טיול מועדון דאצ'יה מלטרון לתל גזר - 9/10/17

ביום שני  ה-9.10.17  בעיצומו של חג הסוכות יצאנו לטיול באזור לטרון ותל גזר עם ביקור באתרים מעניינים מקום המדינה וכל זה בנופים מדהימים ואוויר נקי ומרענן (מהגשם שקפץ לבקר). הדריכו: קובי בצלאל ועדי צפתי

המסלול תוכנן בקפידה והותאם לרכבי דאצ'יה כפולי הנעה וגם כאלה שלא.

נפגשנו בבוקר בחניה של משטרת לטרון, מזג האוויר היה נעים, והשמועות על גשם בצפון ובמרכז לא איחרו לבוא והגיעו מהמטיילים בדרכים, בלטרון היה מז"א מצויין ואמרנו להם שיגיעו – יש טיול והכל בסדר.

לאחר שכולם הגיעו, (28 רכבים), נרשמו וקיבלו שקיות מבית דאצ'יה הכוללות כובעים וחולצות, החלטנו שהגיע הזמן לתדריך ולצאת לשטח... ואז... בדיוק אז... נפתחו ארובות השמים...

התכנסנו כולנו מתחת לעצים שיגנו עלינו מהגשם והתחלנו בתדריך לטיול. ביצענו תדריך, דגשים לנהיגה וכמובן הסבר על מה שמצופה לנו היום.

התחלקנו לשתי קבוצות של 14 רכבים בכל קבוצה. קבוצה אחת (של עדי) יצאה למסלול בכיוון השעון לכיוון מצפה הראל, והקבוצה השניה (של קובי) יצאה לכיוון הנגדי – לכיוון תל גזר.

הגשם שירד הרטיב לנו את האדמה והעלה ריח נעים של גשם ראשון ועזר להפחית את האבק, תענוג.

עצרנו במצפה הראל ולאחר תדריך על לטרון, דרך בורמה והאזור אכלנו ארוחת בוקר.

משם המשכנו על דרך בורמה עד הנקודה בה התחילה סלילתה.

המשכנו דרך השדות (שבדיוק הבוקר, בלי קשר לגשם השוטף) פתח החקלאי את הממטרות אשר הרטיבו הייטב את השביל.... הרכבים הראשונים עברו והבאים בתור התקשו. רכב אחד נתקע באמצע הבוץ. תוך כדי חילוצו נפתחו שוב ארובות השמים, אבל מכל הלב... והרטיבו אותנו לגמרי. הרכב כמובן הצליח לחצות לאחר שחילצנו אותו לאחור, ושאר הרכבים שהיו מאחור הסתובבו במקום והוצאנו אותם להמשך המסלול מסביב.

חצינו את הכביש והגענו ליער המגינים ולמטוס הנורד, שם נפגשו שתי הקבוצות. נתנו הסבר משותף על יער המגינים, על מטוס הנורד וטייסת הפילים (103) וקינחנו בהסבר על מה שהיה לנו בבוץ – מערכת ה-esp וחשיבות הצמיגים ולחץ האוויר.

משם התפצלו שוב הקבוצות, וכל אחת המשיכה במסלול של השניה.

עברנו דרך אנדרטת הזחל"מ, שם הילדים טיפסו עליו וסיפרנו את סיפורו של גדוד 113 בלחימה בסואץ, המשכנו ועצרנו באנדרטה משבר לתקומה אשר הקים האומן נתן סאס אשר מפרטת את שמותיהם של 634 ניצולי השואה שניספו במלחמת העצמאות כאשר נלחמו על המדינה החדשה שבדרך.

המשכנו דרך השדות הפתוחים עד תל גזר ושם עצרנו ועלינו על התל. עלינו לתצפית ולמדנו על חשיבותו ומיוחדותו.

בדרך החוצה מהשטח עברנו דרך גלגלי כותנה ענקים אשר נקטפו יומיים לפני כן והמתינו לאיסוף, וסיימנו בלטרון, לסיכום חוויות ו... נסיעה הביתה.

מזג האוויר היה מצויין (הגשם רק תרם לחוויה), האנשים מושלמים ומסלול מעניין עם נופים עוצרי נשימה – מכלול דברים שיצרו חווית טיול מעולה בקרב כלל המשתתפים.

להתראות בטיול הבא....

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

למסעות הבאים בארץ- הקלק כאן | למסעות הבאים בעולם- הקלק כאן | להדרכות הנהיגה הבאות- הקלק כאן

ליומני המסעות הקודמים של מועדון דאצ'יה - הקלק כאן

אורח/ת - איציק ברבר

19 באוקטובר 2017 ב 15:04

רצינו לומר תודה ושהיה טיול נפלא .
קיבלנו שני מדריכים וצלם מקסימים שהדריכו בשמחה .
אנחנו היינו עם עדי - היה פשוט מקסים , קיבל אותנו בשמחה , הדריך עם חיוך כל הדרך , הסביר וענה על שאלות העניק חוויית נסיעה והיה קשוב לרחשי הקבוצה .

אורח/ת - הלוי אמנון

19 באוקטובר 2017 ב 15:48

מהממ.... פשוט מהממ תמונות יפות חברה על הכיפק גם המדריכים והצלם שמנציח את הרגעים היפים
תודה לכם משפחת דאציה .

yar567890@gmail.com11

19 באוקטובר 2017 ב 23:39

רצינו לומר שהיה טיול יפה, רק חבל שהדציה אינו רכב שטח אלא מתאים אך ורק לשבילים.אכזבה לדציה!!

leornevo

20 באוקטובר 2017 ב 22:27

yar567890@gmail.com11 כתב/ה:  אהלן = אני מתחזק את אתר הפייסבוק של גיפאי דציה דאסטר ויש לי הרבה שיחות עם חברי דציה וגפ הובלתי גציות , לדעתי הצנועה לדציה דאסטר שקיבלו מיגון ושמו צמיגים משופרים בסגנון 50:50 יש יכולות של הרבה מעל שבילים, ולראיה בחוצה ישראל 2 דציות עלו אפילו כמה מעלות - מוזמנים לראות דוגמאות באתר הפייסבוק שפתחתי עבורכם ועבורם https://www.facebook.com/groups/348406662020436/   ולראות נסיעה בבוץ וגם בחולות (לא צריך להגזים כמובן)  גמובן 60% תלוי בגיפאי אז קחו מספר שעורי הדררכה באתר השטח לפני יציאה לטיולים ארוכים ומאתגרים יותר - בהצלחה - צפו וראו https://www.youtube.com/watch?v=mECrZfpVEEc
"

רציhttps://www.youtube.com/watch?v=mECrZfpVEEcנו לומר שהיה טיול יפה, רק חבל שהדציה אינו רכב שטח אלא מתאים אך ורק לשבילים.אכזבה לדציה!!

leornevo

20 באוקטובר 2017 ב 23:32

yar567890@gmail.com11 כתב/ה:

"
https://www.youtube.com/watch?v=5F1Z_TUHimE   זה הרבה יותר משבילים - דורש כמו כל דבר אימון עם מדריך מתאים להכרת יכולות הרכב לפני יציאה לטיולים

kobi Betsalel

22 באוקטובר 2017 ב 11:52

תודה רבה על התגובות החמות כאן באתר, בסמסים ובטלפונים.. נשמח לראות אתכם גם בטיולים הבאים ובהדרכות השונות לנהיגת שטח.