פורומים

 - שטח 4x4

כתבה חדשה: סוגי מערכות הנעה : בנזין / דיזל / היברידי / פלאג אין / חשמלי / מימן

16 באוקטובר ב 11:06 10 תגובות 3401 צפיות profile imageOgash Ofer
מהמצאת המנוע על ידי אוטו עד ימינו ואולי קצת מהעתיד (הקרוב) פירוט כלל סוגי ההנעות השונות בכלי הרכב הנמכרים כיום - מנועי בנזין, דיזל, היברידי לסוגיו, פלאג-אין, הנעה חשמלית וגם הנעה על מימן...

לכתבה - סוגי מערכות הנעה : בנזין / דיזל / היברידי / פלאג אין / חשמלי / מימן
הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת - חשמל זה העתיד 16 באוקטובר ב 18:15

    עושה סדר בראש
    תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אורח/ת - עמית ב. 16 באוקטובר ב 18:44

    סוללה של פריוס עולה 5000 שקל.
    בפריוס ובטויוטה היברידיות אין גיר רגיל, יש מערכת פלנטרית שמשלבת 2 מנועים חשמליים ומנוע בנזין. ללא מצמד. לכן אין עלות תיקון גיר או מצמד.
    במצב היברידי הרכב חסכוני מאוד בתצרוכת דלק.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. אורח/ת - עמית ב. 16 באוקטובר ב 18:44

    רכב פלאגאין ( ראב 4 ) טווח בחשמל 75 ק"מ.
    בנסיעה במצב היברידי תצרוכת דלק מעל 20 ק"מ לליטר.
    אין כל בעייה בנסיעות בין עירוניות. רכב חזק מאוד 306 כ"ס.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. profile image Ogash Ofer 16 באוקטובר ב 18:52

    אורח/ת - עמית ב. כתב/ה:
    "

    סוללה של פריוס עולה 5000 שקל.
    בפריוס ובטויוטה היברידיות אין גיר רגיל, יש מערכת פלנטרית שמשלבת 2 מנועים חשמליים ומנוע בנזין. ללא מצמד. לכן אין עלות תיקון גיר או מצמד.
    במצב היברידי הרכב חסכוני מאוד בתצרוכת דלק.

    "
    עלות החלפת סוללה בטויוטה פריוס היא הרבה יותר גבוהה מ-5,000 ש"ח.
    אלו המחירים כפי שמצאתי באינטרנט:
    פריוס 2009-2010 - 13,424 שקל
    פריוס 2011-2015 - 14,227 שקל
    פריוס 2016-2022 - 12,882 שקל

    כשלטויוטה יש תוכנית להארכת אחריות לסוללה עד גיל 12 בעלויות הבאות (לפי קינן, באתר וואלה):
    תוכנית הארכת האחריות בטויוטה מתחילה מתום 5 השנים או 100 אלף הק"מ שמעניקה היצרנית להיברידית חדשה. הארכת האחריות היא לשנה נוספת או 15 אלף ק"מ, כאשר העלות היא 470 שקלים לרכב עד גיל 10 ו-700 שקלים לרכב מגיל 10 עד 12 שנים. העלות לא כוללת את מחיר בדיקת הסוללה.

    אכן הרכב חסכוני מאוד במצב היברידי. אבל כשנגמרת הסוללה היא משקולת ובנסיעות בין עירוניות ארוכות הרכב כבר לא חסכוני (בהשוואה לרכב דומה ללא מערכת היברידית).

    לגבי הגיר האוטומט וצורת השילוב עם המנוע החשמלי - לכל יצרן השיטה שלו.
    כיום גם בטויטה אין גיר רובוטי ולא עושים שימוש במצמד לא באמצעות הנהג (כי הגיר אוטומטי) ולא באמצעות הרובוט. ואין קשר לעניין ההיברידי של הרכב.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. profile image Ogash Ofer 16 באוקטובר ב 18:58

    אורח/ת - עמית ב. כתב/ה:
    "

    רכב פלאגאין ( ראב 4 ) טווח בחשמל 75 ק"מ.
    בנסיעה במצב היברידי תצרוכת דלק מעל 20 ק"מ לליטר.
    אין כל בעייה בנסיעות בין עירוניות. רכב חזק מאוד 306 כ"ס.

    "
    אכן ראב RAV 4 הוא ספינת הדגל של טויוטה - רכב מוצלח מכל הבחינות.
    וגם הדרכתי את ההשקה שלו בארץ! אחד הטובים (ובהתאם גם המחיר)
    קישור לסיכום ההשקה שהדרכתי
    חסכוני, חזק מאוד, אבל מגיע ל-75 ק"מ על חשמל רק בתנאי יצרן וללא מזגן.
    גם למרצדס יש רכבי פלאג-אין עם טווח ארוך.
    אבל כפי שרשמתי בכתבה הממוצע לרכבי פלאג-אין הוא כ-50 ק"מ על חשמל.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. profile image Ogash Ofer 16 באוקטובר ב 19:13

    אורח/ת - עמית ב. כתב/ה:
    "

    סוללה של פריוס עולה 5000 שקל.
    בפריוס ובטויוטה היברידיות אין גיר רגיל, יש מערכת פלנטרית שמשלבת 2 מנועים חשמליים ומנוע בנזין. ללא מצמד. לכן אין עלות תיקון גיר או מצמד.
    במצב היברידי הרכב חסכוני מאוד בתצרוכת דלק.

    "
    ודרך אגב:
    הפריוס היא חלוצת הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה והדגם הרביעי שלה, אשר הושק החודש בישראל, הוא חלוץ של גם של טכנולוגיית המרכב החדשה של טויוטה (TNGA) אשר שמה במרכז את חווית הנהג.
    היה לנו העונג להדריך את אנשי טויוטה בהשקה של 4 Prius בארץ
    - קישור לסיכום ההשקה של פריוס 4 בארץ.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. אורח/ת - שלומית 17 באוקטובר ב 09:56

    מעניין!
    חג שמח לכל המטיילים

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. profile image Ogash Ofer 17 באוקטובר ב 19:35

    בזכות הערותיו המחכימות של חברי ניצן אביבי הוספתי את ההסתייגות הבאות:
    1.עם זאת לא הכול מושלם - במנוע חשמלי המומנט יורד ככל שהסל"ד עולה ובגלל זה ההספק של מנועים חשמליים נופל בסל"ד גבוה והתאוצות נחלשות במהירות גבוהה (לכן יצרניות של רכבי ספורט חשמליים משתמשות גם בתיבת הילוכים לצד המנוע החשמלי).
    2.ועדיין תאי דלק הם אמצעי לא מאוד יעיל לייצר חשמל וגם בהפקת המימן מאבדים אנרגיה (רוב המימן כיום מופק מגז טבעי). לכן תאי דלק ומימן רלוונטיים בעיקר לשימוש במקרים בהם נדרשת הרבה אנרגיה ומעט זמן טעינה (משאיות הובלה, רכבי משלוחים וכו').
    3.בעולם המוטורי מוכרים גם מנועי בעירה פנימית מוזמנים מימן, אם כי לא בייצור סדרתי.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. אורח/ת - Eli 18 באוקטובר ב 18:44

    עם קורולה 2019
    250000 קמ
    אפס תקלות מלבד פאנצ'רים באתר בניה
    צריכה במאמץ 19 קמ/לליטר
    ברקסים הוחלפו ב 180000 קמ

    עכשיו תחליטו חחחח

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. profile image Ogash Ofer 19 באוקטובר ב 09:21

    אורח/ת - Eli כתב/ה:
    "

    עם קורולה 2019
    250000 קמ
    אפס תקלות מלבד פאנצ'רים באתר בניה
    צריכה במאמץ 19 קמ/לליטר
    ברקסים הוחלפו ב 180000 קמ

    עכשיו תחליטו חחחח

    "
    קורולה הוא הרכב הנמכר ביותר בעולם! (יותר מחיפושית) ורב המכר של טויוטה.
    כנראה לא סתם...
    בקיץ 2016 זכיתי להדריך את השקת הדגם החדש בארץ ולראשונה עם מערכת הבטיחות החדשה (אז) של טויוטה TSS וזה לאחר שהוסמכתי ע"י טויוטה יפן (ומרכז ההדרכה באירופה) להדריך טויוטה:
    https://www.4x4.co.il/article/10788

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול