שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

חוצה ישראל פסח 2013

מסע הדגל בארץ של אתר השטח הישראלי יצא לדרך בפסח 2013.
13 ג'יפאים עם בני המשפחה נטלו חלק במסע מיוחד במינו שהתחיל בקיבוץ דן אשר בצפון והסתיים בעיר הדרומית - אילת.

הדריך : וייזל עדי

תמונה קבוצתית בראש מעלה סיירים

תמונה קבוצתית בראש מעלה סייריםתמונה קבוצתית בראש מעלה סיירים

היום הראשון - מתחילים בצפון

לפני מספר שנים יצא לי לבקר באנדרטת אסון המסוקים בשאר יישוב והחלטתי שהמקום הזה מאוד מיוחד ושראוי לשנות את נקודת המפגש של חוצה ישראל לנקודה הזו. ראשית מקום שראוי לכבוד הזה שנבקר בו ונזכור את אסון התאונה האווירית של 1997 שבה נקטפו 73 מחיילינו , שנית מקום יפה - הושקעו במקום כספים רבים והאנדרטה מעוצבת בצורה מדהימה, וסיבה שלישית - יש שפע של מקום. בהתחלה חשבתי כי לא כדאי לערב שמחה בעצב ודחיתי את שינוי המקום אבל השנה החלטתי שזהו!! המקום הזה הופך להיות נקודת המפגש של מסע הדגל של חוצה ישראל. 13 ג'יפים, עמוסים בבני משפחות ואוכל ל - 5 ימים התרכזו ברחבת החנייה של האנדרטה. חלוקת מדבקות (מיוחדות למסע), מכשירי קשר, תדרוך מפורט על המסלול של היום הראשון ויאללה... נעים לכיוון הבניאס ונכנסים מייד לשטח בציר המוביל לכיוון שמורת עורבים בדרך חולפים על פני קיבוץ שניר, כפר סאלד וקיבוץ שמיר. מהר מאוד מגיעים לשמורת החולה בואך נהר הירדן, נסיעה לאורך הירדן, אח''כ על ציר הירדן ההררי...עצירה בגשר כפר הנשיא למרגלותיו של נהר הירדן השוצף מהפשרות השלגים - זרימה חזקה בטירוף... משם לצד המערבי של טבריה לכיוון עילבון נסיעה לאורך המוביל הארצי - בקעת בית נטופה, כאשר כל השטחים הצמודים למוביל הארצי הפכו לאגם אחד גדול וכל שנותר זה לנסוע לאורך הגדר ולהתמודד עם שלוליות ענק בצידי הדרך. ממשיכים לכיוון נהלל, כיוון כללי יקנעם עד לחניון הלילה הראשון. לאט לאט החברה מתחילים להתגבש , החשיכה יורדת לאיטה ואנו מנסים לאתר את החניון בחושך ומהר מאוד מזהים את המקום. התאורה נפרסת, אוהלים נשלפים והראשונים כבר מתחילים בבישולים.

אנדרטת אסון המסוקים בשאר יישוב

אנדרטת אסון המסוקים בשאר יישובאנדרטת אסון המסוקים בשאר יישוב

היום השני - חוצים את מרכז הארץ

06:30 בבוקר ה- שכמה מתוך כוונה לצאת בשעה 08:00. איחור קל, ורק בשעה 08:30 יצאנו ליום השני. היעד - '' יער המלאכים'' הסמוך לקריית גת. כן! קצת רחוק אבל משיקולים שונים, המסלול עוקף את איזור המשולש, דבר שמקצר את היום השני. הנסיעה דרומה זרמה חלק עד שהגענו לאיזור של שלוליות ענק שאילצו אותנו לנסות ולאתר מוצא אחר לכביש דרך בריכות הדגים, עד שלבסוף הגענו לשביל שהוציא אותנו החוצה ומשם נסיעה של 20 דקות על כביש 6 עד בן שמן לארוחת צהרים. חוצים את יער בן שמן על שביל ישראל, יורדים לעמק איילון ויוצאים באזור ''מיני ישראל''. חוצים את השדות דרך כרמי יוסף עד השדות של ''בית הרצל'' בין הכרמים הענקיים באזור, ציר נחל שורק בואך אזור לכיש ועם רדת החשיכה מגיעים לאזור בית ניר בחושך מוחלט. משם כ-שעה של נסיעה בעלטה עד שמגיעים לחניון הלילה ביער המלאכים שם ממתינים לנו חברים לארוחת ערב. כרגיל: תאורה נשלפת, אוהלים נפתחים והראשונים עומלים על הארוחה העקרית. יום שני מאחורינו!

היום השלישי - חוצים את הנגב הצפוני

06:30 השכמה, 08:30 יציאה לעבר היום השלישי של מסע חוצה ישראל. הפעם היעד הבא איזור הנגב - מישור עמיעז הנוף הופך משפע של ירוק לחום צהבהב ואנחנו בנגב. מאזור לכיש מדרימים (דרום-מזרח) לכיוון ערד דרך מערות סומך, נחל אדורים (פארק השעשועים לגיפאים), אזור להבים יער יתיר עד לעצירה בערד לתדלוק והצטיידות. ממשיכים לירידה בציר הגז לכיוון נחל חימר ומשם טיפוס אתגרי בהר קומות. עם אור אחרון מגיעים למישור הענק של עמיעז - אזור מערת הקמח, ציר נחל פרצים ועוד... והכל למרגלות רכס סדום העצום. כרגיל, מישור עמיעז מאופיין ברוחות עזות עד השעות הקטנות של הלילה - אוהלים עפים אינו מחזה מוזר אלא הגיוני לחלוטין - הקבוצה מייצרת עם הרכבים מעגל ענק ובתוכו מתמקמים ללינה ולארוחת ערב ענקית של השיירה.

היום הרביעי - קדימה לערבה

היום הרביעי למסע יוא לדרך, הכיוון הפעם אזור הערבה כאשר חניון הלילה שנקבע - אזור פארן 40 דקות ממצפה רמון. השטח הופך להיות מעט יותר אתגרי ולפנינו עלייה אתגרית: '' מעלה עשוש '' הידוע. תחילת הציר - יציאה ממישור עמיעז, נסיעה קצרה בכביש לכיוון נאות הכיכר, עצירה במעיין מקסים בדרך ''מעיין האהבה'' (למרות שקיבל שם עדכני), נסיעה בציר נחל אמציה, עד המוצא בעין חצבה. נסיעה על ציר המעיינות של הערבה עד איזור נחל עשוש ועצירה של כל השיירה לתדרוך לקראת כיבוש המעלה. לא לכולם היה קל, בנינו, ניקינו, הברשנו ושוב בנינו... וכיוצ''ב. אחד הרכבים קיבל סיוע בכננת עד לראש המעלה... שמן נוזל הוא סימון לצרות, אבל אל דאגה, יש מכונאי בשיירה (איהב) שדאג שנהיה רגועים והרכב, למרות הכול המשיך את המסע עד אילת!!! ממשיכים דרומה לכיוון רמת ברק, עד פתחו של נחל פארן. החשיכה עוטפת את השיירה ובשעה 21:00 אוליי קצת יותר..., הגענו לחניון הלילה האחרון של המסע.

היום החמישי - מגיעים עד אילת

היום החמישי הוא יום עם רגשות מעורבים - זהו היום האחרון של המסע שמחד שמחים שהצלחנו לעשות אותו למרות כל הקשיים והחששות והתגברנו על כל המכשולים הפיזיים והמנטליים, על החיבור בין אנשים שמעולם לא נפגשו ולבסוף התחברו ומאידך, זהו נגמר.... אין יותר! (עד השנה הבאה...). הפעם חרגנו מהרגילנו כג'יפאים... והלכנו מעט ברגל - עצירה בקניון עדה והליכה של כשעה בנקיק המדהים, טיפוס על חבלים וסולמות. המשכנו בציר הפלמ''ח, עצרנו במטוסים של חיל האוויר הפזורים שלארוך הציר... ראינו מה זה שטחי אש אמיתיים! עצרנו לתצפיות והיעד הפעם אום רשרש... אילת! יום ארוך ומאוד מאוד רוצים להספיק להגיע עד אילת - לאחר עצירה באיזור גב צניפים הגענו לכיבש מול בסיס עובדה וכעת יש לבחור את הציר שיוביל אותנו עד אילת. בחרתי בציר שיורד דרך קניון עתק, מעלה סיירים - ציר מדהים. באר אורה ונסיעה לאורך כביש 90 עד אילת. איזו הרגשה מדהימה לחשוב איפה היינו לפני 5 ימים ואיפה אנו עכשיו - סיימנו מסלול ארוך ומהנה. תודה רבה לכל מי שנטל חלק במסע המדהים הזה, תודה לאלו שלא התפנקו למרות השבר ברגל, למרות הנזק לרכב ולמרות הלילות בלי שינה, למרות הדברים שנפלו מהגגונים, למרות הפנצ'רים, למרות שהיו כאלו שנסעו לאט וגילו סבלנות ולמרות... ולמרות ולמרות... היה ממש כיף איתכם! ואינשאללה בטיולים הבאים!!!

הגענו לנקודת הסיום - אילת ואפילו קצת מעקבה ( תודה לאבי שחוח על התמונה הנפלאה)

הגענו לנקודת הסיום - אילת ואפילו קצת מעקבה ( תודה לאבי שחוח על התמונה הנפלאה)הגענו לנקודת הסיום - אילת ואפילו קצת מעקבה ( תודה לאבי שחוח על התמונה הנפלאה)

עוד תמונות:

תודה לכל מי ששלח אליי תמונות, את חלקם העליתי ואם יש עוד תמונות תשלחו ואוסיף לאלבום.  קישור לתמונות נוספות בפיקסה   קישור לעוד תמונות ממסע חוצה ישראל בפיקסה