סיפור מדהים!
כל הכבוד על המקצועיות ועריכת תחקיר רציני ומעמיק!
בריאות לכולם!
שנה טובה!
אמיר היקר, שמח לשמוע שיצאת מהעניין בצורה סבירה. מאחל לך רק בריאות ושתחזור לטייל ולהוביל, חתימה טובה.
אמיר היקר רק בריאות ואושר.. אני בטוח שתחזור להוביל טיולים בקרוב מאוד מאוד. וכמובן גמר חתימה טובה. טוב עשיתם שפרסמתם את סיפור הארוע במלאו. למנוע קונספרציות. שקיפות מעין זו רק מוכיחה על עוצמה ובגרות
טעויות קורות.
תחקיר ראוי ומלמד.
תודה על השיתוף.
כל הכבוד.
עבודה יפה, תחקיר רציני אחראי וממצא.
כל כבוד לעדי ובכלל לכל הצוות שהתנהל כמו מכונה משומנת היטב.
כיף לקרוא שיש עדיין אנשים שמנהלים תקין.
אם לא עובדים לא טועים.
כל הכבוד לכם ל4×4.co.il על הכנות, ביצוע תחקיר מקצועי ומלמד לכל אוהבי השטח. שמח שכולם יצאו בשלום. שנה טובה ובלי תאונות!! אבל עם המון שטח וחוצאי ישראל אתגריים!!!
כל הכבוד על המקצועיות
החלמה מהירה ובריאות טובה
כמו שאני תמיד מספר עליכם לחבריי ומכריי - אתם וכ"א מכם, חבורת מקצוענים.
שנה טובה וחתימה טובה לכולכם!
מרגיש באופן אישי שאני יודע להעריך מתוך הכרת השטח והסיטואציה,את דרך הטיפול באירוע והפקת הלקחים,כל הכבוד לכם.
יישר כח על הכנות והנכונות לצאת בפרסום התחקיר.
כל הכבוד שיש על מי לסמוך גם בשעת צרה.
כל הכבוד. מקצוענים כמו תמיד!!
כל מה שרשמת בתחקיר כביכול...זה הא- ב בידע בסיסי במצבי חילוץ או אפילו ירידה מרכב כשהוא במדרון .
לא מבין איך נכנסת למצב כזה עם נסיון של שנים וכמדריך .
איך אפשר לעזוב רכב במדרון כשהוא לא ב - P ואבנים גדולות בכל ארבעת הגלגלים , בלם יד משוך ואם ניתן , אז גם לעגון את הרכב המחלץ לרכב אחר .
תקלות אכן קורות ...אבל כאן זה טעויות של אדם כאילו זו פעם ראשונה שלו בשטח .
תרגיש טוב ...בריאות טובה .
וידיאו יפה המסביר מדוע נחומי (המדריך) קיבל אות מופת במלחמת יום הכיפורים:
כתבהמעניינת .
תחקיר ראוי ולעניין .
שווה ללמוד מהסיפור
תודה על הסיכום. מאוד מעניין וחשוב. אני תקווה שכל מי שהשתתף הטיול הזה ימצאו דרך מכובדת לומר תודה למתנדבי יחידות החילוץ שעזבן הכל בשבת להגיע לסייע בחילוץ! מתנדבי יחידות החילוץ הם פשוט מלאכים! ולא תמיד זוכרים אחרי אירועים למצוא דרך נאותה לומר להם תודה
תאונות אינן קורות אלא נגרמות
הניתוח החשוב והתחקיר העצמי מוכיחים זאת.
רק בריאות
הטעות החמורה ביותר, כפי שרשם נחומי בראש הרשימה, היא כאמור שילוב לרברס במקום פארקינג.
היכרות עם המכונה הינה קריטית לתפעול נכון שלה בייחוד במצבי קיצון.
הבדל מהותי בין תמסורת ידנית לתמסורת פלנטרית (אוטומטית) הוא אופן ההצמדה בין המנוע לתמסורת - בעוד שתמסורת ידנית מוצמדת על ידי מצמד-חיכוך (friction clutch), תמסורת פלנטרית מוצמדת על ידי ממיר מומנט נוזלי (fluid coupling) ולכן אין שום משמעות לשילוב רברס - כי אם פארקינג *בלבד*.
קריטי שג'יפאים בכלל, ומדריכים בפרט, ילמדו את המכונה לעומק על מנת למנוע תאונות חמורות לרכוש וגם לנפש.
גיתאי נוה
החלמה שלמה ומהירה,
כל הכבוד לחברה הכתומים שתמיד יוצאים לעזור( יחידות החילוץ) ולצהל.
לכל הכבוד על התחקיר המלמד
לא לכל מטייל יש את הלגיטימציה לטעות.
ראיתי קבוצות שהזדקקו לחילוץ והתגובות היו בסיגנון- "שישלמו את המסוק", "חוסר אחריות" ועוד. לא חקרתי מה הקריטריונים לקבלת הזכות לטעות, אתן לקוראים לחשוב על זה...
רק אומר.
העיקר שכולם בריאים ושלמים.
דו"ח אירוע יעיל ומעניין, למדתי ממנו.
נחומי בריאות והחלמה מהירה. אחת החוויות הנהדרות לצאת איתך לשטח.
אמיר נחומי מדריך אמין ומקצועי ובעיקר מנש. טיילנו איתו בעבר ונמשיך לטייל איתו.
יש לציין לשבח את חברי הקבוצה, שתרמו בשקט, כל אחד לפי יכולתו, לסייע ולעטוף את הנפגעים, לקבע את המצב כך שלא יהיו נפגעים נוספים ולפעול בסבלנות עד החילוץ מהשטח.
צוות חילוץ עציון ראוי לציון על הגעה מהירה לשטח בשבת (כולם דתיים) ותמיכה והגנה על הקבוצה בשטח לא מוכר עם זרימה של בדואים למקום. יש לזכור שכולם מתנדבים.
ולבסוף יש לציין את ההתארגנות המהירה של אנשי אתר השטח שפעלו במקצועיות כמכונה משומנת ושלחו את עדי וייזל אשר חילץ בסבלנות ובמקצוענות את הרכבים הפגועים ולאחר מכן הוציא את הקבוצה מהשטח בביטחון ובבטיחות.
כל הכבוד!
רפואה שלמה. ממחיש כמה עירניים יש להיות בשטח.
מזל שנגמר טוב אבל עם כל הכבוד לכל שועלי השטח והניסיון האדיר שלהם, בסופו של יום, יודע כל ג'יפאי מתחיל שלא משאירים רכב במדרון ללא נהג. בטח לא טנק כמו הרוביקון ובטח שלא על קרקע כל כך לא יציבה כמו המעלה הנ"ל. הוראות בטיחות שנכתבו בדם ואולי דווקא מחיר השאננות הוא שגרם לכך. היו שם מספיק אנשים שיכלו לסייע מבלי שהנהג יצטרך לצאת מהרכב שלו. בריאות ושנה טובה לכולם
תודה על התחקור העצמי והפרסום.
זה מחדד את כל הדברים שנראים לנו טריוויאלים כמובילים וכמובלים בטיולים ובשיירות.
מקצוענות נטו
תחקיר חשוב ומלמד
כל הכבוד לתחקיר האירוע המדוייק .
שאפו לכל אלו שעסקו בהגשת עזרה, חילוץ, תמיכה.
החלמה מהירה ושלמה לנחומי היקר, האיש והאגדה
אין עליך אוגש.
חילוץ מתוקתק ומשמח שהפגיעות בגוף מינוריות ייחסית.
גמר חתימה טובה!
כל הכבוד על הסיקור והפתיחות. לטייל בשטח זה רק עם צוות אתר השטח 4*4.
בריאות איתנה לכולם.
גאה להמנות על חבריך!
מנהיגות ,מקצוענות וחכמה באופן הטיפול בתקלה!
גמר חתימה טובה!
תאונות קורות. מזל שנגמר כך. כל הכבוד על התחקיר המקיף והמצויין. ראיתי כבר דברים כאלו קורים ונדמה לי שאפשר לומר שפעמים רבות טעות האנוש אינה נובעת מחוסר ידע אלא מאיזה רגע של הקלת ראש, חוסר תשומת לב שקורה לפעמים, מהסוג של "נו, נעשה את זה זריז, חמש דקות ואנחנו בחוץ". אני מניח שעם הנסיון שלו, אם היה לוקח עוד רגע אחד למחשבה כדי "להכנס לעניין", זה כנראה היה נמנע.
כך או כך - נזק קטן, שיעור גדול לכולם, גם הודות לתחקיר הטוב וכל הכבוד על הטיפול שלכם ושל המטיילים עצמם.
טוב שנגמר כך, רפואה שלמה - למרות מה שנאמר על סטיסטיקה בשטח (בתור מי שגם היה בסטיסטיקה)
סוף מעשה במחשבה תחילה.
מקצוענים, טוב לשמוע שנחומי וכל המעורבים יצאו ללא פגיעות חמורות.
מקצוענים אמיתיים מתחקרים ומפיקים לקחים. אין כמו הצוות של 4x4!
בריאות לנחומי.
ד”ש וגמר חתימה טובה.
אהבתי את התחקיר, ושיקוף המידע.
איזה מקצועיות!!!
כל הכבוד. מקצוענים כמו תמיד. על התחקיר - שאפו.
על הקרדיט והתודות לצוותי הסיוע והחיילים - הלוואי וזה יהיה הסטנדרט של כולנו.
זו מקצוענות!
פחד אלוהים..!
תמיד שטיילתי היתה לי הרגשת ביטחון…
טוב שלומדים ומתחקרים ארועים כאלו בכדי להכניס לפרופורציות את הטיול הבא… אין ספק שחילוצי שטח הם נקודת תורפה. לפעמים מצליחים ולפעמים מרעים את המצב. החוכמה לעצור להמתין לעזרה ולהמשיך.
כל הכבוד!
תאונות לפעמים קורות, אבל סחתיין על התחקיר המקיף
רפואה שלמה.
כל הכבוד על השיתוף והפתיחות
מניסיוני הארוך עופר . הכל עניין סטטיסטי ! ככל שנמצאים יותר בשטח הסיכוי קיים ! תמשיכו להוביל לטייל ולתת לאנשים הנאות . שנה טובה ומבורכת עם אפס תאונות
מזל גדול שנגמר בלי נפגעים. תודה על פרסום התחקיר והפקת לקחים חשובה. איחולי החלמה לפצועים, וגמר חתימה טובה !
כל הכבוד על התחקיר והפרסום שלו. מראה על עוצמתו של הארגון.
יישר כוח ובריאות לפצועים
כתיבה נהדרת - תודה עופר
כל הכבוד על תחקיר המקצועי ולא פחות על השקיפות, לא דבר שבשגרה במחוזותינו.
מאפשר לכולנו ללמוד ולהחכים
יכול לקרות לכל אחד גם אם הוא מח"ט אירופה. שמח שנגמר טוב יחסית ועוד יותר שמח על השקיפות בתאור האירוע. וזה קורה רק אצל המקצוענים ביותר. שאפו ענק!!
כל הכבוד על התחקיר ופרסומו. חשוב ביותר.
עופר יקר,
לא שוכחת את הלילה במרוקו שנסעת עם נחומי .....
הרבה בריאות לנחומי ולך כמובן .
גמר חתימה טובה
כל הכבוד על פרסום התחקיר. זה לא דבר נפוץ שברה מפרסמת תחקיר תאונה. תודה על ההזדמנות ללמוד לקחים.
מרתק, בריאות לכולם!
1.בריאות
2.שאפו על התחקיר הלא מטייח
3.זה לא תאונה שצריכה לקרוא.זה האלף בית של חצי שעה נסיעה ראשונה והחניית רכב בשטח!
התאונה הזו היא רשלנות.
-אבנים,גדולות(!) מתחת לרכב
-נהג ליד ההגה
-רכב שמושך עם הכננת רצוי שיהיה מעוגן
ושוב בריאות ונסיעה בטוחה
בריאות לכולם וכל הכבוד לכל הצוותים שעסקו בחילוץ ובפינוי
המסקנות טובות מלבד הרעיון שנהג ישב ברכב המחלץ, במקרה של קריעת כבל החילוץ הוא עלול לחזור לנהג בהצלפה ולהרוג אותו. בעייתי.
צריך לתת דגש על רכב מחלץ במישור והארכת הכבל מאשר חילוץ במדרון עם דרדת ועיגון הרכב עם אבנים ככל הניתן, כך החילוץ היה עובר חלק.
גם אלופים טועים. זה עלול לקרות לכולם.
אלופים מקצוענים, מוקפים בצוות מיומן, מסור ומקצועי, שהופך בעיה גדולה לבעיה קטנה.
כל הכבוד על התחקור ותודה על השיתוף!
תודה שאתה מאפשר להמשיך וללמוד ממך
אם להיפצע אז בישראל - מדהים.
אם להיפצע אז בישראל - מדהים.
"לסיפור, שאני חושב שטרם סופר, מפקד הטייסת מסוקים שחילצה את נחומי, שמע לאחר החילוץ מי המחולץ והתקשר לנחומי לומר לו תודה ושהם זכו בלחץ אגדה של חיל האוויר.
החלמה מלאה לכל הפצועים, שתמשיכו לעשות כיף, לטייל ולהדריך. אתם מורשתה של הארץ הקשוחה הזו. בצלמה התעצבנו ולמדנו.
מי יתן ונמשיך להיות חזקים ונכונים לכל אתגר, לעזור לכולם ללא הבדל גיר, מידת צמיגים או הילוך כוח.
אוהב אתכם חברים יקרים.
החלמה מלאה לכל הפצועים, שתמשיכו לעשות כיף, לטייל ולהדריך. אתם מורשתה של הארץ הקשוחה הזו. בצלמה התעצבנו ולמדנו.
מי יתן ונמשיך להיות חזקים ונכונים לכל אתגר, לעזור לכולם ללא הבדל גיר, מידת צמיגים או הילוך כוח.
אוהב אתכם חברים יקרים.