טיול מועדון סוזוקי ויטארה החדשה - סובב הכרמל, 28/10/17

למרות התראות החזאים על שבת סוערת עם סופות רעמים ומשקעים רבים החלטנו לקיים את הטיול - ומה זה הצלחנו..!
נוסעיהן של 14 ויטארות זכו לטיול מקסים ומזג אויר מעולה (למרות שהחזאים לא טעו יותר מידי).
צילמו: שלמה הלב"ץ ויחיאל דניאל.

אז מה היה לנו?

9 בבוקר, חניון יער היערנים שבכרמל, 17 סוזוקים, מזג אוויר מאוד נעים (אבל מאיים משהו), שני מדריכים של אתר השטח (יחיאל ושלמה) וקבוצה מעולה ובחלקה כבר מגובשת מטיולים קודמים של המועדון המתפתח.
תדריך קצר, חלוקה לשתי קבוצות, מכשירי קשר ולדרך.
המסלול: דרך נוף כרמל (כולה), קרן הכרמל (המוחרקה), חירבת סומק, דלית אל כרמל, נחל מערות.

בתחילת היום הראות לא הייתה טובה והיה קשה לראות את הנוף מהצד הצפוני של הכרמל לכיוון הקריות, עכו, נהריה והגליל המערבי. הדרך עצמה - מהממת ביופיה. עצרנו לארוחת בוקר בחניון נעים וכשכבר היינו ממש לקראת סיום הגיע מה שהחזאים הבטיחו - סופת רעמים, גשם, קור ורוח. למזלינו הטוב זה נמשך דקות ספורות, שטף מעט את האוויר ופינה את מקומו לשמים כחולים עם עננות קלה - פשוט מושלם. בהמשך, כשפנינו כבר היו מעט מזרחה, זכינו לראות טובה למדי והיה קל מאוד לזהות את כל הישובים מטבעון בצפון דרך רמת ישי, נהלל, נצרת, עפולה, התבור, הגלבוע ועוד.

אוכלים תוך הערכות נגד הגשם....

קפצנו לביקור במנזר המוחרקה (קרן הכרמל), זכינו לנוף עוצר נשימה ממרפסת התצפית של המקום וסיפרנו את סיפור אליהו הנביא ונביאי הבעל. חזרנו לדרך נוף כרמל ונסענו עד לסופה בכביש העולה מאליקים לכרמל וירדנו בזהירות לאתר חירבת סומק, בור המים שלה, הגתות ומערות הקבורה המרשימות.

מערת הקבורה בחירבת סומק

עולים חזרה לכביש, חוצים את דלית אל כרמל ויורדים לנחל מערות. נוסעים לאורכו עד לסיום בשמורת נחל מערות שבה מערות האדם הקדמון (שהוכרזו לאחרונה כאתר מורשת עולמית). בקילומטרים האחרונים זכינו להשתעשע מעט בדרך בוצית ותרגלנו את עצמינו ואת כלי הרכב - היה כיף ("לונה פארק" היה מי שאמר)

תמונות מהקבוצה של יחיאל

פגשנו קבוצה נחמדה של תיירים מקוראה וצפינו בקטע של טקס כלשהו שהתפתח לאירוע קבלת אורחים

פגשנו קבוצה נחמדה של תיירים מקוראה הקטע של טקס כל שהוא שהתפתח לאירוע קבלת אורחים

ומהמוחרקה נסענו לחרבת סומק לסיור בישוב העתיק

ומכאן לנחל מערות

שיחת סיכום

לסיום היה טיול סוף... הכל הסתדר הכי טוב שאפשר. והמטיילים - חבורה נהדרת של חובבי טבע ורכב.
נהנינו מאוד להוביל אתכם ובטוח שנתראה בטיולים הבאים.
צ'או.... שלמה ויחיאל

למסעות הבאים בארץ- הקלק כאן | למסעות הבאים בעולם- הקלק כאן | להדרכות הנהיגה הבאות- הקלק כאן