שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

סובב הר בוקר סתיו 2015

בוקר קייצי בשלהי הסתיו. נקבצנו שישה רכבים מצויידים ואנוכי המדריך להתמודד עם העליה להר בוקר ולהנות מנוף המדהים של חבל הארץ הזה שעל שוליו הדרומיים של הנגב המערבי.
היכרות (מטייל חדש הצטרף לקבוצה שמתכנסת מידי פעם), תדריך התנהלות נכונה במעלה קשה, מכשירי קשר נוהל שיירה בטיחות ולדרך.

מסע להר בוקר

מסע להר בוקרמסע להר בוקר

המסע להר בוקר מתחיל בנחל הבשור. אפיק הנחל בתחילה רחב מאוד עם הרבה נתיבי זרימה. לאחר כשני קמ התחלנו להתכנס לתוך נקיק צר ויפה שקירותיו מתעקלים לאורך אפיק הנחל. 

מתקרבים לערוץ צר בו מתחיל הטיפוס לעבר מרומי הר בוקר

מתקרבים לערוץ צר בו מתחיל הטיפוס לעבר מרומי הר בוקרמתקרבים לערוץ צר בו מתחיל הטיפוס לעבר מרומי הר בוקר

רוח מזרחית ערה מרימה ענני אבק בנחל

רוח מזרחית ערה מרימה ענני אבק בנחלרוח מזרחית ערה מרימה ענני אבק בנחל

התקלות ראשונה חציית ערוץ עמוק לפני המעלה

התקלות ראשונה חציית ערוץ עמוק לפני המעלההתקלות ראשונה חציית ערוץ עמוק לפני המעלה

שלישי חוצה

שלישי חוצהשלישי חוצה

מיקי עם הפראדו הקצר מתגלגל בקלות

מיקי עם הפראדו הקצר מתגלגל בקלותמיקי עם הפראדו הקצר מתגלגל בקלות

רביעי חוצה

רביעי חוצהרביעי חוצה

הדיסקו דור רביעי (4G) חוצה בנון שלנטיות

הדיסקו דור רביעי (4G) חוצה בנון שלנטיותהדיסקו דור רביעי (4G) חוצה בנון שלנטיות

ארוחת הבוקר ותידרוך לקראת המעלה

בערוץ הצר שבו מתפתל השביל המטפס אל פסגת ההר מצאנו ישורת קטנה בה החננו את הרכבים פרסנו את הצידניות וארגזי האוכל ולאחר הארוחה ניתן התדריך לנהיגת שטח נכונה במעלה תלול שבו מדרגות הצלבות ודרדרת. מעלה בעבירות קשה למדי. רוח מזרחית קרירה הנעימה את ההפסקה וריח הקפה היווה רקע מעולה לדברי התדריך

ארוחת הבוקר

ארוחת הבוקרארוחת הבוקר

את סיפור המעלה הכי טוב לספר בתמונות

מתודרכים ממושמעים ועם הכוונה כולם מתגברים על מעלה הר בוקר

תדריך לפני המעלה

תדריך לפני המעלהתדריך לפני המעלה

מתארגנים למעבר מכשול ראשון

מתארגנים למעבר מכשול ראשוןמתארגנים למעבר מכשול ראשון

מדרגה קטנה לחימום

מדרגה קטנה לחימוםמדרגה קטנה לחימום

בקרת האחיזה האלקטרונית (traction control) עומדת יפה במבחן

בקרת האחיזה האלקטרונית (traction control) עומדת יפה במבחןבקרת האחיזה האלקטרונית (traction control) עומדת יפה במבחן

אחד אחד מתמודדים עם הקטע הבעייתי - מדרגה חלקה ושיפוע תלול עם דרדרת

אחד אחד מתמודדים עם הקטע הבעייתי - מדרגה חלקה ושיפוע תלול עם דרדרתאחד אחד מתמודדים עם הקטע הבעייתי - מדרגה חלקה ושיפוע תלול עם דרדרת

מתודרכים נשמעים להכוונה והמעלה נכבש

מתודרכים נשמעים להכוונה והמעלה נכבשמתודרכים נשמעים להכוונה והמעלה נכבש

אבל האתגרים לא הסתיימו - לפנינו ה"סכין" שלפני הדילוג לפסגה

אבל האתגרים לא הסתיימו - לפנינו ה"סכין" שלפני הדילוג לפסגהאבל האתגרים לא הסתיימו  - לפנינו ה

בתור למעבר הסכין שברוחב סרני הרכב

בתור למעבר הסכין שברוחב סרני הרכבבתור למעבר הסכין שברוחב סרני הרכב

דני והטרופר

דני והטרופרדני והטרופר

דוד והפג'רו

דוד והפג'רודוד והפג'רו

ירון הפג'רואיסט

ירון הפג'רואיסטירון הפג'רואיסט

פול והפרדו המעוטר

פול והפרדו המעוטרפול והפרדו המעוטר

והדיסקו 4 סוגר

והדיסקו 4 סוגרוהדיסקו 4 סוגר

מדרגה אחרונה לפני הפסגה

מדרגה אחרונה לפני הפסגהמדרגה אחרונה לפני הפסגה

והגענו לנקודת הגובה המיירבית האפשרית לרכבים מכאן - 2X2

והגענו לנקודת הגובה המיירבית האפשרית לרכבים מכאן - 2X2והגענו לנקודת הגובה המיירבית האפשרית לרכבים מכאן - 2X2

כיבוש הפסגה במסע רגלי קצר

כיבוש הפסגה במסע רגלי קצרכיבוש הפסגה במסע רגלי קצר

מחייכים במרומי הר בוקר כשמסביב תצפית 360 מעלות ל 100 ק"מ

מחייכים במרומי הר בוקר כשמסביב תצפית 360 מעלות ל 100 ק"ממחייכים במרומי הר בוקר כשמסביב תצפית 360 מעלות ל 100 ק

ותמונה אחת בשביל אמא

ותמונה אחת בשביל אמאותמונה אחת בשביל אמא

הירידה לנחל דרורים והטיפוס להר נצר

המשך המסע - ירידה ממרומי ההר לערוץ היפה של נחל דרורים שהוא אחד הנחלים היפים שבהר הנגב. הירידה מתמשכת בין נופי בראשית, זמנה לנו תקר באחד מגלגלי אחד הרכבים. קטן עלינו. אחרי החלפת הגלגל המשכנו להתגלגל מטה לערוץ והתחלנו לעקוב אחר הפיתולים של הנחל. לעת שהערוץ החל להתעמק והקניון נעשה צר מלהכיל ג'יפ, פנינו לטיפוס אחרון לעבר הר נצר שמדרום לערוץ נחל דרורים. מעלה קליל לאחר שצלחנו את מעלה הר בוקר - זה שבעבירות קשה בלבד , (לדרישת הגבירות לא התמודדנו עם המעלה שבעבירות קשה מאוד - יש גם כזה). על פסגת הר נצר פרסנו שולחנות והדלקנו גזיות לארוחת צהרים. רוח קרירה נשבה והמזג האויר הקייצי המשיך להאיר לנו פניו.

העליה להר נצר

העליה להר נצרהעליה להר נצר

על הר נצר שוב בשיירה

על הר נצר שוב בשיירהעל הר נצר שוב בשיירה

לעבר קו הסיום בעיר הנבטית שיבטה

הירידה מהר נצר מתנהלת לאורך שלוחה ארוכה המובילה לעבר בקעת שיבטה. ובערוב היום כהשמש שוקעת לעינינו מעבר למסך עננים צללנו לעבר הבקעה ועלינו על דרך שיתכן ושימשה לפני 2000 שנה את הנבטים אדוני המדבר. לא ארכה הדרך וכולנו שלמים מרוצים ןמחייכים הגענו שוב אל הציויליזציה בדמות כביש אספלט שחור. תחקיר תודות ובזהירות הביתה.

סיום מדהים ליום מקסים

סיום מדהים ליום מקסים סיום מדהים ליום מקסים

תגובות

5 תגובות

1

האמר סיור

22 בנובמבר 2015 ב 19:18

סובב הר בוקר סתיו 2015

אנשי אתר השטח......
מתי תלמדו שאסור לנסוע שם ?
המקום נמצא בלב שמורת טבע מוכרזת, והציר הזה כולל מעלה בוקר, לזר , מיצר הסכין,הינם בבחינת ירידה משביל מסומן בתוך שמורה.
כבר כתבתי שהרטג הציבה מצלמות נסתרות בקטע הזה, ולפעמים הם מעלים שם רחפן לאויר.

בכל טיול אתם כותבים :
באחריות המטיילים להקפיד כי כל הנוסעים ברכב יהיו חגורים בזמן התנועה. בזמן הטיול יש להקפיד ולשמור על הטבע, על הנקיון ולנהוג בהתאם להנחיות של רשות שמורות הטבע והגנים. נו..... :(

2

Ogash Ofer

23 בנובמבר 2015 ב 17:09

סובב הר בוקר סתיו 2015

אכן אנחנו באתר מחנכים וגם מקפידים מאוד על שמירת טבע (וחוק).

לגבי השביל החוצה את רכס בוקר המצב אינו ברור.

השביל מסומן בבירור על המפות וקיים בשטח במקום עוד טרם הוכרז המקום כשמורת טבע.

בנוסף לכך רשות שמורות הטבע אינה מונעת נסיעה עליו - לא בשילוט מתאים האוסר נסיעה (אפילו לא בפסלטיקים לבנים או אבנים שיחסמו את השביל הברור) וגם לא בסימון האיסור על המפות.

עם זאת נתייחס בכובד רב להערתך ונקפיד בנושא.

מאחל לכולנו לשמור על הטבע ולכבד את החוק.

עופר

3

אורח/ת

24 בנובמבר 2015 ב 15:32

האמר סיור

אנשי אתר השטח מקפידים על ניקיון השטח ושמירת ערכי הטבע/ האמר הסיור אתה לא תלמד אותנו מה זה שמירת טבע אתה איש קטן במערכת של עם ישראל תכנס לעצמך תודה גדולה לאנשי אתר השטח המובילים בארץ ישראל חיים

4

האמר סיור

24 בנובמבר 2015 ב 22:41

כתבה חדשה - סובב הר בוקר סתיו 2015


אדון חיים, לא פניתי אליך !!

תודה.

5

דורית נשר

25 בנובמבר 2015 ב 13:11

האמר סיור

חיים חביבי, לא לקחת קשה את הביקורת החשובה והבונה של האמר, זה לא בריא ללב ויש לך עוד הרבה פסגות לטפס.