פורומים

 - שטח 4x4

כתבה חדשה: X Mode

06 באוגוסט 2020 ב 05:59 17 תגובות 43606 צפיות profile imageOgash Ofer
מערכת עזר לנהיגה בשטח של סובארו המאפשרת את שינוי הרגישות במערכת בקרת האחיזה ומספקת גם בקרת ירידה במדרון
לכתבה - X Mode
הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת - Oshrit Zakalik Zigdon 06 באוגוסט 2020 ב 19:07

    קיים גם בxv או רק בפורסטר?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. profile image Ogash Ofer 06 באוגוסט 2020 ב 19:09

    אורח/ת - Oshrit Zakalik Zigdon כתב/ה:
    "

    קיים גם בxv או רק בפורסטר?

    "
    גם ב-XV החל מ-2018
    ראה:https://www.4x4.co.il/article/11683

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. אורח/ת - Meir Matan 06 באוגוסט 2020 ב 19:10

    שני דיפרנציאלים ומצמד רטוב באמצע. בלחיצה על הכפתור ננעל לטובת נסיעת שטח. בקרת משיכה פועלת ברזולוציה גבוהה יותר. תמסורת דוושת האצה משתנה כדי שלא נעביר מומנט גבוהה מדי. מערכת עובדת מצויין

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת - Novi Dubov 06 באוגוסט 2020 ב 19:10

    תודה על ההעשרה...
    שאלה:
    האם נכון לעשות בה שימוש גם ירידה תלולה ,יחסית בכביש?...או רצוי לשלב הילוך לM....?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. profile image Ogash Ofer 06 באוגוסט 2020 ב 19:11

    אורח/ת - Novi Dubov כתב/ה:
    "

    תודה על ההעשרה...
    שאלה:
    האם נכון לעשות בה שימוש גם ירידה תלולה ,יחסית בכביש?...או רצוי לשלב הילוך לM....?

    "

    מערכת אקס-מוד לא נועדה לכביש. אלא למהירויות נמוכות בשטח.
    בכביש השתמש בתיבת ההילוכים לבלימת מנוע

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. אורח/ת - פורסטר 2016 09 באוגוסט 2020 ב 00:36 נערך 09 באוגוסט 2020 ב 14:44

    1) האם ה-x מוד הוא כמו 4x4 h שכדאי ללחוץ עליו בכל ירידה לשטח?
    2) האם כדאי ללחוץ עליו בחולות כי הוא מנטרל בקרת אחיזה?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. profile image Ogash Ofer 09 באוגוסט 2020 ב 14:44

    אורח/ת - פורסטר 2016 כתב/ה:
    "

    1) האם ה-x מוד הוא כמו 4x4 h שכדאי ללחוץ עליו בכל ירידה לשטח?
    2) האם כדאי ללחוץ עליו בחולות כי הוא מנטרל בקרת אחיזה?

    "
    על שבילים אין צורך - בקטענים קצת טכניים מומלץ בהחלט!
    גם בחולות XMODE עובד מצוין.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אורח/ת - יאיר 07 ביולי 2022 ב 12:33

    באיזה דגמים ושנתונים של סובארו קימת המערכת x-mode

    פורסטר מאיזה שנה?
    וכנל גם xv

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. profile image Ogash Ofer 10 ביולי 2022 ב 07:49

    אורח/ת - יאיר כתב/ה:
    "

    באיזה דגמים ושנתונים של סובארו קימת המערכת x-mode

    פורסטר מאיזה שנה?
    וכנל גם xv
    "
    אם אני זוכר נכון - X MODE הגיע ארצה בדגמי 2012/2013 של הפורסטר המאובזר יותר.
    ראה סיכום ההשקה:https://www.4x4.co.il/article/9222

    ב-2018 ה- X MODE נכנס לכלל דגמי הפורסטר המיובאים ארצה
    ראה סיכום השקה:https://www.4x4.co.il/article/12390

    ושנה אחר כך גם בדגמי ה-XV.​​​​​​​

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. אורח/ת - ישי 11 ביולי 2022 ב 23:13

    יש לי שברולט קרוז סטיישן 2013 וגם בה יש בקרת אחיזה .והרכב לא 4×4 ולא שטח לחלוטין .
    אז לא ברור לי מה ההתפעלות מהסובארו .
    מבקש לקבל תשובה עיניינית
    תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. profile image Ogash Ofer 12 ביולי 2022 ב 09:30

    אורח/ת - ישי כתב/ה:
    "

    יש לי שברולט קרוז סטיישן 2013 וגם בה יש בקרת אחיזה .והרכב לא 4×4 ולא שטח לחלוטין .
    אז לא ברור לי מה ההתפעלות מהסובארו .
    מבקש לקבל תשובה עיניינית
    תודה

    "
    בקרת אחיזה יש כיום לכל כלי רכב שעולה על הכביש.
    קישור להסבר על המערכת:https://www.4x4.co.il/article/6648
    (ושווה להעמיק ולקרוא את הקישורים שבתוך הכתבה הזו).

    אבל X MODE זה הרבה מעבר לבקרת האחיזה הסטנדרטית לכביש. זו היכולת לבצע התאמה של תגובות המערכת לנסיעה בשטח, מגביר (או מוריד...) את הרגישות להחלקה של הגלגלים, מאפשר אחיזה טובה יותר, תגובה מהירה יותר של המערכת כמעין "נעילת דיפרנציאל", כולל בקרת ירידה ועוד התאמות לנסיעה בשטח.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. אורח/ת - עמרי 06 בנובמבר 2022 ב 08:51

    תודה על ההסבר המפורט!
    שאלה לגבי ההבדל בין מצב עפר למצב בוץ ב x mode - האם נכון להפעיל את מצב הבוץ באמת רק במקטעים בוציים או רטובים? במצב של הצלבה רגילה על שביל עפר או מקטע טכני עם מדרגה, האם למצב בוץ יהיה איזשהו יתרון, או חסרון, אם אפעיל אותו?



    אשמח

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. profile image Ogash Ofer 13 בנובמבר 2022 ב 10:01

    אורח/ת - עמרי כתב/ה:
    "

    תודה על ההסבר המפורט!
    שאלה לגבי ההבדל בין מצב עפר למצב בוץ ב x mode - האם נכון להפעיל את מצב הבוץ באמת רק במקטעים בוציים או רטובים? במצב של הצלבה רגילה על שביל עפר או מקטע טכני עם מדרגה, האם למצב בוץ יהיה איזשהו יתרון, או חסרון, אם אפעיל אותו?



    אשמח

    "
    מצב בוץ מיועד למשטחים באחיזה נמוכה.
    יעיל בבוץ, שלג, וגם חול.
    מצב שבילים כשמו כן הוא.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 14. אורח/ת - יאיר 05 במרץ 2023 ב 05:10

    בבדיקה בהצלבה יותר חזקה בקושי מתמודד. המערכת לא עובדת כמו שצריך בהצלבה.- מאכזב מאוד. כמו כן מסרסת את תגובת המנוע לחלוטין

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 15. profile image Ogash Ofer 05 במרץ 2023 ב 06:16

    אורח/ת - יאיר כתב/ה:
    "

    בבדיקה בהצלבה יותר חזקה בקושי מתמודד. המערכת לא עובדת כמו שצריך בהצלבה.- מאכזב מאוד. כמו כן מסרסת את תגובת המנוע לחלוטין

    "
    צריך ללמוד לעבוד עם המערכת ואז זה עובד אחלה.
    בוא להדרכת נהיגה ותלמד את אופן השימוש הנכון.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 16. אורח/ת - אלירן סובארו xv 2017 01 בספטמבר ב 22:24

    אוקיי אז יש לי סובארו xv שנת 2017 ואין בה את מערכת ה x mode או שיש ואין לי מושג איך לתפעל אותה.
    מה אז אני עושה במצב כזה?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 17. profile image Ogash Ofer 02 בספטמבר ב 08:17

    אורח/ת - אלירן סובארו xv 2017 כתב/ה:
    "

    אוקיי אז יש לי סובארו xv שנת 2017 ואין בה את מערכת ה x mode או שיש ואין לי מושג איך לתפעל אותה.
    מה אז אני עושה במצב כזה?

    "
    זה לא נורא.
    הסובארו נוסעת טוב בשטח חולי.
    צריך ללמוד לבטל esp וכמובן לנהוג נכון בשטח חולי.
    ראה טיפ נהיגה בחולות:
    https://www.4x4.co.il/article/4320
    והכי טוב לבוא להדרכה:
    https://www.4x4.co.il/journey/3043

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול