שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

חבורת סוזוקי בהרפתקאה נועזת - הדרכת נהיגה 23/8/13

אווירה חמה, עליזה ושמחה אפיינה את הדרכת מועדון סוזוקי בהר חורשן.
חזרנו עם תמונות יפות של אילן זבולוני, אבל מה הקשר לאריק איינשטיין?

והוא בכלל לא ידע שהוא כזה...

אריק איינשטיין שר על האיש שכתבו עליו בעיתון הרבה דברים והוא בכלל לא ידע שהוא כזה. לעומת האיש ההוא, חבורת הסוזוקאים שלמדו רזי נהיגה בשטח טרשי בהר חורשן לא ידעה למה רכבם מסוגל - הגרנד ויטארה של סוזוקי דווקא ידע היטב שהוא כזה. כאשר ניגשנו לטפל בעלייה תלולה היה חשש כבד בקרב הנהגים, אבל עם קצת לחץ פיזי מתון מצד המדריך, ניסו כולם וראו למה רכבם מסוגל. בהמשך היה קפה מתחת לברוש של עופר אדר וקצת סיפורי מור''ק בראש גבעת הבקתה השרופה. תודה לחבורה העליזה, אני נהניתי. צילם בכישרון רב: אילן זבולוני

טיפים לנהיגה בשטח טרשי וסיכום החומר הנלמד בהדרכה:

אינציקלושטח:
  מערכות ההנעה והבטיחות  ברכב: דיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות  איתו שימוש בנעילת  דיפרנציאל הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית  ו- ABS הפתרון הטכנולוגי –  בקרת אחיזה ובקרת יציבות טיפ נהיגה: לנתק או לא  לנתק   טיפים לנהיגה בשטח : טיפ לטיפוס  עלייה טיפ לירידה תלולה טיפ לשבילים  המהירים טיפ שיפוע צד טיפ ציוד  בשטח

לדף הפייסבוק של אילן זבולוני

תגובות

7 תגובות

1

Vitara.awd

28 באוגוסט 2013 ב 23:48

חצי יום של שיכרון חושים

תודה לרני ולאנשים היקרים, יאללה לטיולים...
והיה גם תה...

2

lev4ik

29 באוגוסט 2013 ב 09:09

אחלה טיול ואחלה תה :)

3

lev4ik

29 באוגוסט 2013 ב 11:43

איפה התמונה הקבוצתית? :)

4

אורח/ת

30 באוגוסט 2013 ב 10:48

ההנאה היתה כולה שלי

אפילו שהייתי צריך לוותר על הסק"ס של יום שישי

5

אורח/ת

01 בספטמבר 2013 ב 11:17

ההדרכה עזרה להבין את היכולות של האוטו

ובטח ובטח תרם לביטחון העצמי ולהאמין שגם האח הקטן יכול לעשות שטח...
רני היה אחלה, מקצוען אמיתי וחמד של בחור!!
תודה על פרסום התמונות וקישור לדף שלי

6

אורח/ת

01 בספטמבר 2013 ב 17:08

מאוד נהניתי בהדרכה גם מהמדריך ומהתוכן

בעיקר חשוב היה לי להתעדכן בחידושי הכפתור האלקטרוני של נעילות הדיפרנציאל וה- ESP

הייתי רוצה לפחות לראות ואם אפשר גם לבצע תרגולים שונים של הכפתורים הנל.

ובעניין זה – מס' שאלות ששכחתי לשאול או שנשמט ממני ההסבר:

1.      אני מבין שברגע שהכפתור בסוזוקי מוסט ל- 4X4 Locked הרי שיש נעילת דיפרנציאלים. האם כל השלושה? רק של הגלגלים? מדוע?

2.      אם יש נעילת דיפרנציאל הרי שממילא יועבר כח לגלגל שאינו באוויר. ואז ה- ESP   יהיה מיותר. האם נכון? כלומר בשטח כשיש נעילת דיפרנציאל לא צריך ESP  ולכן לא חשוב לכבות הכפתור? ובהמשך כמסקנה ESP משמש רק כנגד החלקות בכביש (רטוב, בסיבובים וכו'). תקן אותי אם אני טועה.

3.      בכל מקרה ההדרכה אכן שיפרה את בטחוני ועתה אצא יותר לשטח עם הג'יפ אשר שוכנעתי באיכותו הגבוהה וכנראה גם אשקיע בהגבהתו (מה דעתכם?)

4.      המון תודות

בברכת שנה טובה

דר אלכס שטרנברג

7

Ogash Ofer

02 בספטמבר 2013 ב 15:18

מאוד נהניתי בהדרכה גם מהמדריך ומהתוכן

אהלן אלכס, להלן תשובותי בכתום - מיד לאחר כל שאלה שלך:

  1. אני מבין שברגע שהכפתור בסוזוקי מוסט ל- 4X4 Locked הרי שיש נעילת דיפרנציאלים. האם כל השלושה? רק של הגלגלים? מדוע?

הנעילה היא רק של דיפרנציאל מרכזי - דיפרנציאל אורכי.

מכיוון שהויטרה היא 4X4 קבוע, אם לא תהיה נעילה מרכזית, מספיק שגלגל אחד יחליק ויאבד אחיזה על מנת להעמיד את הרכב במקום (בהתעלם מבקרת האחיזה שיש לרכב בזכות ה-ESP - ראה הסבר על מערכת בקרת היציבות ESP בגוף יומן ההדרכה).

  1. אם יש נעילת דיפרנציאל הרי שממילא יועבר כח לגלגל שאינו באוויר. ואז ה- ESP   יהיה מיותר. האם נכון? כלומר בשטח כשיש נעילת דיפרנציאל לא צריך ESP  ולכן לא חשוב לכבות הכפתור? ובהמשך כמסקנה ESP משמש רק כנגד החלקות בכביש (רטוב, בסיבובים וכו'). תקן אותי אם אני טועה.

ESP  משמש בעיקר על מנת לשמור על הרכב בתוך רדיוס הפנייה ולא לאבד אחיזה ויציבות בפנייה חדה, לזרוק זנב ו/או לאבד היגוי ובהמשך גם למנוע התהפכות.

במקרה של הגרנד ויטארה - הרווח בזכות מערכת ה-ESP הוא שמקבלים מערכת בקרת אחיזה המאפשרת לנעול גלגל מחליק ולהעביר את המהירות לגלגל שעל הרצפה - לכן זה כמו נעילת דיפרנציאל. אבל רק כמו.

  1. בכל מקרה ההדרכה אכן שיפרה את בטחוני ועתה אצא יותר לשטח עם הג'יפ אשר שוכנעתי באיכותו הגבוהה וכנראה גם אשקיע בהגבהתו (מה דעתך?)

 ההשקעה הראשונה המתבקשת היא צמיגים ולאחריה הגבהה, באמצעות קפיצים ובולמים, זו תוספת טובה מאוד לגרנד ויטארה שרוצה לנסוע בשטח.  שתהייה שנה טובה, עופר