סיכום טיול שברולט SUV בעקבות מלחמת העצמאות ושחרור ירושלים

למרות שהיה מתוכנן מסלול מצויין, ופרצה שריפה יום וחצי לפני הטיול ושרפה חלק ניכר מהמסלול... תכננו מסלול חלופי אשר יצא אפילו מוצלח יותר מהמסלול המקורי
צילום: המדריכים ואלי עיני

כאשר פנו אלינו מחברת UMI להובלת טיול של רכבי SUV של שברולט שבעקבות מלחמת העצמאות, מאוד שמחנו. אנחנו אוהבים את רכבי שברולט ושמחנו על האופציה להוריד אותם מרצועות האספלט היומיומיות לטובת טיול שטח בנופים מרהיבים.

המסלול הנבחר היה על דרך בורמה, מצפה הראל, יער אשתאול ועוד. כאשר יומיים לפני הטיול שרר שרב כבד בארץ ופרצו שריפות בדיוק על שביל הטיול שלנו וחייבו אותנו ל"חישוב מסלול מחדש".

החלטנו לדבוק בבקשת החברה ולהישאר עם הרעיון המקורי של טיול בעקבות מלחמת השחרור. כך שיום לפני הטיול עשינו סיור שטח ומצאנו ציר חלופי מושלם לטיול.

ביום שבת, בבוקר הטיול התקבצו ובאו מכל רחבי הארץ משפחות עם רכבי שברולט מסוגים שונים.

נקודת המפגש נקבעה בחורשה בכניסה לדרך הג'יפים בדרך בורמה.
נציגי החברה קיבלו את פניהם של המטיילים בארוחת בוקר מפנקת ומשחקי חשיבה שחולקו לרכבים להפעלת המוח בטיול.

אחרי שכולם אכלו ושבעו, התכנסנו לתדריך לפני הטיול שכלל כמובן הסבר על מסלול הטיול ודגשי בטיחות לנסיעה בכלל ובשטח בפרט.

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

חילקנו את המשתתפים לשתי קבוצות שוות של 15 רכבים בכל קבוצה. קבוצה ראשונה בהובלתו של יחיאל דניאל וקבוצה שניה בהובלתו של עדי צפתי.

imageimageimage

בכדי למנוע פקקי תנועה בשטח פתחנו את הטיול בפיצול קטן ע"מ לרווח את מסלול התנועה.

הקבוצה של יחיאל החלה לנוע על שביל הג'יפים וטיפסה לכיוון שלוחת השיירות לתצפית עוצרת נשימה על כביש 1.

לעומתה, הקבוצה של עדי נסעה לתצפית שער הגיא, במקום ישנה אנדרטה לחללי גדוד 5 של חטיבת הראל, ושם פתחו בהסבר על תקופת מלחמת העצמאות, שליטת הירדנים וצבא ההצלה על הכביש לירושלים שניתק את ירושלים מישראל ועל הקרבות לשחרורה.

לאחר מכן עלתה הקבוצה השניה גם לשלוחת השיירות. בנקודת התצפית ניתן לראות את כביש 1 העולה לירושלים בברור ולהבין את הקושי לנסוע בו כאשר האוייב שולט בו מלמעלה.משם המשכנו עד בית מאיר, ונכנסנו לדרך נוף צפונית של נחל כסלון. דרך יפהפיה אשר עוברת בשליש העליון של הרכס ופותחת נוף מרהיב ועצר נשימה.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

בסיום ההפסקה (ולאחר שסייענו להביא מטיילים שנתקעו לא רחוק מאיתנו), המשכנו דרך עין ראפה ועין נקובה, יצאנו לכביש 1 ומיד ירדנו במחלף לכיוון מוצא עלית ומשם המשכנו להר הטייסים. הר הטייסים נבחר מאחר והתרסק עליו ב-10 במאי 1948 מטוס נורסמן שהיה בדרך לסייע עם פצצת חבית 200 ק"ג חומר נפץ ההתקפה לכיבוש בית מחסיר (בית מאיר). במקום הוקמה אנדרטה מרשימה לטייסי חיל האוויר.

לאחר ההסברים והסיור חזרנו לרכבים, ונכנסנו לשביל מול קיבוץ צובה, השביל לקח אותנו ישירות לעין טייסים, מעיין שכבה אשר מימיו נאגרים בתוך בריכה מרובעת וכל זה מתרחש מתחת לעצים במקום פסטורלי ויפה.

פה אכלנו ארוחת צהריים ושתינו תה צמחים.

בסיום ההפסקה המשכנו עם הדרך למטה לכיוון נחל שורק, חצינו אותו במים הזורמים (והצלחנו לנקות מעט מהאבק של הרכבים שאגרנו במהלך היום), אחרי שכל אחד זכה לתמונה במים התאספנו לשיחת סיכום ממש ליד גשר רפאים.

היה לנו טיול מגוון, עם נופים מדהימים, מים, רחצה וקרטיבים. הצלחנו להוריד את המטיילים מהכבישים ולהראות להם שה-SUV של שברולט, יכול לתת להם הרבה יותר כייף ממה שהם חשבו.

נהננו מאוד בטיול, ומצפים לראותכם בטיולים הבאים.