יומן מסע סובארו דרייב בצפון מדבר יהודה 17/3/2018

נפגשנו בתחנת הדלק של מישור אדומים והחבר'ה של סובארו כתמיד מדויקים, מוכנים בזמן ומיד מתחילים בהיכרות קצרה ומשם פונים להסברים על היום שלפנינו כולל כמה כללי נהיגה בשטח וכמובן נוהל שיירה

יצאנו על הסמ''ש (סימון שבילים) השחור כאשר כבר בתחילת הכניסה לשטח נאלצנו להתמודד עם ירידה חדה ועם מעבר נחל שהצריך מאיתנו כיוון ובנייה באבנים בשל זווית הגישה החדה. המשכנו לכיוון דרום כאשר לא מעט מעברים בעייתיים עם זוויות גישה ונטישה לא פשוטת עומדות בדרכינו אבל כשבמדבר הצבע הירוק והלבן שולטים ושאריות הכלניות עדיין נראות (למרות שהן כבר במצב עייף) כולנו במורל גבוהה עם מבטים משתהים על המדבר המדהים שלנו. המשכנו מפאתי הישוב קדר לכיוון הר מונטר- בדרך למנזר המדהים הלו הוא דיר מרסבא. בדרך חצינו מספר פעמים את נחל הקידרון שזרם יפה וכמעט הצלחנו להתעלם מהריח והלכלוך שסובבים אותו.
חציית נחל במדינתנו ועוד במדבר זו חוויה שלא כל כך מהר שוכחים.

אט אט הגענו אל התצפית אל מנזר המרסבה כאשר בירידה עברנו לא מעט מדרגות ובזכות האבנים החדות גם עלתה לנו הירידה בשני פנצ'רים.

אז קודם הגענו וחנינו. הסבר קצר על המרסבה, צילומים וארוחת צהריים אל מול המנזר. הוחלפו שני הצמיגים שהתפנצ'רו (אחד מהם אצלי) בזריזות וללא התרגשות ייתרה, הנוף והמסלול בהחלט היו שווים את זה.

התחלנו לרדת מהמנזר לכיוון בקעת הורקניה כאשר הציר עדיין לא עושה לנו הנחות והסוף להצלבות ולזוויות גישה ונטישה לא נראה באופק וכנראה שבגלל הגשמים האחרונים הכל העמיק והקצין.

הגענו אל הציר של נבי מוסא בסביבות 15:45, כינסתי את הנהגים לבדוק היכן אנו עומדים לגבי המשך המסע שלנו. יכולנו לסיים כאן באמת עם יום מלא בהרפתקאות ונופים עוצמתיים ומי שירצה יוכל להמשיך איתי עוד כ-17 ק''מ עד לתצפית על ים המלח והרי מואב.

לרוב החבורה היה יום עמוס בהחלט ובשל הזמן וההפתעות שעוד עלולות לצוץ רוב החברה החליטו להמשיך הביתה לפני שנכנסים לחשיכה.

נשארנו ארבעה רכבים כולל אותי. כמובן שלא ויתרנו על המסלול, המשכנו מזרחה תוך כדי שאנו עוברים בבור מים יפה אך יבש לגמרי. תוך כדי הנסיעה נחשף אלינו הנוף המדהים של ים המלח והרי מואב המשתקפים במים.

לאחר תצפית שנתנה לנו להבין שבחרנו נכון, פנינו צפונה להתחברות לציר המוביל אל הקיבוץ אלמוג.

בשעה 17:50 היינו כבר על הכביש ארבעה ג'יפים, שמחים שהצלחנו להפיק את המיטב מהיום הזה.

היה לי כיף גדול, שוב נוכחתי לדעת שבטיולי סובארו יש אוכלוסייה איכותית ואוהבת ארץ ואדם.
תודה לשי סבט שצילם ושיתף איתנו בתמונות וקטע הוידאו מהרחפן.