זהו זה אנחנו על המפה וקבענו היסטוריה!
לאחר כחודש וחצי של ריצות הכנות, פגישות, שת"פ בין ההתאחדות לאופנועים, ממס"י ועמותת מועדון המוטוקרוס הישראלי יצאה קבוצה של מוטוקרוס האומות למסלול טויצ'נתהל בגרמניה לאולימפיאדת אופנועי המוטוקרוס הבינלאומית.
עם הגעתנו לגרמניה ולאחר יומיים של התלהבות אין סופית מהמעמד, המסלול, המארחים, הקבוצות (41 קבוצות - שיא כל הזמנים!) והאווירה המחשמלת באוויר, אנחנו הולכים לישון כי היום מחכה לרוכבים יום לא קל ובעצם המבחן אם אנחנו עולים ליום המרוץ ביום ראשון או חוזרים הביתה.
עם כבוד, ניסיון, התנסות ודריכת רגל באירוע המוטוקרוס הגדול בעולם שלא לדבר על אירוע היסטורי מבחינת רוכבים ישראלים.
אז היום מצפה לנו יום קשה, המבחן הגדול!
מתוך 41 מדינות שיעלו למקצי הדירוג, 19 מדינות עם הדירוג הנמוך ביותר יעלו אוטומטית לגמר ביום ראשון.
22 מדינות יתמודדו במקצה B כאשר מתוכן יעלו רק 13 מדינות, כלומר 9 חוזרות הביתה מבלי שהשתתפו בגמר ביום ראשון.
כבר מהכניסה לכביש המוביל למסלול ניתן להבחין בסדר הקיים, במרשלים המפוזרים בצמתים והארגון המופלא. אנו מפנים את רכבנו לחניה הצמודה למסלול וחוצים שביל קצר למבואת המסלול. ההגעה למסלול מעלה חיוך על פני רוב הקבוצה וההתפעלות מיופיו מורגשת אצל כולם.
יום חמישי היה יום התארגנות וכל הקבוצות מקימות אוהלי ענק בהם מאוכסנים האופנועים, ציודים, צמיגים וכל טוב שכל אחד מאתנו היה רוצה שתחנה לו משאית כזו ליד הבית.
הכול מסומן וברור וכל קבוצה מקבלת משבצת שם היא מחנה את המשאית ובונה את אוהל הקבוצה.
חלק מהמשאיות נפתח הידראולי / חשמלי והמשאית הופכת כמו איזה רובוטריק לאוהל מדוגם עם חדרים, סלון וחדר אוכל – מדהים !!! שטיחים נפרסים, שולחנות מוצבים, כסאות , ארגזים כלים ותוך כמה שעות המתחם הופך לעיר צבעונית של אוהלי קבוצות. יפה לראות שבכל קבוצה אפילו חשבו על זרי הפרחים שיונחו על השולחנות שתהיה אווירה של בית.
רוכבי הקבוצה התארגנו דרך היבואנים בארץ על אופנועים מהקבוצות השונות שהגיעו לאירוע.
אסף בן אהרון – רוכב ליגל TM , קיבל 2 אופנועי TM מדוגמים שהדבר היחיד שמזכיר את הדגמים בארץ הם הפלסטיקה.
עידו כרמון – רוכב אבניר SUZUKI , קיבל אופנוע WORKS מדוגם ודאג להוציא את המכונאי מדעתו כאשר הוא מבקש ממנו לשנות כמעט כל דבר באופנוע.
גיא אליתים – רוכב RPM YAMAHA , קיבל אופנוע דרך מטרו והיה צריך קצת יותר לדאוג להכין את האופנוע בעצמו.
מתוך רשימת המשתתפים הבינלאומית:
לאחר הכנת האופנועים הרוכבים עוברים לבדיקות הטכניות בהם מציגים רישיון מרוצים ואת הקסדה שנבדקים ומאושרים עי נציג ה FIM, משם האופנועים עוברים לבדיקת רעש שעוברת בלי בעיות. יש קבוצות ( ארה''ב ) שלא עוברות את הבדיקה בפעם הראשונה והן צריכות להחליף משתיקים עד אשר מתקבלת התוצאה הרצויה.
בזמן המנהלות אני ''מבלה'' באוהל העיתונות ומקשיב לנציגי ה FIM שמסבירים על מהלך המרוץ הקרוב, עשרת הקבוצות המובילות מופיעות בפני העיתונאים ועונות על שאלות וגם מספר חידושים בתחום מוצגים לעיתונאים – קסדת 6Dהחדשה (קישור) שאמורה להפחית משמעותית את הפגיעה בראש בזמן נפילה.
הדברים קורים מהר ואני מתרוצץ בין הרוכבים, המסלול, האוהלים מלקט מידע (והוא רב...) ומנסה להכיל את החוויה שאני עובר ואת החוויה שהרוכבים שלנו עוברים.
טיול קצר עם הרוכבים על המסלול מעלה אלף שאלות, ''אתה עובר את הקפיצה הזו?'', ''באיזה הילוך אתה בא'', ''בטח דאנג'י קופץ את זה עד לשם'' ועוד לא מעט שאלות ותהיות רבות. המסלול רחב, יפה בטירוף ומלא בקפיצות רבות וגדולות , חלקן בעליה וחלקן בירידה ומגיעות למרחקים של 30-35 מטרים עם זוויות מפחידות.
המסלול מסותת עם טרקטורים ודחפורים כאילו היה זה סתת שפיסל באבן, הכל מדויק ומדוד עם מטר וכל פניה מעוצבת בשלמות מפליאה. האווירה אצל החבר'ה שלנו בעננים וההתרגשות בעיצומה.
מאות אנשי הפקה עובדים ומתרוצצים במסלול ומחוצה לו מכינים, מסדרים על מנת שהכל יעמוד בדיוק כמו שצריך. נערות מונסטר (חתיכות) מסתובבות במתחם וכל צלם מנסה לתפוס (לא הצלחתי) איזו פוזה מעניינת לעדשה.
תכננו להגיע ל 3-4 שעות לסדר את האופנועים ולעוף ומצאנו את עצמנו מבלים יום שלם במסלול שממש ממגנט אותנו אליו.
מתוך 41 מדינות שיעלו למקצי הדירוג, 19 מדינות עם הדירוג הנמוך ביותר יעלו אוטומטית לגמר ביום ראשון.
22 מדינות יתמודדו במקצה B כאשר מתוכן יעלו רק 13 מדינות, כלומר 9 חוזרות הביתה מבלי שהשתתפו בגמר ביום ראשון.
1 תגובות
1
Ogash Ofer
28 בספטמבר 2013 ב 09:27
ירון גולדשטיין מעדכן הבוקר:
תגובות