הדיווח והסיכום של גולדי מתחרות האופנועים הבינלאומית - מוטקרוס האומות שהתקיימה בלטביה בסוף השבוע ובה התחרו גם 3 רוכבי אופנועים אשר ייצגו את ישראל.
לאחר הידיעה המצערת ששחר בלולו לא יוכל לרכב בתחרות החל מרוץ משל עצמו למצוא רוכב והכי חשוב לבצע תהליך מסודר של החלפת הרוכב מול FIM הפדרציה שאחראית על מרוץ מוטקרוס האומות.
יו''ר העמותה בארץ - רמי בן הרוש, מודיע כי איוב שוגן הוא הרוכב הבא ברשימת מובילי הטבלה וכי הוא זה שייצא לתחרות הבינלאומית לייצג את ישראל. מיד מודיעים לאורלי (המקסימה ) ממס''י והיא מעדכנת את הפדרציה העולמית.
שוגן עובר את כל ''שרשרת החיול'' ולאחר חתימת יצחק מילשטיין, נשיא ממס''י, בערב החג על רשיון המירוצים שלו, שוגן מאושר לנסיעה ולתחרות.
נוחתים בצהרים בריגה - עיר מדהימה ,עתיקה ויפה, הכל ירוק מסביב, אוספים את כלי הרכב ועפים למסלול המרוצים לסיום ההכנות, רישומים וקבלת האישורים לנבחרת האופנועים הישראלית.
הכי חשוב ללכת את המסלול!
אוי איזה מסלול!... למות!!... רחב, קפיצות מסוגים וגדלים שונים, הכל עגול, גדול ויפה במיוחד.
מאחורינו בפאדוק, שטחי הכינוס, הקבוצות הגדולות מכל העולם מתארגנות ותוך יום נבנת במקום עיר מוטורית יפיפיה.
תענוג מוטורי! הלוואי עלינו!!
יום ההכנות לפני מקצי הדירוגים והמקצים. זה היום בו כל הקבוצות מתארגנות על האופנועים, בדיקות טכניות, קסדות, בדיקות רעש לאופנועים, בדיקות מסלול ועידכונים לעשרות העיתונאים המגיעים מכל העולם.
אנו יוצאים בבוקר מהעיר ריגה לכיוון קגמוס, נוסעים לאורך הנהר והשמש לא ממש יוצאת, קר בחוץ כשבע מעלות ובנוסף ערפל מבאס לנו תצורה.
נפגשים בכניסת המסלול עם המכונאים, נכנסים למסלול ומתחילים בפריסה של הציוד. האופנועים שנשכרו לתחרות אינם במצב מזהיר וכבר עם ההתנעה הראשונה אני אומר למכונאים כי רעש האופנוע חזק מידי וכי הם לא יעברו את בדיקות הרעש.
מאוחר יותר מתגלה שורה ארוכה של אופנועים שנפסלו בבדיקות הרעש כולל ובעיקר הקבוצות המובילות (ארה''ב, גרמניה, שבדיה ועוד מדינות). נו טוב כולם מתחמנים וגם אנחנו, סותמים את בית הפילטר, מכניסים אינסרט לאגזוז ומחליפים משתיק.
בדיקה נוספת והאופנועים מקבלים אישור. במקביל אנו מקבלים מדבקות מספר לאופנועים שהוזמנו מבעוד מועד מהולנד וגם סט חולצות רכיבה בצבעי דגל מדינת ישראל. (איפה המדינה?)
בהמשך אורן, איוב ועידו מבצעים רכיבת נסיון קצרה לכיוונים ושינויים אחרים. בגמר הרכיבה כל הרוכבים מוזמנים להצטלם מכל הכיוונים עם ובלי קסדה לטובת תיקי רוכב ועבור הטלביזיה.
זה המקום לפגוש את כל הרוכבים ובעיקר את טובי רוכבי המוטוקרוס בעולם. קצת מצחיק לעמוד כמו בתור לקופת חולים עם דאנג'י וטומאק, קאריולי ומקס נאגל. באווירה טובה ובין הרוכבים רצות בדיחות אחד על השני.
מסביב לנו מוקמים עוד ערי אוהלים, קארוואנים, משאיות ענק הנפתחות כרובוטריק והשדה הריק הופך מגוון ירוק לצבעוני בשלל צבעי הקשת. זה המקום לציין שממש רואים כי מאחורי הקבוצות ובעיקר הקטנות עומדת המדינה או גוף מהמדינה שעוזר/מממן את רוכבי מדינתו.
בקבוצות הגדולות והמקצועיות עומדים היצרנים (סוזוקי, הונדה, ימאהה, הוסקוורנה, KTM, קוואסאקי ועוד), שם כל אוהל הוא באורך של 50 מטר על 10 מטר שלא לדבר על הציוד שנפרש שם בפנים. ממטבח וחדר אוכל ועד למשטח מכונאים מדוגם למות מקנאה.
במקצי הדירוג יקבעו 19 המדינות שיעלו אוטומטית למקצה הגמר ועוד 13 מדינות שיתחרו בקטגוריית B
את היום אנחנו פותחים בשמחה גדולה כאשר מנהל המרוץ מודיע בהגרלת המיקומים כי ישראל הגרילה את המקום הראשון בשער הזינוק.
בהמשך החבר'ה יוצאים למקצה אימונים בזה אחר זה כאשר עידו כרמון יוצא ראשון עם קטגוריית ה Mxgp ל- 40 דק'. עידו עולה על מסלול בתול שחיש מהר הופך למסלול מחורץ ומלא במפים.
אין ספק שהמסלול בקגומס לטביה קשה, אפילו עד מאוד. אחריו יוצא אורן חסון נציג ה Mx2. אורן נראה לא רע ומייצר זמני הקפה טובים. אחריו זהו איוב שוגן שיוצא למסלול כתוש והתוצאה מדברת בעד עצמה, איוב נאבק עם האופנוע והחול ומייצר זמני הקפה איטיים יותר מעידו ואורן.
כרמון סוגר הקפה מהירה ב 02:16.346 , אורן מפתיע עם 02:07.231 ושוגן סוגר ב 02:25.540
מנוחה לאחר מקצי האימון החופשי ואנו לקראת מקצי הדירוג - כאן כבר מדובר במקצה לכל דבר. הזנקה מסודרת ומקצה של 20 דקות. ראשונים לזנק הם ה- MXGP ועידו איתם.
עידו לא פותח טוב ומתמקם במקום ה 33 בהקפה השניה מצליח עידו לשפר מיקום אחד ובהקפה ה- 11 מצליח לשפר למקום ה- 31. פאולין גוטיה הצרפתי שפתח רע מאוד מצליח לטפס ממקום שישי ולסיים ראשון, שני ואן הורביק הבלגי ושלישי ראיין דנג'י האמריקני. (הערת העורך: אפילו להיות זבוב על הקסדה של דנג'י זה כבוד אז לרוכב איתם יחד על המסלול ולסיים במקום ה-31 - הישג גדול למדינה בה יש חוק ספורט מוטורי אבל אין באמת מרוצים).
לאחר הפסקה קצרה זהו תורם של קטגוריית ה MX2. להראות את כוחם. נציגנו אורן חסון יהיה זה שעליו מוטלת האחריות לספק מיקום טוב. אורן פותח טוב. אך מאבד הרבה מיקומים בפניה הראשונה.
אורן מתמקם במקום ה 31, בהקפה השניה מאבד שני מקומות עקב נפילה ומצליח לשפר שני מיקומים בחזרה עקב התרסקות כואבת של ג'רמי מרטין. בסיום אורן מצליח לשמור על מיקומו במקום ה- 31.
מי שמצליח לסיים את המקצה במקום הראשון ולאחר שפתח במקום השמיני זהו טוני קאריולי באיטלקי שטס לו על המסלול כאילו זה היה חלק וישר. שני מסיים גלן קולדנהוף ההולנדי. שלישי מסיים גרמי סיוור שדווקא פתח ראשון ושמר על המקום הזה עד ההקפה השביעית.
קטגוריית הMX2 גם השנה מעניינת מאוד כאשר הרוכבים מצליחים לייצר זמני הקפה טובים יותר עם אופנועים של 450 סמ''ק.
אנחנו מסיימים פעמיים במקום ה- 31 ויש סיכוי גבוהה מאוד להתברג ל B-FINAL. איוב מתייצב על הגייט, מתרגש ומלווה בחצי מאנשי כפר קמא. נערות מונסטר בלבוש צנוע מניפות שלטי 15 שנ' והנה עוד זינוק יוצא לדרך.
איוב מזנק לא משהו אך מצליח לטפס מיקום אחד בהקפה שניה, אך מאבד את המיקום עד סוף המקצה, איוב רוכב יחסית לאט ומפנה לרוכבים המהירים את המסלול. בראש הטור זהו קווין סטרייבוס הבלגי שפתח מצויין ונעלם לכל המתחרים. איליי טומאק האמריקני פתח רע מאוד והסתבך בנפילה בפניה הראשונה הצליח לסיים מהמקום האחרון עד למקום השמיני. שני מסיים הבריטי דין וילסון ושלישי סוגר טים גסר.
לאחר חישוב כל תוצאות הקבוצות אנו מגלים שגם השנה לא הצלחנו להעפיל לגמר ה-B (קישור לסיקור מרוץ מוטוקרוס האומות 2013).
מבאס? בטח!! השנה היה לקבוצה הישראלית סיכוי גבוה מאוד להעפיל לגמר, אך כמו שאומרים במרוצים אתה יודע היכן אתה מתחיל אך יותר קשה לדעת איך תסיים לבטח כשיש 3 רוכבים בכל קבוצה ורק שתי התוצאות הטובות נחשבות.
אז למחרת אנו לא עולים לגמר, אך נוכל לצפות בו, ללמוד עוד, לצבור עוד נסיון וגם לראות את האלופים טסים ומרחפים על המסלול.
1 תגובות
1
Ogash Ofer
29 בספטמבר 2014 ב 10:00
כל הכבוד לנבחרת הישראלית
וכמו שכתבתי בהערת עורך בסיקור של גולדי: אפילו להיות זבוב על הקסדה של דנג'י זה כבוד אז לרוכב איתם יחד על המסלול ולסיים במקום ה-31 - הישג גדול למדינה בה יש חוק ספורט מוטורי אבל אין באמת מרוצים
תגובות