אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

מבחן דרכים: סוזוקי ויסטרום SUZUKI DL1000

שובו של הג'דיי - רבים חיכו לסוזוקי ויסטרום 1000 החדש שהושק בעולם בשנת 2014. צביקה כהן על הכידון ונועם עופרן על המצלמה יוצאים להבין מה הפרשנות של סוזוקי לקטגוריית אופנועי התיור - אדוונצ'ר.

ההרפתקה בשיאה

ליה, לוק וחבריהם מנסים לחלץ את האן משביו של ג'אבה אך נלכדים בעצמם. ג'אבה מתכנן לתת אותם למאכל למפלצת החולות סקארלק, אך ברגע האחרון מצליחה החבורה להביס את הפושע.

בינתיים, בונה הקיסר פלפטין כוכב מוות חדש, נורא מקודמו, סמוך לכוכב אנדור. המורדים מחליטים להרוס את תחנת החלל בעוד לוק וחבריו יוצאים להרוס את מחולל שדה הכוח המגן על כוכב המוות.

ואם זו נשמעת לכם הרפתקה, חכו עד שתרכבו על הויסטרום החדש של סוזוקי – שובו של ה- DL1000

פתולים סביב הכנרת

הכבישים המפותלים צופים על הכנרת, ובכל פנייה נגלה לפניי נוף אחר. פעם אלו הרי גולן, משם בפנייה חדה אל הרקע של טבריה העתיקה וביציאה הנמוכה מהעיקול הארוך ניצב לפניי מצוק הארבל.

וכל אותה עת, טובל הנוף הזה במי הכנרת המתוקים.

בקרת המשיכה

בשנת 2002 השיקה סוזוקי את הויסטרום 1000, אשר ברוח התקופה היה חלוץ דגמי ההרפתקאות, אשר הציע יכולת כביש נפלאה לצד מיומנות שבילים סמלית. קישור ליומן המסע של הויסטרום במצרים הטכנולוגיה בינתיים התקדמה ובקרות הבטיחות הופיעו בקרב דגמי המתחרים החדשים. סוזוקי שלחה צווי 8 למהנדסיה ובתום המבצע השיקה השנה דגם הרפתקאות מודרני. יצאתי לבדוק את בקרת המשיכה שלי לויסטרום 1000 החדש.

כמעט 99 אלף שקל

המנוע, בנפח 1,037 סמ''ק, עדיין מבוסס על מנוע ה-V המקורי (996 סמ''ק) עם גל זיזים עילי כפול בתצורת V, אך מעבר לכך נערכו שינויים ושיפורים רבים. סביב המנוע הכול חדש. שלדת אלומיניום קלה, מזלג קאיבה הפוך, בקרת אחיזה, ABS ומראה יפה ועדכני שקולע בדיוק לנישה.

טרם התפנקתי לי על המושב וכבר אוכל לציין כי עם תג מחיר של כמעט 99 אלף שקל, לויסטרום החדש יש כבר קלף מנצח אחד על הכידון. עכשיו נבדוק איזה יד תהיה כאן אחרי הרכיבה בכביש ובשטח.

כביש 7677 לצפייה ישירה

בכביש ממלא הויסטרום אחר כל הציפיות שלי. התחושה נוחה ונכונה מהרגע בו הרמתי רגל מעל מושב האופנוע, אשר אמנם גבוה (850 מ''מ) מהמקובל בדגמי כביש, אך עדיין נמוך מרוב מתחרי הקטגוריה. ההתמקמות במושב נוחה ומפנקת, הכידון והמתגים נוחים במיקום ובתפעול.

מגן הרוח בעל שלושה מצבי גובה הניתנים לשינוי באמצעות ארבעה ברגיי אלן ובכל גובה נתון ניתן לבחור בין שלוש זוויות שונות של מגן הרוח באמצעות דחיפה קלה שלו קדימה ואחורה – פשוט חכם ונוח.

מיגון הרוח יעיל מאוד עבור פלג הגוף העליון, אך במהירויות גבוהות מאוד כדאי לרוכבים גבוהים למקם מראש את המגן על מצבו הגבוה, כדי למנוע חבטות רוח בקסדה. לוח השעונים עשיר במדדים חיוניים וקל לקריאה ותפעול. 

שילוב ההילוכים רך ונעים כמו החלקה יפנית. המצמד ההידראולי רך וקל לתפעול, ושחרורו חושף את הקלות בה המנוע מוריד לכביש את כוחו האיתן.

ביצועי המנוע טובים מאוד, כמצופה ממנוע ליטר. עם זאת, ניכר כי בסוזוקי לא כיוונו להוציא מהמנוע כמה שיותר סוסים, אלא ביכרו למנוע בעל רצועת כוח ליניארית, נשלטת ונטולת התפרצויות.

התנועה בעיר נוחה, הבולמים מזלזלים בגילו של האספלט והמנוע אינו מייצר חום מיותר סביב אשכי הפרגית. הפרופיל הצר והמראות הגבוהות נוחות להשתחלות, כל עוד לא הרכבתם ארגזי צד, כמובן.

זוכרים את הנסיעה הראשונה שלכם במרצדס מהירה? יכולתם להישבע שהמהירות המוצגת הרבה יותר גבוהה ממה שזה מרגיש. הויסטרום משדר נוחות ונינוחות כזו, שמחייבת להציץ מידי פעם ללוח השעונים, כדי לוודא שאין הבזקים כחלחלים בעוכריי.

אך אז, כשהנופים מתחילים להיות יותר מעניינים והכביש מתחיל להתפתל, המהירות כבר מהווה מוקד ריגוש משני. הויסטרום נשכב בביטחון ובחינניות אל תוך הסיבובים ויוצא מהם בכוח מרגש. 

בקרת אחיזה ובלמים

בקרת האחיזה בעלת שלושה מצבים. מנותקת, משולבת לגמרי TC2 או שילוב עדין יותר TC1. ברכיבת על כבישים טובים מספיק מצב TC1 כדי לעורר התערבות במצבים הנחוצים. מצב TC2 מתאים יותר לתנאי גשם או אחיזה לקויה.

אחת המערכות המרשימות במכונה החדשה של סוזוקי הם הבלמים בגלגל הקדמי. עד כדי כך, שלבטח יהיו כאלו שיגדירו אותם כיותר מדי חזקים. אז כמו שאין גבר שנוחר חזק מדי, אלא אישה שישנה חלש מדי, כך אין בלמים חזקים מדי, על אחת כמה וכמה כשהדוד ABS לצדך.

למהירות הרכיבה יש קשר ישיר ליכולת הבלימה שלך. עם בלמים חלשים לא ניתן לרכוב מהר, מה גם שלעוצמת בלימה חזקה ניתן להתרגל ולהתמכר.

כובש בשטח

בניגוד ליצרנים אחרים, סוזוקי אינה מדגישה את יכולות השטח של הויסטרום באמצעות אלוף ראלי דקאר מחוספס. גם חזותו החיצונית מרמזת כי יש לויסטרום הרבה יותר מה להציע בכביש מאשר בשטח. ולמרות זאת, הויסטרום 1000 הפתיע אותי בשטח מאוד לטובה.

מצאתי את תנוחת הישיבה והעמידה נוחות, הבולמים התמודדו מצוין עם תלאות השטח וגם תחת עומסים לא הצלחתי למצות את מלוא מהלכו של המזלג ההפוך. הבולם האחורי תפקד טוב, אם כי על רצף באמפים או בנחיתה מקפיצה סגר כמעט מהלך. תופעה המוכרת לי בקרב הדו''שים הגדולים, עקב משקלם הכבד.

לצמיגים הייתה אחיזה טובה יחסית ומצאתי עצמי בטוח יותר ויותר לרכוב ביציבות על שבילים מהירים, להטות את הויסטרום בקלות ובדיוק לתוך פניות הדוקות ואף לדלג מעל סלעים נמוכים.

אופיו החלק והבלתי מתפרץ של המנוע החזק מסייע בשטח רבות ובפרט במצבים בהם האחיזה אינה במיטבה.

ABS ובקרת אחיזה בשטח

לצערי, מערכת ה- ABS, אשר עבדה מעולה בכביש אינה ניתנת לביטול בשטח, אלא אם ניתקתם את הנתיך. ללא יכולת נעילה של האחורי, מרחק הבלימה מתארך וכדאי ללמוד את מגבלות הבלימה בטרם עת.

את בקרת האחיזה ניתקתי בשטח, כדי להימנע מירידת כוח במקומות נחוצים, כגון דילוג מעל סלע או טיפוס.

אגב, באחת מעליות השטח היותר טחונות נתקלתי במצב בו היעדר הבקרה גרם לצמיג לפרפר יותר מדי, מצב אשר הקשה עליי את ההתקדמות. החלטתי לנסות את מצב TC1 ואט-אט כבש הויסטרום את העלייה.

אין מדובר כאן בדגם שטח שהולך להתחרות באדוונצ'ר R של ק.ט.מ אך הוא בהחלט יכול להצטרף לטיול שבילים בהנאה גם בין ידיו של רוכב ממוצע.

דו''שביג

הביקוש לדגמי הרפתקאות (או דו''שביגים - דו''שים גדולים) בארץ, כמו בעולם, הולך וגדל בשנים האחרונות. סוזוקי השיקה השנה דגם חדש ועדכני, אשר מציע חבילת כביש נוחה, מפנקת וספורטיבית, לצד יכולת שטח נאותה.

מי שיבחר לקחת את השטח צעד קדימה, אמליץ לו לנעול צמיגים בעליי יכולת שטח טובה יותר, מגני ידיים וגחון ומפסק עוקף נתיך לנטרול ה- ABS. מי שיבחר בו כאופנוע לכביש בלבד ימצא את הויסטרום כשימושי ליומיום, נפלא לכבישים הצדדיים ופרטנר מצוין לסופי שבוע עם נוסע/ת נוסף/ת מאחור – כאן ועכשיו רצוי להחזיר את ארגזי צד.

תג המחיר של הויסטרום מצליח להישאר בן חמש ספרות. לכן, אם באופנוע הרפתקאות חשקת, הרי שלעניות דעתי את הערך הטוב ביותר עבור הכסף שחסכת ניתן למצוא על גבו של הסוזוקי ויסטרום 1000 החדש.

לתמונות נוספות ונתונים טכניים DL1000 עברו לדף 2 >>

מפרט טכני: סוזוקי ויסטרום SUZUKI DL1000

דגם: סוזוקי V-Strom DL1000 2014 
מנוע – 1037 סמ''ק
מהלך X קוטר בוכנה - שעמם - 66 100 X מ''מ
יחס דחיסה - 11.3:1 
הספק - 100 כ''ס ב- 8,000 סל''ד
בולם קדמי – מזלג הפוך קאיבה – כוונון מלא
בולם אחורי – בולם יחיד – כיוון עומס קפיץ ושיכוך כיווץ
בלם קדמי – רדיאלי ארבע בוכנות על שני דיסקים בקוטר 310mm   מ''מ 
בלם אחורי - בוכנה אחת על דיסק בודד בקוטר 260 מ''מ 
בסיס גלגלים – 1555 מ''מ
אורך x רוחב X גובה – 2285 מ''מ X 865 מ''מ X 1410 מ''מ
גובה מושב – 850 מ''מ
צמיג קדמי -  110/80 19' 
צמיג אחורי -  17' 150/70
מרווח גחון – 165 מ''מ
מכל דלק - 20 ליטר 
משקל רטוב – 228 ק''ג
הילוכים - שישה הילוכים (מצמד מחליק) 
אחריות - שנתיים ללא הגבלת ק''מ 
מחיר –  98,940 ש''ח

תגובות

8 תגובות

1

אורח/ת

04 בספטמבר 2014 ב 10:05

מקצועי ומחייך

אהבתי את ההחלקה היפנית :-)

2

אורח/ת

04 בספטמבר 2014 ב 11:20

אחלה כתבה

מה באמת עם מבחן לק.ט.מ 1190

3

אורח/ת

05 בספטמבר 2014 ב 23:22

נשמע תענוג

ועוד במחיר שפוי

4

אורח/ת

06 בספטמבר 2014 ב 00:03

תענוג לקרוא

כתבה מקצועית, יסודית, מנוסחת ומוגשת נפלא. נהנתי לקרוא. כל הכבוד!

5

אורח/ת

13 בספטמבר 2014 ב 14:19

צביקה כהן, לא מפתיע בכלל

הכתבות שמחברות אותי לחוויה עוד לפני שעליתי על האופנוע

6

Ogash Ofer

13 בספטמבר 2014 ב 14:59

מבחן דרכים - אופנוע: סוזוקי ויסטרום SUZUKI DL1000


תודה לצביקה על המבחן והכתיבה הכשרונית ולנועם על התמונות המקסימות.

כן יירבו!

ומחכים למבחן של הק.ט.מ. 1190...

7

אורח/ת

18 בדצמבר 2014 ב 11:12

לפי התמונות והכתבה נראה שהויסטרום החדש

מציע יותר מקודמיו בהכול, גם בשטח וגם בכביש.

8

Ogash Ofer

01 בפברואר 2016 ב 07:28

כבוד באוסטרליה

שני בלוגרים אוסטרלים, רוכבים על סוזוקי ויסטרום ובעלי אתר תוכן על הויסטרום - בחרו לתרגם ולצטט את מבחן הדרכים של צביקה כהן יחד עם התמונות של נועם עופרן מאתר השטח - קישור לעמוד בבלוג האוסטרלי (גוללו מטה וראו את כל הכתבות שהם מצטטים). כבוד!