כתבה יפה ומעניינת כמו תמיד עופר. כמה הגיגים שלי:
כאחד שהתחיל את הכתבה עם סופרלטיבים על הדיפנדר הספרטני המקורי ועדיין הספרטני בדגם שעליו אתה נוהג כיום, האם אתה לא חושב שהדיפנדר החדש הוא בעצם ריינג' רובר יותר מותאם לשטח? חלק מחווית הטיול, בייחוד אצל גברים הוא הרעש, הקרקושים וקבלת ההחלטות מתי לנעול, לראות את הדרך והסביבה לבד ולהתגבר על מכשולים. בדיפנדר החדש נראה כאילו כל זה נלקח מאיתנו. (אפילו אופציה לנעילה חשמלית ידנית אין?) כל הפאר, האלקטרוניקה והכפתורים, לא מורידים קצת מחווית השטח? (ואולי השאלה לאו דווקא על דיפנדר חדש אלא באופן כללי).
נושא שני שארצה להתייחס אליו הוא התגבור החשמלי, תאורטית מחזיק כ 40ק"מ ובפועל לדעתי פחות מ 30. זה אולי חוסך דלק למי שגר קרוב לעבודה וזה רכב יום יומי שלו. אבל מי שמטייל עם הרכב, ימצה את הטווח החשמלי בחצי שעה הראשונה של הטיול ובשאר הטיול יאלץ להסחב עם כ 250ק"ג משקל (תקן אותי אם אני טועה) של המערכת. זה כמו עוד 3 אנשים ברכב כל הזמן, תוסיף לזה עוד 3 נוסעים שיש לך איתך, ציוד, דלק ואולי משהו על הגגון, ונראה לי שעדיף בלי ה 250ק"ג עודף. מה גם שבשטח, כמה שיותר מסובך (2 טכנולוגיות בנזין/חשמל) זה פחות אמין. אין מה לעשות, כמה שיש יותר חוליות בשרשרת..
כן גם ה 4XE כזה ולדעתי סובל מאותן נקודות חולשה לעומת הבנזין בלבד.
עם זאת יפה לראותשלנד רובר שומרים על יכולת השטח, למרות המגמה העולמית שלייצר כלי חדשניים שנראים כמו רכב שטח אבל בעצם מיועדים לכביש בלבד.
מה זה שומרים על יכולות שטח?
יחסית לדגם הקודם יש דגרדציה רצינית ביכולות השטח.
היתרון היחיד הוא המחשב ששולט על הנעילות ו TC משופר.
לעומת זאת, הצמיגים, הפלסטיקה, הרכיבים האלקטרונים הרבים מקטינים את יכולות השטח לעומת הדגם היוצא. וכמובן שגם המחיר.
ג'יפ עם השנים לא רק שמרו אלא שיפרו את יכולות השטח.
טויוטה בלנדקרוזר (לשעבר פראדו) לא ירדו ביכולות השטח.
הג'יפיונים כמובן לא במשחק הזה.
אבל דיפנדר שהיה אגדת שטח, מלך הכאמל טרופי, לדעתי כיום הוא כבר לא כזה.
פעם הדיפנדר התחרה ב CJ וב YJ, היום לדעתי היכולות, בטח כסטוק, או כמשופר חוקית, לא מתקרבות ל JK ול JL.
לא אקלקל לכם את החגיגה ואתן לדיפנדר (היו לי 2 דיסקו בעבר) את הכבוד אך בסופו של דבר יש גם תמורה...גבוהה מדי לטעמי לדרגה. אני לאחר התלבטויות רבות רכשתי ב 2022 רקסטון פרימיום שייסלחו לי חבריי המסוקסים הדיסקו...נטאים(ממון). נותן תמורה לא פחות טובה בשיא הצניעות ובפחות ממחצית המחיר .
מסכים עם מר סדן שהרקסטון והדיפנדר החדש לא רחוקים אחד מהשני ביכולות השטח אבל רחוקים מאוד במחיר. כן, לרקסטון אין את "אפקט ההגעה" של הדיפנדר, אבל אין לזה משמעות בשטח.
הייתי מוסיף לקטגוריה הזאת גם את ה WK2 (לא טריילהוק) שבמחיר נמצא באמצע בין הרקסטון לדיפנדר.
אבל שוב, אלו לא ברונקו או רנגלר מבחינת יכולות שטח ו/או אפשרויות לשידרוגים.
תודה למגיבים, ולתגובות המעניינות.
בתור אחד שאינו בעל רכב שטח, ולא לועס סלעים להנאתו מידי בוקר (וחבל שכך), אני לא מתיימר לרדת לרזולוציות אלא רק להעביר את התחושות הלגמרי סובייקטיביות שלי, שלא באות להתחרות מול כל אופציה אחרת, או להשוות למי יש גדול יותר.
קיבלתי את הדיפנדר לסוף שבוע והחלטתי לשלב אותו בטיול שטח קבוצתי שכידוע לכם יש בו כללים מסויימים של התנהגות ושל מסלול מתואם ותחת הדרכה אחראית.
לו (והלוואי) וזה היה רכבי הפרטי אולי הייתי לוקח יותר סיכונים ויותר אתגרים בשביל הריגוש.
לצערי (שוב) מעולם לא נהגתי בדגמים מוקדמים של הדיפנדר, למרות שמאד חשקתי והרכב הסעיר את דמיוני כבר הרבה שנים כמתואר לעיל.
הדיפנדר הנוכחי הוא מאד טכנולוגי, מאד עביר, ומאד נוח בכל דרך. מחירו היקר לא הופך אותו למצרך המוני, ומה שהיה כנראה גם לא יחזור, כי העולם (בעיקר המוטורי) הולך לכיוונים חדשים שיש בהם יותר טכנולוגיה ופחות נגיעה אנושית.
טוב? רע? לא יודע.
בסוף זה יהיה כנראה עניין של העדפה.
בעיקר למי שיכול.
כתבה יפה ומעניינת כמו תמיד עופר. כמה הגיגים שלי:
כאחד שהתחיל את הכתבה עם סופרלטיבים על הדיפנדר הספרטני המקורי ועדיין הספרטני בדגם שעליו אתה נוהג כיום, האם אתה לא חושב שהדיפנדר החדש הוא בעצם ריינג' רובר יותר מותאם לשטח? חלק מחווית הטיול, בייחוד אצל גברים הוא הרעש, הקרקושים וקבלת ההחלטות מתי לנעול, לראות את הדרך והסביבה לבד ולהתגבר על מכשולים. בדיפנדר החדש נראה כאילו כל זה נלקח מאיתנו. (אפילו אופציה לנעילה חשמלית ידנית אין?) כל הפאר, האלקטרוניקה והכפתורים, לא מורידים קצת מחווית השטח? (ואולי השאלה לאו דווקא על דיפנדר חדש אלא באופן כללי).
נושא שני שארצה להתייחס אליו הוא התגבור החשמלי, תאורטית מחזיק כ 40ק"מ ובפועל לדעתי פחות מ 30. זה אולי חוסך דלק למי שגר קרוב לעבודה וזה רכב יום יומי שלו. אבל מי שמטייל עם הרכב, ימצה את הטווח החשמלי בחצי שעה הראשונה של הטיול ובשאר הטיול יאלץ להסחב עם כ 250ק"ג משקל (תקן אותי אם אני טועה) של המערכת. זה כמו עוד 3 אנשים ברכב כל הזמן, תוסיף לזה עוד 3 נוסעים שיש לך איתך, ציוד, דלק ואולי משהו על הגגון, ונראה לי שעדיף בלי ה 250ק"ג עודף. מה גם שבשטח, כמה שיותר מסובך (2 טכנולוגיות בנזין/חשמל) זה פחות אמין. אין מה לעשות, כמה שיש יותר חוליות בשרשרת..
כן גם ה 4XE כזה ולדעתי סובל מאותן נקודות חולשה לעומת הבנזין בלבד.
מה זה שומרים על יכולות שטח?
יחסית לדגם הקודם יש דגרדציה רצינית ביכולות השטח.
היתרון היחיד הוא המחשב ששולט על הנעילות ו TC משופר.
לעומת זאת, הצמיגים, הפלסטיקה, הרכיבים האלקטרונים הרבים מקטינים את יכולות השטח לעומת הדגם היוצא. וכמובן שגם המחיר.
ג'יפ עם השנים לא רק שמרו אלא שיפרו את יכולות השטח.
טויוטה בלנדקרוזר (לשעבר פראדו) לא ירדו ביכולות השטח.
הג'יפיונים כמובן לא במשחק הזה.
אבל דיפנדר שהיה אגדת שטח, מלך הכאמל טרופי, לדעתי כיום הוא כבר לא כזה.
פעם הדיפנדר התחרה ב CJ וב YJ, היום לדעתי היכולות, בטח כסטוק, או כמשופר חוקית, לא מתקרבות ל JK ול JL.
לא אקלקל לכם את החגיגה ואתן לדיפנדר (היו לי 2 דיסקו בעבר) את הכבוד אך בסופו של דבר יש גם תמורה...גבוהה מדי לטעמי לדרגה. אני לאחר התלבטויות רבות רכשתי ב 2022 רקסטון פרימיום שייסלחו לי חבריי המסוקסים הדיסקו...נטאים(ממון). נותן תמורה לא פחות טובה בשיא הצניעות ובפחות ממחצית המחיר .
"תודה עופר על ההתיחסות לתגובות.
כבר כתבתי תגובה ארוכה ומפורטת והיא נמחקה לפני ששלחתי, אז אני אקצר:
מהנדסי הרנגלר קבלו משימה לתכנן רכב שטח עם גג פריק לגמרי, דלתות פריקות וחלון שמתקפל קדימה. לעשות את זה ולשמור על כוכבי בטיחות זאת משימה בלתי אפשרית. בנוסף, יחסית לדיפנדר שלך בן ה-30, לרנגלר יש ABS, TC, כריות אוויר ועוד עזרי בטיחות שאין ברכב בן 30.
הדיפנדר, בכדי לקבל את הנוחות, הפאר, האלקטרוניקה שתעשה את רוב העבודה בשביל הנהג, צריך לוותר על חלק מיכולות השטח שיש לרנגלר וחלק מחווית השטח. אי אפשר הכל בייחד.
מי שהפרוטה מצוייה בכיסו, רוצה רכב יום יומי עם אפקט הגעה, נוח ונעים בכביש עם 5 כוכבי בטיחות ויכולות שטח מוגבלות יחסית לרנגלר וברונקו, הדיפנדר החדש מתאים לו.
כן, אני מסכים שבעזרת האלקטרוניקה ונהג מיומן שיודע לקרוא את השטח, הרכב בעל עבירות לא רעה אבל עם מגבלות שאין אותן ברנגלר ולו רק אפשרויות השידרוג.
תודה עופר על ההתיחסות לתגובות.
כבר כתבתי תגובה ארוכה ומפורטת והיא נמחקה לפני ששלחתי, אז אני אקצר:
מהנדסי הרנגלר קבלו משימה לתכנן רכב שטח עם גג פריק לגמרי, דלתות פריקות וחלון שמתקפל קדימה. לעשות את זה ולשמור על כוכבי בטיחות זאת משימה בלתי אפשרית. בנוסף, יחסית לדיפנדר שלך בן ה-30, לרנגלר יש ABS, TC, כריות אוויר ועוד עזרי בטיחות שאין ברכב בן 30.
הדיפנדר, בכדי לקבל את הנוחות, הפאר, האלקטרוניקה שתעשה את רוב העבודה בשביל הנהג, צריך לוותר על חלק מיכולות השטח שיש לרנגלר וחלק מחווית השטח. אי אפשר הכל בייחד.
מי שהפרוטה מצוייה בכיסו, רוצה רכב יום יומי עם אפקט הגעה, נוח ונעים בכביש עם 5 כוכבי בטיחות ויכולות שטח מוגבלות יחסית לרנגלר וברונקו, הדיפנדר החדש מתאים לו.
כן, אני מסכים שבעזרת האלקטרוניקה ונהג מיומן שיודע לקרוא את השטח, הרכב בעל עבירות לא רעה אבל עם מגבלות שאין אותן ברנגלר ולו רק אפשרויות השידרוג.
מסכים עם כל מילה שלך עופר - הרכבים לא באותה קטגוריה.
ולכן גם אי אפשר לשים אותם על אותו גרף של עבירות. כשכותבים שלדיפנדר יש עבירות טובה אז זה יחסית לרכבים מהקטגוריה שלו. לדעתי אין הרבה בקטגוריה הזו של 700 אלף ש"ח, נוח בכביש, מפואר ועם עבירות טובה. אולי הרקסטון שעולה הרבה פחות מחצי והגראנד WK2 שעולה חצי. ה G-CLASS עולה כפול... והלנד קרוזר, לפחות הדגם שיתחלף השנה (לא יודע לגבי החדש) גם לא נעים בכביש וגם לא ממש מרגיש נוח בפנים. אבל העבירות טובה.
זהו, אני מפסיק לחפור. רק אגיד ש....
אם היו לי 700 אלף פנויים, כנראה שהם היו הולכים על ה 392 (כשהמתחרים על הכסף היו הברונקו ראפטור ואולי, צריך לחשוב על זה, הזיבאר :-) )
מסכים עם כל מילה שלך עופר - הרכבים לא באותה קטגוריה.
ולכן גם אי אפשר לשים אותם על אותו גרף של עבירות. כשכותבים שלדיפנדר יש עבירות טובה אז זה יחסית לרכבים מהקטגוריה שלו. לדעתי אין הרבה בקטגוריה הזו של 700 אלף ש"ח, נוח בכביש, מפואר ועם עבירות טובה. אולי הרקסטון שעולה הרבה פחות מחצי והגראנד WK2 שעולה חצי. ה G-CLASS עולה כפול... והלנד קרוזר, לפחות הדגם שיתחלף השנה (לא יודע לגבי החדש) גם לא נעים בכביש וגם לא ממש מרגיש נוח בפנים. אבל העבירות טובה.
זהו, אני מפסיק לחפור. רק אגיד ש....
אם היו לי 700 אלף פנויים, כנראה שהם היו הולכים על ה 392 (כשהמתחרים על הכסף היו הברונקו ראפטור ואולי, צריך לחשוב על זה, הזיבאר :-) )