שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

לאורך נחל ערוד עד לבארות עודד ומכתש רמון

מסלול טיול קסום ללב השממה המדברית של ארץ ישראל.
70 ק"מ בלי אספלט, רק טבע פראי, עם סיכוי טוב שלא תיפגשו אף רכב או מטייל אחר, אבל עם סימנים לפעילות מוטורית ממבצע עובדה ובארות מים של נוודי המדבר.

אבני דרך:

כביש 40, משאבות הפארן, נחל ערוד, נ.ג. 515, משאית האמבר, נחל ציה, סלע טוביה, בארות עודד, נחל נקרות, מפער פיטם, מכתש רמון, כביש 40.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות בינונית לרכב 4X4 גבוה ויכול להיות בעבירות קשה לרכב נמוך ו/או רכב ללא הילוך כוח.
מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ.
אורכו של המסלול כ- 73 ק''מ של שבילי מדבר וערוצי נחלים מהירים ואפשרי לטיול של 6 עד 8 שעות, בהתאם לעצירות ולקצב הנהיגה.
המסלול עובר בשמורת טבע אין לרדת מהשבילים המסומנים (וגם אין סיבה או צורך לעשות זאת), אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של חיות המדבר. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
המסלול חוצה שטחי אש של צה''ל ושל רפא''ל ואפשר לטיול בו רק בסופי שבוע.

שיטת הניווט:

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו.
מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000. הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.
המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 13 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה הכתבה. שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.
יש להקפיד על מדידת מרחק, הנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים בשטח.

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ מד אוץ עדל: מאפסים מד אוץ מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון (נ.צ.).
באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול:

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים.
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים.
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר.
מפות סימון שבילים (מספר 18).
מצפן.
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת.
אם רוצים: שולחן וכסאות לארוחת הצהרים.
מים ומזון ליום טיול בשטח.
לפירוט ראו - טיפ ציוד לשטח.

תחילת המסלול:

מערבית ל''משאבות הפארן'' - בנקודה בה נחל פארן חוצה את כביש 40. כ-47.5 ק''מ דרומית לכיכר שבמרכז מצפה רמון (ולמי שלא מדד - אז 24 ק''מ דרומית לצומת הר חדב / מתקן שדמה של רפא''ל). או 9 ק''מ צפונה לצומת ציחור (המפגש כביש 40 עם כביש 13).
ממערב לכביש 40, צומת שבילים גדול עם סימון שחור וסימון אדום.
נ.צ. 1 - תחילת המסלול

מתחילים ומאפסים מד אוץ

נוסעים על השביל, הכבוש היטב, המסומן בשחור לכיוון צפון מערב עם השלט לבארות עודד.
1.7 ק''מ תחנת שאיבה של מקורות בה פונים עם השביל השחור צפונה.
4 ק''מ צומת שבילים בערוץ.
נ.צ. 2 - צומת

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה וצפונה, יורדים מהשביל הכבוש, וממשיכים עם הסימון השחור לתוך נחל ערוד.
2.4 ק''מ מתחיל מיצר ערוד - קטע צר, מצוקי ומקסים של נחל ערוד.
3.7 ק''מ צומת שבילים במרכז הערוץ.
נ.צ. 3 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומערבה ומטפסים מעלה על שביל כבוש היטב, עם קטעי אספלט וגדרות בטחון.
5.6 ק''מ בסוף הדרך הכיפה של (נקודת גובה) נ.ג. 515 עם תצפית מקסימה למרחבים סביב נחל ערוד - מהמישר שבצפון-מזרח ועד הכרכום שבדרום-מערב.
נ.צ. 4 - נ.ג. 515
חוזרים על הדרך למטה לנחל ערוד 11.2 ק''מ עד לצומת של נ.צ. 3.
נ.צ. 3 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה לערוץ של הערוד עם השביל המסומן בשחור.
7.5 ק''מ משאית האמבר כפולת הנעה במרכז הערוץ של הערוד.
נ.צ. 5 - משאית

מאפסים מד אוץ

האמבר 4X4

משאית האמבר, מודל 1940, של הצבא הבריטי נשארה בארץ ישראל בסיום המנדט ועברה לשימוש הפלמ''ח.
במסגרת מבצע עובדה שימשה את חטיבת הנגב והייתה חלק מכוח החלוץ בדרך לכיבוש העיר אילת.
לאחר שהתקלקלה ונתקעה - ננטשה, נשארה בערוץ ועם השנים כוסתה בסחף. לאחרונה נחשפה וביוזמת מטיילים שופצה ע''י צה''ל והיא כיום נקודת ציון מרשימה בערוץ של נחל ערוד.

האמבר 4X4

ממשיכים ללא איפוס

ממשיכים בערוץ המרכזי של הערוד עם הסימון השחור.
16.8 ק''מ צומת שבילים עם נחל ציה המגיע מצפון.
נ.צ. 6 - צומת

ממשיכים ללא איפוס

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לנחל ערוד עם הסימון השחור.
6.2 ק''מ משמאל ומדרום למרכז הערוץ מצוק שמתחתיו דרדרת עם צל תמידי (והמון גללים של בעלי חיים) ולמרגלותיו כמה סלעים גדולים. שני הסלעים הגדולים במרכז נקראים - סלע טוביה.
נ.צ. 7 סלע טוביה

מאפסים מד אוץ

סלע טוביה

כאן, בחסות הצל, עצרו לנוח טוביה קושניר וחבריו למשלחת בת 10 סטודנטים (כשחלקם גם אנשי פלמ''ח) אשר יצאו בשנת 1946 לסייר מדרום למצפה רמון.
במידע ובנתיב זה השתמשו לוחמי חטיבת הנגב של הפלמ''ח במסגרת מבצע, אשר התקיים בימיה האחרונים של מלחמת העצמאות (מרץ 1949), וכבשו את העיר אילת.
טוביה חרט בראש הסלע את שמו, את שם הפלמ''ח ומגן דויד קטן, שכיום כמעט ובלתי נראים.
טוביה היה סייר בחטיבת הנגב של הפלמ''ח, לוחם במחלקת ההר, נהרג עם מחלקת הל''ה ב- 14/1/48 בדרך לתגבר את גוש עציון וקבור כיום בקבר אחים בכניסה המערבית להר הרצל.

סלע טוביה

ממשיכים לעלות במעלה נחל ערוד

ממשיכים בנסיעה עם השביל המסומן בשחור.
10.3 ק''מ מימין לדרך בין עצי האשל - בארות עודד.
נ.צ. 8 - בארות עודד

ממשיכים לעלות במעלה נחל ערוד

ביר עיד - בארות עודד

בלב הערוץ של הערוד בשטח מעט גבוה חפורים בקרקע כ-10 בארות כשבחלקן מים קרים גם בשיא הקיץ.
ביר עדיד שימשה בעבר רועים ועוברי אורח ועל גדת הנחל בית קברות קטן של נוודים בדואים. עומקן של הבארות כ-6 מטרים, חלקן מחוזקות עם אבנים ועל רובן כיסוי רשת ברזל עכשווי (כדי שלא ניפול פנימה).

באמצעות דלי וחבל אפשר לשאוב מים מהבאר ולשטוף איתם פנים. מניסיוני מים אלו גם טובים לשתייה, למרות שיש להזהיר תמיד משתיית מי באר / תהום.

ביר עיד - בארות עודד

מאפסים מד אוץ

ממשיכים לעלות במעלה נחל ערוד עם סימון השבילים השחור.

0.6 ק''מ צומת מפגש נחלים עודד וערוד וסימון שבילים שחור עם ירוק.

נ.צ. 9 - מפגש נחלים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה וצפונה עם השביל המסומן בירוק לנחל עודד.

1.3 ק''מ צומת T עם שביל כחול.

נ.צ. 10 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומזרחה לשביל המסומן בכחול, מתחילים באגן הניקוז של נחל נקרות ובהמשך יורדים בערוץ הנחל.

9.3 ק''מ צומת שבילים בכניסה למפער פיטם שמדרום למכתש רמון.

נ.צ. 11 - צומת המפער

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה לשביל המסומן באדום.

3.2 ק''מ חוצים את מפער פיטם ונכנסים לתוך מכתש רמון כשממול רואים מעל המצוק של המכתש אנטנות ואת ראשי הבניינים של מצפה רמון.

6 ק''מ צומת במרכז מכתש רמון עם מפגש שבילים מפגש אדום ושחור.

נ.צ. 12 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומזרחה לכיוון כביש 40.

8.3 ק''מ צומת שבילים מתחת קו מתח גבוה בו ממשיכים ישר וימינה.

בצומת הבא ממשיכים ישר ושמאלה לכיוון כביש 40.

8.8 ק''מ מגיעים לאספלט של כביש 40.

נ.צ. 13 - כביש 40

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן 73 ק''מ של מסלול טיול שכולו שטח

השביל יוצא מול הק''מ ה- 89 של כביש 40 ומולו קו הפרדה (לבן) רצוף.

פנייה ימינה ודרומה על כביש 40 לכיוון צומת ציחור והעיר אילת.

פנייה שמאלה וצפונה על כביש 40 כ- 8.5 ק''מ עד מצפה רמון והמשך צפונה לכיוון שדה בוקר, צומת טללים ומרכז הארץ.

סוף מסלול - עד כאן 73 ק''מ של מסלול טיול שכולו שטח

רשימת נקודות הציון ברשת ישראל ישנה


נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

971510

145092

2

974590

142851

3

977195

141032

4

977168

137525

5

977791

134913

6

982686

129533

7

984932

125592

8

987671

123504

9

987998

123191

10

989080

123711

11

993352

130716

12

998395

129563

13

1001876

136850

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן.

לשימוש במכשירי גרמין יש להוסיף את הספרה ''3'' לפני הקואורדינאטות הצפוניות.

ובנ.צ. 13 יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

מפת דרום המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת דרום המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת דרום המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת צפון המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת צפון המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת צפון המסלול בקנה מידה 1/250,000

להתראות בטיול הבא...

להתראות בטיול הבא...להתראות בטיול הבא...

תגובות

35 תגובות

1

assafjer

11 בדצמבר 2012 ב 01:01

מה הסיכוי לעשות את המסלול עם סנטה פה ?

בינתיים הסנטה פה דיזל 2010 שלנו עבר לא מעט מסלולים,אבל כל פעם נשאלת השאלה :איפה הגבול בין להינות לבין להשמיד את האוטו של אישתי ?
אשמח לשמוע ממך עופר כרב ג'יפאי האם המסלול באמת מתאים לי
תודה וחג שמח
אסף

2

Ogash Ofer

11 בדצמבר 2012 ב 14:34

מה הסיכוי לעשות את המסלול עם סנטה פה ?

assafjer כתב/ה:
"בינתיים הסנטה פה דיזל 2010 שלנו עבר לא מעט מסלולים,אבל כל פעם נשאלת השאלה :איפה הגבול בין להינות לבין להשמיד את האוטו של אישתי ?
אשמח לשמוע ממך עופר כרב ג'יפאי האם המסלול באמת מתאים לי
תודה וחג שמח
אסף
"
הדרך לא קשה אבל השבילים בערוצי הנחלים דורשים רכב גבוה - אחרת מרכז הרכב משתפשף בגחון מאבנים קטנות  וחצץ - לא נורא אם יש מיגון לאורך כל הרכב.  

3

assafjer

11 בדצמבר 2012 ב 16:08

יש לי מיגון גחון בלבד

נראה לי שהפרונט יותר נמוך משאר הרכב.נקווה שזה יספיק.

4

מדר זיו

19 במרץ 2013 ב 10:58

עשיתי את המסלול

השבוע עשינו אני וחבריי את המסלול.מסלול מדוייק ומהנה.יש לשים לב לגבי המשאית בנ.צ 5.לא כל כך רואים אותה מהציר.יש להיכנס למתחם בצד ימין ולהגיע אליה.שווה!!! הסטוריה באמצע המדבר.תודה לעופר אוגש על המסלול.

5

מדר זיו

19 במרץ 2013 ב 11:01

עשיתי את המסלול

מדר זיו כתב/ה:
"השבוע עשינו אני וחבריי את המסלול.מסלול מדוייק ומהנה.יש לשים לב לגבי המשאית בנ.צ 5.לא כל כך רואים אותה מהציר.יש להיכנס למתחם בצד ימין ולהגיע אליה.שווה!!! הסטוריה באמצע המדבר.תודה לעופר אוגש על המסלול."
תיקון טעות!!! המתחם בצד שמאל.

6

Ogash Ofer

19 במרץ 2013 ב 22:48

עשיתי את המסלול

מדר זיו כתב/ה:
"השבוע עשינו אני וחבריי את המסלול.מסלול מדוייק ומהנה.יש לשים לב לגבי המשאית בנ.צ 5.לא כל כך רואים אותה מהציר.יש להיכנס למתחם בצד ימין ולהגיע אליה.שווה!!! הסטוריה באמצע המדבר.תודה לעופר אוגש על המסלול."
הערה נכונה! המשאית נמצאת במרכז הערוץ וכרגע היא משמאל לשביל. יכול ולאחר זרימה נוספת בערוץ ישתנה השביל - אבל משאית האמבר כפולת הנעה תישאר במרכז הערוץ של הערוד.

7

אורח/ת

16 באפריל 2013 ב 13:13

דרגת קושי

עשיתי את המסלול ברכב סובארו 4X4 1986 ללא כל בעיה וכן עם טרנו ללא הנעה קידמית (עקב תקלה ). המסלול ממש לא קשה ויפה. מומלץ !!!!!

8

eliks

05 במאי 2013 ב 08:25

סיום ראוי לטיול בתא שטח מדהים .

אתמול ביצענו את המסלול המיועד בתא שטח מדהים ביופיו ..... יש שם הכל צבעים צורות הרים משורים וגם בחום ששרר שם אתמול היה בריזה טובה מאוד . המסלול באמת מדהים . את הסיום שיניתי קצת על מנת לתת סיום ראוי למסלול נקודה 12 במקום ימינה פנינו שמואלה , לכיוון מעלה רמון . מומלץ מאוד המעלה ברמה סבירה של טיול עם גיפים עם מרווח גחון נורמלי והילוך כוח ונהג טוב .
תהנו המעלה מסיים את הטיול באופן מושלם .

9

ramisteinfeld

21 באוגוסט 2013 ב 09:40

מתכנן לצאת לשם מחר 22/08 כנראה

אם מישהו רוצה להצטרף, מייל בבקשה

10

אורח/ת

24 בדצמבר 2013 ב 19:10

האם המסלול מתאים למיצובישי אאוטלנדר?

11

rkahaner

17 באפריל 2014 ב 15:44

אפשר לעשות בכיין ההפוך?

מבורות לוץ לפארן

12

Ogash Ofer

17 באפריל 2014 ב 22:35

אפשר לעשות בכיין ההפוך?

rkahaner כתב/ה:
"מבורות לוץ לפארן"
אפשרי בהחלט לטייל הפוך לאורך המסלול.

13

אורח/ת

13 בספטמבר 2015 ב 15:26

מסלול טיול - לאורך נחל ערוד עד לבארות עודד ומכתש רמון

הי עופר, אנו רוצים להמשיך עוד קצת צפון מערבה לקטע הטכני של נחל ערוד, הרעיון הוא שבמקום לעלות בבארות עודד צפון מזרחה בירוק, להמשיך עוד קצת צפון מערבה בשחור. השאלה כמה טכני הוא המשך נחל ערוד צפון מערבה למדרגות ערוד ?
הרכבים: פאתפיינדר, פאג'רו, לנדקרוזר

14

Ogash Ofer

13 בספטמבר 2015 ב 17:33

מסלול טיול - לאורך נחל ערוד עד לבארות עודד ומכתש רמון

אורח/ת כתב/ה:
" הי עופר, אנו רוצים להמשיך עוד קצת צפון מערבה לקטע הטכני של נחל ערוד, הרעיון הוא שבמקום לעלות בבארות עודד צפון מזרחה בירוק, להמשיך עוד קצת צפון מערבה בשחור. השאלה כמה טכני הוא המשך נחל ערוד צפון מערבה למדרגות ערוד ?
הרכבים: פאתפיינדר, פאג'רו, לנדקרוזר "
כשממשיכים צפון מערבה בנחל ערוד, עם הסימון השחור, יש שתי מדרגות סלע מדורגות (בעלות כמה מדרגות) ובעבירות בינונית עד קשה (תלוי בנהגים).  סעו - תתרשמו - ואם לא תחזרו לאחור.  מדובר בכ-ק''מ אחד מהצומת. ספרו אחר כך: איך היה? שנה טובה ומלאה בטיולים מוצלחים.

15

בועזוי

14 בספטמבר 2015 ב 11:18

תודה. חג שמח

16

11guy11

02 באוקטובר 2015 ב 18:29

מסלול טיול - לאורך נחל ערוד עד לבארות עודד ומכתש רמון

מסלול לא עביר לרכב ללא מגן גחון וללא הילך כוח .
יצאנו עם סובארו vx ופאגרו ספורט .
אחרי 7 שעות התקדמנו 20 ק''מ נאלצנו לישון בשטח ולחזור על עקבותנו

17

Ogash Ofer

04 באוקטובר 2015 ב 09:06

מסלול טיול - לאורך נחל ערוד עד לבארות עודד ומכתש רמון

11guy11 כתב/ה:
" מסלול לא עביר לרכב ללא מגן גחון וללא הילך כוח .
יצאנו עם סובארו vx ופאגרו ספורט .
אחרי 7 שעות התקדמנו 20 ק''מ נאלצנו לישון בשטח ולחזור על עקבותנו "
מסתבר שמה שנכתב בהקדמה למסלול טיול נכון! וזה מה שרשום תחת סעיף העבירות: המסלול בעבירות בינונית לרכב 4X4 גבוה ויכול להיות בעבירות קשה לרכב נמוך ו/או רכב ללא הילוך כוח.

18

11guy11

04 באוקטובר 2015 ב 20:41

לאורך נחל ערוד עד לבארות עודד ומכתש רמון

אבל כתוב עבירות .
אין מצב לעבור שם עם הvx

19

אורח/ת

18 באוקטובר 2015 ב 22:29

המשך על נחל ערוד עד כביש 171

האם ניתן להמשיך על השביל הכחול בנחל ערוד עד החיבור עם כביש 171?
מה העבירות בקטע הזה?
האם זה מקצר במידה והגענו לנקודת פיצול ואין הרבה זמן?

20

Ogash Ofer

19 באוקטובר 2015 ב 06:07

המשך על נחל ערוד עד כביש 171

אורח/ת כתב/ה:
"האם ניתן להמשיך על השביל הכחול בנחל ערוד עד החיבור עם כביש 171?
מה העבירות בקטע הזה?
האם זה מקצר במידה והגענו לנקודת פיצול ואין הרבה זמן?"
המשכו של נחל ערוד בשביל עם סימון השבילים הכחול הוא בעבירות בינונית עד קלה ולקראת מעלה ערוד עד כביש 171 הופך לשביל כבוש וטוב. זה אכן קיצור דרך, אבל לא מאוד משמעותי.

21

אורח/ת

30 באפריל 2016 ב 17:53

נחל יפהיפה

מומלץ , היה מלא פריחה ( אפריל 16 ). כמו שעופר כותב אין פה עבירות קשה אבל המון נהיגה טכנית לאורך ערוץ נחל ערוד עם מעברים צרים בתוך הנחל (בקטע שבין בארות עודד לנחל ציה ). חשוב מאד רכב גבוהה או/ו מגן גחון אחרת סיכוי גבוה לחטוף בגחון . אזור של 3 - 4 שעות ללא עצירות.

22

Ogash Ofer

30 באפריל 2016 ב 21:03

נחל יפהיפה - מומלץ!

אורח/ת כתב/ה:
"מומלץ , היה מלא פריחה ( אפריל 16 ) , כמו שעופר כותב אין פה עבירות קשה אבל המון נהיגה טכנית לאורך ערוץ נחל ערוד עם מעברים צרים בתוך הנחל (בקטע שבין בארות עודד לנחל ציה ) , חשוב מאד רכב גבוהה או/ו מגן גחון אחרת סיכוי גבוה לחטוף בגחון . אזור של 3 - 4 שע ללא עצירות "
תודה על המשוב - זה חשוב ועוזר למטיילים הבאים על המסלול. סוף חג שמח (ממרוקו).

23

drje

11 במאי 2016 ב 19:42

חניון לילה לאורך נחל ערוד

שלום,

אשמח לקבל המלצה על חניון לילה נחמד באיזור הטיול,

24

Ogash Ofer

12 במאי 2016 ב 18:07

חניון לילה לאורך נחל ערוד

drje כתב/ה:
" שלום,

אשמח לקבל המלצה על חניון לילה נחמד באיזור הטיול, "
אין הרבה חניוני לילה מאושרים לאורך המסלול. הראשון הוא בתחילת המסלול, בצמוד לכביש 40, במשאבות הפארן (הבונוס הוא ברז המים לשימוש המטיילים). והשני הוא צפונית לבארות עודד, על נחל עודד, במפגש השבילים המסומנים בכחול ובירוק (נ.צ. 10).

25

אורח/ת

10 באוקטובר 2016 ב 16:52

האם אפשר לעשות את הטיול בכיוון ההפוך?

האם אפשר לעשות את המסלול (כולל הקטע הטכני של נחל ערוד -מחניון הר עידו ) בכיוון ההפוך מצפון לדרום?
האם יש כיוון מומלץ מבחינת יופי המסלול? מבחינת קלות המעבר בו?
(כולנו עם רכבים בעלי הילוך כוח ).

26

Ogash Ofer

10 באוקטובר 2016 ב 21:47

האם אפשר לעשות את הטיול בכיוון ההפוך?

אורח/ת כתב/ה:
"האם אפשר לעשות את המסלול (כולל הקטע הטכני של נחל ערוד -מחניון הר עידו ) בכיוון ההפוך מצפון לדרום?
האם יש כיוון מומלץ מבחינת יופי המסלול? מבחינת קלות המעבר בו?
(כולנו עם רכבים בעלי הילוך כוח )."
אין בעייה לעשות את המסלול הפוך - לא מבחינת עבירות ולא מבחינת העניין.

27

אורח/ת

15 באוקטובר 2016 ב 20:22

האם מתאים לסובארו פורסטר

הי,
האם המסלול מתאים גם לסובארו פורסטר?

תודה מראש

28

Ogash Ofer

15 באוקטובר 2016 ב 20:53

האם מתאים לסובארו פורסטר

אורח/ת כתב/ה:
"הי,
האם המסלול מתאים גם לסובארו פורסטר?

תודה מראש"
אפשרי אבל קשה.  כדאי להגיע עם סבלנות ועם ניסיון בשטח כולל קטעים טכניים עם הפורסטר. 

29

אורח/ת

22 באוקטובר 2016 ב 16:23

נחל עודד

שלום לכולם
מתכנן מחר לעשות את הציר עם סילברדו.
למי שעשה לאחרונה את המסלול, האם יש בעיות עבירות, מסלולים צרים מדרגות וכו.
בתודה מראש.

30

drje

20 באפריל 2019 ב 13:38

שלום,

אני שוקל להתחיל את המסלול כפי שכתוב, אבל בנקודה 10 ליפנות מערבה על השביל הכחול בהמשך של נחל ערוד.
מה העבירות של מיקטע הזה? והאם הוא יפה?
יש לי פאג'רו ממוגן.

תודה,

31

Ogash Ofer

20 באפריל 2019 ב 13:45

drje כתב/ה:
"

שלום,

אני שוקל להתחיל את המסלול כפי שכתוב, אבל בנקודה 10 ליפנות מערבה על השביל הכחול בהמשך של נחל ערוד.
מה העבירות של מיקטע הזה? והאם הוא יפה?
יש לי פאג'רו ממוגן.

תודה,

"
אין בעיה לפאג'רו בקטע הזה ובמעלה ערוד בהמשך השביל הכחול הדרך בעבירות קלה.

32

אורח/ת - יויו

29 באפריל 2020 ב 14:27

אקספלורר 09 מתאים למסלול הזה?

33

Ogash Ofer

29 באפריל 2020 ב 15:06

אורח/ת - יויו כתב/ה:
"

אקספלורר 09 מתאים למסלול הזה?

"
כן. יכול להתאים.
כמו תמיד יש לנהוג בקצב שמתאים לנהג ולרכב ולשמור על הגלגלים במקומות הגבוהים.
וכמובן אל תיסע לבד וקח ציוד חילוץ בסיסי.

34

אורח/ת - מטייל וותיק.

24 באוקטובר 2020 ב 18:45

המסלול אינו קל כלל וכלל. רק נהגים מנוסעם עם רכבי שטח קשוחים עדיף מוגבהים.

35

Ogash Ofer

24 באוקטובר 2020 ב 21:40

אורח/ת - מטייל וותיק. כתב/ה:
"

המסלול אינו קל כלל וכלל. רק נהגים מנוסעם עם רכבי שטח קשוחים עדיף מוגבהים.

"
אכן נדרשים נהגים טובים!
וכפי שכתבתי בפתיח למסלול: "המסלול בעבירותבינונית לרכב 4X4 גבוה ויכול להיות בעבירות קשה לרכב נמוך ו/או רכב ללא הילוך כוח. "