אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

קורס רכיבת אופנועי מוטוקרוס של HM

תחילת עונת הרכיבה היא הזדמנות טובה לשפר מיומנות ברכיבה ובתפעול האופנוע. לכן כשיבואן HM הזמין אותי להשתתף בקורס אופנועי מוטוקרוס לא יכולתי לסרב, אפילו שאני בכלל רוכב על אופנועי אנדורו...

גוף קדימה, לחץ על הרגלית החיצונית, מבט החוצה וגז פתוח...

גוף קדימה, לחץ על הרגלית החיצונית, מבט החוצה וגז פתוח...גוף קדימה, לחץ על הרגלית החיצונית, מבט החוצה וגז פתוח...

מעולם לא רכבתי מוטוקרוס!

בשביל ההסבר הפשוט - מוטוקרוס הוא ענף ספורט מוטורי נפוץ, אולי הענף המוטורי הנפוץ ביותר בתחום אופנועי השטח. מוטוקרוס נערך במסלול סגור, הכולל פניות חדות ורמפות לקפיצות. בזכות היותו תחום ומלא אדרנלין, הוא מאפשר לקהל לראות ולצלם בקלות ובנוחות תחרות אופנועים שיש בה הרבה אקשן. ואני כאמור מעולם לא רכבתי במסלול או בסגנון שכזה. לכן כשיבואן HM הזמין אותי להשתתף בקורס מוטוקרוס שהוא מארגן ללקוחותיו, בבית הספר של רועי שלומי, שמחתי מאוד על ההזדמנות ללמוד משהו חדש ועם זאת גם חששתי לשלמות עצמותי (בכל זאת יש לי קבוצה אופנועים במרוקו עוד 10 ימים...).

וזה אפילו לא כול כך מפחיד...

וזה אפילו לא כול כך מפחיד...וזה אפילו לא כול כך מפחיד...

מתלבשים

יום סתיו חם במסלול המוטקרוס שליד מושב עין עירון, כ-12 רוכבים מחציתם על אופנועי HM ומחציתם על מותגים אחרים ולי מחכה כבר HM 300R (ראו בהמשך...). תדריך פתיחה קצר והסבר על תנוחת רכיבה - עמידה וישיבה בהאצה ובבלימה, העברות משקל, אופן חביקת האופנוע עם המגפיים והברכיים וטיפול נכון באופנוע עם דגש לאיזון וכיוון מתלים (ולא לשכוח לנקז אוויר בבולמים). חלק מהדברים מתחברים לי עם ניסיון הרכיבה שלי וידע קודם מקורסים אצל פאסולה (קישור) והדרכות נוספות שהשתתפתי בארץ וחלק חדש או לפחות מחדד נקודות קהות שמעולם לא נתתי את הדעת עליהם. בכל מקרה אני משתדל לקלוט כמה שיותר, להפנים ולהכין את עצמי להתחיל מאפס.

אורן אליתים ברגע (והיו הרבה) של העברת תיאוריה למעשה

אורן אליתים ברגע (והיו הרבה) של העברת תיאוריה למעשהאורן אליתים ברגע (והיו הרבה) של העברת תיאוריה למעשה

זה לא כל כך מפחיד...

אתחיל בזה שהחשש מהרמפות הגבוהות חולף מהר מאוד. אחראים לזה ההדרכה המסודרת של אורן אליתים והביטחון הרב שמעניק לי האופנוע - HM 300R כאמור. הופתעתי! זו ההגדרה הפשוטה ביותר ליום המהנה והמלמד שחוויתי. בעבודה מסודרת, מפורקת לחלקים, לימד אותנו אורן לשלוט באופנוע בצורה מיטבית בפניות חדות, במהירויות שונות ובתנאי אחיזה משתנים. העברות משקל אחורה וקדימה בבלימה והאצה (בהתאמה), כניסה לפניה עם ליטוף של ברקס אחורי, העברת משקל, לחץ על הרגלית החיצונית ותאוצה עם מבט החוצה. הדגמות ברורות ופשוטות ותרגול מתמשך גרם לי להתקדם, להשתפר והוסיף המון לביטחון העצמי שלי כרוכב. וכנראה שכמו בהרבה תחומים אתגריים, הנראים מהצד בלתי אפשריים או לפחות בלתי מתאימים עבורך: ידע מונע פחד ותרגול משפר את היכולת!

לאט לאט אבל בסוף קולטים

לאט לאט אבל בסוף קולטיםלאט לאט אבל בסוף קולטים

חשוב ובסיסי לכל רוכב!

בסיומו של היום ניפתח מסלול המוטוקרוס ואנו הופכים לאלופים לכמה רגעים (עד שמתעייפים...). המסלול זורם, הפניות מהירות והקפיצות מהנות ולפעמים אף גבוהות. מתחרה על מסלול מוטוקרוס כנראה שלא אצא מכן, גם לא ממש התכוונתי. אבל רוכב אופנוע טוב יותר אני כבר! אין לי ספק שקורס לשיפור מיומנות הרכיבה, גם שהוא תחת כותרת של מוטוקרוס, הינו דבר חשוב ואלמנטרי לכל מי שרוכב! כן אני מתכוון לזה - לכל מי שרוכב! כביש או שטח, אנדורו, טיולים או רק שבילים. שיפור המיומנות והשליטה באופנוע הופכים את הרוכב לטוב יותר. על אף הידע והניסיון (והתשובה הישראלית הנפוצה: אני כבר יודע...) אין לי ספק כי קורס רכיבה של פעם בשנה מחדד, מוסיף ומלמד והופך אותי לרוכב טוב ומהיר יותר. וזו הזדמנות טובה להודות ל-HM על ההזמנה לקורס ולרועי שלומי וצוות המדריכים, ובמיוחד לאורן אליתים - המדריך שלי.

וזה האופנוע HM 300R

וזה האופנוע HM 300Rוזה האופנוע HM 300R

ואי אפשר בלי לומר תודה לאופנוע - HM 300R

ראשית זה לא מבחן דרכים שגרתי שאני עורך וגם לא בתנאי הרכיבה האופייניים לי ולמבחני הרכיבה לאופנועים שאני רגיל אליהם. אבל דווקא בתנאי חוסר וודאות ובתרגול של תחום חדש ולא מוכר לי אני יכול לומר בוודאות כי האופנוע עזר לי לעבור את יום ההדרכה בשלום ותוך כדי לימוד ושיפור יכולות הרכיבה.
ה-HM 300R הוא אופנוע מסדרת הקצה של HM. מדובר באופנוע של הונדה (יפן) המורכב באיטליה מהחלקים האיכותיים ביותר של עולם אופנוע האנדורו והמטוקרוס. הבסיס של האופנוע הוא מוטוקרוס יפני אבל עם שינויים והתאמות, בעיקר בחשמל, לצורך תקינה אירופית. שלדת האלומיניום והמתלים של SHOWA עושים עבודה מצוינת בישורת, בפניות ובקפיצות. גם כשהרוכב מהסס, טועה, ממריא על הצד או נוחת על הפרונט האופנוע סולח, בולע את הטעות ומיד מוכן לאתגר הבא. המשקל הקל (מוצהר 105 ק''ג, רטוב, ללא דלק) הוא כנראה חלק בלתי נפרד מההצלחה של האופנוע לבלוע, לסלוח ולאפשר לרוכב לתקן טעויות שכבר נראה שיסתיימו על הקרקע. המנוע בנפח 300 סמ''ק מספק עוצמה אדירה למסלול המוטוקרוס ועם זאת מספיק גמיש על מנת לאפשר לרוכב מתחיל לעסוק בתנוחת הישיבה ובהכנות למכשול הבא ולא בתיבת ההילוכים. כמעט רציתי לכתוב שה-R 300 הוא אופנוע אוטומטי. אבל הבעיה היא אצלי - אני תמיד אוהב לרכוב בהילוך הגבוה והחלק יותר (כאילו כל החיים הם טיול אחד ארוך). ועם זאת תיבת ההילוכים אפשרה לי העברות הילוכים חלקות ומהירות ללא קלאץ' וברגע הנכון (אין ספק שאיכות החלקים של הונדה מורגשת בכל נגיעה). אין לי ספק שמעבר ליכולות הדינאמיות המצוינות של האופנוע במסלול הוא יכול להיות שותף מעולה לטיולים מהירים הכוללים קטעי אנדורו פתוחים וסינגלים צפופים. החבילה של שלדה - מתלים - מנוע במשקל קל עושה את עבודתה בצורה המיטבית ביותר שיכולתי לבקש.

לגלריות של תמונות נוספות עברו לדף 2 >>>

תמונות של עמרי הרפז

תמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפזתמונות של עמרי הרפז

אורן אליתים בפעולה

אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה אורן אליתים בפעולה

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

07 בפברואר 2016 ב 13:52

מגאר