פורומים

 - שטח 4x4

כתבה חדשה: אגדת שטח: משאית הסיקס-ווילר

26 באפריל 2020 ב 08:30 26 תגובות 12434 צפיות profile imageעופר אדר
הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת - גידי קטנוב 26 באפריל 2020 ב 13:21

    נהגתי רבות על הסיקס במלחמת ההתשה ... הגה מעץ עם פס נחושת במרכזו .
    גיר 5 הילוכים שהילוכים רביעי וחמישי הפוכים הרביעי למטה והחמישי למעלה מה שגרם לנהגים לא מנוסים לנהוג מרחקים ארוכים בהילוך רביעי ...
    והמאמץ בדיונות בהילוך נמוך - הגיר נטה להיתלש ממקומו ולהישאר תלוי על הדריישפטים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אורח/ת - איציק 26 באפריל 2020 ב 20:52 נערך 27 באפריל 2020 ב 07:23

    לא מכונאי, אבל בכתבה רשום נפח מנוע של 4.4 ליטר ו 90 כוח סוס.... משהו לא מסתדר לי, 90 כוח סוס זה מתייחס למכונית מיני כמו פיקנטו

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. profile image עופר אדר 26 באפריל 2020 ב 23:24

    ההספקים של המנועים מהתקופה ההיא שונים לחלוטין ממה שמוכר לנו היום. יחס הדחיסה היה נמוך, שיא ההספק הגיע ב-2500-2750 טורים, לא היה טורבו, הכל היה פשוט עם דגש על קלות אחזקה. גם מנועי דודג' שהיו מורכבים בנ.נ של מלחמת העולם השנייה הוציאו הספק דומה משישה צילינדרים בנפח 3.7 ליטר. הכוח לא היה הנתון המשמעותי ביותר, בוודאי לא במשאיות, המומנט היה חשוב יותר. אגב, זה נכון גם לגבי משאיות מודרניות

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת - Yossy Hasson 27 באפריל 2020 ב 07:06 נערך 27 באפריל 2020 ב 07:08

    גידי קטנוב - קראתי את תגובתך וכנהג שנהג על משאיות אמריקאיות הייתה לי ההרגשה שמיקום הילוכים רביעי וחמישי הפוכים כנראה מהסיבה שהילוך חמישי הוא אובר דרייב כי בגירים האמריקאים הילוך ישיר תמיד היה ימינה ואחורה ואכן כאשר קראתי את הכתבה התברר לי שצדקתי

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. אורח/ת - YShlomo Voll 27 באפריל 2020 ב 07:08

    בקיץ 1974,עליתי יום יום לבנטל עם מחלקת הנדסה לעבודות ביצורים.
    הייתי נהג בגדוד הנדסה שישב בקוניטרה.
    להניע אותו בבוקר, שפכנו בקבוק בנזין לקרבורטור.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. אורח/ת - Meir Battat 27 באפריל 2020 ב 07:09

    משאית שטח מעולה לאותם השנים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. אורח/ת - שלום וטורי 27 באפריל 2020 ב 07:10

    נהגתי בשנות השבעים בטסה סיני מיכליות לתדלק בתעלה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אורח/ת - Moty Abarzel 27 באפריל 2020 ב 07:10

    בשנות ה-70 בה״ד 20 היו 2 סיקסים עם מצבר 6V נסעתי איתם בשטח כשנתיים
    עבירות מדהימה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. אורח/ת - יעקב גרשון 27 באפריל 2020 ב 07:12

    ברור. זוכר את ה six בעת שרות הסדיר. אכן סוס עבודה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. אורח/ת - Yoram Ephraim 27 באפריל 2020 ב 07:12


    היה מתניע אחרי חצי בקבוק טמפו עם דלק לקרבורטור.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. אורח/ת - Yair Guttman 27 באפריל 2020 ב 07:13

    זוכר אותו במלחמת ההתשה מגיע לקו המוצבים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. אורח/ת - אביהו אוליאל 27 באפריל 2020 ב 07:13

    היה סיקס גרר שעשה את כל עבודות החילוץ והגרירה .גררתי איתו גם זחלמים .ויום אחד גררתי משאית מק ואחריו ג'יפ את העליות מסדום לבאר שבע

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. אורח/ת - Jacob Baratz 27 באפריל 2020 ב 07:14

    הסיקס הזה היה תוצרת GMC .
    ממש חיה.91.5 כו"ס. פחות ממכונית משפחתית...
    על משקל ברוטו של 7.5 טון

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 14. אורח/ת - Altaras Itzhak 27 באפריל 2020 ב 07:14

    סוס עבודה אמיתי

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 15. אורח/ת - David Davidy 27 באפריל 2020 ב 07:15

    למיטב זיכרוני - לא מי יודע מה . מאד לא נח לנהיגה . הריו (R10) היה נח וזריז וגם עבירות שי טובה . סיקס מישום ההנעה שלו . 4 גלגלים כפולים מאחור ו-2 מלפנים היו מונעים .

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 16. אורח/ת - Jacob Baratz 27 באפריל 2020 ב 07:16

    נראה לי שR10 זה שם בדוי של מישהו שהחליט שזה לא ריו . ככל שאני בודק, אין משאית מדגם R10 בעולם. גם האות R לא מתאימה לכלי צבאי.
    אמרנו כבר: M34/35

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 17. אורח/ת - Yoram Ephraim 27 באפריל 2020 ב 07:16

    הסיקס עד כמה שאני זוכר לפחות בסוף שנות השישים היה על 6 וולט.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 18. אורח/ת - Jacob Baratz 27 באפריל 2020 ב 07:17

    נכון. כל האמריקאיות היו 6 וולט. לאירופאים היה יותר הגיון טכני.
    גם רשת החשמל של האמריקאים היא 110 וולט, והמשמעות - אמפרז' כפול, חוטים עבים ורכיבים מסורבלים יותר.
    ומאין הגיע ההנעה הקדמית למכוניות נוסעים במקום האחורית? גם מאירופה, מסיטרואן...

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 19. אורח/ת - Yonatan Bachar 27 באפריל 2020 ב 07:19


    היה לאבי סיקס פילר 6X4 עם גג סגור ..לא כמו בצילום - מנוע בנזין ארגז ברזל - הגה מעץ - זה היה הסוס של מלחמת העולם יחד עם הקומנדקר פארגו 4X4 או 4X6 הסיסקס וחלר עבד בהובלת מלח מסדום - וגם בצבא עבדתי עליו כאשר היה עליו תיבת מעבדת קשר - כאשר הסוס הזה החליט לא להניע - לא עזר כלום אבל כשהוא נסע שום דבר לא עצר אותו - גם במלחמת יום כיפור הוא עדיין היה בצבא ...לקח לנו בילדותי להגיע ב4 שעות נסיעה מבאר שבע לתל אביב ..מי שהחליף אותו היה הזיל הרוסי ואחר מכן הריו האמריקאי

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 20. אורח/ת - Micha Peri 27 באפריל 2020 ב 07:20

    לנסוע יומים על הסיקס מרמת דוד עד רפידים במהירות של כ-70קמ"ש זאת חוויה שלא אשכח לעולם !! (יומים נסיעה)

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 21. אורח/ת - Shahar Levi 27 באפריל 2020 ב 07:21

    ולמה אתם קוראים למשאית six ולא Deuce and a half?
    בצבא האמריקאי קראו לה דוס אנד א האף בגלל המשקל. 2.5 טון.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 22. אורח/ת - משה לוי 27 באפריל 2020 ב 07:21

    משאית מסורבלת קשה לנהוג בה
    הריאו קמינס,החיליף אותה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 23. אורח/ת - Amos Feinstein 27 באפריל 2020 ב 07:21


    קראו לזה בצבא six קיצור של six wheeler

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 24. אורח/ת - Ruth Chernaik 27 באפריל 2020 ב 07:22

    היו הרבה מהם כששרתתי באילת בשנות השישים הם הגיעו לעיתים תכופות למוסך ב״מצודה״ לתיקון. פעם תפסתי טרמפ על אחד מהם, לקח יומיים וחצי להגיע לתל אביב.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 25. אורח/ת - יותם 21 בדצמבר 2020 ב 18:26

    איפה אפשר לאתר חלקים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 26. אורח/ת - מאיר 10 בנובמבר 2022 ב 17:31

    המנוע היה בתוך הקבינה נכנסנו יום יום למוצבים בהתעלה שבחוץ 50 מעלות בצל הבתוך הקבינה 80 מעלות

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול