שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

מסע ג'יפים לירדן, פסח 2018

יומן מסע ותמונות מחוויות סוף השבוע בדרום ירדן

היום הראשון - מסע ג'יפים לירדן

נפגשנו מוקדם בבוקר יום חמישי של חג הפסח במעבר הגבול יצחק רבין באילת לקראת טיול הג'יפים לירדן.

לשמחתי כולם הגיעו בזמן, חלק מחברי הקבוצה מוכרים לי ולחלק זה טיול הג'יפים הראשון בהדרכתי.
בסיום שיחה קצרה על ההתנהלות במעבר הגבול יצאנו כשיירה לתחילת התהליך. כצפוי התהליך לקח 3 שעות ואנחנו בצד הירדני, מתחילים את המסע.

התכנסנו לשיחת היכרות נהלי בטיחות בתנועה בירדן והכרת המדריך המקומי והשוטר הירדני ויצאנו לכיוון העיר עקבה לארוחת צהריים במסעדת חומוס במרכז העיר, מקום נחמד שתמיד נעים לחזור אליו, השירות טוב והאוכל מקומי וטעים.

ניצלנו את ההזדמנות להכיר יותר לעומק וגם לשוחח על המשך היום.

בסיום הארוחה יצאנו צפונה בכיוון ואדי ראם. הנסיעה נמשכה כ-45 דקות שבמהלכה עצרנו גם לתדלק ולקנות נשנושים להמשך.

מיד בכניסה לואדי ראם בדיונת הקפיצות המפורסמת התחילה חגיגת השטח ולפני שהספקנו לפרוק את ערכת הקפה רוב חברי הקבוצה כבר שקועים בחול וכולם נכנסים לאווירה.

את השקיעה הספקנו לראות כשאנחנו עדיין בשטח, מרחק כמה דקות נסיעה מהחאן הבדואי שם נבלה את הלילה.

קיבלנו את החדרים והתפזרנו להתארגן לארוחת הערב.

נהנינו מטקס הוצאת הארוחה מהאדמה והתיישבנו לאכול ולשוחח על היום שעבר עלינו בכיף.
מכיוון שיום ארוך עבר על כולנו השינה הגיעה במהרה.

היום השני - מסע ג'יפים לירדן

את הבוקר של היום השני התחלנו ב-7:30 בארוחת בוקר בחאן ויצאנו לדרך ללב שמורת ואדי ראם.

לאחר הסבר בכניסה על השמורה וההיסטוריה של המקום יצאנו לבקר באתרי השמורה הכוללים נביעות מים, גבי מים ושאר אתרים ונופים מדהימים, חוויות נהיגה בשבילים מהירים ובדיונות המרהיבות שבמקום.
לקראת ערב עלינו על דרך המלך (הכביש המוביל צפונה) לכיוון ואדי מוסה/פטרה לארוחת הערב ולינה במלון. כביום האתמול השינה הגיעה מוקדם רק הלילה בנוחות מירבית.

היום השלישי- מסע ג'יפים לירדן

יום אחרון לטיול והכול זורם לאט ובכיף, 9:00 וכולנו בשערי העיר הנבטית הקדומה והמפורסמת פטרה. לטובת הסיור באתר הקצבנו 3 שעות שבהן נהנינו מהאתר המדהים ומהסברים של ידידנו אדיב (המדריך המקומי).

לקראת צהריים יצאנו לדרכינו בכיוון מערב בדרך שמספקת לנו נופים מדהימים ולסיום תצפית מרהיבה על הערבה הירדנית ועל הצד הישראלי.

עוד נסיעה קצרה ואנחנו בתנועה דרומה על כביש הערבה הירדני לכיוון מעבר הגבול.

ב-17:00 הגענו למעבר, למזלנו חברינו אדיב ידע לסדר לנו קיצור דרך לפני שיירת האוטובוסים ולפנינו מעבר ריק ותהליך החזרה היה מהיר וקל.

​​​​​​​שלושה ימים עמוסים בחוויות עברו עלינו וקשה להיפרד אז התכנסנו לקפה אחרון ביחד בדיוק בנקודה שנפגשנו ביום הראשון, ערכת הקפה נשלפה והתיישבנו לסיכומים וחוויות אחרונות.
נפרדנו בתקווה להיפגש שוב בקרוב בטיולים ובשטח בכלל.

לכם חברי הקבוצה אני מבקש להודות על הסבלנות, ההקשבה, העמידה בלוחות הזמנים, הנהיגה הזהירה והאחריות האישית והקבוצתית - אלו הם הדברים שתרמו רבות להצלחת הטיול.