כתבה מקיפה. אני חולק עליך בנושא כבל טעינה ציבורית. בבתי מלון באילת יש עמדות איטיות לטעינת לילה. זה בהחלט שימושי. בנוסף, יש מתחמים עם עמדות מהירות ואיטיות אז אם המהירה תפוסה לפחות יש לך קצת חשמל.
כתבה מקיפה.
חשוב לקדם בדחיפות אכיפה אלקטרונית בהטלת קנסות לאנשים שלא מפנים מייד את העמדה בסיום ההטענה.
תודה
כתבה טובה, תודה
מעולה
תודה
אני חושב שהיה כדאי להוסיף כמה מילים לגבי קרינה ואולי גם מספרים רלוונטיים
כתבה מעולה. עכשיו e-4x4...
תודה רבה על ההשקעה וריכוז המידע
מלך אתה. מאמר ממצא , מסביר הכל ולא משאיר חורים
כתבה מעולה ומלאה מידע
מעניין מאוד ומקצועי.
תודה
סוף סוף התייחסות מקצועית באמת לנושא הכי חם, שמאופיין בהכי הרבה בורות וחוסר מקצועיות. למי שלא מכיר, הכותב, חנן אורלוב, הוא מאנשי המקצוע הכי רציניים בתחום הזה ובכלל.
אחרי שקראתי שלוש פעמים ברצף וזה עשה לי קצת סדר, המסקנה שלי שלא רק שזה לא מתאים לכל אחד (ובמיוחד זה לא מתאים למי שלא בקיא בחומר הזה כמו חנן), אלא שזה יכול להיות טוב ומתאים רק למעט מאוד לקוחות באופן יחסי (אלה שמתגוררים בבית צמוד קרקע ו/או בעלי מקום חנייה פרטי ושמור עם יכולת לאבטח את עמדת הטעינה הפרטית).
הבעיה היא שככל שיעבור עוד זמן, הרכב החשמלי בפועל פשוט ייכפה עלינו. כפי שחנן כתב - תרצו או לא, יהיה לכם רכב חשמלי. מכונית חשמלית אתם תקנו לא כי אתם כל כך רוצים, אלא פשוט כי לא תהיה לכם ברירה - פשוט לא תוכלו לרכוש משהו חדש אחר. מכוניות חדשות ICE כלומר "רגילות" עם מנועי בעירה פנימית (Internal Combustion Engine) ייאסרו לשיווק במדינות המערב החל מ-2030 או 2035 וזה כבר ממש מעבר לפתחנו. תרצו מכונית ICE חדשה? תצטרכו לעבור לחיות במדינת עולם שלישי כלשהי. רוצים משהו קרוב? בא לכם על ירדן?.... מקום מופלא לטייל בו. אבל לעבור לשם לתמיד?
וזה למה אני כל כך סקפטי, אם לא ממש מתנגד למכוניות החשמליות - כלל האצבע שלי אומר שדברים שבאים בכפייה לא יכולים להיות טובים. גם אם הם נוצצים ומלאים במסכים ואורות מרצדים. אבל זו רק דעתי.
איך נעבור למדינת עולם שלישי? ואנחנו חיים באחת?
רק חיים בהכחשה.
בנוסף, הכתבה של חנן, אינפורמטיבית מאוד לכשעצמה ועושה סדר בבליל המושגים הטכניים של הנדסת חשמל שלרוב הציבור נשמעים כמו סינית-ספרותית עתיקה (זה אותו ציבור שמתקשה להחליף גלגל וממלא שמן ברדיאטור.... מישהו באמת מצפה מהערב-רב הזה ללמוד להבחין בין קילו-וואט לקילו-וואט-שעה?....) אבל לא עונה לשאלת מליון הדולר של מכוניות חשמליות - למי זה מתאים?
בדיונים בפורום אחר, מקצועי וממוקד יותר, חנן בכבודו ובעצמו שהוא מקצועי עד הסוף וישר כמו סרגל, היה הראשון שהצהיר והבהיר שמכונית חשמלית לא מתאימה לכל אחד.
אני לא מתיימר להבין בתחום הזה ולו עשירית ממנו, אבל כמי שהכפייה וההתערבות הבוטה והגסה של שלטון רע בחיי אזרחיו זה משהו שחורה לי הרבה יותר מאשר לרוב המוחלט של עדר הכבשים המטומטמות שנקראות "עם ישראל", אז אני כרגיל קצת יותר בוטה.
אני חושב שלרוב הציבור בישראל, שמתגורר בשיכונים/בניינים משותפים לא חדשים בערים צפופות ללא מקום חניה פרטי, החיים עם רכב חשמלי יהיו מאוד לא פשוטים ולא קלים גם כשעמדות טעינה ציבוריות יהיו פזורות סו-קולד "בכל פינה". כולנו יודעים שזה לא יהיה בכל פינה ומכיוון שטעינה זה סיפור של בין עשרות דקות לבין כמה שעות, הולך להיות כאוס גדול.
אבל כמו שחנן כתב - טוב לכם או לא טוב, לא תהיה לכם זכות לבחור. רוצים/צריכים רכב פרטי חדש? יהיה מותר לכם לקנות רק כזה. או שתמשיכו להחזיק בשיניים במכונית ICE משומשת, עד שהיא תמות או עד שיפסיקו לשווק לציבור דלק ולא תוכלו לתדלק אותה יותר ותיאלצו לזרוק אותה.
לא טוב? בעיה שלכם. לא מתאים? סעו באוטובוס.
דרור וכולם, תודה על הפרגון.
אמיר: אני לא חושב שאנחנו חלוקים. אם לך או לכל אחד אחר יש צורך קונקרטי בשימוש בכבל TYPE2 לטעינה בעמדות AC ציבוריות, אז הדבר הנכון הוא לקנות. אני סבור שלרוב המשתמשים זה לא רלוונטי, ובשביל פעם באף פעם, חבל על הכסף ועל סחיבת הכבל. העמדות האולטרה מהירות מצוינות.
גלעד: אין לי בסיס ידע נרחב מספיק כדי לכתוב על עניין הקרינה, אבל אני יכול לשתף בקצת עובדות.
לקחתי חלק בזמנו בעריכת בדיקת קרינה ליונדאי איוניק היברידי. בתחילת הבדיקה, בתגובה לשאלה שלי האם העסק באמת מסוכן, הבוחן החיצוני לחש לי: "אנשים מפחדים מקרינה, ואני מתפרנס מהפחד... " .
בזמן הבדיקה היה ברשותי יונדאי איוניק. כשהגיע היום להחליף אותו, בחרתי שוב, ביונדאי איוניק היברידי. היום אני עם יונדאי איוניק 5 חשמלי. עברתי עם כל האיוניקים כ330000ק"מ. תבין מזה מה אני חושב על הנושא.
דרור וכולם, תודה על הפרגון.
אמיר: אני לא חושב שאנחנו חלוקים. אם לך או לכל אחד אחר יש צורך קונקרטי בשימוש בכבל TYPE2 לטעינה בעמדות AC ציבוריות, אז הדבר הנכון הוא לקנות. אני סבור שלרוב המשתמשים זה לא רלוונטי, ובשביל פעם באף פעם, חבל על הכסף ועל סחיבת הכבל. העמדות האולטרה מהירות מצוינות.
גלעד: אין לי בסיס ידע נרחב מספיק כדי לכתוב על עניין הקרינה, אבל אני יכול לשתף בקצת עובדות.
לקחתי חלק בזמנו בעריכת בדיקת קרינה ליונדאי איוניק היברידי. בתחילת הבדיקה, בתגובה לשאלה שלי האם העסק באמת מסוכן, הבוחן החיצוני לחש לי: "אנשים מפחדים מקרינה, ואני מתפרנס מהפחד... " .
בזמן הבדיקה היה ברשותי יונדאי איוניק. כשהגיע היום להחליף אותו, בחרתי שוב, ביונדאי איוניק היברידי. היום אני עם יונדאי איוניק 5 חשמלי. עברתי עם כל האיוניקים כ330000ק"מ. תבין מזה מה אני חושב על הנושא.
תודה לכותב הידען והמשכיל על שהשכיל אותנו אני מ2005 נוסע בהיברידי ואין שום קרינה דבר נוסף לידיעה כללית העתיד הולך לכוון של מנוע בעירה עם דלק מימני שיטעין בטריות ברכב כמו שיש היום פלגאין והתחום יהיה מעל 1500 קמ ויהיה מעט צורך בעמדות טעינה אם בכלל אולי רק בבית בלילה לטעינה איטית תלוי מה יהיה זול יותר המימן או החשמל שילוב מנצח .כידוע החופש והחרות הם המרכיב בכל נושא הרכב .
אני חייב להיתייחס לעיניין הקרינה והנזקים ממנה,כמי ששימש קצין חכונה ימי וחי זמן ארוך ליד גנרטורים עוצמתיים ולוחות חשמל רבי כח חשמלי אני חייב להגיב לכל מי שטוען לבזקי קרינה,לא ניתקלתי בחולי חדיג בין קציני המכונה שאני מכיר,ולא מצאתי סימוכין לחולי כזה,כל הנושא של קרינה ממצברים או מלוחות חשמל הוא כניראה באמת הפחדה של גופים חיצוניים לצורך עשית כסף מבדיקות חסרות ערך.
יש הטוענים שכדאי מדי פעם להטעין (איטית) ל 90 או 100 אחוז כדי לבצע איזון תאים. האם יש אמת בטענה? אם כן, פעם בכמה זמן?
לדוגמא ראיתי באתר של פורד שהם ממליצים להטעין תמיד ל 90 אחוז.
מדוע כדי להטעין חשמלית כשמקסימום העלות יכול להגיע ל 50 שח , יש צורך להטעין האפליקציה של החברה לנייד. להכניס פרטי אשראי. לקבל את אישורם וכן הלאה. ולא פשוט לחבר המכונית . להעביר כרטיס האשראי כמו בתחנת דלק. להכניס מספר מכונית ות.ז ולהתחיל להטעין. איפה ההגיון?
תודה רבה ושאפו לכותב > מקצועי,מפורט ביותר ומסביר היטב גם לחסרי מושג שבננו:-)