דורות של המנוע הזה כבר שירתו את ה-XC60: בזמן ההשקה הוא הפיק 185 כ''ס בעזרת מגדש טורבו יחיד, אחר כך הצטרף לחגיגה מגדש נוסף וההספק עלה ל-205 כ''ס, והשנה עודכן המנוע שוב – מערכת הזרקה חדשה ועדכונים למגדש הטורבו וסעפות היניקה והפליטה – וההספק טיפס ל-215 כ''ס ו-44.9 קג''מ. לא הבריון של השכונה, אבל לא רע.
בוולוו טוענים להפחתה של 8% בתצרוכת הדלק, כמו גם הפחתה בזיהום האוויר, בין היתר הודות לשימוש בחומרים מעוטי חיכוך בקרבי המנוע. הכוח מועבר לכל הגלגלים דרך תיבה אוטומטית-פלנטרית עם שישה הילוכים ומצב ספורט (עם תפעול ידני מהבורר) ומערכת הנעה מבוססת מנגנון צימוד של האלדקס (Haldex4.0).

דיזל זה הכי

 

 

גימור ואבזור

 

שתי רמות גימור ניתנות לבחירה עם לוגמת הסולר של ה-XC60 – אקטיב (Active) או אקסטרים (Extreme). אנחנו בזו הראשונה, אך אל חשש, לא תרגישו שחסכו עליכם: ריפודי עור, מושב חשמלי לנהג (עם זיכרונות), בקרת שיוט, מצלמת רוורס, צג צבעוני ''5, גג שמש פנוראמי, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען הם רק חלק מהרשימה. גם  בבטיחות אין הנחות: מערכת בקרת יציבות והחלקה (DSTC), מערכת לניטור מצבי עומס בנהיגה, מערכת התראה מפני תאונה עירונית (City Safety), הגנה מפני ''צליפת שוט'', שבע כריות אוויר ומערכת בקרת ירידה במורד. שלכם תמורת 365,000 שקלים. פסי הקישוט המוכספים (פגושים, ספי הדלתות), שהינכם רואים בתמונות הם תוספת של כ-10,000 שקלים...  

גימור ואבזור

 

 

אומנות שוודית

 

כאמור, אין זה דייט ראשון שלנו עם ה-XC60, כך שאתם יודעים כבר את דעתנו – עיצוב ה''יתד'' נראה טוב, והשחור תורם לו קשיחות. הפנים נראה טוב, עם שילוב קרם לריפודים ואלומיניום מוברש זרוע בדשבורד ובדלתות שנותן את ניחוח הפרמיום הנדרש.
תפעול המערכות – כרגיל אצל השוודים – פשוט, ברור וקל. ריפוד המושבים מעט קשיח, אך לאורך זמן הם נוחים ולא מעייפים, אבל לא הייתי מתנגד לעוד קצת תמיכה צידית במשענת.
הראות החוצה טובה (גם לאחור), למעט פניות חדות בהם שילוב קורת A עם המראות הגדולות פוגם מעט בשדה הראייה. המרווח טוב מלפנים. מאחור, למעט במקרה של נהג/נוסע עם הרגליי ישיבה חריגים, אין ממש תלונות.
תא המטען מציע נפח מכובד של 495 ליטר (או 1455 עם קיפול המושבים), הפרוסים על רצפה שטוחה ועיגונים סביב. כרגיל ברכבי פנאי סף הטעינה גבוה, אך מול זה אין מה לעשות.

אומנות שוודית

 

 

המנוע ותיבת ההילוכים עובדים נהדר

 

מיד עם הנעת הרכב תבינו באיזה מנוע מדובר. אומנם בוולוו עבדו רבות כדי להשקיט את טרטור הדיזל לעומת המנוע שפגשנו בהשקה, אך עדיין הצליל בתא הנוסעים יסגיר מיד את סוג המנוע. הצליל מובהק יותר, כמובן, בסרק וכשהמנוע קר, אך כמעט ונעלם בשיוט ותחת מאמץ הופך לגרגור נעים לאוזן.
לחיצה על דוושת התאוצה תניע את המרכב הכבד (1815 ק''ג) בהחלטיות. אין כאן כוח המתפרץ באגרסיביות, אלא האצה חזקה וחלקה שהולכת ומתמתנת בעלות המהירות. שילוב המנוע ותיבת ההילוכים עובד נהדר, וקשה למצוא סדק בסינרגיה ביניהם. התיבה תעביר הילוך כבר ב-4300 סל''ד וגם במצב ספורט או ידני לא תיתן לכם להגזים. המספרים בהחלט נאים לרכב מגודל שכזה – 8.2 ש' למאה ו-205 קמ''ש. שיוט ב-100 קמ''ש והמנוע מסובב לו בנוחיות ובשקט ב-1800 סל''ד. 

המנוע ותיבת ההילוכים עובדים נהדר

 

 

הנסיעה בכביש

 

נוחות הנסיעה טובה מאוד. אמנם רצף שיבושים חריג, בעיקר רוחביים, יגיעו אל ישבני הנוסעים, אך בצורה מאולחשת ומרוככת דיה.
בכבישים בין עירוניים גליים, המשקל גובר על המתלים, והמרכב נע ונד מעט יותר מהרצוי. בסוויפרים המהירים של הכביש המוביל לכפר וורדים, יחידת ההנעה מאפשרת לייצר קצב נאה ולנצל את האחיזה הגבוהה, אך זו לא ממש הטריטוריה שלו – יש יותר מדי זווית גלגול, ההגה מנותק (למרות משקל כבד, אפילו במהירות חניה) ונראה שהמנוע הכבד מלפנים מחמיר את הנטיה לתת-היגוי במגבלות בה נתקלנו במפגשים הקודמים.

הנסיעה בכביש

 

 

בשטח

 

כבר למדנו שיכולת השטח של ה-XC60 אינה מוגבלת רק לשבילים מהודקים. עם מרווח גחון נאה של 23 ס''מ וזוויות גישה (22) ונטישה (27) סבירות, עדיין תצטרכו להיזהר, אך תכנון מוקדם ומעט ניסיון ייקחו אתכם רחוק משתחשבו. כל עוד השבילים מסולעים או הדוקים אין ממש בעיה. גם הנוחות והנינוחות נשמרת. אך ברגע שפני הקרקע מתרככים, אם מבוץ ואם מחול עמוק, צריך כבר לנקוט במשנה זהירות.
ברוב המקרים האמרה ''מה שלא הולך מהר ילך עם קצת יותר מהירות'' תעזור. אך אם לפתע תגיעו להצלבה שמצריכה גישה זהירה, מערכת ההנעה מעט מתקשה להעביר את הכוח במהירות וביעילות הדרושים. ניתוק בקרת המשיכה משפר מעט את המצב בשטח דל אחיזה, אך לא פעם היינו צריכים לחלץ לאחור מבוישים. 

בשטח

 

 

רכב פנאי חביב, בטוח ואיכותי

 

הקרוס קאנטרי השוודי מצליח להשאיר (שוב) חותם חיובי. נוחות, בטיחות, איכות, מעין נעימות כללית שכזאת. צליל הדיזל אומנם פוגם מעט בנינוחות, אך גומל בסעיף ההוצאות – 11.2 ק''מ לליטר נרשמו ביום רגוע יחסית. לא רע. אבל, ולצערנו ''אבל'' זה מגיע לא פעם בכל הנוגע לגרסאות הדיזל בארצנו – ישנה בעיית המחיר. והפעם לא רק ביחס לאחיו מונעי הבנזין, אלא גם ביחס לתחרות מונעת הדיזל – ה-X3 של ב.מ.וו מציע אופצית דיזל כבר ב-310,000 ש''ח, לדוגמא.
אז כן – מדובר ברכב פנאי חביב, בטוח ואיכותי. אך במחירו הנוכחי הוא סובל מבעיית מחיר.

רכב פנאי חביב, בטוח ואיכותי

 

 

תמונות של XC60 VOLVO שצילם עופר אוגש בשטח:

 

תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:תמונות של XC60  VOLVO  שצילם עופר אוגש בשטח:

 

 

וולוו XC60 דיזל (D5) – נתונים טכניים

 

מנוע
מנוע טורבו-דיזל, רוחבי, 2400 סמ''ק
תזמון גל זיזים עילי-כפול, 20 שס'
הספק/סל''ד 215 כ''ס/4000
מומנט/סל''ד 44.9 קג''מ/1500-3000

מרכב
הנעה כפולה (האלדקס)
הילוכים אוטו', 6 היל'
מתלה ק'/א' מקפרסון/רב-חיבורי
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר ABS ,DSTC, בקרת ירידה במדרון
צמיגים 235/65 R17
מידות
בסיס גלגלים 277 ס''מ
אxרxג 171x189x463 ס''מ
משקל 1815 ק''ג
נפח תא מטען 495-1,455
ביצועים
מהירות מרבית (יצרן) 8.2 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 205 שנ'
צריכת דלק (ממוצע מבחן) 14.7 ק''מ/ל'
מחיר
מחיר 365,000 ש''ח (מבחן: 375,000 שקלים)
אחריות 36 חודשים

תגובות

3 תגובות

1

ynd66

16 ביוני 2012 ב 07:51

באמצע הקיץ יורד גשם?

2

Ogash Ofer

22 באוגוסט 2012 ב 12:23

הוספתי תמונות של הוולו XC60 שצילמתי בשטח

התמונות של XC60 VOLVO צולמו במסגרת מסלול טיול של מעיינות בהרי ירושלים.

המסלול יתפםרסם באתר ביום שישי 24/8/12.

3

ilan2610

06 בספטמבר 2012 ב 17:59

מי נכנס לשטח אם כזה רכב?

אני נוסע בטיוטה אבל גם הם העלו מחיר למעל שלוש אות אלף ש"ח.