שטח 4X4 > כתבות > שטח

מי מכיר את הציפור שבאוויר?

פסטיבל הצפרות בגליל ובגולן, שנפתח בימים אלה, מאפשר למי שמעוניין לשפר את מיומנויות זיהוי הציפורים. כך שבפעם הבאה שהילד ישאל בשטח - אבא, איזו ציפור זו - תדעו לענות
צילומים: יוסי אשבול ואיתי שמשון

אחד התסכולים שלי בטיולי השטח הוא לפגוש ציפור שאיני יכול לזהות אותה. א''י משופעת לשמחתנו במינים רבים של בעלי כנף, חלקם נדירים (במיוחד בעונות הנדידה), וגם אם משתמשים במשקפת טובה ובמגדיר ציפורים מקיף, הזיהוי לא תמיד אפשרי או ודאי – בדקו את עצמכם על ידי ניסיון לזהות את הציפורים שבתמונות (קישור לכתבה המכילה מידע שיעזור לכם בזיהוי).

מי שמוטרד כמוני מהעניין, יכול לשפר את מיומנויות הזיהוי שלו (או סתם לצאת לבילוי מהנה עם המשפחה...) במסגרת פסטיבל חורף של ציפורים שנפתח ממש בימים אלה בגליל ובגולן, ומתקיים זו השנה הרביעית ברציפות.הפסטיבל שיתפרש על פני כחמישה שבועות (11.11-14.12.2013 ) יציע לטייל הישראלי שפע של אטרקציות בבואו לצפות בציפורים באתרים שונים, ביניהם אגמון ושמורת החולה, שמורת גמלא, שמורת שניר, אזור הכנרת, כפר רופין, עמק המעיינות, מאגר ברוך, שמורת עין אפק ועוד.

באגמון החולה יתקיימו בין היתר סיורי זריחה בעגלת מסתור, סיורי צלמים - גם הם בעגלת מסתור, סיורים רגליים בדגש על תצפית בעופות דורסים, סיורי שקיעה וסדנאות צילום בהדרכת צלם הטבע יוסי אשבול. בנוסף, יתקיים באגמון במהלך הפסטיבל מרוץ העגור - מרוץ במקצים שונים - 10 ק''מ תחרותי, 5 ק''מ תחרותי, 1 ק''מ עממי לכל המשפחה.

בשמורת גמלא יתקיימו סיורים לאורך שביל התצפית משולבים בהדרכות המספרות את סיפורם של הנשרים המקננים בשמורה והתלאות אותן עברו כדי לשרוד במצוק של גמלא.

במרכז הצפרות מקור החסידה שבכפר רופין, תופעל במהלך הפסטיבל תחנה לטיבוע  ציפורי שיר, לכבוד גלי הנדידה המרשימים ומאות המינים שחולפים כאן. לתאום ביקור, דוד -  050-5395856.

רשות ניקוז כנרת תקיים  סיורים מודרכים במקטעים של שביל ''סובב כנרת'' ואפשר יהיה גם לצאת להפלגות ב''מעבדה השטה'' של הרשות, שביומיום מנטרת את איכות המים באגם. תוכלו להתנסות בהפעלת הציוד שעליה, וללמוד דבר או שניים על תופעות טבע הקשורות בכנרת.

לצד האטרקציות הרבות שיוצעו לקהל יתקיים גם כנס צפרים בינלאומי אליו יגיעו עשרות צפרים מאירופה ומארה''ב. במקביל לפסטיבל הצפרות, יתקיים בגליל גם אירוע מו''פ ( מחקר ופיתוח) צפון – תערוכה של פיתוח חקלאי בר-קיימא וידידותי לסביבה.  

חלק מהפעילות המתקיימת בפסטיבל היא בתשלום, בחלק ההשתתפות היא חינם. תוכלו לעדכן בכל מה שמתוכנן באתר http://birds.galil.gov.il.

ואם אתם בסביבה, כמה הצעות למסלולי טיול בשטח

סובב נחל אל על

מעמק בית שאן לגלבוע

סובב נחל געתון (גליל מערבי)

סרטון שהוכן לקראת הפסטיבל

תגובות

0 תגובות