שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה בשטח ללקוחות סוזוקי, הר חורשן

יום שישי בבוקר, הכניסה לבת שלמה הישנה. קבוצת המשתתפים מתכנסת, תדריך קצר ועוד יום של הדרכה לבעלי גרנד ויטארה של סוזוקי יוצא לדרך.

את היום התחלנו כרגיל בחלק תיאורטי. הסברים על כלי הרכב, על מערכות 4X4, על מהות השטח וכיצד נעים בו בצורה הנכונה ביותר. עמדנו גם על ההבדלים שבין הדגם הארוך של הגרנד ויטארה לבין הדגם הקצר, שלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות על השני. בתרגולים עצמם, נוכחנו עד כמה שיפורים כמו מיגון ובעיקר הגבהה - כמו ברכב של מנשה - יכולים לעזור בתיקול המכשולים. בקבוצה היו שועלי שטח ותיקים מצד אחד, ומהצד השני כאלה שזאת היתה ההתנסות הראשונה שלהם בשטח. אני מקווה שאלה וגם אלה יצאו נשכרים מיום ההדרכה. נתראה בשטח. 

מקצת מהחומרים שנלמדו ותורגלו בהדרכה

אינציקלושטח: דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותסובארוABSESP 

מערכות ההנעה:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח :

טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים

שיפוע צד

ציוד בשטח

ג'יפונים – נהיגה עם אתגר

למבחן דרכים לגרנד ויטארה

תגובות

3 תגובות

1

elicoh

24 באוגוסט 2014 ב 10:57

גם אני עשיתי הדרכה בחורשן:

עם ויטרה דור קודם שהיא קשיחה יותר מהויטרה-מנייר הזאת. אחרי שנים עשיתי את אותו מסלול עם טריוס צורה חדשה ולא נעים להגיד, אבל איפה שהויטרה נעצרה הטריוס עבר בקלות...

2

Ogash Ofer

24 באוגוסט 2014 ב 21:08

גם אני עשיתי הדרכה בחורשן:

elicoh כתב/ה:
"עם ויטרה דור קודם שהיא קשיחה יותר מהויטרה-מנייר הזאת. אחרי שנים עשיתי את אותו מסלול עם טריוס צורה חדשה ולא נעים להגיד, אבל איפה שהויטרה נעצרה הטריוס עבר בקלות..."
כנראה שהשתפרת מאוד מבחינת נהיגה או שאתה לא זוכר... אבל ויטארה שמה ב''כיס הקטן'' את הטריוס (ואת זה אני כותב עם כל אהבתי והערכתי לטריוס ולביצועיו והרבה שנים של פעילות מועדון טריוס שהדרכנו כאן באתר השטח). לעומת זאת הגרנד ויטארה כבר צריך להתאמץ ובכל זאת מנצח בזכות הילוך כוח ומערכת 4X4 מוצלחת. אך אם תגביה את הגרנד ויטארה תקבל ג'יפ טוב מאוד לשטח.

3

elicoh

25 באוגוסט 2014 ב 08:16

הזיכרון שלי בסדר גמור תודה

כל הויטרות הן נמווכת אבל לויטרה דור קודם היה סרן חי שהוסיף קצת מהלך מתלה. בכ"ז בכל עלייה קטנה עם קצת הצלבה ודרדרת האוטו היה נעצר והילוך כח לא עוזר בשיט. לטריוס יש גם סרן חי , משקל נמוך , בקרת משיכה וזויות גישה\נטישה טובות יותר. זה מה שעושה את ההבדל. על הויטרה החדשה חבל לדבר: זה פרייבט עם הילוך כח 90% מה"יכולת שטח" שלו זה יחסי צבור וצ`יזבטים של החברה