שטח 4X4 > כתבות > שטח

שביל אזורי חדש ברמות מנשה

66 ק''מ של דרכים מסומנים בימים אלה, והשביל החדש ייחנך רשמית בתחילת חודש מאי

 

בימים אלה מסתיימות עבודות הסימון של שביל אזורי חדש, שעובר במרחב הביוספרי של רמות מנשה ובפארק אלונה. השביל מסתעף מזרחה משביל ישראל באזור מושב עופר וחוזר ופוגש את תוואי שביל ישראל צפונית לבנימינה, ליד פארק שוני. אורך השביל 66 קמ, במסלול מעגלי כמעט. הולכי שביל ישראל שירצו לסטות לשביל האזורי, יוותרו על 17 ק''מ של שביל ישראל (קטע עופר-בנימינה). ניתן לטייל בשביל האזורי בקטעים קצרים יותר, שהגישה אליהם תהיה מתוך אתרים בשטח לפי המסומן במפת השביל (ניתן להתעדכן בדף השביל בפייסבוק - ''שביל אזורי רמת מנשה'').

תחילתו של השביל כיוזמה של הקרן הקיימת לישראל, בשיתוף עם בעלי עניין נוספים בשטח, ובהמשך הצטרפה ליוזמה הוועדה לסימון שבילים, שאנשיה מבצעים את הסימון בשטח. החנוכה הרשמית של השביל מתוכננת לתחילת חודש מאי, כחלק מהפסטיבל השנתי של יערות מנשה, שמארגנת המועצה האזורית מגידו. השביל מתחיל כאמור ליד מושב עופר, חוצה את כביש ואדי מילק דרך בת שלמה, עובר בהר חורשן, וממשיך בנחל שלף לכיוון הקיבוצים דליה ורמת השופט. מכאן יורד השביל לעמק השלום ולקיבוץ הזורע, עושה דרכו לקיבוץ משמר העמק ופונה וחוזר לעבר שביל ישראל כשרוב חלקו האחרון צמוד לנחל תנינים. חלק מהשביל עובר בדרכים מסומנות קיימות, חלקו דרכים חדשות, חלקו דרכים טובות לכלי רכב וחלקו מיועד רק להולכי רגל. סימונו של השביל בצבע כתום, כפי שמופיע בתמונה.

שביל אזורי הוא שביל שעובר במקומות שבהם ערכי טבע, נוף והיסטוריה שלא נכללו בשביל ישראל. סומנו כבר לא מעט כאלה, בין היתר שביל הגולן, סובב כנרת, שביל עמק המעיינות, דרך הבשורה ועוד. מסלול טיול ברמות מנשה מסלול טיול מרמות מנשה לעמק חפר מסלול טיול מהר חורשן לרמות מנשה

תגובות

0 תגובות