פורומים

 - שטח 4x4

כתבה חדשה: מבחן השוואתי קומפרסורים לרכב

01 במאי 2020 ב 07:29 29 תגובות 76389 צפיות profile imageOgash Ofer
ניצן אביבי מגיש מבחן השוואתי בין 3 גדלים של קומפרסורים ועוד קומפרסור אמריקאי כבונוס.
אז איזה קומפרסור מתאים לכם ולכלי הרכב שלכם?
לכתבה - מבחן השוואתי קומפרסורים לרכב
הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת - איל 01 במאי 2020 ב 09:51

    יש קומפרסור שמסתובב בשוק שהוא בעצם הt-max , אבל שני ראשים.
    במילה אחת- מפלצת. (גילוי נאות, קניתי כזה לפני כמה חודשים).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. profile image Ogash Ofer 01 במאי 2020 ב 10:40

    יש עוד קומפרסורים בשוק - קטנים יותר וגם גדולים יותר, אנחנו בחנו את הקומפרסורים שאנו עובדים איתם כבר שנים רבות בארץ, בירדן וגם טסים איתנו בעולם.

    שיירה של 10 ג'יפים שיוצאת מהדיונות של הסהרה והורידה אוויר בכול הצמיגים ל: 12-15 PSI ועכשיו עם 2-3 קומפרסורים שהבאתי מהארץ צריכה להעלות חזרה ללחץ עבודה לקרקע קשה וסלעית! זה מבחן האמינות האמיתי.
    ראו את יומני המסעות ממרוקו:https://4x4.co.il/i/4x4/w_logbooks/morocco
    בדרך כלל אירוע הניפוח ההומני קורה בצהרי היום החמישי למסע עם הג'יפים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. profile image Ogash Ofer 01 במאי 2020 ב 10:45

    ובשביל להסביר - הדיונות במרוקו (מתוך יומן מסע של אתר השטח):

    וניפוח האוויר בסוף קטעי הדיונות (קומפרסור דו-ראשי שהבאתי מהארץ):

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת - Elad Shechner 01 במאי 2020 ב 15:22

    יש שני פרמטרים חשובים שלא נלקחו בחשבון פה : אמינות לאורך השנים, וכמה מהר הוא מתחמם לרמה שלא יכול להמשיך לנפח .
    ההתחממות של הקומפרסור נהיית חשובה יותר אם צריך לנפח 4 גלגלים ואם צריך לנפח גם לחברים ....

    הוספת תגובה צטט והגב
  • לא מודדים עליה בלחץ, אלא מודדים עליה בנפח האויר לדקה.
    עליה בנפח מובילה לעליה בלחץ בצורה מעריכית.
    מאחר וקשה לבדוק נפח, הייתם אמורים לבדוק עליה בלחץ, כאשר כל ההשוואות מתחילו באותו לחץ (במקרה שלנו = 15).
    יש לכם הזדמנות לבדוק שנית.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. profile image Ogash Ofer 01 במאי 2020 ב 15:23

    אורח/ת - Elad Shechner כתב/ה:
    "

    יש שני פרמטרים חשובים שלא נלקחו בחשבון פה : אמינות לאורך השנים, וכמה מהר הוא מתחמם לרמה שלא יכול להמשיך לנפח .
    ההתחממות של הקומפרסור נהיית חשובה יותר אם צריך לנפח 4 גלגלים ואם צריך לנפח גם לחברים ....

    "
    הקומפרסורים שהשתתפו במבחן שרדו כבר כמה מסעות במרוקו ובעוד יעדים בהם מורידים ומוסיפים אוויר בצמיגים של השיירה.
    ובכלל מהניסיון בעבודה ובמכירה של הקומפרסורים אנחנו יכולים להעיד שהקומפרסורים האלו אמינים ויכולים לעבוד בין עשר לעשרים דקות ברצף - תלוי בטמפרטורת הסביבה..

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. profile image Ogash Ofer 01 במאי 2020 ב 15:53

    אורח/ת - ההשוואה אינה נכונה בעליל כתב/ה:
    "

    לא מודדים עליה בלחץ, אלא מודדים עליה בנפח האויר לדקה.
    עליה בנפח מובילה לעליה בלחץ בצורה מעריכית.
    מאחר וקשה לבדוק נפח, הייתם אמורים לבדוק עליה בלחץ, כאשר כל ההשוואות מתחילו באותו לחץ (במקרה שלנו = 15).
    יש לכם הזדמנות לבדוק שנית.

    "
    זה בדיוק מה שנעשה!
    כל המדידות התחילו ב-15 PSI - ראה בסרטון.
    ולאחר דקה של ניפוח נמדד לאיזה לחץ אוויר הצליח הקומפרסור לנפח.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אורח/ת - Oren Ben Simon 01 במאי 2020 ב 16:13

    לאחר שעברתי לניפוח בco2, לא יכול יותר לחזור לקומפרסור.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. אורח/ת - סער בן-עטר 01 במאי 2020 ב 20:01

    אין כמו ה- T-MAX

    קניתי אחד לפני כשנתיים למסע בדרום-מזרח אפריקה - לעולם לא איכזב!

    אהבתי את המוזיקה - תמשיך...

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. profile image Ogash Ofer 02 במאי 2020 ב 10:45

    אורח/ת - Oren Ben Simon כתב/ה:
    "

    לאחר שעברתי לניפוח בco2, לא יכול יותר לחזור לקומפרסור.

    "
    אכן ממכר - אבל מחייב להחזיק מיכל ולדאוג למלא אותו (או לקנות מיכלים קטנים), כך שעדיין קומפרסור זה הפתרון הפשוט והזמין ביותר. בטח למי שנוסע לא מעט בשטח.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. אורח/ת - Yonathan Kivity 02 במאי 2020 ב 19:04

    אחלה של מבחן, בטוח מעניין הרבה ג'יפאים ולא תמיד יש לנו את הנתונים האלה מול העיניים
    יש עוד כמה פרמטרים ששוה לבדוק בפעם הבאה:
    האם הקומפרסור מסוגל לנפח צמיג ריק לחלוטין - מדמה מצב של צמיג שפרק מהג'אנט - לא כל קומפרסור יכול...
    וגם יכולת לנפח 4 צמיגים כי אני לא בטוח שהקטנצ'יק מסוגל בלי להתחמם.
    בנוסף יש אלמנטים של נוחות כמו שעון על המכשיר או סמוך לקצה הצינור, חיבור לצמיג בהברגה או בחיבור/ניתוק מהיר, אפשרות לקבע ברכב עם חיבור קבוע למצבר.
    אבל בהחלט יישר כוח על היוזמה!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. profile image Ogash Ofer 02 במאי 2020 ב 19:07

    אורח/ת - Yonathan Kivity כתב/ה:
    "

    אחלה של מבחן, בטוח מעניין הרבה ג'יפאים ולא תמיד יש לנו את הנתונים האלה מול העיניים
    יש עוד כמה פרמטרים ששוה לבדוק בפעם הבאה:
    האם הקומפרסור מסוגל לנפח צמיג ריק לחלוטין - מדמה מצב של צמיג שפרק מהג'אנט - לא כל קומפרסור יכול...
    וגם יכולת לנפח 4 צמיגים כי אני לא בטוח שהקטנצ'יק מסוגל בלי להתחמם.
    בנוסף יש אלמנטים של נוחות כמו שעון על המכשיר או סמוך לקצה הצינור, חיבור לצמיג בהברגה או בחיבור/ניתוק מהיר, אפשרות לקבע ברכב עם חיבור קבוע למצבר.
    אבל בהחלט יישר כוח על היוזמה!

    "

    Yonathan Kivity- תודה על הפידבק.
    לנפח צמיג שפרק צריך מיכל לחץ כדי לתת לחץ אוויר חזק ומהיר. קומפרסור לבד לא יכול לעשות זאת.
    אפשר להיעזר בסמרטוטים רטובים או רצ'ט להדק את הגלגל במרכז או גם בפטנט ״נחמד״ - ראה בסרטון:
    https://www.4x4.co.il/article/8865
    לגבי הערותיך הנוספות - צודק! ארחיב עכשיו במלל של הכתבה עצמה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. אורח/ת - Miki Goodman 02 במאי 2020 ב 19:21

    נחמד, אבל היום כבר יותר מעניין המשאבות הניידות על סוללות שהפכו לטרנד.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 14. profile image Ogash Ofer 02 במאי 2020 ב 19:24

    אורח/ת - Miki Goodman כתב/ה:
    "

    נחמד, אבל היום כבר יותר מעניין המשאבות הניידות על סוללות שהפכו לטרנד.

    "

    Miki Goodmanהכתבה היא לנוסעים בכלי רכב - אז הכי פשוט וזמין זה קומפרסור שמתחבר למצבר / למצת ואין צורך לעסוק גם במצב הסוללה.
    מה עוד שהנטענים הם מכשירים קטנים וחלשים.
    המדחסים הניידים הנטענים הם אכן טרנד אבל בעיקר בקרב רוכבי האופניים והאופנועים (אצלם גם נדרש זמן קצר יותר וספיקת אוויר נמוכה למילוי צמיג).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 15. אורח/ת - חגי נתיב 02 במאי 2020 ב 21:15

    יתרונותיו של קומפרסור, ובמיוחד מהיר, ברורים.
    האם מיכל אוויר דחוס (פלדה, 2.5 ליטר הדחוס ל-250 אטמוספרות=625 ליטר אויר) עם אקדח ניפוח טוב לא עדיף מבחינת סרבול ומהירות?

    אין צורך לחבר למצבר והוא מהיר פי כמה מקומפרסור שטח מסוקס לא?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 16. profile image Ogash Ofer 02 במאי 2020 ב 23:11

    אורח/ת - חגי נתיב כתב/ה:
    "

    יתרונותיו של קומפרסור, ובמיוחד מהיר, ברורים.
    האם מיכל אוויר דחוס (פלדה, 2.5 ליטר הדחוס ל-250 אטמוספרות=625 ליטר אויר) עם אקדח ניפוח טוב לא עדיף מבחינת סרבול ומהירות?

    אין צורך לחבר למצבר והוא מהיר פי כמה מקומפרסור שטח מסוקס לא?

    "
    נשמע אחלה. רק צריך לדאוג לבטיחות כי מיכל 250 אטמוספירות צריך להיות מקובע ומוגן מפגיעה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 17. אורח/ת - ארט 03 במאי 2020 ב 17:21

    סקירה טובה ומעניינת שאפו.
    אני משתמש בקומפרסור 2 בוכנות (השני שנבדק) לסוזוקי ג'ימיני משתמש בו על בסיס שבועי כמעט גג דו שבועי כבר מעל חצי שנה.
    מנפח מ18 PSI ל28PSI בדקה בערך.
    לצמיג של ג'ימיני הוא מספיק

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 18. profile image Ogash Ofer 03 במאי 2020 ב 21:09

    אורח/ת - ארט כתב/ה:
    "

    סקירה טובה ומעניינת שאפו.
    אני משתמש בקומפרסור 2 בוכנות (השני שנבדק) לסוזוקי ג'ימיני משתמש בו על בסיס שבועי כמעט גג דו שבועי כבר מעל חצי שנה.
    מנפח מ18 PSI ל28PSI בדקה בערך.
    לצמיג של ג'ימיני הוא מספיק

    "
    פידבק חשוב!
    תודה.​​​​​​​

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 19. profile image Ogash Ofer 06 במאי 2020 ב 08:27

    בזכות פניות הגולשים הוספנו בדיקה של 4 דקות עבודה לשני מדחסי האוויר הקטנים בניפוח גלגל של ג'יפון עירוני.
    הכתבה עלתה ביום 1.5.20 ועודכנה ביום 6.5.20
    הסרטון בכתבה:
    https://www.4x4.co.il/article/13184

    הוספת תגובה צטט והגב
  • תודה מעניין

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 21. אורח/ת - פנחס דקר 27 ביולי 2020 ב 13:31

    מישהו מכיר מעבדה שמתקנת קומפרסורים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 22. profile image Ogash Ofer 28 ביולי 2020 ב 13:57

    אורח/ת - פנחס דקר כתב/ה:
    "

    מישהו מכיר מעבדה שמתקנת קומפרסורים

    "
    קומפרסור זה מוצר זול - נראה לי שעדיף לקנות חדש וטוב מאשר לשלם על תיקונים.
    בכול אופן בדרום תל אביב יש מתקנים (של קומפרסורים גדולים ויקרים).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 23. אורח/ת - אבי 27 בינואר 2021 ב 13:06

    סרטון שכולו תוכן שיווקי ל TMAX, לפחות הייתם מנסים להסתיר את זה...

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 24. profile image Ogash Ofer 27 בינואר 2021 ב 13:25

    אורח/ת - אבי כתב/ה:
    "

    סרטון שכולו תוכן שיווקי ל TMAX, לפחות הייתם מנסים להסתיר את זה...

    "
    אני שלח את התובנה שלך ליבואן שלהם על מנת שיישלח לנו צ׳ק.
    עמלה עבורך מובטחת!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 25. אורח/ת - אייל 06 ביוני 2021 ב 09:31

    הבעיה בקומפרסורים הפשוטים האלה זה החוטי חשמל שלהם, הם דקים מידי ומתחממים עד שהם נמסים!
    בדו ראשי של איגל כל הבית הפיוז נמס והעלה עשן אחרי ניפוח של הגלגלים ל20 PSI

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 26. profile image Ogash Ofer 05 בספטמבר 2023 ב 06:35

    הכתבה הוצגה במקור ביום 1/5/20,
    עדכון שני ב-6/5/20
    ועדכון נוכחי ב-5/9/23

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 27. yovavb196 05 בספטמבר 2023 ב 18:34

    יש לי את ה2 ראשים ואת ה tmax ועוד אחד קטן של 70mai. הקטן של 70mai מצויין לבדיקות שיגרתיות, לרכב פרטי ולחירום, קטן, ממש קטן ומאוד מדויק, קובעים לחץ והוא עוצר לבד. לצמיגים של SUV כבר דורש יותר סבלנות. אחרי הורדה ל 12 psi בצמיגים 235/55*18.עמד בגבורה להחזיר חזרה ל35 psi. אמנם היה צריך קצת סבלנות. קצת הרבה. כשעברתי לצמיגי 255/70*16 לקטן לקח נצח לנפח מ 20 חזרה ל32. אז השני ראשים נשלף מהמחסן, גם לו לקח המון זמן, אז יום אחרי קניתי את ה tmax. הבדל מטורף בזמני הניפוח. נכון, ה tmax כבד וגדול, וגם יקר. אבל שווה את ההשקעה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 28. אורח/ת - חיים 24 ביוני ב 09:31


    תודה על המבחן! לא לקחתם בחשבון אמינות, נתון לא פחות חשוב (אפשר להפעיל רצוף ולראות מי כושל ראשון)

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 29. profile image Ogash Ofer 24 ביוני ב 09:42

    אורח/ת - חיים כתב/ה:
    "


    תודה על המבחן! לא לקחתם בחשבון אמינות, נתון לא פחות חשוב (אפשר להפעיל רצוף ולראות מי כושל ראשון)

    "
    מניסיון של שימוש בשטח (ירדן, מרוקו וכו') התקלה הראשונה שמשביתה את הקומפרסור הקטן היא חימום והוא כנראה גם זה שיתקלקל ראשון.
    הגדולים יודעים למלא 4 צמיגים גדולים מ-12 PSI ל- 35 PSI (וגם יותר) מבלי שזה משפיע עליהם.

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול