פורומים

 - שטח 4x4

כתבה חדשה: החילוץ מסכיני מנקושיה - סיכום ותחקיר

15 בספטמבר 2021 ב 11:30 63 תגובות 37950 צפיות profile imageOgash Ofer
טלפון בשעה 15:30 בשבת האחרונה "נחומי המדריך נפצע - חייבים עזרה!" הקפיץ אותנו ובהמשך עוד רבים וטובים לסייע למדריך ולקבוצה שהיו בתחילת הטיפוס המאתגר את סכיני מנקושייה, העולים מנחל חצצון שבלב מדבר יהודה
לכתבה - החילוץ מסכיני מנקושיה - סיכום ותחקיר
הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת - ע"א 15 בספטמבר 2021 ב 12:30

    סיפור מדהים!

    כל הכבוד על המקצועיות ועריכת תחקיר רציני ומעמיק!

    בריאות לכולם!

    שנה טובה!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. gonyn 15 בספטמבר 2021 ב 12:56

    אמיר היקר, שמח לשמוע שיצאת מהעניין בצורה סבירה. מאחל לך רק בריאות ושתחזור לטייל ולהוביל, חתימה טובה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. yanivelad1934958 15 בספטמבר 2021 ב 14:27

    אמיר היקר רק בריאות ואושר.. אני בטוח שתחזור להוביל טיולים בקרוב מאוד מאוד. וכמובן גמר חתימה טובה. טוב עשיתם שפרסמתם את סיפור הארוע במלאו. למנוע קונספרציות. שקיפות מעין זו רק מוכיחה על עוצמה ובגרות

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת - אמיר א. 15 בספטמבר 2021 ב 14:37

    טעויות קורות.
    תחקיר ראוי ומלמד.
    תודה על השיתוף.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. שמוליק 15 בספטמבר 2021 ב 14:52

    כל הכבוד.
    עבודה יפה, תחקיר רציני אחראי וממצא.
    כל כבוד לעדי ובכלל לכל הצוות שהתנהל כמו מכונה משומנת היטב.
    כיף לקרוא שיש עדיין אנשים שמנהלים תקין.
    אם לא עובדים לא טועים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. אורח/ת - אילן 15 בספטמבר 2021 ב 14:54

    כל הכבוד לכם ל4×4.co.il על הכנות, ביצוע תחקיר מקצועי ומלמד לכל אוהבי השטח. שמח שכולם יצאו בשלום. שנה טובה ובלי תאונות!! אבל עם המון שטח וחוצאי ישראל אתגריים!!!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. yaronda 15 בספטמבר 2021 ב 15:14

    כל הכבוד על המקצועיות

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אורח/ת - אלי ביבס 15 בספטמבר 2021 ב 15:29

    החלמה מהירה ובריאות טובה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. אורח/ת - שכטר 15 בספטמבר 2021 ב 16:31

    כמו שאני תמיד מספר עליכם לחבריי ומכריי - אתם וכ"א מכם, חבורת מקצוענים.
    שנה טובה וחתימה טובה לכולכם!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. אורח/ת - נעם סיני 15 בספטמבר 2021 ב 16:38

    מרגיש באופן אישי שאני יודע להעריך מתוך הכרת השטח והסיטואציה,את דרך הטיפול באירוע והפקת הלקחים,כל הכבוד לכם.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. אורח/ת - מנש דגא 15 בספטמבר 2021 ב 19:05

    יישר כח על הכנות והנכונות לצאת בפרסום התחקיר.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. אורח/ת - ראובן זומר 15 בספטמבר 2021 ב 19:20

    כל הכבוד שיש על מי לסמוך גם בשעת צרה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. אורח/ת - בני ד 15 בספטמבר 2021 ב 20:02

    כל הכבוד. מקצוענים כמו תמיד!!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 14. אורח/ת - שמעון 16 בספטמבר 2021 ב 06:18

    כל מה שרשמת בתחקיר כביכול...זה הא- ב בידע בסיסי במצבי חילוץ או אפילו ירידה מרכב כשהוא במדרון .
    לא מבין איך נכנסת למצב כזה עם נסיון של שנים וכמדריך .
    איך אפשר לעזוב רכב במדרון כשהוא לא ב - P ואבנים גדולות בכל ארבעת הגלגלים , בלם יד משוך ואם ניתן , אז גם לעגון את הרכב המחלץ לרכב אחר .
    תקלות אכן קורות ...אבל כאן זה טעויות של אדם כאילו זו פעם ראשונה שלו בשטח .
    תרגיש טוב ...בריאות טובה .

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 15. profile image Ogash Ofer 16 בספטמבר 2021 ב 19:19 נערך 16 בספטמבר 2021 ב 19:20

    וידיאו יפה המסביר מדוע נחומי (המדריך) קיבל אות מופת במלחמת יום הכיפורים:

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 16. אורח/ת - יוסי 16 בספטמבר 2021 ב 20:03 נערך 18 בספטמבר 2021 ב 20:44

    כתבהמעניינת .
    תחקיר ראוי ולעניין .
    שווה ללמוד מהסיפור

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 17. אורח/ת - דני 16 בספטמבר 2021 ב 21:08

    תודה על הסיכום. מאוד מעניין וחשוב. אני תקווה שכל מי שהשתתף הטיול הזה ימצאו דרך מכובדת לומר תודה למתנדבי יחידות החילוץ שעזבן הכל בשבת להגיע לסייע בחילוץ! מתנדבי יחידות החילוץ הם פשוט מלאכים! ולא תמיד זוכרים אחרי אירועים למצוא דרך נאותה לומר להם תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 18. אורח/ת - קצין בטיחות לשעבר 16 בספטמבר 2021 ב 21:47

    תאונות אינן קורות אלא נגרמות
    הניתוח החשוב והתחקיר העצמי מוכיחים זאת.
    רק בריאות

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 19. אורח/ת - גיתאי נוה - סוויץ' בראש מכונאות לחובבים 16 בספטמבר 2021 ב 22:12 נערך 16 בספטמבר 2021 ב 22:23

    הטעות החמורה ביותר, כפי שרשם נחומי בראש הרשימה, היא כאמור שילוב לרברס במקום פארקינג.
    היכרות עם המכונה הינה קריטית לתפעול נכון שלה בייחוד במצבי קיצון.
    הבדל מהותי בין תמסורת ידנית לתמסורת פלנטרית (אוטומטית) הוא אופן ההצמדה בין המנוע לתמסורת - בעוד שתמסורת ידנית מוצמדת על ידי מצמד-חיכוך (friction clutch), תמסורת פלנטרית מוצמדת על ידי ממיר מומנט נוזלי (fluid coupling) ולכן אין שום משמעות לשילוב רברס - כי אם פארקינג *בלבד*.
    קריטי שג'יפאים בכלל, ומדריכים בפרט, ילמדו את המכונה לעומק על מנת למנוע תאונות חמורות לרכוש וגם לנפש.

    גיתאי נוה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 20. אורח/ת - עומרי 16 בספטמבר 2021 ב 23:34

    החלמה שלמה ומהירה,
    כל הכבוד לחברה הכתומים שתמיד יוצאים לעזור( יחידות החילוץ) ולצהל.
    לכל הכבוד על התחקיר המלמד

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 21. אורח/ת - נחום 17 בספטמבר 2021 ב 00:28

    לא לכל מטייל יש את הלגיטימציה לטעות.
    ראיתי קבוצות שהזדקקו לחילוץ והתגובות היו בסיגנון- "שישלמו את המסוק", "חוסר אחריות" ועוד. לא חקרתי מה הקריטריונים לקבלת הזכות לטעות, אתן לקוראים לחשוב על זה...
    רק אומר.
    העיקר שכולם בריאים ושלמים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 22. אורח/ת - גיל 17 בספטמבר 2021 ב 10:21

    דו"ח אירוע יעיל ומעניין, למדתי ממנו.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 23. אורח/ת - שי 17 בספטמבר 2021 ב 12:24

    נחומי בריאות והחלמה מהירה. אחת החוויות הנהדרות לצאת איתך לשטח.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 24. אורח/ת - יוחאי רוס / עין גדי 17 בספטמבר 2021 ב 12:41

    אמיר נחומי מדריך אמין ומקצועי ובעיקר מנש. טיילנו איתו בעבר ונמשיך לטייל איתו.
    יש לציין לשבח את חברי הקבוצה, שתרמו בשקט, כל אחד לפי יכולתו, לסייע ולעטוף את הנפגעים, לקבע את המצב כך שלא יהיו נפגעים נוספים ולפעול בסבלנות עד החילוץ מהשטח.
    צוות חילוץ עציון ראוי לציון על הגעה מהירה לשטח בשבת (כולם דתיים) ותמיכה והגנה על הקבוצה בשטח לא מוכר עם זרימה של בדואים למקום. יש לזכור שכולם מתנדבים.
    ולבסוף יש לציין את ההתארגנות המהירה של אנשי אתר השטח שפעלו במקצועיות כמכונה משומנת ושלחו את עדי וייזל אשר חילץ בסבלנות ובמקצוענות את הרכבים הפגועים ולאחר מכן הוציא את הקבוצה מהשטח בביטחון ובבטיחות.
    כל הכבוד!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 25. אורח/ת - אביצר 17 בספטמבר 2021 ב 13:30

    רפואה שלמה. ממחיש כמה עירניים יש להיות בשטח.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 26. אורח/ת - Shay Erez 18 בספטמבר 2021 ב 13:28


    מזל שנגמר טוב אבל עם כל הכבוד לכל שועלי השטח והניסיון האדיר שלהם, בסופו של יום, יודע כל ג'יפאי מתחיל שלא משאירים רכב במדרון ללא נהג. בטח לא טנק כמו הרוביקון ובטח שלא על קרקע כל כך לא יציבה כמו המעלה הנ"ל. הוראות בטיחות שנכתבו בדם ואולי דווקא מחיר השאננות הוא שגרם לכך. היו שם מספיק אנשים שיכלו לסייע מבלי שהנהג יצטרך לצאת מהרכב שלו. בריאות ושנה טובה לכולם

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 27. אורח/ת - Shai Cohen 18 בספטמבר 2021 ב 13:28


    תודה על התחקור העצמי והפרסום.
    זה מחדד את כל הדברים שנראים לנו טריוויאלים כמובילים וכמובלים בטיולים ובשיירות.
    מקצוענות נטו

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 28. אורח/ת - Shlomi Castro 18 בספטמבר 2021 ב 13:29


    תחקיר חשוב ומלמד

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 29. אורח/ת - Aharon Treistmann 18 בספטמבר 2021 ב 13:29


    כל הכבוד לתחקיר האירוע המדוייק .
    שאפו לכל אלו שעסקו בהגשת עזרה, חילוץ, תמיכה.
    החלמה מהירה ושלמה לנחומי היקר, האיש והאגדה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 30. אורח/ת - Oded Sela 18 בספטמבר 2021 ב 13:29


    אין עליך אוגש.
    חילוץ מתוקתק ומשמח שהפגיעות בגוף מינוריות ייחסית.
    גמר חתימה טובה!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 31. אורח/ת - Rave Tavori 18 בספטמבר 2021 ב 13:30


    כל הכבוד על הסיקור והפתיחות. לטייל בשטח זה רק עם צוות אתר השטח 4*4.
    בריאות איתנה לכולם.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 32. אורח/ת - Ziv Caspi 18 בספטמבר 2021 ב 13:30


    גאה להמנות על חבריך!
    מנהיגות ,מקצוענות וחכמה באופן הטיפול בתקלה!
    גמר חתימה טובה!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 33. אורח/ת - Avi Ostfeld 18 בספטמבר 2021 ב 13:30


    תאונות קורות. מזל שנגמר כך. כל הכבוד על התחקיר המקיף והמצויין. ראיתי כבר דברים כאלו קורים ונדמה לי שאפשר לומר שפעמים רבות טעות האנוש אינה נובעת מחוסר ידע אלא מאיזה רגע של הקלת ראש, חוסר תשומת לב שקורה לפעמים, מהסוג של "נו, נעשה את זה זריז, חמש דקות ואנחנו בחוץ". אני מניח שעם הנסיון שלו, אם היה לוקח עוד רגע אחד למחשבה כדי "להכנס לעניין", זה כנראה היה נמנע.
    כך או כך - נזק קטן, שיעור גדול לכולם, גם הודות לתחקיר הטוב וכל הכבוד על הטיפול שלכם ושל המטיילים עצמם.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 34. אורח/ת - Itay Aner 18 בספטמבר 2021 ב 13:31


    טוב שנגמר כך, רפואה שלמה - למרות מה שנאמר על סטיסטיקה בשטח (בתור מי שגם היה בסטיסטיקה)
    סוף מעשה במחשבה תחילה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 35. אורח/ת - Eyal Ferder 18 בספטמבר 2021 ב 13:31


    מקצוענים, טוב לשמוע שנחומי וכל המעורבים יצאו ללא פגיעות חמורות.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 36. אורח/ת - Yossef Av-Gay 18 בספטמבר 2021 ב 13:31


    מקצוענים אמיתיים מתחקרים ומפיקים לקחים. אין כמו הצוות של 4x4!
    בריאות לנחומי.
    ד”ש וגמר חתימה טובה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 37. אורח/ת - Oran Lewis 18 בספטמבר 2021 ב 13:32


    אהבתי את התחקיר, ושיקוף המידע.
    איזה מקצועיות!!!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 38. אורח/ת - Benny Doutsh 18 בספטמבר 2021 ב 13:32


    כל הכבוד. מקצוענים כמו תמיד. על התחקיר - שאפו.
    על הקרדיט והתודות לצוותי הסיוע והחיילים - הלוואי וזה יהיה הסטנדרט של כולנו.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 39. אורח/ת - Revital Cohen Gluska 18 בספטמבר 2021 ב 13:32


    זו מקצוענות!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 40. אורח/ת - Eyal Shay 18 בספטמבר 2021 ב 13:33


    פחד אלוהים..!
    תמיד שטיילתי היתה לי הרגשת ביטחון…
    טוב שלומדים ומתחקרים ארועים כאלו בכדי להכניס לפרופורציות את הטיול הבא… אין ספק שחילוצי שטח הם נקודת תורפה. לפעמים מצליחים ולפעמים מרעים את המצב. החוכמה לעצור להמתין לעזרה ולהמשיך.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 41. אורח/ת - אביהוא גלעדי 18 בספטמבר 2021 ב 13:33


    כל הכבוד!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 42. אורח/ת - Tal Amitai 18 בספטמבר 2021 ב 13:33


    תאונות לפעמים קורות, אבל סחתיין על התחקיר המקיף

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 43. אורח/ת - Dani Golbari 18 בספטמבר 2021 ב 13:34


    רפואה שלמה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 44. אורח/ת - Amir Segal 18 בספטמבר 2021 ב 13:34


    כל הכבוד על השיתוף והפתיחות

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 45. אורח/ת - גידי קטנוב 18 בספטמבר 2021 ב 13:34


    מניסיוני הארוך עופר . הכל עניין סטטיסטי ! ככל שנמצאים יותר בשטח הסיכוי קיים ! תמשיכו להוביל לטייל ולתת לאנשים הנאות . שנה טובה ומבורכת עם אפס תאונות

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 46. אורח/ת - Elad Gur 18 בספטמבר 2021 ב 13:34


    מזל גדול שנגמר בלי נפגעים. תודה על פרסום התחקיר והפקת לקחים חשובה. איחולי החלמה לפצועים, וגמר חתימה טובה !

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 47. אורח/ת - Raz Frohlich 18 בספטמבר 2021 ב 13:35


    כל הכבוד על התחקיר והפרסום שלו. מראה על עוצמתו של הארגון.
    יישר כוח ובריאות לפצועים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 48. אורח/ת - Oren Netzer 18 בספטמבר 2021 ב 13:38


    כתיבה נהדרת - תודה עופר

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 49. אורח/ת - Barak Levi 18 בספטמבר 2021 ב 13:38


    כל הכבוד על תחקיר המקצועי ולא פחות על השקיפות, לא דבר שבשגרה במחוזותינו.
    מאפשר לכולנו ללמוד ולהחכים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 50. אורח/ת - סורין לייזרוביץ 18 בספטמבר 2021 ב 13:38


    יכול לקרות לכל אחד גם אם הוא מח"ט אירופה. שמח שנגמר טוב יחסית ועוד יותר שמח על השקיפות בתאור האירוע. וזה קורה רק אצל המקצוענים ביותר. שאפו ענק!!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 51. אורח/ת - Dirt X Elad 18 בספטמבר 2021 ב 13:38

    כל הכבוד על התחקיר ופרסומו. חשוב ביותר.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 52. אורח/ת - מרים גוזלי פיליבה 18 בספטמבר 2021 ב 13:39


    עופר יקר,
    לא שוכחת את הלילה במרוקו שנסעת עם נחומי .....
    הרבה בריאות לנחומי ולך כמובן .
    גמר חתימה טובה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 53. אורח/ת - Dror Ben-or 18 בספטמבר 2021 ב 13:39


    כל הכבוד על פרסום התחקיר. זה לא דבר נפוץ שברה מפרסמת תחקיר תאונה. תודה על ההזדמנות ללמוד לקחים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 54. אורח/ת - Yaron Zorea 18 בספטמבר 2021 ב 13:40


    מרתק, בריאות לכולם!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 1.בריאות
    2.שאפו על התחקיר הלא מטייח
    3.זה לא תאונה שצריכה לקרוא.זה האלף בית של חצי שעה נסיעה ראשונה והחניית רכב בשטח!
    התאונה הזו היא רשלנות.
    -אבנים,גדולות(!) מתחת לרכב
    -נהג ליד ההגה
    -רכב שמושך עם הכננת רצוי שיהיה מעוגן

    ושוב בריאות ונסיעה בטוחה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 56. אורח/ת - יובל 19 בספטמבר 2021 ב 15:16

    בריאות לכולם וכל הכבוד לכל הצוותים שעסקו בחילוץ ובפינוי

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 57. אורח/ת - משה תורן 20 בספטמבר 2021 ב 02:01

    המסקנות טובות מלבד הרעיון שנהג ישב ברכב המחלץ, במקרה של קריעת כבל החילוץ הוא עלול לחזור לנהג בהצלפה ולהרוג אותו. בעייתי.
    צריך לתת דגש על רכב מחלץ במישור והארכת הכבל מאשר חילוץ במדרון עם דרדת ועיגון הרכב עם אבנים ככל הניתן, כך החילוץ היה עובר חלק.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 58. אורח/ת - Boaz Hershgal 20 בספטמבר 2021 ב 10:48


    גם אלופים טועים. זה עלול לקרות לכולם.
    אלופים מקצוענים, מוקפים בצוות מיומן, מסור ומקצועי, שהופך בעיה גדולה לבעיה קטנה.
    כל הכבוד על התחקור ותודה על השיתוף!
    תודה שאתה מאפשר להמשיך וללמוד ממך

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 59. אורח/ת - איילת 23 ביולי ב 23:13

    אם להיפצע אז בישראל - מדהים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 60. profile image Ogash Ofer 24 ביולי ב 06:39

    אורח/ת - איילת כתב/ה:
    "

    אם להיפצע אז בישראל - מדהים.

    "
    לגמרי נכון ומכל ההיבטים.
    במיוחד הפינוי והטיפול הרפואי - הכי טוב בעולם!

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 61. profile image Ogash Ofer 24 ביולי ב 06:40

    לסיפור, שאני חושב שטרם סופר, מפקד הטייסת מסוקים שחילצה את נחומי, שמע לאחר החילוץ מי המחולץ והתקשר לנחומי לומר לו תודה ושהם זכו בלחץ אגדה של חיל האוויר.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 62. אורח/ת - אהוד 26 ביולי ב 10:55

    החלמה מלאה לכל הפצועים, שתמשיכו לעשות כיף, לטייל ולהדריך. אתם מורשתה של הארץ הקשוחה הזו. בצלמה התעצבנו ולמדנו.
    מי יתן ונמשיך להיות חזקים ונכונים לכל אתגר, לעזור לכולם ללא הבדל גיר, מידת צמיגים או הילוך כוח.
    אוהב אתכם חברים יקרים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 63. profile image Ogash Ofer 26 ביולי ב 11:00

    אורח/ת - אהוד כתב/ה:
    "

    החלמה מלאה לכל הפצועים, שתמשיכו לעשות כיף, לטייל ולהדריך. אתם מורשתה של הארץ הקשוחה הזו. בצלמה התעצבנו ולמדנו.
    מי יתן ונמשיך להיות חזקים ונכונים לכל אתגר, לעזור לכולם ללא הבדל גיר, מידת צמיגים או הילוך כוח.
    אוהב אתכם חברים יקרים.

    "
    תודה רבה
    כולם בריאים ושלמים

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול