מה יש לכם מהמרסבא, מה? הטיול המיועד למרסבא בחוה"מ פסח התמלא במהירות כל כך גדולה, עד שהצריך לפתוח קבוצה שנייה, שיצאה למסע הרפתקאות של ממש.
מאת: אתר השטח הישראלי
09/05/16
המסלול הוגדר כ''קל-בינוני'' עבור רכבי השטח האמיתיים, ו''בינוני-קשה'' לג'יפונים, שעל כן מיקמתי אותם בראש השיירה, צמודים לירכתי הסופה הקשישה שלי, על מנת שאוכל להגיש עזרה במהירות - בהכוונה או במשיכה/כינון, אם וכאשר יתעורר הצורך.... בתדריך שלפני היציאה לדרך הגדרתי במפורש: מהטיול הזה כולם יוצאים עם חיוכים, וללא נזקים.
עד הר מונטאר, אכן לא התעורר שום צורך. השבילים נוחים ועבירים. אנו חולפים על פני היישוב קידר ומטפסים להר מונטאר, הוא ''הר עזאזל'' המפורסם. הפסקת חילוץ עצמות, הסבר קצר, תצפית נוף מרהיבה כאשר כל איזור ירושלים ובנותיה - מהרודיון בדרום ועד רמאללה בצפון, לנגד עינינו, ואפשר להמשיך.
ירידה לערוץ נחל קידרון מתחילה לעמת אותנו עם נהיגת שטח מעניינת - כולל כמה חציות רטובות של ערוץ הקידרון הביובי-ריחני הזורם בעוז בינות למגורי בדואים מקומיים. פה ושם כמה שפ''צונים שמחייבים זהירות, והנה עומדים גלגלינו לפני אתגר העבירות הראשון להיום - עליה תלולה, משובצת פה ושם במדרגות קטנות, עם סיבוב 90 מעלות שמאלה ומדרגות אלכסוניות. לא נורא, הרי רק לפני קצת יותר מחצי שנה העברנו כאן בהצלחה רבה כ-130 (!!!) סובארו XV.... לכלים הגיבורים לא תהיה שום בעיה, אבל הג'יפונים עדיין יזדקקו להכוונה. מהר מאוד הבנתי עם מי יש לי עסק - נהגים מרוכזים, ערניים וממושמעים, העבירו את ה-XV האאוטבק והטריוס בהצלחה ובקלות על פני המעבר המאיים. כל היתר הסתדרו היטב כצפוי, והמשכנו, דרך ירידה משובצת בולדרים, לכיוון התצפית על מנזר המרסבא והפסקת צהרים ארוכה.ושוב אנו בדרכנו. ירודים לכיוון מצוק ההעתקים לאורך נחל קדירון. פה ושם חוצים את הערוץ הביובי, הפסולת שנסחפת לכאן מכערת את הנוף המרהיב שמשני צידי הנחל - חבל שהאיזור הזה לא מטופל ע''י הרשויות. תצפית עוצרת נשימה על ים המלח במצפה נחליאל ומכאן, באור הרך של אחר צהרים, אנו נאבקים על השביל דרומה לכיוון מצוקי דרגות.
ולמה ''נאבקים''? משום שהדרך לא רק משובשת ודורשת זהירות מיוחדת, אלא גם משובצת מעברי חריצים עמוקים. הג'יפאים שנוהגים ברכב שטח אמיתי לא יבינו על מה המהומה, אבל מאחורי הגה של ג'יפון רך, כל מכשול כזה מאיים לתלוש חלקי מרכב... ועל כן סלילת נתיב הכוונה מדוייקת, על גבול הכירורגית, הם צורך עליון.
אתגר אחרון סיפקה לנו המדרגה הגדולה של נחל סמר. שוב בניית אבנים והכוונה - ומעשה שטן, XV ואאוטבק עלו בלי למצמץ! עוד קילומטרים ספורים, וסיימנו את הטיול בתצפית המרהיבה של מנחת מצוקי דרגות על תה, קפה וממתקים.
היה לנו יופי של טיול. מזג אוויר מצוין. זכיתי להוביל קבוצה מצויינת, ממושמעת, שהפגינה יכולות נהיגה מרשימות ויכלה לכל מכשול, ללא נזקים, ללא פנצ'רים. תענוג. נהניתי להוביל אתכם - נתראה בטיולים הבאים!
טיפ נהיגת שטח: עבירות ג'יפונים בשטח
בנהיגה נכונה ומודעת, רוב הג'יפונים הפופולריים בעלי הנעה כפולה מציעים יכולת אמיתית לטייל ברוב המוחלט של שבילי הארץ. אבל, (כמו תמיד יש ''אבל''.....) לג'יפונים יש כמה מגבלות בשטח, שראוי לתת עליהן את הדעת:
1. צמיגים - רוב הג'יפונים המודרניים מצויידים בצמיגי חתך נמוך. הם מאופיינים בדופן עדינה ופגיעה ובכל תוואי שטח שאינו חולי-טובעני, אנו ממליצים לא להפחית לחץ אוויר על מנת לא לפגוע בדופן העדינה שלהם. זהירות מיוחדת נדרשת בשטח סלעי - גם חיכוך פשוט של דופן הצמיג באבן יכול להסתיים בקרע. היעזרו במכוון חיצוני. בנוסף - חלק מהג'יפונים מצויידים בגלגל חלופי צנום שחוסך מקום ומשקל, אבל לא מספק פתרון אמיתי להמשך הטיול. כלים אחרים מוותרים לחלוטין על גלגל חלופי לטובת מדחס אויר קטן ומיכל דבק (!!!...) שכמובן חסרי כל תועלת במקרה של קריעת צמיג... לכן מומלץ בחום להצטייד במדחס אוויר ובערכת תיקון פנצ'רים (''שרוכים''/''תולעים''/''נחשים'') וללמוד להשתמש בה. זו מיומנות שסביר להניח שתזדקקו לה.
2. מרווח גחון, זויות מרכב - לרוב הג'יפונים גחון נמוך ופגיע וזוית גישה בעייתית - ברוב המעברים שדורשים הורדת גלגל קדמי לחריץ עמוק, הפגוש הקדמי יגרד את הקרקע. גירוד אלים יסתיים בשבירת/תלישת ספויילר/פגוש יקרים. הפתרון - תשקיעו במיגון, בהכוונה סבלנית ומדוייקת ובהרבה ''עבודת מע''צ'' - בניית רמפות, מילוי חריצים, מיתון מדרגות.
לפרטים ולהרשמה למסעות הבאים - הקליקו כאן0 תגובות
תגובות