שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול סובב תל צפית – 09/04/19

טיול ברמת עבירות רגועה ואוורירית התאים בול לאינטנסיביות של יום בחירות, ועוד יותר לבריחה מהמוני ישראל שניצלו את יום השבתון

יום הבחירות אמור להיות יום חגה של הדמוקרטיה, אבל בואו נודה על האמת, החגיגה האמיתית הנה יום השבתון... ואם כבר, אז למה לא לצאת לטייל וליהנות מימים אחרונים של פריחה מטורפת, אחרי החורף הגשום במיוחד שביקר כאן.


לצורך העניין נפגשנו בבוקר בכניסה ליער חרובית, בואכה תל צפית. המסלול אמנם מתוכנן לג'יפונים / קרוס-אוברים / רכבי שטח רכים בעלי הנעה 2X4, אבל המציאות הראתה שגם לבעלי כלים יותר קרביים, לפעמים לא בא להתאמץ. אמנם בקבוצה היה סוזוקי ויטארה אחד, אלא שגם הוא היה בגרסת ה-4X4 שלו, שלא לדבר על ריינג' רובר ואפילו סובארו פורסטר.


הסבר קצר על המסלול פלוס הצצה מהירה במפה, ומתחילים לנוע על הציר הסלול לכיוון תל צפית. מיד לאחר הפנייה לתחנת הכוח, הבנו את המשמעות העיקרית של טיול ביום הבחירות – זחילה באזורי הפיקניקים הרבים שבדרך, משום שכבר בשעה זו התחילו להיווצר פקקונים קטנטנים בשל ריבוי המטיילים.

אלא שכאן מגלים על נקלה את היתרון של רכבי שטח, לא משנה עם איזו יכולת עבירות. מיד שמתרחקים שני קילומטרים גג מריכוז שולחנות קק"ל, נמצאים כמעט לבד על הדרכים. ושאנו מדברים על דרכים, כאלה פגשנו מכל הסוגים במהלך הטיול, סלולים, כבושים, שברי סלילה, מלאי חצץ, אך רובם כאמור ריקים יחסית מפרטנרים.

אי אפשר שלא לאהוב את החורף הגשום שהותיר לנו עד תקופה מאוחרת יחסית, פריחה מדהימה ושדות עמוסים בגידולים שונים, בראשם מרבדי חיטה אינסופיים בפרספקטיבה ארץ ישראלית.


לאחר עצירה קצרה לצילומי פריחה, הגענו לתל עזקה, השארנו את המכוניות בתחתית התל וטיפסנו ברגל אל ראש התל. שם ערכנו תצפית אל אזור עמק האלה היפה, וסיפרנו את סיפורו של דוד המלך ומלחמתו בגוליית הפלישתי. לאחר ארוחת בוקר המשכנו בטיול, במה שיתברר כחלק הארוך ביותר של הנסיעה, פועל יוצא של החלטת הילדים להירדם בנקודה זו.
לאחר עצירה נוספת סמוך לבית גוברין, המשכנו אל החלק האחרון של הטיול, שהוא גם החלק הפחות מוכר לפחות לעמישראל, השדות שבין בית ניר לתל צפית. שם צפינו לא רק בשדות החיטה, אלא גם מטייס מסוק שהשתעשע עם נחיתות במקומות מוזרים וריחוף בגובה נמוך מאוד.

הסיום בחניון העמוס ממנגלים אולי ריענן את בלוטות הטעם, אבל הראה שהחלטנו לנכון להתרחק מהצפיפות שיש בימי שבתון כאלו. לאחר בירור קצר שאף אחד לא מוותר על חובתו הדמוקרטית, נפרדנו לשלום ויצאנו לכיוון הקלפי.

מקווה שניפגש בטיולים נוספים בהמשך הדרך.