שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

מועדון סובארו דרייב בחולות הנגב

שבת בחג הסוכות - נפגשנו 12 רכבי סובארו פורסטר ו-XV ליום טיול על "דרך הציילנים" הנבטית ונהיגה מהירה בחולות צאלים, עגור ונחל לבן. לקינוח טיפסנו(ברגל)לפסגת הדיונה הגדלה של נחל לבן.

לטיול יצאנו...

שבת בבוקר, נפגשנו בצומת צאלים 12 רכבי סובארו משנתונים שונים ומדגמים AWD שונים - פורסטר, XV וגם אאוטבק מגניבה אחת! תדריך קצר, מבט על המפה, חלוקת מכשירי קשר ויצאנו דרומה על הכביש. ובחורשת ''מרכוף'' עצרנו לארוחת בוקר בצל האיקליפטוסים.  

דרך הצליינים עד לרחובות שבנגב

מיד לאחר ארוחת הבוקר לשבילים החוליים של צאלים. דיונה קטנה שמכסה את השביל מאתגרת אותנו ונותנת לנהגים החדשים בשיירה שיעור ראשון בעבירות של סובארו. בהמשך הדרך עולה הקצב והסוברואים ''בטיסה נמוכה'' על השבילים עד לתל החורבות של רחובות בנגב.

רחובות בנגב

שיירה ארוכה של סובארו ה''כובשת'' את רחובות בנגב - עיר נבטית בת 2,000 שנים בלב שטח אש פעיל של צה''ל - זה מרשים! על תל החורבות טיפסנו לראות את הכנסייה העתיקה ולשמוע את סיפורם של הנבטים - אוסף של שבטים נוודים ממדבר ערב והרי אדום אשר ידעו להוביל שיירות  מסחר עג גמלים של בשמים ותבלינים - מור ולבונה לרוחב חצי האי ערב ועד לנמל עזה. הנבטים השכילו לעבור מהפך כלכלי והפכו מעם שפרנסתו מתבססת על  הובלת שיירות לעם שפרנסתו מבוססת על חקלאות מדברית, ייצור מים ותיירות דתית.

חצבים פורחים...

חצבים פורחים...חצבים פורחים...

חצבים פורחים וציפורים אין ספור... תיסלם!

בדרך לנחל לבן

על השבילים החוליים והמהירים של חולות עגור נסענו מזרחה עד לשטחים החלקאים של כמהין. קצת שקיעות בחול וקצת חילוצים ואנחנו על הכביש הפנימי, המקביל לציר המערכת בין ישראל למצרים. ובחורשה של באר מלכה, בכניסה לנחל לבן, עצרנו לארוחת צהרים.

בחולות עגור

בחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגורבחולות עגור

נחל לבן לסיום...

נפרדנו מחיילי צה''ל השומרים על אזור הגבול ומבאר מלכה נכנסו לתוך נחל לבן. קצב הנהיגה אישי - אבל בראש השיירה הפורסטרים לא יורדים מ-80 קמ''ש ומאחוריי חבורה של ''לוחצים'' המאיימת על הפגוש האחורי של פורסטר ההדגמות של היבואן - אז לא הייתה ברירה ולא יכולתי להוריד את הרגל מהגז! פשוט תענוג של גיהוץ, פניות מדויקות ומערכת הנעה מושלמת לשבילים המהירים. על הדיונה הגדולה טיפסנו ברגל (רצינו עם כלי הרכב - אבל זו שמורת טבע מיוחדת...). לסיום יצאנו לכביש המטפס להר קרן ואיתו גלשנו לכביש 211 בואכה צומת טללים. 

קישורים שימושיים:

מסלול הטיול - מנחל לבן לרחובות בנגב טיפ שטח נהיגה בדיונות ובשטח חולי
  סיכום מבחני הדרכים מההשקה של הפורסטר סיכום מבחני הדרכים מההשקה של ה-XV

תודה רבה למשתתפים, תודה לגוזלן הצלם, לדני שסגר את השיירה ולכל אנשי סובארו דרייב

סיימנו 60 ק''מ של נהיגה מהירה בשטח ללא פגיעה או שריטה. חג שמח לכולם.

התמונות של יובל דיאמנט:

התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:התמונות של יובל דיאמנט:

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

24 בספטמבר 2013 ב 16:58

יופי של כתבה

2

Ogash Ofer

24 בספטמבר 2013 ב 18:25

הוספתי את התמונות של יובל דיאמנט לכתבה

3

אורח/ת

29 בספטמבר 2013 ב 11:36

עופר, תודה על הטיול המהנה

בתקווה להמשיך לטייל איתך

דובי

4

אורח/ת

29 בספטמבר 2013 ב 11:58

עופר, היה טיול כיפי זורם ומהנה

מבחינתי היו בו את רוב המרכיבים הנחוצים לטיול שיהיה מוצלח תחת המגבלות האוביקטיביות. מי יתן וניסע איתך לעוד הרבה טיולים מהנים ומאתגרים .