הדרכת נהיגה לרכבי השטח של ג'יפ. והפעם, הדרכה לבעלי שני הדגמים הקשוחים של היצרן האמריקאי – הגרנד צ'ירוקי המפנק והרנגלר (האנלימיטד והרוביקון) הקשוח.
מאת: אתר השטח הישראלי
10/02/14
לשני הדגמים יכולות עבירות מרשימות כתוצאה מחוזק מכלולים, מבנה ייעודי (בעיקר הרנגלר) ושניהם חולקים מסורת ארוכת שנים של התפתחות והתאמה לתנאי שטח קשים.
על מנת להנות, לנצל את יכולות רכבי השטח במלואן ולחזור הבייתה בשלום, אנו עוברים על מבנה רכבי השטח הרלבנטיים, על עקרונות נהיגת השטח הנכונה, על מערכות כלי הרכב ותפעולן ויוצאים לתרגל את הדברים בשטח, הלכה למעשה.
מתחילים בתנאי דרך קלים מאוד ולאט לאט עולים ברמת הקושי. לעומתם, העקרונות נשארים זהים. ניתוח הדרך ובחירת הנתיב, נעשים באותה שיטה בדיוק.
הביטחון העצמי של הנהגים עולה וניתן לראות בקלות שהם מפנימים את החומר הנלמד.
לקראת מחצית ההדרכה, המשתתפים כבר מנתחים כל מכשול בצורה טובה ובוחרים נתיבי נסיעה נכונים.
אינציקלושטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, סובארו, ABS, ESP
מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח :
וקצת מבחני דרכים לדגמי ג'יפ השונים:
צברתם ידע חשוב ויש בידכם לנהוג ברוב תנאי הדרך ולצלוח את כל סוגי המכשולים.
כל הכבוד!
צאו לטייל וניפגש בשטח.
0 תגובות
תגובות