נהגתי רבות על הסיקס במלחמת ההתשה ... הגה מעץ עם פס נחושת במרכזו .
גיר 5 הילוכים שהילוכים רביעי וחמישי הפוכים הרביעי למטה והחמישי למעלה מה שגרם לנהגים לא מנוסים לנהוג מרחקים ארוכים בהילוך רביעי ...
והמאמץ בדיונות בהילוך נמוך - הגיר נטה להיתלש ממקומו ולהישאר תלוי על הדריישפטים
לא מכונאי, אבל בכתבה רשום נפח מנוע של 4.4 ליטר ו 90 כוח סוס.... משהו לא מסתדר לי, 90 כוח סוס זה מתייחס למכונית מיני כמו פיקנטו
ההספקים של המנועים מהתקופה ההיא שונים לחלוטין ממה שמוכר לנו היום. יחס הדחיסה היה נמוך, שיא ההספק הגיע ב-2500-2750 טורים, לא היה טורבו, הכל היה פשוט עם דגש על קלות אחזקה. גם מנועי דודג' שהיו מורכבים בנ.נ של מלחמת העולם השנייה הוציאו הספק דומה משישה צילינדרים בנפח 3.7 ליטר. הכוח לא היה הנתון המשמעותי ביותר, בוודאי לא במשאיות, המומנט היה חשוב יותר. אגב, זה נכון גם לגבי משאיות מודרניות
גידי קטנוב - קראתי את תגובתך וכנהג שנהג על משאיות אמריקאיות הייתה לי ההרגשה שמיקום הילוכים רביעי וחמישי הפוכים כנראה מהסיבה שהילוך חמישי הוא אובר דרייב כי בגירים האמריקאים הילוך ישיר תמיד היה ימינה ואחורה ואכן כאשר קראתי את הכתבה התברר לי שצדקתי
בקיץ 1974,עליתי יום יום לבנטל עם מחלקת הנדסה לעבודות ביצורים.
הייתי נהג בגדוד הנדסה שישב בקוניטרה.
להניע אותו בבוקר, שפכנו בקבוק בנזין לקרבורטור.
משאית שטח מעולה לאותם השנים.
נהגתי בשנות השבעים בטסה סיני מיכליות לתדלק בתעלה
בשנות ה-70 בה״ד 20 היו 2 סיקסים עם מצבר 6V נסעתי איתם בשטח כשנתיים
עבירות מדהימה
ברור. זוכר את ה six בעת שרות הסדיר. אכן סוס עבודה.
היה מתניע אחרי חצי בקבוק טמפו עם דלק לקרבורטור.
זוכר אותו במלחמת ההתשה מגיע לקו המוצבים
היה סיקס גרר שעשה את כל עבודות החילוץ והגרירה .גררתי איתו גם זחלמים .ויום אחד גררתי משאית מק ואחריו ג'יפ את העליות מסדום לבאר שבע
הסיקס הזה היה תוצרת GMC .
ממש חיה.91.5 כו"ס. פחות ממכונית משפחתית...
על משקל ברוטו של 7.5 טון
סוס עבודה אמיתי
למיטב זיכרוני - לא מי יודע מה . מאד לא נח לנהיגה . הריו (R10) היה נח וזריז וגם עבירות שי טובה . סיקס מישום ההנעה שלו . 4 גלגלים כפולים מאחור ו-2 מלפנים היו מונעים .
נראה לי שR10 זה שם בדוי של מישהו שהחליט שזה לא ריו . ככל שאני בודק, אין משאית מדגם R10 בעולם. גם האות R לא מתאימה לכלי צבאי.
אמרנו כבר: M34/35
הסיקס עד כמה שאני זוכר לפחות בסוף שנות השישים היה על 6 וולט.
נכון. כל האמריקאיות היו 6 וולט. לאירופאים היה יותר הגיון טכני.
גם רשת החשמל של האמריקאים היא 110 וולט, והמשמעות - אמפרז' כפול, חוטים עבים ורכיבים מסורבלים יותר.
ומאין הגיע ההנעה הקדמית למכוניות נוסעים במקום האחורית? גם מאירופה, מסיטרואן...
היה לאבי סיקס פילר 6X4 עם גג סגור ..לא כמו בצילום - מנוע בנזין ארגז ברזל - הגה מעץ - זה היה הסוס של מלחמת העולם יחד עם הקומנדקר פארגו 4X4 או 4X6 הסיסקס וחלר עבד בהובלת מלח מסדום - וגם בצבא עבדתי עליו כאשר היה עליו תיבת מעבדת קשר - כאשר הסוס הזה החליט לא להניע - לא עזר כלום אבל כשהוא נסע שום דבר לא עצר אותו - גם במלחמת יום כיפור הוא עדיין היה בצבא ...לקח לנו בילדותי להגיע ב4 שעות נסיעה מבאר שבע לתל אביב ..מי שהחליף אותו היה הזיל הרוסי ואחר מכן הריו האמריקאי
לנסוע יומים על הסיקס מרמת דוד עד רפידים במהירות של כ-70קמ"ש זאת חוויה שלא אשכח לעולם !! (יומים נסיעה)
ולמה אתם קוראים למשאית six ולא Deuce and a half?
בצבא האמריקאי קראו לה דוס אנד א האף בגלל המשקל. 2.5 טון.
משאית מסורבלת קשה לנהוג בה
הריאו קמינס,החיליף אותה
קראו לזה בצבא six קיצור של six wheeler
היו הרבה מהם כששרתתי באילת בשנות השישים הם הגיעו לעיתים תכופות למוסך ב״מצודה״ לתיקון. פעם תפסתי טרמפ על אחד מהם, לקח יומיים וחצי להגיע לתל אביב.
איפה אפשר לאתר חלקים
המנוע היה בתוך הקבינה נכנסנו יום יום למוצבים בהתעלה שבחוץ 50 מעלות בצל הבתוך הקבינה 80 מעלות