אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אליפות ישראל - אופנועי מוטוקרוס, אפריל 2013

לאחר שהתאוששה מהמרוץ בשבת ובעיקר לאחר שעשתה סדר בטבלאות של הקפות המרוץ (כן! כן! תמר שלנו גם מתחרה וגם עוסקת ברישום וסדר) התפנתה תמר לכתוב סיכום קצר על מרוץ אופנועי מוטקרוס, מספר שניים של עונת 2013.
התמונות באדיבותו של יוסי גוזלן (למתעניינים ולמתעניינות: הטלפון שמור במערכת).

כמה עבודה נדרשת לפני כל מירוץ...

ישיבות, פגישות, טלפונים, מיילים, אישורים, סירובים, דחיות, ריצות, לילות בלי שינה, שינויים ברגע האחרון ומה לא. לבסוף כמה נפלא זה שכל הפרמטרים במשוואה הבלתי אפשרית הזאת מתגבשים לאירוע נפלא כמו ש'ביס הפקות' ארגנו לנו בשבת.
איתי דור וירון ברבי למדו את כל הריג'קטים מהסבב הראשון בעונה ונתנו לרוכבים ולקהל מענה מושלם.
קישור לסיקור הסבב הראשון בעונת 2013

וינגייט 07:00

המסלול מוכן, מושקה ומעוטר בשלטי נותני החסות. אוהלי הקבוצות לקראת סיום הצבתם, אוהל מסודר לעמדת ההרשמה, מקום מוצל ומגודר לבדיקות הטכניות וסככה ענקית לטובת הקהל.
המסלול עצמו נשאר זהה למסלול מהסבב הראשון, בתוספת במפים שנבנו בישורת הצפונית לטובת אקשן מול הקהל.
לוז האירוע, אשר פורסם מספר ימים מראש, לימד כי הקטגוריות המתחילות והמקצועיות הופרדו.
כך שקיבלנו אירוע ראשון שכלל את המקצים של קטגוריות האנדורו מתחילים, מוטוקרוס מתחילים, ג'וניורים וסופר ג'וניורים. במהלך טקס הפודיום סודר המסלול לטובת האירוע השני בו לקחו חלק הקטגוריות המקצועיות.

סרטון של יוסי מלכי

אירוע ראשון - אנדורו מתחילים

מקצה ראשון
11 מתחרים מוזנקים ל-8 הקפות.
ברק דודאי פותח מצויין, כשאסף דותן בעקבותיו. דותן מצליח לייצר עקיפה ולא שומט את ההובלה עד הסיום. על המקום השלישי נלחמים אוריה פרנקו, גל גונן וגיא גנה.
החמישיה מצליחה לברוח לשאר רוכבי הקטגוריה ועוקפת את רובינו בהקפה שלמה - זהר גלילי, סטפן אבנדיצי, קיסי לוי, בר בריל, מוניק אורבי ואני (כאן המקון לציין כי תמר, הכותבת, רוכבת בקטגוריה זו. ע.א.). בסיום המקצה אוריה פרנקו מצליח להגיע שלישי לקו הסיום.

מקצה שני
11 מזנקים, אבל רק 9 מסיימים - סטפן וגונן מוצאים את עצמם נפגשים בנחיתה מהקפיצה הראשונה במקצה.
מוניק קרובה מכדי להתחמק מפגיעה בהם ומוצאת את עצמה על הקרקע. מוניק היחידה מהשלישיה שממשיכה במקצה. בנתיים דודאי, גלילי, דותן, פרנקו וגנה מחליפים מיקומים.
אסף דותן משתלט על ההובלה עד לקו הסיום. אחריו מגיעים דודאי וגנה וזהו גם סדר הפודיום.

אירוע ראשון - מוטוקרוס מתחילים

מקצה ראשון
19 מתחרים מצטופפים על הגריד המכיל 16 מקומות ולכן נפתחת שורת הזנקה שניה. 
נדב רונן תופס פיקוד והוא ראשון לכל אורך המקצה. אחריו סולימני ואדיר זיידה.  יותם סטריקובסקי, מתן אליהו, דודו אוקרט ואורי שטראוס היו הבאים לפגוש את גולדי ודגל השחמט.
 
מקצה שני
שוב 19 רוכבים, שוב 8 הקפות ושוב זה נדב רונן שמוביל את המקצה.
אחריו שחר סולימני ואילו את המקום השלישי תופס הפעם מתן אליהו. זהו גם סדר שלישיית הפודיום בסוף היום.

אירוע ראשון - סופר ג'וניורס (8-12) + ג'וניורס (12-16)

אין לי מושג מה עשה גלב פורמנוב בחופשות החגים, אבל לא יפתיע אותי לדעת אם הוא לא ירד מהאופנוע בכל דקה של פנאי. בשני המקצים האח הצעיר לבית פורמנוב זינק ראשון, סיים ראשון ובכל 6 ההקפות שהוקצבו לקטגוריה לא איבד את המקום הראשון בסופר ג'וניורס.  איתי לביא ורן יוחאי סגרו את היום עם המקומות השני והשלישי בהתאמה.
בג'וניורים היה זה גל מלאכי שתפס פיקוד על ההובלה כשהוא משאיר את ששת מתחריו להלחם על מקומות 2-3. בסוף היום עמדו לצידו על הפודיום מעין לביא ועמית צרפתי.
שגיא צרפתי רביעי בכללי ואיתי דב, על אופנוע נחות מאלו של מתחריו, עלה לקטגוריה וקטף את המקום החמישי. עיליי מיכאלי, הגיע כל הדרך מאילת וסגר את היום עם 30 נקודות, בדיוק כמו אלון לביא (חוץ מהקטע של אילת...).

סופר גוניורס וגוניורס בפעולה

סופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולהסופר גוניורס וגוניורס בפעולה

אירוע שני - אנדורו מקצועית

מקצה ראשון
שישה רוכבים בלבד על קו הזינוק. זיו כרמי עבר לקטגוריה הפתוחה, תומר שמש בחול, עפר קלגרד, עמית גול, תומר שפירא ומתן ניר לא הגיעו.
טל דנינו פותח מעולה, אחריו רון שטפל, בר נוב, נתנאל זיו, תובל דובדבני ורמי צמח. נוב עוקף את שטפל כבר בהקפה הראשונה וסדר המתחרים נשמר למשך 4 ההקפות הבאות. הקפה שישית, פניה אחרי הטריפל, בר נוב מנסה לעקוף את דנינו שמנסה לחסום ושניהם על הקרקע. נוב מרים את האופנוע ומספיק להמשיך כשהוא ראשון.
ארבעת הרוכבים הנוספים חולפים ודנינו עדיין תקוע בפניה, מבין שאת הפודיום הוא כבר לא יראה היום, אבל עדיין לא מוותר ומנסה להמשיך כדי לצבור ניקוד. מוביל השרשרת שלו חושב אחרת ודנינו מחוץ למקצה. בנתיים נוב מוביל בבטחה, שטפל, נתנאל זיו ותובל דובדבני אחריו. רמי צמח פרש.
 
מקצה שני
הפעם בר נוב ראשון בזינוק ודנינו מיד אחריו. שטפל שלישי ונתנאל זיו רביעי. סדר זה נשמר עד הסיום. רמי צמח מחזיק את תובל דובדבני אחריו במשך 8 הקפות, עד שנעקף .

אירוע שני - מוטוקרוס-לייטס

מקצה ראשון
על הגריד מתייצבים 13 רוכבים. 10 דקות מאוחר יותר נמרוד דור חוצה ראשון את קו הסיום, כשאחריו אסף בן אהרון ואריאל דדיה.
עד כאן הנתונים היבשים, אבל כמות השינויים במהלך 11 ההקפות יכלה להספיק גם ל 11 הקפות נוספות. דניס פורמנוב זינק מצויין והוביל במשך 6 הקפות. מאחוריו רוני רגף, שנעקף בהקפה השניה עי אסף בן אהרון.
בהקפה השלישית עוקף גם נמרוד דור את רגף ומתמקם שלישי. אחריהם אריאל דדיה, נדב שוורץ, דוד פורמנוב ורועי שלומי
תומר הראל נופל בזינוק. הסיפור של המקצה מתחיל במהלך ההקפה השביעית, כשדניס פורמנוב נופל בפניה אחרי הטריפל ולא מצליח להניע דקות ארוכות (מאוחר יותר הוא מספר לי שככול הנראה תדלק דלק מהול במים).
בן אהרון משתלט על ההובלה ל- 3 ההקפות הבאות, אבל אז נמרוד דור עוקף אותו ושומר על ההובלה עד הסיום.  רוני רגף ששמר על המקום השלישי במשך כל 4 ההקפות האחרונות, נופל בהקפת הסיום ומסיים תשיעי.
ראוי לציין את תומר הראל, שיצא במסע עקיפות  ומהמקום האחרון הצליח לסיים שישי (אבל ירד מיקום אחד בשל קפיצה בדגל צהוב). דניס פורמנוב שהצליח לבסוף להניע את האופנוע המשיך במקצה כדי לצבור ניקוד ומסיים במקום 12.
תומר הראל, רועי קליין ודור עטיה יורדים מקום אחד בדירוג על קפיצה בדגל צהוב.
 
מקצה שני
זינוק מצויין לאסף בן-אהרון, דדיה ותומר הראל. אצל רוני רגף קצת פחות מוצלח והוא מוצא את עצמו על הקרקע לפני הקפיצה הראשונה, דוד פורמנוב חמישי אחרי דור עטיה ואחריהם נמרוד דור, דניס פורמנוב, נדב שוורץ ורועי שלומי
הקפה שניה ודוד פורמנוב מגיע רביעי, הקפה רביעית והוא שלישי לפני תומר הראל. הקפה נוספת ועכשיו הוא כבר שני, כשאחריו מגיע אחיו כל הדרך מהמקום השביעי. בהקפה השמינית משלים דוד את המשימה ועוקף גם את אסף בן אהרון. מדהים!
בן אהרון מסיים שני ותומר הראל עוקף את דניס רגע לפני הפיניש ומסיים שלישי.

אירוע שני - מוטוקרוס - פתוחה

מקצה ראשון
שני רוכבים מקטגוריית האנדורו מתייצבים על קו הזינוק לצידם של ארבעה בני בית. זיו כרמי על KTM 350SX  ויונתן לוי על YAMAHA YZ450.
הפתיחה שייכת לכרמי וכרמון, כרמי נופל ובתום ההקפה הראשונה חוצים את קפיצת הפיניש כרמון, יונתן לוי, שמפתיע אחרי שלא רכב שלושה חודשים, אליקו אוחנה, חיים אוחנה, גיא אליתים וזיו כרמי. הקפה שלישית והסדר נשמר. הקפה שלישית מסתיימת וכרמי מגיע אליה כשהוא רביעי. הקפה רביעית  והוא כבר שלישי. בנתיים כרמון ואליקו שומרים מקומותיהם במשך 7 הקפות. הקפה שמינית ואליקו עוקף את כרמון ומתמקם ראשון. כמה שניות אחכ וגם כרמי עוקף את כרמון ועכשיו הוא כבר שני.
בסיום אליקו ראשון ואחריו כרמי, כרמון, יונתן לוי, גיא אליתים וחיים אוחנה.
 
מקצה שני
הקפה ראשונה מסתיימת כשכרמון ראשון ואחריו לוי, כרמי, אליקו, חיים וגיא אליתים. 3 הקפות מאוחר יותר ואליקו משלים 3 הקפות ועובר להוביל עד הסיום.
בהקפה הרביעית כרמי עוקף את כרמון , אבל כרמון לא נשאר חייב ומצליח לעקוף בחזרה בהקפה העשירית. אחריהם מסיימים לוי, אליתים וחיים אוחנה.

זה הזמן לומר: תודה

האירוע הסתיים, הגביעים חולקו, הקהל התפזר, אוהלי הקבוצות קופלו והמתחרים העמיסו את האופנועים ויצאו ממתחם המסלול.
חברי הועד נשארו לסיים עוד מספר דברים.
ב 18:45, כשיצאתי מוינגייט ראיתי את את איתי דור והצוות שלו עובדים בלי הפסקה. עבורם האירוע רחוק מלהסתיים ויש להם עוד שעות של עבודה.

תמר, הכתבת של אתר השטח, בודקת את רטיבות הקרקע...

תמר, הכתבת של אתר השטח, בודקת את רטיבות הקרקע...תמר, הכתבת של אתר השטח, בודקת את רטיבות הקרקע...

ולא התאפקתי - עוד קצת תמונות של תמר (ע.א.)

ולא התאפקתי - עוד קצת תמונות של תמר (ע.א.)ולא התאפקתי - עוד קצת תמונות של תמר (ע.א.)ולא התאפקתי - עוד קצת תמונות של תמר (ע.א.)ולא התאפקתי - עוד קצת תמונות של תמר (ע.א.)

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

11 במאי 2013 ב 12:16

תאריכי מרוצים ומיקום

היי אנא כתבו לי תאריכי המרוצים ומיקומם/דרכי הגעה